Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imettäminen uimahallin saunassa?

Vierailija
11.08.2018 |

Sinä joka imetät lastasi uimahallien ja kylpylöiden saunassa: miksi? Miksi kukaan tekisi noin kotonaan saunassa, saati julkisissa saunoissa? Minusta erittäin epähygieenista ja ällöttävää. Yhtä hullua kuin se, että itse tulisin eväiden kanssa saunaan ja alkaisin siellä syömään. Kyllä pitäisi tajuta mennä vaikka pukuhuoneeseen vauva syöttämään.
En vastusta imettämistä julkisesti muuten, mutta tuo on jo etova näky.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole imettänyt, mutta voisin. Mikä siinä on epähygieenistä?

Itse en jaksa välittää muiden mielipiteistä koskien imetystäni, sori vaan

No mieti nyt. Söisitkö itse saunassa? Ympärillä hikisiä ihmisiä, itse olet hikinen joka lapsesi sitten nautiskelee maidon lisäksi, eikä nuo tilat oikeasti puhtaita ole. Eikö juuri tuosta puhtaus syystä vinguta siitäkin, että ei vessassa voi syödä lapsi eikä itse.

Tuo "en jaksa välittää mitä muut ajattelee" on juuri rasittavin wt-asenne tänä päivänä, aargh.

En söisi itse, mutta vauvaa tuskin haittaa syödä saunassa. Hän tykkää syödä suihkussakin. Ja itse voin kyllä imettää vessassakin ja olen sitä tehnytkin kun en ole julkisella paikalla halunnut olla.

Valitettavasti se vaan on niin imetyksen kanssa, että jos muiden mielipiteistä alkaa piittaamaan niin elämä pienen lapsen kanssa on todella hankalaa. Enemmän "wt" mielestäni on panikoida jotain muiden imetystä. Miksi sitä pitää katsoa? En ole koskaan ymmärtänyt.

No itse kyllä olin tarkka siitä, missä ja milloin imetin, ja nimenomaan muita ajatellen tein sen katseilta piilossa. Minulla ole mitään tarvetta ollut vetää tissejä tiskiin vain koska minä ja minun vauva, nih. Aika avuton olet jos saat elämästä hankalaa vauvan kanssa, jos ette tee juuri niinkuin vauvasi haluaa.

Ap

Tää nyt menee vähän aiheen vierestä kun keskustelu oli saunassa imetyksestä, siellä saunassa kun ollaan tissit tiskissä jokatapauksessa.

Mutta joo, aika erikoinen kommentti sulta jos todella olet äiti. "Jos et tee juuri niin kuin vauvasi haluaa" Eiköhän pienen vauvan äidin tehtävä nimenomaan ole tehdä juuri niin kuin vauva haluaa? Vai sanoitko itse sun 1kk vauvalle että hei sori nyt ei pysty imettää, oottelepa vähän myöhempään..

Oma vauvani söi pienenä 1-2h välein joten joo, ois ollut hankalaa luikkia joka kerta johonkin pakoon viiden minsan imetystä varten. Helpommalla pääsi kun "otti tissit tiskiin" siinä missä oli. Ps. En tiedä milloin olet imettänyt, mutta nykypäivänä saa sellasia liivejä ettei tarvitse hirveesti tissejä levitellä imettäessä.

Ei tarvinnut sanoa mitään. Vauva sai ruokaa aina kun halusi, mutta juuri sillä sekunilla kun ensimmäinen nälkä inahdus pääsee, ei tarvitse työntää tissiä suuhun. Jos minulla oli jotain ratkaisevaa juuri kesken, esim olin vessassa, en juossut sieltä kiireellä syöttämään. Tai jos nälkä iski kaupassa, menin johonkin syrjään. Tätä tarkoitan. Kun te perustelette tuota saunassa syöttämistä sillä, että vauva tulisi muka heti syöttää kun nälkä on, että ei voi edes toiseen tilaan siirtyä.

Ap

Mutta miksi pitäisi siirtyä?

Vierailija
62/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista ap. Saunassa vauvalle ((minun vauva on 1v)tulee jano ja mielellään annan maitoa silloin. Se on ihan luonnollista. En myöskään hikoile saunassa kun olen vauvani kanssa, sillä istun alalauteella jossa lämpö on aika matala.

Se ketä se nyt sattuu haittaavan, voivat katsoa muualle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mieti nyt. Söisitkö itse saunassa? Ympärillä hikisiä ihmisiä, itse olet hikinen joka lapsesi sitten nautiskelee maidon lisäksi, eikä nuo tilat oikeasti puhtaita ole. Eikö juuri tuosta puhtaus syystä vinguta siitäkin, että ei vessassa voi syödä lapsi eikä itse.

Tuo "en jaksa välittää mitä muut ajattelee" on juuri rasittavin wt-asenne tänä päivänä, aargh.

Saunassa oleva nainen on juuri 15 sekuntia sitten peseytynyt. Milloin se vauva saisi yhtä puhdasta rintaa? Ei vauvan kanssa kuitenkaan hengata saunassa litra tolkulla hikoillen.

No sinne saunaanko sitä mennään syömään heti suihkun jälkeen? Miksi? Miksi ei voi ottaa huomioon muita, kun tietää että kaikista tuo ei ole sopivaa. Minusta on paljon kirjoittamattomia sääntöjä joita ihmiset yleensä noudattaa vaikkei kokisi asiaa järkeväksi/tarpeelliseksi. Esimerkiksi hatun päästä pois ottaminen sisätiloissa - ei ole keneltäkään pois, mutta ei pidetä sopivana käytöksenä olla lakki päässä sisällä.

Ap

Siis miten imetys on epäsopivaa? Toisten naisten läsnäollessa. Kyllä on todellisuudesta vieraannuttu.

Vierailija
64/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En söisi itse, mutta vauvaa tuskin haittaa syödä saunassa. Hän tykkää syödä suihkussakin. Ja itse voin kyllä imettää vessassakin ja olen sitä tehnytkin kun en ole julkisella paikalla halunnut olla.

Valitettavasti se vaan on niin imetyksen kanssa, että jos muiden mielipiteistä alkaa piittaamaan niin elämä pienen lapsen kanssa on todella hankalaa. Enemmän "wt" mielestäni on panikoida jotain muiden imetystä. Miksi sitä pitää katsoa? En ole koskaan ymmärtänyt.

No itse kyllä olin tarkka siitä, missä ja milloin imetin, ja nimenomaan muita ajatellen tein sen katseilta piilossa. Minulla ole mitään tarvetta ollut vetää tissejä tiskiin vain koska minä ja minun vauva, nih. Aika avuton olet jos saat elämästä hankalaa vauvan kanssa, jos ette tee juuri niinkuin vauvasi haluaa.

Ap

Tää nyt menee vähän aiheen vierestä kun keskustelu oli saunassa imetyksestä, siellä saunassa kun ollaan tissit tiskissä jokatapauksessa.

Mutta joo, aika erikoinen kommentti sulta jos todella olet äiti. "Jos et tee juuri niin kuin vauvasi haluaa" Eiköhän pienen vauvan äidin tehtävä nimenomaan ole tehdä juuri niin kuin vauva haluaa? Vai sanoitko itse sun 1kk vauvalle että hei sori nyt ei pysty imettää, oottelepa vähän myöhempään..

Oma vauvani söi pienenä 1-2h välein joten joo, ois ollut hankalaa luikkia joka kerta johonkin pakoon viiden minsan imetystä varten. Helpommalla pääsi kun "otti tissit tiskiin" siinä missä oli. Ps. En tiedä milloin olet imettänyt, mutta nykypäivänä saa sellasia liivejä ettei tarvitse hirveesti tissejä levitellä imettäessä.

Ei tarvinnut sanoa mitään. Vauva sai ruokaa aina kun halusi, mutta juuri sillä sekunilla kun ensimmäinen nälkä inahdus pääsee, ei tarvitse työntää tissiä suuhun. Jos minulla oli jotain ratkaisevaa juuri kesken, esim olin vessassa, en juossut sieltä kiireellä syöttämään. Tai jos nälkä iski kaupassa, menin johonkin syrjään. Tätä tarkoitan. Kun te perustelette tuota saunassa syöttämistä sillä, että vauva tulisi muka heti syöttää kun nälkä on, että ei voi edes toiseen tilaan siirtyä.

Ap

Mutta miksi pitäisi siirtyä?

Saunassa ollaan alasti ja rinta on muutenkin muiden nähtävillä. Mikä siitä tekeekin mielestäsi vastenmielisen, jos vauva imee äitinsä rintaa? 

Hän saa ruokaa ja sinua harmittaa.

Vierailija
65/76 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus. Mamma oli imettämässä vauvaansa kylpylän saunassa. Tulimme naisporukalla saunaan ja tietenkin heitimme löylyä. Mamma lähti ovet paiskoen ja altailla mukoili meitä ja tuijotti vihaisena.

Ihmettelimme kyllä, että eikö sauna ole löylyttelyä varten. Olisiko meidän pitänyt jättää saunominen väliin, kun mamma valloitti saunan vauvan kanssa imettämistä varten

Vierailija
66/76 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu samaa mieltä että typerää mennä yleiseen saunaan imettämään.Taitaa olla äidillä joku fetissi.

Vierailija
67/76 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällötti kyllä kun just uimahallin saunassa alkoi joku imettämään siinnä vastapäätä ja kamala lutkutus kuului. Tuli jotenkin likainen stalkkeriolo itselle, oli pakko lähteä pois.

Vierailija
68/76 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kyllä sopivalta tunnu. Ei siellä muutkaan syö. 

Vierailija
69/76 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus. Mamma oli imettämässä vauvaansa kylpylän saunassa. Tulimme naisporukalla saunaan ja tietenkin heitimme löylyä. Mamma lähti ovet paiskoen ja altailla mukoili meitä ja tuijotti vihaisena.

Ihmettelimme kyllä, että eikö sauna ole löylyttelyä varten. Olisiko meidän pitänyt jättää saunominen väliin, kun mamma valloitti saunan vauvan kanssa imettämistä varten

Mä kysyn yleensä uimahallin saunassa, sopiiko heittää löylyä. Uimahallin saunassa on kaikenikäisiä ihmisiä vauvoista vanhuksiin, joten on ihan asiallista kysyä, eikä maksa mitään. 

Vierailija
70/76 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko huvittava tämä keskustelu. En ihmettele miksi on perustettu vauvauinti.

Vauvauinin jälkeen on melkein kaikki imettävät saunassa. Vauvalla tulee jano uidessa ja ei siinä pukukoppiin mennä imettämään tai kaivella vesipulloja hoitolaukusta.

Samoilla lauteilla istuu vesijumppaan meneviä naisia eikä heitä häiritse imettävät naiset.

Kumpaa kuuntelet keskustelua vai nälkäisiä itkeviä lapsia?

Ei ole olemassa julkista naisten saunaa jossa joku ei olisi imettänyt.

Vierailija
71/76 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunassa on hyvä imettää, koska siellä on lämmin. Uimisen jälkeen tulee usein kylmä sekä itselle, että vauvalle, ja pukuhuone on usein myös tosi viileä.

Saunassa ollaan muutenkin alasti.

En ymmärrä miksi se olisi epähygieenistakaan juuri suihkusta tulleena. Tuskin kukaan kierii pitkin lauteita, ennen kuin alkaa imettää.

Vauvalla on yleensä nälkä uinnin jälkeen, sekä häntä alkaa väsyttää. Saunassa ruokailun jälkeen vauva jaksaa paremmin odottaa äidin hiustenpesut ja molempien pukeutumiset, ja kunnes pääsee nukkumaan vaikka vaunuihin tai autoon.

Saunassa on yleensä paljon rauhallisempaa kuin pukutilassa ja vauvan on helpompi keskittyä syömiseen. Pukuhuoneessa on myös usein rajallisesti penkkejä, ja siellä on helpommin toisten tiellä.

Uskoisin myös, että suurimmalle osalle naisista, ja varsinkin äideistä on tämä asia ok, ja on huonoa tuuria, jos saunassa sattuu olemaan joku, jota näin luonnollinen asia ällöttää suuresti.

Vierailija
72/76 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella vaan on niin minä, minä ja minä. Minä ja perseeni hedelmä. Me määräämme tahdin.

Imetys ei kuulu julkiselle paikalle, ei vaikka paavi julisti p*dofiilin pyhimykseksi.

Vauvan imettäminen saunassa = itsekästä

Janoisen ja nälkäisen vauvan imetyksen kieltäminen äidille ja vauvalle sopivimmalla hetkellä saunassa koska MINUA häiritsee = ???

Vierailija
73/76 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä oli töykeää käytöstä. Ja liittyi imetykseen miten? Ajattelitko että hän olisi vetänyt vähemmän herneitä nenään jos vauva olisi ollut irti nisästä? Tuskin, närkästyjät närkästyy, niin kuin tässäkin ketjussa voi huomata.

Vierailija
74/76 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kröhöm... Saunassa näkyy joka tapauksessa kaikkien tissit, pimpat, pyllyt, selluliitit, suonikohjut ja kaikenlaista "ällöttävää", mutta ap kiinnittää huomiota vain kuumassa saunassa maitoa juovaan vauvaan? Olen sanaton.

Vierailija
75/76 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pukuhuone muka soveltuu imetykseen? Siellä imettävä istuu pukukaappien edessä olevalla penkillä ja taatusti on häiriöksi kaapeilleen tuleville. Penkkitilaa on aina muutenkin liian vähän.

Vierailija
76/76 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kenelläkään vauvalla ole nälkä saunassa, hupaisa ajatuskin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän