Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Kypros myös, karu ja kuiva saari ilman juurikan mitään tekemistä. Hyvä jos haluat vain ja ainoastaan maata auringossa täyshoidossa. Kaupunkikierros jaetun Kyproksen rajalla oli ihan mielenkiintoisa mutta siihen kului lomasta tosiaan se puolikas päivä... Toinen mikä ei itselle sopinut oli Tokio. Ahdistun ihmispaljoudessa joten oli ylipäätään hölmöä lähteä sen tietäen :D Japanilainen kulttuuri ja kulinarismi kiinnostaa kyllä edelleenkin, mutta noin suureen kaupunkiin en enää lähtisi.
Vierailija kirjoitti:
Maassa_maan_tavalla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Barcelona, varkaiden pääkaupunki jossa jatkuvasti saa olla varuillaan ettei laukkua/lompakkoa varasteta. Oltiin kavereiden kanssa 5 päivää, 2 varkausyritystä ja kerran onnistuivat viemään lompakon kaverilta. Missään muualla en ole noin paljon varastelua ja varkausyrityksiä kohdannut ja paljon olen matkustanut.
5 päivää 2 varkausyritystä... et ole sitten vielä käynyt Pietarissa... 1 tunti riitti vastaavaan 2 varkausyritykseen (toinen metrossa ja toinen bussipysäkillä) molemmat keskellä päivää ja selvinpäin olevalle turistille.
Olen käynyt Pietarissa useaan otteeseen ja viipynyt n. viikon kerralla, eikä koskaan ole yritetty ryöstää tai mitään vielä pahempaa.
Olen siististi pukeutuva 40 v nainen, ja matkakumppanini on venäjäntaitoinen.
Siististi osaan minäkin pukeutua ja kuten jo mainitsin: keskellä päivää, keskustassa ja minä olin ihan selvinpäin. Sinä osaat ilmeisesti pukeutua kuten paikalliset, joten siksi saat olla rauhassa. Meidän 20 hengen seurueesta yhdeltä naiselta vietiin käsilaukku ja yhdeltä mieheltä rahat taskusta eli taitavia ovat.
Iilja kirjoitti:
Urjanlinna, siellä on kusipäitä.
Sievi.. Mitä muutakaan odottaa?
Olen siististi pukeutuva 40 v nainen, ja matkakumppanini on venäjäntaitoinen.[/quote] Siististi osaan minäkin pukeutua ja kuten jo mainitsin: keskellä päivää, keskustassa ja minä olin ihan selvinpäin. Sinä osaat ilmeisesti pukeutua kuten paikalliset, joten siksi saat olla rauhassa. Meidän 20 hengen seurueesta yhdeltä naiselta vietiin käsilaukku ja yhdeltä mieheltä rahat taskusta eli taitavia ovat.[/quote]
Tutulta kuulostaa. Meidät yritettiin ryöstää ensimmäisellä Pietarin metromatkallamme. Siellä varkaita riittää. Montakos kertaa Ville Haapasalo on ryöstetty Pietarissa? Aika monta. Ei koskaan niin likaiseen ja haisevaan kaupunkiin enää, jossa narkkareita ja pummeja riittää.
Vierailija kirjoitti:
Marokko
Ihan mielenkiinnosta, että miksi?
Olen itse nyt käynyt kahdesti vuoden sisällä ja rakastunut ko. maahan. Tosin ei oltu turistikohteissa eikä isoissa kaupungeissa. Halpa maa, ihanat maisemat, ystävälliset ihmiset, yhteisöllinen meininki, mahtava ruoka- ja käsityöläiskulttuuri ja arkkitehtuuri...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla on kokemusta maista, joissa naisturisteja on kohdeltu törkeästi: koskeeko törkeä kohtelu kaikenikäisiä naisia, siis myös selvästi vanhoja?
Osaisiko joku vastata tähän?
Ei osaa, kysymys on niin typerä.
Miten niin typerä? Alkoiko oma ikä ahdistaa?
Vanhoja ihmisiä arvostetaan sukupuolesta riippumatta joissakin maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Barcelona, varkaiden pääkaupunki jossa jatkuvasti saa olla varuillaan ettei laukkua/lompakkoa varasteta. Oltiin kavereiden kanssa 5 päivää, 2 varkausyritystä ja kerran onnistuivat viemään lompakon kaverilta. Missään muualla en ole noin paljon varastelua ja varkausyrityksiä kohdannut ja paljon olen matkustanut.
5 päivää 2 varkausyritystä... et ole sitten vielä käynyt Pietarissa... 1 tunti riitti vastaavaan 2 varkausyritykseen (toinen metrossa ja toinen bussipysäkillä) molemmat keskellä päivää ja selvinpäin olevalle turistille.
Olen käynyt Pietarissa useaan otteeseen ja viipynyt n. viikon kerralla, eikä koskaan ole yritetty ryöstää tai mitään vielä pahempaa.
Siististi osaan minäkin pukeutua ja kuten jo mainitsin: keskellä päivää, keskustassa ja minä olin ihan selvinpäin. Sinä osaat ilmeisesti pukeutua kuten paikalliset, joten siksi saat olla rauhassa. Meidän 20 hengen seurueesta yhdeltä naiselta vietiin käsilaukku ja yhdeltä mieheltä rahat taskusta eli taitavia ovat.
Taitavia ovat toki, mutta teillä oli myös huonoa tuuria.
Karpathos
Aivan ihana saari, eikä vielä turismin kyllästämä, mutta aivan liian surullinen paikka eläinrakkaalle ihmiselle... se kulkukissojen määrä oli pysäyttävä! Missään muualla kreikan saarella en näin pahaan kissaongelmaan ole vielä törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Kypros myös, karu ja kuiva saari ilman juurikan mitään tekemistä. Hyvä jos haluat vain ja ainoastaan maata auringossa täyshoidossa. Kaupunkikierros jaetun Kyproksen rajalla oli ihan mielenkiintoisa mutta siihen kului lomasta tosiaan se puolikas päivä... Toinen mikä ei itselle sopinut oli Tokio. Ahdistun ihmispaljoudessa joten oli ylipäätään hölmöä lähteä sen tietäen :D Japanilainen kulttuuri ja kulinarismi kiinnostaa kyllä edelleenkin, mutta noin suureen kaupunkiin en enää lähtisi.[/quote
Suunnittelen Tokion reissua huhtikuulle. Ahdistaa kyllä tuo ihmismäärä. NY:kin tuntui välillä isolta mutta enimmäkseen ei. Onko Tokion liikennejärjestelyt kuitenkin Ok?
Vierailija kirjoitti:
Las palmas ja ympäristö. Mm. Varkaat tuli nukkuessamme huoneeseen ja vei kaiken. Suunniteltu hotellin työntekijän kanssa. Loma meni täysin pilalle kun kaikki vietiin heti. Itse selvittiin hengissä. Muutenkaan ei saaresta löytynyt mielenkiintoista vaikka joka kolkka pyrittiin käymään läpi.
Miten sitten pärjäisitte kun kaikki vietiin?
Mulla on nykyisin lomalla tapana laittaa oven eteen tuoli, jotta ainakin heräisin jos joku yrittää sisään.
Thaimaan eteläosa sesonkina eli joulu-tammi-helmi. Täynnä turistia. Kaikki rannat Khao Lakissa Phuketissa Krabissa ja nykyisin myös Koh Lantalla niin tupaten täynnä kuin muurahaiset. Ja nykyisin pikkusaaretkin Ngai, Ko Muuk, Phi Phi, Ko Samui jne jne uskomattoman täynnä päivä- ja yöretkeläisiä plus wannabe reppureissaajia. Taitaa vuosittain turistimäärien kasvu olla järkyttävä koska muutos vuosina 2014, 2016 ja 2017 oli suuri. Jopa Kanariansaarten Ingles ja Amerikas ovat vähäturistisia verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitavia ovat toki, mutta teillä oli myös huonoa tuuria.
Miksi mennä tuonne, maailmasta löytyy paljon maita, joissa "käy parempi tuuri".
Holiday in Cambodia ei maistuis nyt enää
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla on kokemusta maista, joissa naisturisteja on kohdeltu törkeästi: koskeeko törkeä kohtelu kaikenikäisiä naisia, siis myös selvästi vanhoja?
Kyllä oman kokemuksen mukaan. Ehkä hyvin iäkkäät mummelit saa olla rauhassa, mutta 11-vuotiaista ainakin 50-60 v ikään asti tuli huutelua, viheltelyä, ehdotuksia jne. Nuoria varmaan häiritään useimmin, mutta samat asenteet on siellä kaiken ikäisiä naisia kohtaan.
Häirinnän kanssa kuitenkin omasta mielestäni pärjää oikealla asenteella ja kun välttää riskiympäristöjä eli ei liiku iltaisin eikä yksin ja muistaa hotellin ulkopuolella kohtuullisen järkevän vaatetuksen.
Dubai inhottava ulkokultainen fiilis.
Thaimaa tekopyhyys mutta tekohymyllä.
Intia älytöntä änkemistä ja rasistista länkkäreiden tuijottelua ja kadulle paskomista
Sellaisiin maihin, joissa ihmisoikeudet ei toteudu, en matkusta ikinä.
Olen matkustanut vaikka missä. Ikinä en menisi samaan lomakohteeseen uudestaan. Koska sen on jo nähty. Miksi haluisin nähdän sen uudestaan. Ei siellä mitään uutta nähtävää ole, jos on kiertänyt jo kaikki alueen nähtävyydet.
Tylypahkaan, ei ollut mieleinen mesta vaikkakin harry oli oikein mukava.
Alicante oli aika ahdistava. Rantabulevardi ainut kaunis paikka. Talot rumia 70-luvun matkustusbuumin aikaansaannoksia, ei mitään ostettavaa, tekemistä tai näkemistä linnoitusta lukuunottamatta. Rannat täynnä kuin muurahaispesät ja läheinen benidorm vielä hirveämpiä. Huiiiii onneksi käytiin vain vkl visiitillä ja sit takas Madridiin yhteen Euroopan suosikkiini.