Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Helsingin keskusta. Vihaan helsingin poikajengejä.
Arabimaissa kiehtoo juuri puhtaus ja nimenomaan Dubaissa. Voi syödä missä vaan.
Tansania. Eniten huumeita kuin missään. Lapset piikittivät itseään kadulla. Käänteistä rasismia. Minun olisi pitänyt antaa vaatteenikin päältä koska olen valkoinen.
Gran Canaria. Hirveä turistirysä, ihan liikaa ihmisiä ja kulahtaneita ravintoloita. Voisin ainoastaan lähteä sinne uudelleen 5 tähden luksuslomalle, mutta muuten en.
Venäjällekään en menisi. En oo ikinä käyny, mut todella masentavan oloinen paikka. Venäläiset ei ikinä hymyile, aina naamat vääränä. Kertoo mun mielestä jotain siitä paikasta.
Maassa_maan_tavalla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maassa_maan_tavalla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Barcelona, varkaiden pääkaupunki jossa jatkuvasti saa olla varuillaan ettei laukkua/lompakkoa varasteta. Oltiin kavereiden kanssa 5 päivää, 2 varkausyritystä ja kerran onnistuivat viemään lompakon kaverilta. Missään muualla en ole noin paljon varastelua ja varkausyrityksiä kohdannut ja paljon olen matkustanut.
5 päivää 2 varkausyritystä... et ole sitten vielä käynyt Pietarissa... 1 tunti riitti vastaavaan 2 varkausyritykseen (toinen metrossa ja toinen bussipysäkillä) molemmat keskellä päivää ja selvinpäin olevalle turistille.
Olen käynyt Pietarissa useaan otteeseen ja viipynyt n. viikon kerralla, eikä koskaan ole yritetty ryöstää tai mitään vielä pahempaa.
Olen siististi pukeutuva 40 v nainen, ja matkakumppanini on venäjäntaitoinen.
Siististi osaan minäkin pukeutua ja kuten jo mainitsin: keskellä päivää, keskustassa ja minä olin ihan selvinpäin. Sinä osaat ilmeisesti pukeutua kuten paikalliset, joten siksi saat olla rauhassa. Meidän 20 hengen seurueesta yhdeltä naiselta vietiin käsilaukku ja yhdeltä mieheltä rahat taskusta eli taitavia ovat.
Tuollaset jutut on yleensä tiedossa etukäteen ja myös itse täytyy vähän varoa ja varautua. Rahoja ja lompakoita ei tietenkään pidetä taskussa ja myös käsilaukku on tosi huono valinta monessa paikassa. Kaulapussi paidan alle tai reppu, joka pidetään etupuolella. Näin neuvottiin jo kymmeniä vuosia sitten ja hyvin toimi.
Olin sossun maksamalla tutustumismatkalla Kemiin.
En mene Kemiin enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Islanti ja Budapest eivät minulle oikein auenneet...
Tämä kiinnostaa. Mikä Islannissa vikana?
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla luxusloma :D
Kanarialle en lähde enää joulukuussa. Liian kylmä kuitenkin minun makuun, koska pidän oikeasti lämpimästä. Jolleki jolle riittää 20 astetta (joka tuntuu tuulisena päivänä 10-15-asteiselta) se voi olla hyvä.
Ja mainitaan Kanarialta myös se että Tjäreborgin Sunprime-konseptiin ei myöskään enää rahoja tuhlata. Jo tulopäivänä työntekijä v*ttuili hotellin aulassa että: "ulkonäkö paljasti että olette suomalaisia". Viedään jatkossa suomalaiset rahamme muualle...
Kalasatama ja Jätkäsaari. Rumia taloja. Masentava ympäristö. Rauhatonta. Rumia ihmisiä. Esim. Redi on maailman sekavin kauppakeskus missä olen ikinä ollut. Paskoja paikkoja molemmat.
Hämeenlinna. Oikeesti 😅 Olin lukenut jostain höpöhöpö naistenlehdestä vinkin, että "valitse sellainen (lähi)matkakohde, josta ei ole korkeita odotuksia. -- Kun odotukset ylittyvät, matkasta tulee positiivinen kokemus". No ei ollut odotuksia Hämeenlinnasta, eikä ne ylittyneet.
Roomasta jäi myös köntsänmaku suuhun. Liian kuuma, kaupustelijoita/huijareita, väärä matkaseura, kallista, tylsää turistiruokaa, ilkeitä asiakaspalvelijoita jne. Romantiikka oli hyyyyyvin kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Sossu ei maksa toista reissua?
Vierailija kirjoitti:
Kalasatama ja Jätkäsaari. Rumia taloja. Masentava ympäristö. Rauhatonta. Rumia ihmisiä. Esim. Redi on maailman sekavin kauppakeskus missä olen ikinä ollut. Paskoja paikkoja molemmat.
No sulla on ainakin erikoisia lomakohteita ollut :D.
Vierailija kirjoitti:
Pärnu. Mielenkiinnosta mentiin kokeilemaan, mutta ei tarvitse vaivautua toiste.
Mä olin tuolla vuosi sitten yksin. Vettä satoi kaatamalla koko ajan ja olen ajatellut, että annan vielä toisen mahdollisuuden. Ehkä menen kaverin tai miehen kanssa. Syyskuussa oli jo kaikki terassit suljettu ja turistit häipyneet. Yksin sai istua ravintolassa illalla syömässä ja se oli vähän vaivaannuttavaa. Mutta kyllä sen vesisateen keskellä näki sen pikkukaupungin viehätyksen. Jos menisi keskikesällä vaikka kaveriporukan kanssa, fiilis voisi olla ihan eri. Jää nähtäväksi.
Oon reppureissannut Aasiassa jonkin verran ja myös yksin.
Ainoa paikka, jonne en ehkä menisi uudestaan on Indonesian Sumatra. Ensinnäkin pääkaupunki Medan on harmaa ja erittäin vahvasti bensalle ja pakokaasulle haiseva kaupunki, jossa minut melkein ryöstettiin keskellä päivää taksissa. Pääkohde Lake Toballa ei ollut mielestäni mitään tekemistä, ja järven vesi oli todella kylmää. Kaikista kamalinta oli kuitenkin maanjäristysten riski, mikä oli mielessä koko ajan.
Samalla reissulla tuli käytyä Balilla, ja sekin oli pettymys. En oo nähnyt niin montaa moottoriajoneuvoa pakkautuneena niin pienelle alueelle missään muualla. Myös 5,4 richterin maanjäristys tuli koettua ja oli kamala olo sen jälkeen odotella, tuleeko tsunami.
Jos kaipaa trooppista lomaa, niin menen kyllä vastaisuudessa Thaimaahan, vaikka siellä onkin tullut aikaa vietettyä paljon. On turvallista ja helppoa, eikä paikallisista miehistä ole riesaa.
Hohhoijaa, jo on tyypillinen suomalaisturistin kirjoittama valitus. Kun viikon loman aikana pari kertaa päivässä joku huutelee kaupan ovelta ja pyytää sisälle, niin se jälkeenpäin kerrottuna onkin "jatkuvasti hihassa roikkumista" tai "puoliväkisin sisälle repimistä".
Muutenkin... jos ulkomaille kerran lähtee, niin eikö voi edes yrittää etukäteen varautua siihen, että siellä saatetaan käyttäytyä eri tavalla kuin Pihtiputaalla? Ei ole pakko mennä "arabi maihin" tai muuallekaan, jos noin kovasti pelottaa että joku saattaa tulla puhumaan jotain. Yyterissäkin on ihan kiva ranta.