Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla on kokemusta maista, joissa naisturisteja on kohdeltu törkeästi: koskeeko törkeä kohtelu kaikenikäisiä naisia, siis myös selvästi vanhoja?
Kyllä oman kokemuksen mukaan. Ehkä hyvin iäkkäät mummelit saa olla rauhassa, mutta 11-vuotiaista ainakin 50-60 v ikään asti tuli huutelua, viheltelyä, ehdotuksia jne. Nuoria varmaan häiritään useimmin, mutta samat asenteet on siellä kaiken ikäisiä naisia kohtaan.
Häirinnän kanssa kuitenkin omasta mielestäni pärjää oikealla asenteella ja kun välttää riskiympäristöjä eli ei liiku iltaisin eikä yksin ja muistaa hotellin ulkopuolella kohtuullisen järkevän vaatetuksen.
Kiitos asiallisesta vastauksesta.
Tylsä paikka kirjoitti:
Zakynthos
Miksi?
Tampere. Keskusta ruma raitsikkaprojektin vuoksi ja liikaa juoppoja.
Vierailija kirjoitti:
Kreetalle.
Kyproksella olen käynyt 5 kertaa, riittää oikein hyvin 😉
4.10 Kreetalle toista kertaa,ehkäpä se riittää.Rodokselle senjälkeen.Turkkiin ei ja enkä ole käynytkään.
MiksiSamaanPaikkaanUUdestaan kirjoitti:
Olen matkustanut vaikka missä. Ikinä en menisi samaan lomakohteeseen uudestaan. Koska sen on jo nähty. Miksi haluisin nähdän sen uudestaan. Ei siellä mitään uutta nähtävää ole, jos on kiertänyt jo kaikki alueen nähtävyydet.
Lanzarotelle keväällä vielä kerran. Käyty 5-6 krt. on vaan niin mukava paikka vaikka niin nähty!
Turkkin ei koskaan.
Pärnu. Mielenkiinnosta mentiin kokeilemaan, mutta ei tarvitse vaivautua toiste.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaaseen......
Huoh. Niin kauan kuin ihmiset kirjoittaa noin, asiasta ei ole jauhettu tarpeeksi.
Ilmeisesti sana muistuttaa taivutettuna sanaa taivas, joka taivutetaan taivaaseen. Mutta kannattaa ajatella, että se on Thai-maa. Silloin tajuaa, että se on Thai-maahan eikä mihinkään maaseen.
Voisitteko ystävällisesti kertoa, että millä vuosikymmenellä olette käyneet siinä hirveässä kohteessanne, ja millainen suunnilleen on ollut hotellin taso. On aika erilaista matkustaa esimerkiksi Turkin Marmarikseen viiden tähden resorttiin vuonna 2018 kuin kolmen tähden keskustahotelliin kauas rannasta 90-luvulla.
Thaimaakin on niin suuri, jo pelkästään Kata Beach ja Karon Beach ovat ihan erilaisia toisistaan, vaikka ovat lähellä toisiaan. On myös eri asia matkustaa Pattayalle kuin Khao Lakiin.
Kertokaa siis vähän enemmän siitä matkakohteestanne, niin on jotain mihin verrata.
Pariisikin on paikka, jossa kokemus on aivan eri, jos vietät siellä Eiffelin kupeessa ( = turistirysä) kolme päivää, kuin että asuisit viikon vuokrahuoneistossa jossain taiteilijakorttelissa kaupungin laidalla.
Lähes missä tahansa voi olla hauskaa tai tylsää. Paljon on kiinni siitä, minkälaisia ihmisä sattuu tapaamaan. Samassa paikassa voi olla aivan erilaisia lomia. Egypti oli aika epämielyttävä paikka muta siellä on kuitenkin hienot nähtävyydet ja jos pitää sukelluksesta, niin ihan hyvä paikka. Marokko myös ei viehätä, vaikka toki sielläkin on omat kivat juttunsa.
Noissa arabi paikoissa nyrpii se. että jatkuvasti on joku beduiini roikkumassa hihassa ja kaikesta joutuu tinkimään. Turisteja tietenkin vedätetään urakalla. Yritetään repiä puoliväkisin sisälle kauppoihin juomaan teet yms. Ajellaan autolla pimeässä ilman valoja ja rukoushuudot raikaa milloin mihinkin aikaan. Jokapuolella näkyy pääasiassa pelkkiä miehenretaleita ja naiset on kotona. Hygienia taso välillä epäilyttää. Ei ole mun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Dominikaaniseen tasavaltaan. Koko ajan joku iholla kiinni yrittäen saada jotenkin hyödyttyä rahallisesti, ei hetkenkään rauhaa.
Peesi tälle. Sain lisäksi kaikein korventavimman ruokamyrkytyksen. Meni onneksi 2 päivässä ohi. Piña colada ei ole tuon reissun jälkeen maistunut eli 10 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Lähes missä tahansa voi olla hauskaa tai tylsää. Paljon on kiinni siitä, minkälaisia ihmisä sattuu tapaamaan. Samassa paikassa voi olla aivan erilaisia lomia. Egypti oli aika epämielyttävä paikka muta siellä on kuitenkin hienot nähtävyydet ja jos pitää sukelluksesta, niin ihan hyvä paikka. Marokko myös ei viehätä, vaikka toki sielläkin on omat kivat juttunsa.
Noissa arabi paikoissa nyrpii se. että jatkuvasti on joku beduiini roikkumassa hihassa ja kaikesta joutuu tinkimään. Turisteja tietenkin vedätetään urakalla. Yritetään repiä puoliväkisin sisälle kauppoihin juomaan teet yms. Ajellaan autolla pimeässä ilman valoja ja rukoushuudot raikaa milloin mihinkin aikaan. Jokapuolella näkyy pääasiassa pelkkiä miehenretaleita ja naiset on kotona. Hygienia taso välillä epäilyttää. Ei ole mun juttu.
Mä olen nyt viimeisen kolmen vuoden aikana käynyt viidessä eri "arabi paikassa" (sic), siis viidessä eri m*slimimaassa, ja näitten maiden sisällä reissannut useammassakin paikassa (vuokra-auto on pop) eikä mulle ole vielä koskaan tullut yksikään "beduiini roikkumaan hihaan". Olen matkustanut siis näissä maissa osin myös yksin, vuokra-autolla ja blondina länkkärinaisena.
Koska olen osannut valita tavaroiden ostopaikat oikein, hinnat ovat olleet enemmän kuin kohtuulliset eli ei ole tarvinut tinkiä mistään (vaikka se onkin tapana). Ikinä ei ole vedätetty, koskaan ei ole yritetty repiä sisälle kauppoihin, ym.
Kaikki riippuu tietysti missä olet vieraillut ja miten olet käyttäytynyt. Jos naamavärkki ja pukeutuminen huutaa että olet turisti, ja jos pitäydyt turistirysissä, niin tokihan siellä yritetään tienata sun kustannuksellasi - siitähän ne elävät.
Jos sen sijaan pukeudut suurin piirtein kuten paikalliset, tiedät missä liikkua ja sulla on suurin piirtein käsitystä paikallisesta kulttuurista ja tavoista, saat olla täysin rauhassa. Sua kohdellaan kunnioittavasti ja todellakaan ei tungeta iholle tyrkyttämään yhtään mitään. Se, että osaat jonkin sanan paikallista kieltä (arabian eri murteita siis), jeesaa myös.
Rukoushuudot ei muuten "raikaa milloin mihinkin aikaan", siihen on ihan tietty aikataulu jonka voi esimerkiksi googlesta hakea paikkakunnittain hakusanayhdistelmällä "m*slim prayer times + paikkakunta". Jos ne noin niinkuin muuten aina järkyttää randomilla raikaamisellaan siis. :D
ehkä gampiaan en menisi enää koskaan edes ilmaiseksi
Vierailija kirjoitti:
Kreikan Pargaan ei minua enää saisi. Kuvankaunis paikka, mutta liikaa turisteja niin pienessä paikassa. Illat meni kulkiessa hanhenmarssia kylki kyljessä. Sisäänheittäjät vainosivat rantakadulla. Joka paikassa julmettu määrä rappusia. Hyvää oli palvelu yleisesti, ruoka, edullisuus sekä Valtos-ranta.
Alanya on myös ei-listalla. Perus rysä. Ei mitään erityistä. (Antalya sen sijaan oli ihana.) Hyvää oli asiallinen suhtautuminen yksinmatkustavaan naiseen.
Olit väärään aikaan Pargassa. Kannattaa mennä pahimman sesongin ulkopuolella.
Intiaan.
En tunne ketään joka olisi tullut sieltä terveenä takaisin.
Olin Mumbaissa viikon ja kotiin tultuani itkin viikon. Hirveää
se kurjuus ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Intiaan.
En tunne ketään joka olisi tullut sieltä terveenä takaisin.
Olin Mumbaissa viikon ja kotiin tultuani itkin viikon. Hirveää
se kurjuus ympärillä.
Tarkoitatko fyysisesti terveenä...?
Levi. Kallista ja huono palvelu. Asiakaspalvelu töykeätä, ovat korvanneet suomalaiset virolaisilla. Venäläiset turistit kiilaavat hissijonossa. Rahastuksen makua.
Samalla summalla pääsee Alpeille jossa on parempi palvelu.
Krabi, Ao Nang ja Phi Phi aivan järkyttäviä lääviä. Täynnä rahatonta rupusakkia ja hotellit ja palvelu täyttää skeidaa.
Romania! Oli todella epäystävälliset paikalliset.
Islanti ja Budapest eivät minulle oikein auenneet...
Et kylläkään voi olla varma mistään paikasta.
Pietarissa on mielestäni paljon kiinnostavaa, mutta totta kai jokainen valitsee sen kohteen, mikä juuri itseä kiinnostaa.