Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Kroatia, Pohjoinen. Umag-Porec-Rovinj.
Ruoka huonoa, ainoastaan pizza oli joissain ravintoloissa hyvää. Ja olimme autolla liikenteessä että emme tosiaan käyneet vain ”Turisti” paikoissa.
Huonot ja yksinkertaiset valikoimat kaupoissa ja hinnat olivat hurjat.
Kalliimpaa kuin muualla Euroopassa, esim. Saksassa./Italiassa.
Kauppiaat rasittavia ja yrittivät kaupata vaikka ja mitä. En tajua miksi luulevat, että maksamme heille 50e paidasta jonka saan Saksassa 5e? Ihan järkyttävää kusetusta ja rahan riistoa joka paikassa. Pesukoneen käyttö 8e/kone, kun Mallorcalla ja Kreikassa 5e.
Ei ole kiva paikka lomailla jos paikalliset säälistä hakee asiakkaista ravintoloihin ja anelee että tulkaa meille syömään, please!
Ei shoppailu mahdollisuuksia, ei H&M, ei mäkkäriä tms. . ( Ja siis mäkkäri on ollut lomilla aina lasten suosiossa, saa jäätelöä jne)
Kroatia on nyt nähty ja koettu. Ei kiitos koskaan enään.
Varsinkin kun Neuvostoliittoa ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muumimaailmaan.
Äläs nyt, käytiin siellä toissakesänä ja mietin, että aika hyvin toteutettu paikka. Hyvä Suomi!
Kaikki fasiliteetit toimi: oli eri makuihin ruokapaikkoja, siistit vessat, lastenhoitopisteitä, tilaa kulkea rattailla jne. Ympäristö oli tehty kivasti luonnon helmaan, pitkospuiset reitit kallioilla, meren rannassa ja metsässä. Lapsille oli erilaista kehittävää tekemistä: käsitöitä, toimintaa sekä jänniäkin juttuja. Ja niitä muumihahmoja sekä tarinoista tuttuja rakennuksia tietysti.
Minusta siellä oli sellainen Muumi-tarinoista tuttu hetkeen tarttumisen henki ilman stressaavaa vilinää, välkettä ja melua, jotka yleensä ovat tyypillisiä lastenkohteille.
Muumimaa oli kiinnostava ja erilainen. Varmasti ulkomaalaistenkin mielestä.Kun ei tykätä muumeista eikä amppareista.
Miksi sitten menitte muumimaailmaan?
Amppareista ei tiedetty. Ennakkoluulottamasti ollaan kierretty erilaisia huvipuistoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni on maininnut Turkin. Miksi ette sinne menisi? Kysyn siellä käymättömänä.
Samoin, kiinnostaa kovasti ne miinukset ja tietty plussat enemmän, koska olen syksyllä lähdössä Alanyaan kahdeksi kuukaudeksi, enkä ole ikinä Turkissa käynyt. Joten ???
Plussa lämpö. Miinuksia en jaksa kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Turkkiin ei ikinä!
Dubaihin! Enkä mihinkään päin Turkkia. Egypti. Kaikki nämä paskaiset arabimaat.
Dubai ei ollut likainen, mutta julkisesti ei saa halailla miestään eikä pussailla. Samoin kaikki on niin älyttömän yliampuvaa - talot jättiläismäisiä. Arabit halveksivat Aasiasta tulleita työntekijöitä, kohtelevat niitä kuin saastaa. Tunnen filippiiniläisiä naisia, jotka ovat joutuneet raiskatuiksi ja vangeiksi hakiessaan töitä siivoojina arabien kodeissa.
Te jotka sanotte että Barcelona, koska paljon taskuvarkaita:
Joo siellä on niitä todella paljon ja ovat ammattilaisia, mutta omalla käyttäytymisellään voi tehdä paljon.
Esim. Ikinä ei mitää lompakkoja sun muita taskussa, ei etu eikä taka. Olkalaukku olisi hyvä pitää edessä koko ajan ja vielä väkijoukossa pitää kiinni siitä.
Ei lasketa omia tavaroita minnekään, ravintolassakin laukku aina sylissä, ei tuolin selkänojalla tai lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Joo siellä on niitä todella paljon ja ovat ammattilaisia, mutta omalla käyttäytymisellään voi tehdä paljon.
Esim. Ikinä ei mitää lompakkoja sun muita taskussa, ei etu eikä taka. Olkalaukku olisi hyvä pitää edessä koko ajan ja vielä väkijoukossa pitää kiinni siitä.
Ei lasketa omia tavaroita minnekään, ravintolassakin laukku aina sylissä, ei tuolin selkänojalla tai lattialla.
Kävin myös Barcelonassa 2 kesää sitten. Sitä kehutaan aina niin kauheasti, mutta kyllä mulle riitti yksi kerta. Klo 19 jälkeen Rambla on todella pelottava. Prostituoituja kadunkulmissa, mustat tunkee iholle ja yrittää myydä huumeita, laukkua täytyy kantaa koko ajan kehoa vasten puristaen. Toinen on Pariisi - joo-o, tosi romanttinen kaupunki, sanotaan. Ihan hirveä - paska haisee, on likaista ja niitä pikimustia kaupustelijoita ja jihadisteja ku tuijottaa syvälle silmiin. Pelottavaa eikä Pariisi ole mielestäni kaunis. Ainoa, mikä siellä on kiva, on se kahvilakulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Dubaissa just heitettiin vankilaan ruotsalais-brittiläinen lääkäri 4 v tytön kanssa kun oli juonut lennolla lasin viiniä joka tarjottiin lennolla. Lentoyhtiö oli ko. Valtion omistama
Jep. Ja tässä oli kerrottuna tapauksesta kaikki asiaan liittyvä, mitään jättämättä pois.... Ihan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lasketa omia tavaroita minnekään, ravintolassakin laukku aina sylissä, ei tuolin selkänojalla tai lattialla.Kävin myös Barcelonassa 2 kesää sitten. Sitä kehutaan aina niin kauheasti, mutta kyllä mulle riitti yksi kerta. Klo 19 jälkeen Rambla on todella pelottava. Prostituoituja kadunkulmissa, mustat tunkee iholle ja yrittää myydä huumeita, laukkua täytyy kantaa koko ajan kehoa vasten puristaen. Toinen on Pariisi - joo-o, tosi romanttinen kaupunki, sanotaan. Ihan hirveä - paska haisee, on likaista ja niitä pikimustia kaupustelijoita ja jihadisteja ku tuijottaa syvälle silmiin. Pelottavaa eikä Pariisi ole mielestäni kaunis. Ainoa, mikä siellä on kiva, on se kahvilakulttuuri.
Joo siis Ramblaa kannattaa vältellä. Siis onhan se kiva kävellä läpi ensikertalaisena mutta kerta riitti. Tosi paljon varkaita, pelkkää turistihömppää ja varsinkin illalla kannattaa vältellä kuin ruttoa.
Heinola, todella ahdistava tunnelma
Gran Canaria, lähinnä Puerto Rico ja joku Playa (Ingles tai Americanos?) rumia paikkoja pelkkiä krääsäkauppoja ja huonoja ravintoloita, Las Palmasista tykkäsin ja luonto kaunista saarella
Brugge, yliarvostettu
Vierailija kirjoitti:
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Ja missähän turistien juopporysässä olet käynyt?
Olen asunut saarella jo reilut 17 vuotta. Leppoisaa ja mukavaa täällä.
Thaimaan Krabi.
2 vuotta sitten kävin ekaa kertaa Thaimaassa ja olin siis 2 viikkoa reissussa. Olihan se hieno paikka, kiva hotelli, ranta ihan vieressä, lämmintä ja halpaa, mukavia ihmisiä. Käytiin Phi Phi saarillakin.
Tosi kiva loma oli ja kaikki meni hyvin, mutta en ehkä toiste lähtisi. Se oli mulle sellainen kerran elämässä - kokemus tuo Thaimaa. Jotenkin sitä vaan mietti että mitä kaikkea rumaa sen pinnan alla olikaan mitä ei turisteille näytetä.
Eikä tosiaan lähdetty minnekään norsusafarille sun muille eläinrääkkäys tapahtumiin.
Vierailija kirjoitti:
lappiin kesällä mäkäräisten keskelle
Olen ollut vaeltamassa Inarissa keskellä erämaita, eikä mäkäräisistä ollut mitään vaivaa. Kesä-heinäkuun vaihteessa. Sattui viileä, sateinen kesä, yölämmöt +2 luokkaa.
Maltalle. Aika hajuton ja mauton, joku sielu puuttui. Taattua välimeren lämpöä toki, mutta ei vedä vertoja esim. Kreikalle tai Italialle.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israel. Tylyt ihmiset, hiekkaa hiekkaa hiekkaa. Meri on kyllä hieno.
Kuinka tyly sä olet itse ollut Israelissa? Mä olen saanut tuolla aina ystävällistä palvelua ihan kaikkialla, (Tel Aviv, Jerusalem, Eilat...) jopa sotilaskentällä (Ovda). Palvelu on ollut ystävällistä, olin sitten juutalaisten tai arabien kanssa tekemisissä.
Itse olen viettänyt paljon aikaa Israelissa kun mies on kotoisin sieltä, ja minunkin mielestä siellä saa harvinaisen tylyä palvelua kaikkialla. Sellainen perustympeä asennoituminen kaikkeen, ei hymyillä eikä sanota kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israel. Tylyt ihmiset, hiekkaa hiekkaa hiekkaa. Meri on kyllä hieno.
Kuinka tyly sä olet itse ollut Israelissa? Mä olen saanut tuolla aina ystävällistä palvelua ihan kaikkialla, (Tel Aviv, Jerusalem, Eilat...) jopa sotilaskentällä (Ovda). Palvelu on ollut ystävällistä, olin sitten juutalaisten tai arabien kanssa tekemisissä.
Itse olen viettänyt paljon aikaa Israelissa kun mies on kotoisin sieltä, ja minunkin mielestä siellä saa harvinaisen tylyä palvelua kaikkialla. Sellainen perustympeä asennoituminen kaikkeen, ei hymyillä eikä sanota kiitos.
Mielenkiintoista, että on näin erilaisia kokemuksia. Olen kyllä kuullut tuosta tylyydestä muiltakin, mutta itse en ole sitä kohdannut. Hymyillään kaupoissa, hotelleissa, ravintoloissa, lentokentillä ja tervehditään myös.
Pariisi! Naiiveissa kuvitelmissani ajattelin syöväni herkullista ruokaa fiinissä ravintolassa Eiffel-tornin siluetti taustalla sun muuta. Mitä vielä! Ensinnäkin kaduilla haisi HIRVEÄLTÄ. Kadut olivat muutenkin likaiset ja täynnä roskia, mutta se haju oli pahin. Ihmiset nyrpistelivät nenäänsä, kun emme miehen kanssa osanneet puhua ranskaa, muutenkin epäystävällisiä. Paljon kodittomia ja köyhiä. Never again!
Gardalle. Italiassa on oikeesti ihania paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaan Krabi.
2 vuotta sitten kävin ekaa kertaa Thaimaassa ja olin siis 2 viikkoa reissussa. Olihan se hieno paikka, kiva hotelli, ranta ihan vieressä, lämmintä ja halpaa, mukavia ihmisiä. Käytiin Phi Phi saarillakin.
Tosi kiva loma oli ja kaikki meni hyvin, mutta en ehkä toiste lähtisi. Se oli mulle sellainen kerran elämässä - kokemus tuo Thaimaa. Jotenkin sitä vaan mietti että mitä kaikkea rumaa sen pinnan alla olikaan mitä ei turisteille näytetä.
Eikä tosiaan lähdetty minnekään norsusafarille sun muille eläinrääkkäys tapahtumiin.
Ei Suomessakaan näytetä turisteille kaikkea rumaa, mitä pinnan alla tapahtuu. Ei taideta näyttää edes suomalaisille. Karpon toista tulemista täälläkin kaivataan.
Olen turvassa tuolta, koska olen kuuskymppinen. Eli ei esteitä Turkkiin menolle 👍