Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.

Vierailija
12.08.2018 |

Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.

Kommentit (3249)

Vierailija
1181/3249 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa ei avautunut lomakohteena tai ainakaan ollut sen pitkän lennon väärti.

Luulen tosin, että aikoinaan ollut koskemattomampi ja vahvempi omillaan, nyt jotenkin tuntui elävän lähes täysin turismista. No, kuumankostea ilmanala ei muutenkaan ole se omin juttu.

Jos työn vuoksi olisi pakko mennä, jaa-a, tietysti silloin mennään minne komento käy.

Vierailija
1182/3249 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän Berliinikriittisyyden, mutta pakko vain sanoa, että siellä asuessani viihdyin hurjan hyvin! Upea ja laaja kulttuuritarjonta (museot, galleriat, teatterit, konsertit, oopperat...), mielenkiintoinen, uniikki historia, erikoinen, rosoinen ja sekalainen arkkitehtuuri, isot puistot, vireä kahvila- ja baarikulttuuri, hyvin paljon toisistaan eroavat kaupunginosat, toimiva julkinen liikenne, kansainvälisyys.

Mutta onhan kaupunki sekava, kun varsinaista yhtä keskustaa ei ole, eikä sitä tosiaan kauniiksi voi sanoa. Eli siinä mielessä turistikohteena ei ehkä paras!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/3249 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään.

Vierailija
1184/3249 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo. Hirveä väenpaljous. Kalliit pääsyliput nähtävyyksiin. Tylsää ruokaa.

Vierailija
1185/3249 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuengirola

Vierailija
1186/3249 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamaia (Romania). Kävin siellä vuonna 2005, enkä menisi enää koskaan uudestaan. Aurinkomatkat hehkuttivat kohdetta, mutta hotellit aivan kulahtaneita ja meininki muutenkin suoraan jostain 70-luvulta. Hotellin hissillä ei saanut matkustaa yksin, vaan joku vanha harppu oli hissinkäyttäjänä, aamiaisella säännösteltiin hedelmiä, ranta kehno ja täynnä medusoja, heti turistialueen ulkopuolella paikallisten mustalaisten leirintäalueita, huumattuja villieläimiä, joiden kanssa olisi saanut ottaa valokuvan...Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka.

Vierailija
1187/3249 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjälle en kuunaan lähtisi. Harmi tämä sijainti. Olisi kiva lähteä itse ajaen toiseen eurooppalaiseen valtioon. Ehkä jonain päivänä saadaan ajoyhteys Ahvenanmaalta Ruotsiin.

Vierailija
1188/3249 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viroon. Olen käynyt vain kerran, eikä toista kertaa tule. Minulla on tapana ostaa pieniä matkamuistoja joka maasta jossa olen käynyt, mutta Virosta en ostanut mitään - siis yhtään mitään. Yhden päivän reissu oli enemmän kun tarpeeksi. Tallinnassa paljon hukattua potentiaalia, aivan hirveä paikka.

Vierailija
1189/3249 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelona. Ei ole yhtään liioiteltua että tätä kutsutaan varkaiden pääkaupungiksi. 4 päivän aika kaveriporukasta yhdeltä vietiin lompakko ja lisäksi oli 2 muuta varkausyritystä. Ei voi hetkeäkään olla vahtimatta omaisuuttaan.

Pietari, venäläiset erittäin tylyjä asiakaspalvelijoita eikä missään osata englantia.

Pariisi, kaikki nähtävyydet täynnä huijareita jotka yrittää huijata turisteilta rahat, eikä niistä pääse eroon ennen kuin vihastuu niille ja korottaa ääntään.

Vierailija
1190/3249 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnonpaikkaan

Vierailija
1191/3249 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydney. En tykännyt yhtään. Tosi paljon narkkareita, kodittomia ja juoppoja. Jotenkin todella turvatonta ja likaista, ruoka ei ollut kummoista. Australian länsirannikosta tykkäsin kyllä kovasti. Kävisin mielelläni uudestaan Australiassa, mutta Sydneyn jätän väliin.

Australian länsirannikko on ihana <3

Vierailija
1192/3249 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaja kirjoitti:

Wien: Paikalliset töykeitä , ivallisia ihmisiä, puhun jonkin verran ihan ymmärrettävää saksaa ja ääntämiselleni vittuiltiin avoimesti

Munchen: Eka kokemukseni Saksasta, paikallisen väestön asiakaspalvelun taso ala-arvoinen paitsi hotellissamme, jonka tosin omisti italialainen perhe. Wien ja Munchen oli samankaltaisia paikkoja, paikalliset muiden yläpuolella olevia, töksäytellen puhuvia ihmisiä.

Praha: kaupustelijoita, huijareita, tympeitä ihmisiä. Eräässä ravintolassa tippiä kinuttiin avoimesti ennen kuin saatiin edes lasku pöytään, mikä oli mielestäni hiukan tahditonta. Olen tietoinen maan tippauskulttuurista, ja tapani on ulkomailla ollessani tipata kohtuudella.

Viro: kaunis vanhakaupunki, mutta tympeät ihmiset.

Viron vanhakaupunki?

Samoja kokemuksia, minulle sanottiin Wienissä miksi tulin sinne ja yritettiin jopa laskutta aiheetta loma-asunnon remontti. Huomasin myös että jotkut paikalliset saa tyhjästä palkan, aiheetta laskuttaja ei ollut työssä toimistossaan vaan viihtyi paremmin mm. ulkona tupakalla ja toimiston ovi lukossa. Yritin ostaa metrolippua metrokioskissa myyjämies ei halunnut puhua mitään kieltä ja laittoi luukun kiinni. Usein lipunmyynnit oli kiinni, en tiedä mistä saavat palkan ne lipunmyyjät ilmeisesti siitä että istuvat jossain kahviloissa. Kävin myös Praterin huvipuistossa jossa löytyi yksi laite johon olisin voinut mennä mutta kaksi lipunmyyntikojua olivat tyhjiä myyjistä. Ruokakojuissa oli kyllä myyjät ja huvipuisto oli auki ei ollut pyhäpäivä. Aina sanotaan että etelän maissa olisi laiskoja, mutta Wienissä ihmetytti se että aina lipunmyynnit oli kiinni vaikka oli arki ja aukioloajat sen mukaiset että piti olla auki. Hotelleissa palvelu sitä tyyliä että ota avain ja mene, yhdessä ketjuhotellissa oli todella vaikea saada hintaan sisältyvää juomaa ja usein sen juoman odottaminen kesti puolituntia en tiedä mistä kellarista juoma haettiin kyse ei ollut mistään erikoisjuomasta. 

Vierailija
1193/3249 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja on monen suosikki mutta minulle tuli siitä "yliannostus" viime kerralla kun mikään ei toiminut. Vikana oli se että maisemat on etelä-Espanjassa kuivaa hiekka-aavikkoa kuten jossain Marokossa/Tunisiassa, ilma myös sellainen tukahduttavan kuuma ja kuiva. Ihmisistä osa mukavia mutta osa aivan liian ärhäköitä ettei saisi sanoa mistään mitään tai suututaan oikein kunnolla. Vuokrailin "paikallisilta" loma-asuntoja jotka paljastuivatkin italialaisten (mahdollisesti myös venäläisten) pitämiksi toimistoiksi, joihin palkkasivat paikallisia töihin kiikuttamaan avaimia ja siivoomaan. Yksi talo sijaitsi aavikon keskellä ja tiedoissa luki aivan muuta. Lämmin vesi loppui aina myös astioita pestessä astiat piti pestä kylmällä vedellä. Aiemmin matkustellut muualla Välimerellä ollut paljon parempaa kaikki asiat, esimerkkinä vaikka Ranskassa. En tiedä miten ne astiat saa pestyksi kylmällä vedellä, paikalliset ilmeisesti hankaavat ne puhtaaksi jollain rätillä pesun jälkeen. 

Vierailija
1194/3249 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa Thaimaassa käyneet, että vastaavatko ennakkoluuloni näitä kohteita: Khao Lak, Krabi (Kata ja Karon Beach):

- Liikaa turisteja

- Ei turkoosia vettä, paskainen merivesi

- Liian kuuma.

- Likaista kaikkialla resorttien ulkopuolella.

Olen käynyt googlemapsilla katsomassa turistikohteita kun harkitsin matkaa sinne, mutta paikat vaikuttivat vastenmielisiltä... ennakkoluuloni perustuvat myös tuntemiini Thaimaan matkailijoihin. Heidän lomanviettotapansa eivät vastaa ihan omaani... syövät ja juovat vaan ja liikunnaksi riittää tennispeli kerran viikossa. Mietin, että onko paikoissa tarjota mitään muuta kuin tuota...ihan hirveästi ei myöskään kiinnosta matkustaa sadan muun turistin kanssa turkoosille rannalle tai kuvata Instaan vuorovettä. Pelkään, että kaksi viikkoa kävisi tylsäksi.

Itse viihdyn Välimeren ilmastossa syksyllä ja keväällä, eli en nauti paahteesta. Trooppinen ilma-ala käy henkeen. 

Pitävätkö nämä ennakkoluuloni näistä Thaikun kohteista paikkaansa?

Kerran oltiin lomalla siten, että eka viikko Kata Beachissa ja toinen Khao Lakissa. Kata Beach on kaoottinen, ruuhkainen, pullistelee kaupustelijoita ja turisteja. Rantaa ei juuri näy, se on miltei kokonaan yksityisen resortin muurin takana. Ranta on kuitenkin avoin kaikille ja hiekkaranta on leveä. Pääsy Khao Lakiin tämän jälkeen tuntui pääsyltä paratiisiin. Toki turistipaikka sekin, mutta todella paljon rauhallisempi kaikin tavoin. Uimme vain oman hotellin rannassa, hiekkaranta oli melko kapea mutta toisaalta ruuhkaton.

Vierailija
1195/3249 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Viroon enää, kiitos. kirjoitti:

Viroon. Olen käynyt vain kerran, eikä toista kertaa tule. Minulla on tapana ostaa pieniä matkamuistoja joka maasta jossa olen käynyt, mutta Virosta en ostanut mitään - siis yhtään mitään. Yhden päivän reissu oli enemmän kun tarpeeksi. Tallinnassa paljon hukattua potentiaalia, aivan hirveä paikka.

Tallinna ei ole koko Viro.

Vierailija
1196/3249 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko bulgarian kultahietikko kuinka hirveä mesta?

On se kyllä hirveä, siitä ei pääse mihinkään. Nuorisolle voi olla hyvä biletyskohde, mutta aikuiselle ihmiselle ei voi suositella. Hyvä hotelli pelastaa jotain, mutta kerta tuolla kyllä riitti. Samanlainen kohde kuin sunny beach, mutta pienempi ja jotenkin kuin ”halpa kopio” sunny beachista. Siitä voit jo hyvin päätellä miten kamala paikka, jos Sunny beach on tuttu...

Vierailija
1197/3249 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko bulgarian kultahietikko kuinka hirveä mesta?

On se kyllä hirveä, siitä ei pääse mihinkään. Nuorisolle voi olla hyvä biletyskohde, mutta aikuiselle ihmiselle ei voi suositella. Hyvä hotelli pelastaa jotain, mutta kerta tuolla kyllä riitti. Samanlainen kohde kuin sunny beach, mutta pienempi ja jotenkin kuin ”halpa kopio” sunny beachista. Siitä voit jo hyvin päätellä miten kamala paikka, jos Sunny beach on tuttu...

Samaa mieltä! Kultahietikko on aidattu lomakylä. Siis ihan kirjaimellisesti pelkkä huvipuisto turisteille. Ei yhtään mitään muuta!

Vierailija
1198/3249 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattijoelle en menis. Aika mitäänsanomaton paikka.

Vierailija
1199/3249 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Viroon enää, kiitos. kirjoitti:

Tallinna ei ole koko Viro.

Asiallinen pointti, kiitos siitä. En huomannut selittää, että pidän juuri kaupunkilomasta - mitä suurempi kaupunki, sitä parempi. Siten mikäli jokin Virossa voisi kiinnostaa minua, se olisi juuri Tallinna. Virossa on varmasti muita paikkoja erityyppisille matkailijoille, mutta ei minulle.

T. Se Viron-matkasta kieltäytynyt ;)

Vierailija
1200/3249 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkanoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi