Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Majatalo Marttaan, Nauvoon. Jeesus, mikä sekopää se omistaja! Hirveä paikka.
Intia, Mumbai. Siis jotakin ihan järkyttävää. Ihmisiä, köyhiä, makoili joka puolella kaupunkia. Se kusetus ja rahan kerääminen keinolla millä hyvänsä. Missään et saanu olla rauhassa, koko ajan joko joku yritti pummia rahaa tai sitten päästä kuvaan mun kanssa kun olin visssiin niitten mielestä niin eksoottisen vaalea😄
Miehet oli hirveitä, puistattavia kusettajia. Taksikuskit, hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thaimaaseen, kreikkaan, kanarialle.
Turkki sen sijaan aina yhtä ihana.Maaseen ja Kuuseen...
Hohhoijaa, tää juna meni jo.
Luin koko litanian läpi ja yksi perustelu jonkin kohteen huonoudesta loisti yleisyydellään: tylsä paikka.
Kertokaa nyt herran tähden mitä tarkoittaa tylsä paikka? Ei oo menoa ja melskettä joka päivälle? Jotain eri aktiviteettia,retkikohteita, bilebaaria ym. jokaiselle lomapäivälle?
Vai mitä ihmettä siitä lomakohteelta edellytetään ettei se ole " tylsä "?
En vaan ymmärrä kun runsaaseen 25 vuoteen vielä ole löytänyt ainoatakaan tylsää lomakohdetta, erilaisia ja eritasoisia kyllä.
Kun ei ensimmäiseen 30 vuoteen ollut mitään mahdollisuuksia minkäänlaisiin lomiin niin sitä oppii arvostamaan kun nyt voi pari reissua vuodessa matkustella.
Tylsä paikka, voi viddu mikä perustelu.....
Kyprokselle. Kännisiä englantilaisia jotka haastaa riitaa, ja kännisiä venäläisiä jotka metelöi yökaudet ja sammuvat pusikkoon.
Ei kiitos enää, olen liian vanha tällaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut tyytyväinen jokaiseen ulkomaanmatkaani. Rahaa on yhteen viikon ulkomaan matkaan vuodessa ja suunnittelen tarkkaan, mihin menen ja otan mahdollisimman paljon etukäteen selvää, mitä siellä on nähtävää ja millainen paikka kyseessä.
Joo-o, olet niitä suomalaisia jotka pääsevät kerran ja kaksi elämässään reissuun. Ei ole tarkoitus olla ikävä, olen vain elänyt ulkomailla viimeiset 10 v. Tsemppiä Suomeen
Tsemppiä vaan itsellesi. Olen käynyt yli 25 maassa. T. Vastaamasi matkan tarkka suunnittelija
Turkin Alanya. Pelkkää suomibaaria ja suomikaraokea aivan liikaa.
Marokko ja Turkki. Olen myös kerran käynyt Venäjällä ja se oli taatusti viimeinen kerta.
Vierailija kirjoitti:
Las Vegas
En Jenkeistä muutenkaan kauheasti tykkää, mutta Vegasissa kyllä oli kaikki jenkki bulls***t potenssiin tuhat.
Hyvä, etten minä törmännyt moiseen siellä käydessäni. Nyt olen käynyt "jenkeissä" yli 10 kertaa (26 osavaltiossa), mutta jatkossa alkaa tekemään tiukkaa rahallisesti, sillä palkat (ostovoima) suomessa on laskenut roimasti ja toisaalta hinnat myös jenkeissä ovat nousseet.
Vierailija kirjoitti:
Playa del ingles.. pelkkää ostoskestusta koko kylä..liikaa baareja, hotelleja, ahdistelevia paikallisia ja varsinkin liikaa suomimeininkiä. Aikoinaan tuli käytyä kun annoin kaverin valita matkakohteen.
Hmmm.. missäspäin Inglesiä olet ollut, jos siellä on pelkkiä ostoskeskuksia? Niitä siellä ei juurikaan ole, mutta ravintoloita/baareja on paljon ja ainakin miljoona hotellia. Ingles on jäänyt 70-luvulle, kaikki kulunutta (wanhaa), myös kuuluisa hiekkaranta kaipaisi "päivitystä". Ingles ei kuulu suosikkien listalle, mutta toki (onneksi) Gran Canarialta löytyy useita muita kohteita.
Viro. Eihä ne puhuneet edes suomea siellä! Muutenki kallista.
Vierailija kirjoitti:
Prahaan en ehkä vaivautuisi toista kertaa. Olut oli toki hyvää ja jokunen nähtävyyskin tuli katsottua. Kuitenkin aika tylsä kohde loppujen lopuksi ja osittain asiakaspalvelu oli aika tylyä neuvostohenkistä (ei kaikissa paikoissa), ruoka ei ollut kummoista. Ei mulla mitään traumoja jäänyt, mutta ei ihan ensimmäisenä tulisi mieleen varata sinne kaupunkilomaa toista kertaa.
Praha ihan hieno kaupunki, jossa paljon nähtävää (ja turisteja), silti mieleen painuvin kokemus oli ravintolassa, jossa tarjoilija toi "jälkiruokapaukut" talon piikkiin, joskin ne oli kuitenkin loppulaskulla, eikä ko. tarjoilijaa näkynyt missään.
Vierailija kirjoitti:
Barcelona, varkaiden pääkaupunki jossa jatkuvasti saa olla varuillaan ettei laukkua/lompakkoa varasteta. Oltiin kavereiden kanssa 5 päivää, 2 varkausyritystä ja kerran onnistuivat viemään lompakon kaverilta. Missään muualla en ole noin paljon varastelua ja varkausyrityksiä kohdannut ja paljon olen matkustanut.
5 päivää 2 varkausyritystä... et ole sitten vielä käynyt Pietarissa... 1 tunti riitti vastaavaan 2 varkausyritykseen (toinen metrossa ja toinen bussipysäkillä) molemmat keskellä päivää ja selvinpäin olevalle turistille.
Vierailija kirjoitti:
Ranskasta en pitänyt. Omasta kokemuksesta ihmiset ovat aika tylyjä ja ylimielisiä niitä kohtaan jotka eivät puhu ranskaa. Englantia ei suostuttu sitten millään puhumaan.
Törmäsimme Ranskan matkalla tähän samaan puhumattomuus ongelmaan... ruokaakin oli vaikea tilata, kun tarjoilija ei eräässä ravintolassa millään meinannut ymmärtää englantia... tovin siinä välissä eukon kanssa suomea puhuimme... tarjoilija kysyi "olemmeko saksalaisia"? Kun kerroimme ettemme ole saksasta, vaan olemme suomesta, niin jo alkoi englanti luistamaan ja ruokaa tuli pöytään ja kokkikin vielä tuli juttelemaan kanssamme. Eli ranska-saksa sektorilla on vielä sopimattomia asioita, jotka vaikuttaa ranskalaisten käyttäytymiseen ja suomalaiset ilmeisesti muistuttaa (vielä) saksalaisia?
Miten täällä on useampi Turkkia vastaan? Olin just miehen kanssa 9 päivää, oli ihan mahtava loma. Ystävällisiä ihmisiä, hyvää ruokaa, rauhallinen ympäristö...ja tietysti nyt megainflaation jälkeen kaikki ihan älyttömän halpaa. Syötiin viiden tähden hotellissa pitkä illallinen (alkoholi)juomineen - rakastuin turkkilaisiin viineihin - ja maksoi vaan 30 euroa (mikä oli keskimääräiseen hintatasoon nähden vielä kallista).
Tuolla periaatteella en tulisi suomeen, koska täällä on sipilä.
Vierailija kirjoitti:
Irlanti. Siis ihan koko saari. Ollaan käyty siellä neljä kertaa, joista kaksi oli yli kuukauden kiertomatkoja ympäri saarta vuokra-autolla. Kerran oltiin Dublinissa kaksi viikkoa ja kerran etelässä Corkissa ja Limerickissä. Ai niin, ollaan myös käyty kerran myös P-Irlannissa, Belfastissa ja Bangorissa.
Ihan hirveä paikka, kaikki pielessä, mikään ei toimi, hotellit ja bnb:t täysin surkeita, ruoka huonoa ja vaikea löytää ravintoloita. Pahinta kuitenkin ihmiset, riidanhaluisia ja katkeria juntteja ja juoppoja.
No aikas juntti tunnut olevan itsekin... neljä kertaa vaadittiin moisen mielipiteen saamiseksi. Usein sanotaan, että Irlantilaiset ja suomalaiset ovat sukulaiskansaa, joten mielipiteesi: "ihmiset ovat riidanhaluisia ja katkeria juntteja ja juoppoja" vain vahvistaa käsitystä "sukulaisuudesta". Valitettavasti en kuitenkaan samoissa paikoissa käyneenä voi olla kanssasi samaan mieltä... Irlantilaiset ovat aivan ihanaa porukkaa, ystävällisiä ja avuliaita... sinne jäänyt monta hyvää ystävää ja paljon ihania muistoja. Toivottavasti vielä tulee mahdollisuus sinne matkustaa.
Kyseiset viestit kun tähän asti läpi luin, niin Japani taisi olla ainoa maa, josta ei ainakaan vielä, löytynyt "negatiivista" sanottavaa.
Eniten "vastustusta" saivat Turkki ja Marokko, mutta näillekin maille löytyi kannattajia, jotka usein olivat niitä, jotka eivät menneet perinteisiin turistikohteisiin, vaan vähän sivummalle.
Itse en ole Turkissa käynyt, mutta Marokossa (Tanger) kax kertaa samalla kertaa (ekan ja viimeisen). 99% ajasta joku oli liiveissä kiinni kauppaamassa jotakin. Jossakin torilla bändi alkoi soittamaan kun seurueemme saapui aukiolle, soittivat noin 15sekuntia ja sitten alkoi jo lakki kiertämään, eli antakaa rahaa muuten ei soitto soi... no ei annettu, ei soinut. Vielä bussin ovella viimeiset kauppiaat huutelivat perään... suljetulla hotellilalueella kuulemma on ihanaa...
Ihmiset tykkäävät niin erilaisista jutuista, siksi on hyvä, että valikoimaa vielä löytyy. Minne minä menisin uudelleen listalle voisin laittaa seuraavat maat: USA(25 osavaltiota vielä käymättä)&Kanada, Irlanti ja Israel. Hyvää ja turvallista matkaa mihin sitten ikinä matkustatte.
Joo-o, olet niitä suomalaisia jotka pääsevät kerran ja kaksi elämässään reissuun. Ei ole tarkoitus olla ikävä, olen vain elänyt ulkomailla viimeiset 10 v. Tsemppiä Suomeen