Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.

Vierailija
12.08.2018 |

Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.

Kommentit (3249)

Vierailija
2321/3249 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

varoitus kaikille kirjoitti:

Ouluun en lähtisi uudestaan. Kummallinen, ruma kieli, huono ruoka, epäluuloiset ihmiset jotka kuvittelevat olevansa koko maailman hienoimpia valioyksilöitä. Ennen oli kamala löyhkä sellu-ja lannoitetehtaista, kuin kettutarhan ruokatunti, tai sikalan.  Tuulipa mistä päin vain, aina se toi löyhkän mukanaan, kun tehtaat oli sijoitettu ympäri kaupunkia. Lemu tuntui jo lentokoneessa sen ollessa laskeutumassa muutaman kymmenen kilometrin päähän kaupungista.

Oulunsalon kenttä on 10 kilometrin päässä keskustasta. Harmi, kun sinulla oli jo koneessa ilmavaivoja. :D

Vierailija
2322/3249 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leningradiin enkä Moskovaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2323/3249 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on maininnut Turkin. Miksi ette sinne menisi? Kysyn siellä käymättömänä.

Kävin kerran Istanbulissa, vaikka minulla oli kovat ennakkoluulot. Se oli minulle positiivinen yllätys. Yksi merkittävä seikka saattaa olla se, että matkakumppanina oli mies, joka saattoi vaikuttaa omaan turvallisuuden tunteeseen, eli miehet eivät reagoineet samoin kuin olisi ehkä ollut naispuolisen ystävättären kanssa reissussa. Siellä oli kaunista, mutta turistina en toki nähnyt slummeja. Aurinkorannoille en yleensä matkustele, joten niistä en pysty Turkin osalta kommentoimaan.

Vierailija
2324/3249 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaaseen. Oksennusta ne lapset äijien kainaloissa

Vierailija
2325/3249 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnekään, missä on venäläisiä.

Vierailija
2326/3249 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaaseen. Oksennusta ne lapset äijien kainaloissa

Missä se Thaimaase on? Oksettaa ihmiset, jotka ei osaa kirjoittaa suomea!

Vierailija
2327/3249 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietari ja Moskova. Kumpikin kolkkoja ja tylsiä paikkoja. Ihmiset todella kylmiä ja ylimielisiä ainakin asiakaspalvelussa. Miehet olivat komeita ja haluttavia. Saivat kyllä mirrini kehräämään. Pietarissa oli todella likaiset hotellihuoneet. Toisessa oli vihreänharmaa kokolattiamatto ja seinänvierustat aivan pölyssä ja seittejä seinillä. Ällöä. Tyttökin sanoi usein, että "äiti mul on tylsää ja karkit on pahoja." Karkit tosiaan oli pahoja. Suklaakin ihan epämääräistä oudolla sivumaulla.

Vierailija
2328/3249 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minnekään, missä on venäläisiä.

Haluaisin tietää missä niitä ei ole. Varaisin seuraavan matkan sinne.

Niitä on valitettavasti kaikkialla.

Vierailija
2329/3249 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinlaivalle pelkän risteilyn vuoksi.   Käyttäisin ainoastaan halvimmaksi matkustuskeinoksi Ruotsiin ja kuten viime kerralla, panostan parempaan hyttiin ja pysyn siellä mukavasti pääosan matkasta ruokailun jälkeen.

Monella on huonoja kokemuksia Turkista, meillä oli kivaa.

Vierailija
2330/3249 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoo.

Tylsempää paikkaa en oo kokenut.

Ihan puhtaasta mielenkiinnosta, ilman mitään v-ilua. Missä kävit ja mitä teit, että koit Lontoon tylsäksi? 

Vierailija
2331/3249 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään todella kammottavaa kohdetta ei ole tullut vastaan, mutta on useampi, joihin yksi kerta riitti:

Levi, tosin omista kokemuksistani on jo aikaa parikymmentä vuotta ja perustuu siihen, etten himohiihtäjänä ihastunut latuihin. Olen käynyt useita kertoja Saariselällä juuri latujen vuoksi.

Ahvenanmaa, jossa olin työpaikan konferenssissa/virkistystilaisuudessa, jossa virallisen ohjelman jälkeen meitä kierrettiin ympäriinsä ja yövyimme leirintäalueen tyyppisessä paikassa mökeissä.

Marokko/Tangier, kävin puolisoni kanssa päiväretkellä ja se oli tarpeeksi, kun oli omaan makuuni turhan kuumaa, kaupustelijoita riitti ja muuta täällä aiemmin mainittua. Ruoka oli hyvää, samoin tee. Ei vain ollut sellainen olo, että tähän maahan haluaisin uudelleen ja tutustua paremmin.

Sitten on Tallinna, jossa olen käynyt muutaman kerran risteillen. Olen syönyt siellä aamiaista pienessä ravintolassa, ihanan lounaan keskiaikaisessa ravintolassa, tehnyt kivoja ostoksia, kiertänyt vanhan kaupungin. Se on lähellä ja monet kehuvat joulutoreja ja joulukauppaa, joiden vuoksi harkitsen uutta käyntiä joskus. En vain ole koskaan päässyt Tallinnan "makuun". Minua ei kiehdo myöskään Viro laajemmin, kuten Saarenmaa, Pärnu, kylpylät yms. siellä, kuten ystävääni ja paria tätiäni. 

Tiedän, että omasta vierailustani Roomaan on jo aikaa, joten olen ehkä jäävi kommentoimaan kaupunkia. Mutta minun kokemani Rooma oli juuri sopivan lämmin, ruoka oli taivaallista (toki emme käyneet turistirysissä vain monen paikallisenkin suosimissa ravintoloissa) ja saimme kaikkialla hyvää palvelua. Vatikaanissakin aterioimme pienessä ravintolassa, jossa oli useampi nunna aterioimassa ja pizza oli yksi parhaimmista koskaan syömistäni. 

Lontoo on entinen kotikaupunkini, joten tunnen sen monet puolet hyvin ja ymmärrän, ettei moni halua sinne enää koskaan. Silti en ole siellä kokenut yhtään pelottavaa tilannetta, mutta luin kyllä kerran, että yksi työtapaamisistani oli levottomammalla alueella, jossa oli mm. hieman sen jälkeen puukotus ja isompi poliisioperaatio. Lontookin muuttuu ja kehittyy koko ajan, Oxford Street oli ihan erilainen viime käynnillä 2018, joten se Lontoo, josta kokemukseni ovat, on sekin osaksi jo historian havinaa.

Vierailija
2332/3249 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dakar, Debark ja Santo Domingo. Kaikissa mainituissa oli todella uhkaava ja ahdistava tunnelma, mikä nollasi ne hyvät puolet.

Vierailija
2333/3249 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kap Verde talvella. Piskuinen kylä, missä ei ollut mitään tekemistä. Meressä ei voinut kylmyyden ja tuulen taqkia uida, eikä laivaretkikään onnistunut tuulen takia. Oli helpotus päästä kotiin.

Kap Verde ei ole mikään piskuinen kylä vaan yhdeksästä asutusta saaresta koostuva valtio, josta löytyy upeita luontokohteita, kaupunkikohteita, herkullista ruokaa ja ystävällisiä ihmisiä.

Vierailija
2334/3249 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjälle, eritoten Viipuriin

Vierailija
2335/3249 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Oletteko Turkin vihaajat käyneet Istanbulissa, Kappadokiassa tai vaikka Pamukkalessa?

Kyllä vain. Milloin ite kävit Pamukkalessa? Pöljät tuhosivat koko paikan valkoisesta ruskeaksi.

90-luvun lopulla. Istanbulissa olin kolme vuotta sitten ja voisin milloin vain mennä uudelleen.

Istanbul on oikeesti ihana! Aivan huippu!

Vierailija
2336/3249 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että en eksy koskaan yhtäaikaa pakkaan, jossa Pimiä ja Hintikka esittelevät lomanviettoaan kaikelle some-kansalle ihmeteltäväksi!

Vierailija
2337/3249 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

venäjä

Vierailija
2338/3249 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä voiko sitä varsinaisesti lomapaikaksi edes sanoa, mutta Jerusalem. Ihan hirveä pe*släpi! Paikalliset asukkaat ovat käsittämättömän ylimielisiä ja käyttäytyvät törkeästi eurooppalaisia kohtaan. Muut turistit ovat lähinnä hihhuleita, jotka eivät tunnu käyvän ihan täysillä. Joka paikassa on meteliä ja likaa, hinnat ovat kuitenkin vähintään Suomen tasoa. Ei ikinä enää.

Vierailija
2339/3249 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunny Beach. Hotellihuoneessa vilisti miljoonia pieniä luikertelijoita pitkin huoneen reunustoja, eikä ollut ikkunoiden peittona laseja, eikä verhoja. Pelkät aukot seinässä. Ja piti olla neljän tähden hotelli. Itse paikassa ei ole oikeastaan muuta kuin ravintoloita, pubeja ja diskoja vieri vieressä olevien hotellien lomassa. Hiekkaranta on polttavan kuuma ja meri usein jäätävän kylmä. Se oli tuskastuttavan pitkä kaksiviikkoinen.

Vierailija
2340/3249 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mammoilla ole varaa lomailuun.