Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imettäminen uimahallin saunassa?

Vierailija
11.08.2018 |

Sinä joka imetät lastasi uimahallien ja kylpylöiden saunassa: miksi? Miksi kukaan tekisi noin kotonaan saunassa, saati julkisissa saunoissa? Minusta erittäin epähygieenista ja ällöttävää. Yhtä hullua kuin se, että itse tulisin eväiden kanssa saunaan ja alkaisin siellä syömään. Kyllä pitäisi tajuta mennä vaikka pukuhuoneeseen vauva syöttämään.
En vastusta imettämistä julkisesti muuten, mutta tuo on jo etova näky.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että alle 1-vuotiaita ei "saisi" viedä saunaan ja ettei juuri kukaan enää imetä yli vuoden vanhoja.

En ihmettelisi jos ap imettäisi 7 vuotiasta poikaansa. Hän kun ei välitä.

Mistä en välitä? Oksettava ajatuskin muuten tuo imbesilli veikkauksesi.

Ap

Vierailija
22/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole imettänyt, mutta voisin. Mikä siinä on epähygieenistä?

Itse en jaksa välittää muiden mielipiteistä koskien imetystäni, sori vaan

No mieti nyt. Söisitkö itse saunassa? Ympärillä hikisiä ihmisiä, itse olet hikinen joka lapsesi sitten nautiskelee maidon lisäksi, eikä nuo tilat oikeasti puhtaita ole. Eikö juuri tuosta puhtaus syystä vinguta siitäkin, että ei vessassa voi syödä lapsi eikä itse.

Tuo "en jaksa välittää mitä muut ajattelee" on juuri rasittavin wt-asenne tänä päivänä, aargh.

Rinnastatko sä nyt vessan ja saunan keskenään?

Ei hiki sisällä sellaisia bakteereja, jotka olisivat syötynä vaarallisia, toisin kuin uloste.

Olisko nyt lääkkeiden aika?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mieti nyt. Söisitkö itse saunassa? Ympärillä hikisiä ihmisiä, itse olet hikinen joka lapsesi sitten nautiskelee maidon lisäksi, eikä nuo tilat oikeasti puhtaita ole. Eikö juuri tuosta puhtaus syystä vinguta siitäkin, että ei vessassa voi syödä lapsi eikä itse.

Tuo "en jaksa välittää mitä muut ajattelee" on juuri rasittavin wt-asenne tänä päivänä, aargh.

En söisi itse, mutta vauvaa tuskin haittaa syödä saunassa. Hän tykkää syödä suihkussakin. Ja itse voin kyllä imettää vessassakin ja olen sitä tehnytkin kun en ole julkisella paikalla halunnut olla.

Valitettavasti se vaan on niin imetyksen kanssa, että jos muiden mielipiteistä alkaa piittaamaan niin elämä pienen lapsen kanssa on todella hankalaa. Enemmän "wt" mielestäni on panikoida jotain muiden imetystä. Miksi sitä pitää katsoa? En ole koskaan ymmärtänyt.

No itse kyllä olin tarkka siitä, missä ja milloin imetin, ja nimenomaan muita ajatellen tein sen katseilta piilossa. Minulla ole mitään tarvetta ollut vetää tissejä tiskiin vain koska minä ja minun vauva, nih. Aika avuton olet jos saat elämästä hankalaa vauvan kanssa, jos ette tee juuri niinkuin vauvasi haluaa.

Ap

Vierailija
24/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rinnastatko sä nyt vessan ja saunan keskenään?

Ei hiki sisällä sellaisia bakteereja, jotka olisivat syötynä vaarallisia, toisin kuin uloste.

Olisko nyt lääkkeiden aika?

Lääkkeiden aika kun saunassa imettäminen on mielestäni hullua :D kylläpä kyllä.

Ap

Vierailija
25/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikesta ihmiset näköjään voivatkin mielensä pahoittaa. Syöminen on ihan normali ja jokapäiväinen tapahtuma meille kaikille.Vauvat nyt vaan yleensä tuppaavat juoda ravinnokseen maitoa ja mikäli se maito on oman äidin rintamaitoa, niin vielä parempi. Rintaruokinta lähentää äidin ja vauvan suhdetta ja on maailman luonnollisin asia. Rintamaito on aina valmiina ja sopivan lämpöisenä, lähes ilmaista ravintoa vauvalle. Juovathan kaikkien nisäkkäiden jälkeläiset emänsä maitoa nisästä ravinnokseen.

Harmittaako sinua nähdä vasikan imevän emänsä nisästä maitoa?

Pentujaan imettävä koiraäiti on myös vastenmielinen näky?

Imettävällä äidillä on ihan yhtälainen oikeus käydä uimassa ja jopa ruokkia lapsensa siinä ohessa. Ymmärtäisin paheksunnan, jos joku tyydyttäisi itseään uimahallin tiloissa tmv, mutta en käsitä, mitä pahaa on imetyksessä muiden naisten läsnäollessa.

Suurin osa naisista on äitejä, tai heistä tulee sellaisia joskus.

Onko aloittaja lapseton, vai eikö oma imetyksesi onnistunut?

Terveisin kolmen äiti ja kahden mummi.

Vierailija
26/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä tätä. Mitä epähygieenistä ja ällöttävää siinä on ? Miksi saunassa ei voi imettää? En ymmärrä.

Miksi kenenkään pitäisi syödä hikisessä ja kuumassa paikassa, mikä on tarkoitettu peseytymiseen, rauhoittumiseen ja rentoutumiseen? Eihän kukaan halua syödä sielläkään, mikä on tarkoitettu tarpeiden tekemiseen.

Kotisaunassa antakaa palaa jos siltä tuntuu, mutta uimahallissa menkää mieluummin pukkarin puolelle.

Oletpa kaavoihin kangistunut ja pystyyn kuollut ihminen. Oletko koskaan kokeillut syödä saunassa? Se on hyvin mukavaa ja rentouttavaa. Myös seksi siellä on ihanaa.

Vierailija
27/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaikesta ihmiset näköjään voivatkin mielensä pahoittaa. Syöminen on ihan normali ja jokapäiväinen tapahtuma meille kaikille.Vauvat nyt vaan yleensä tuppaavat juoda ravinnokseen maitoa ja mikäli se maito on oman äidin rintamaitoa, niin vielä parempi. Rintaruokinta lähentää äidin ja vauvan suhdetta ja on maailman luonnollisin asia. Rintamaito on aina valmiina ja sopivan lämpöisenä, lähes ilmaista ravintoa vauvalle. Juovathan kaikkien nisäkkäiden jälkeläiset emänsä maitoa nisästä ravinnokseen.

Harmittaako sinua nähdä vasikan imevän emänsä nisästä maitoa?

Pentujaan imettävä koiraäiti on myös vastenmielinen näky?

Imettävällä äidillä on ihan yhtälainen oikeus käydä uimassa ja jopa ruokkia lapsensa siinä ohessa. Ymmärtäisin paheksunnan, jos joku tyydyttäisi itseään uimahallin tiloissa tmv, mutta en käsitä, mitä pahaa on imetyksessä muiden naisten läsnäollessa.

Suurin osa naisista on äitejä, tai heistä tulee sellaisia joskus.

Onko aloittaja lapseton, vai eikö oma imetyksesi onnistunut?

Terveisin kolmen äiti ja kahden mummi.

Kuten aloituksessa jo sanoin, en paheksu imetystä muuten. Itsekin olen tosiaan äiti, ja kaksi lasta rintaruokkinut aikoinaan. Mutta ihan pakko ihmetellä tuota että siellä saunassa pitää tuokin asia saada hoitaa. Minusta se ei vain ole sopivaa ja on todella epäkohteliasta muita saunojia kohtaan. Ei olisi iso vaiva tehdä sitä muualla. Tämähän ei estä äitejä käymästä uimassa. Kas kun eivät siellä altaassa muuten tuota tee. Vai tekeekö joku?

Ap

Vierailija
28/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saunassa oleva nainen on juuri 15 sekuntia sitten peseytynyt. Milloin se vauva saisi yhtä puhdasta rintaa? Ei vauvan kanssa kuitenkaan hengata saunassa litra tolkulla hikoillen.

Vierailija
29/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huonoa käytöstä. Ongelmaa on myös kun kaikki ei käytä veden pitäviä vaippoja. Voisko kuvitella että menee lapsen kans uimaan sitten kun lapsi on iässä jossa ymmärtää missä on.

Julki-imetys uimahallissa ei sovi. Menkää sinne invavessaan vaikka. Kamalia ihmisiä olette, varmaan kiihotuttekin 1) kun tissiä imetään 2) kun muut kattoo.

Vierailija
30/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä imetys on niin yksityinen asia, että se kuuluu tehdä rauhassa muiden vieraiden katseilta piilossa. Jos julkisella paikalla on imetettävä, voi sen tehdä esim. huivin suojassa. Saunassa harva huivia mukanaan kuljettaa, joten mielestäni imetys ei kuulu julkiseen saunaan. Jokainen tehköön omassa saunassaan niinkuin haluaa.

Vierailija
31/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saunassa oleva nainen on juuri 15 sekuntia sitten peseytynyt. Milloin se vauva saisi yhtä puhdasta rintaa? Ei vauvan kanssa kuitenkaan hengata saunassa litra tolkulla hikoillen.

No sinne saunaanko sitä mennään syömään heti suihkun jälkeen? Miksi? Miksi ei voi ottaa huomioon muita, kun tietää että kaikista tuo ei ole sopivaa. Minusta on paljon kirjoittamattomia sääntöjä joita ihmiset yleensä noudattaa vaikkei kokisi asiaa järkeväksi/tarpeelliseksi. Esimerkiksi hatun päästä pois ottaminen sisätiloissa - ei ole keneltäkään pois, mutta ei pidetä sopivana käytöksenä olla lakki päässä sisällä.

Ap

Vierailija
32/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ohjaajat sano että niin pitää tehdä uimisen jälkeen. Plus kaikki muutkin imetti. En halunnut olla outolintu.

Vierailija
33/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monet synnytykset on saunassa hoidettu, eli ihan tuota epähygieenisuutta en ymmärrä. Siis steriilimpäähän siellä saunassa on kuin pukuhuoneessa..

Mutta toki ymmärrän, että monille sauna on "pyhä" paikka. Tässäkin kuitenkin kannattaa ottaa huomioon, ettei imetys ole sen kielletympää julkisessa saunassa kuin siellä pukuhuoneessakaan. Omassa saunassa toki päät kuka saunoo ja millä ehdoilla.

Epäilen, että monet imettävät saunassa, koska siellä vauvalla tulee jano.

No tuskin synnyttivät julkisissa saunoissa kaikkien nähden.

Vierailija
34/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä tätä. Mitä epähygieenistä ja ällöttävää siinä on ? Miksi saunassa ei voi imettää? En ymmärrä.

Miksi kenenkään pitäisi syödä hikisessä ja kuumassa paikassa, mikä on tarkoitettu peseytymiseen, rauhoittumiseen ja rentoutumiseen? Eihän kukaan halua syödä sielläkään, mikä on tarkoitettu tarpeiden tekemiseen.

Kotisaunassa antakaa palaa jos siltä tuntuu, mutta uimahallissa menkää mieluummin pukkarin puolelle.

Oletpa kaavoihin kangistunut ja pystyyn kuollut ihminen. Oletko koskaan kokeillut syödä saunassa? Se on hyvin mukavaa ja rentouttavaa. Myös seksi siellä on ihanaa.

Kai sä nyt omaan saunaasi saat vaikka paskoa. Julkiset saunat on eri asia. Ne ei ole ruoka, imetys tai panopaikkoja. Vaikutat erittäin rajattomalta, jos et ymmärrä yksityisen ja julkisen tilan eroa.

Vierailija
35/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sitten uimahallissa saa ap:n mielestä imettää? Mikä olisi saunaa rauhallisempi paikka?

Vierailija
36/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukuhuoneessako sitten pitää imettää? Vai vessassa? Toivottavasti et ole ap tosissasi.

Vierailija
37/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siellä vessan lattialla

Vierailija
38/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saunassa on ihan ok juoda, monet juovat saunassa ;)

Vierailija
39/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En söisi itse, mutta vauvaa tuskin haittaa syödä saunassa. Hän tykkää syödä suihkussakin. Ja itse voin kyllä imettää vessassakin ja olen sitä tehnytkin kun en ole julkisella paikalla halunnut olla.

Valitettavasti se vaan on niin imetyksen kanssa, että jos muiden mielipiteistä alkaa piittaamaan niin elämä pienen lapsen kanssa on todella hankalaa. Enemmän "wt" mielestäni on panikoida jotain muiden imetystä. Miksi sitä pitää katsoa? En ole koskaan ymmärtänyt.

No itse kyllä olin tarkka siitä, missä ja milloin imetin, ja nimenomaan muita ajatellen tein sen katseilta piilossa. Minulla ole mitään tarvetta ollut vetää tissejä tiskiin vain koska minä ja minun vauva, nih. Aika avuton olet jos saat elämästä hankalaa vauvan kanssa, jos ette tee juuri niinkuin vauvasi haluaa.

Ap

Tää nyt menee vähän aiheen vierestä kun keskustelu oli saunassa imetyksestä, siellä saunassa kun ollaan tissit tiskissä jokatapauksessa.

Mutta joo, aika erikoinen kommentti sulta jos todella olet äiti. "Jos et tee juuri niin kuin vauvasi haluaa" Eiköhän pienen vauvan äidin tehtävä nimenomaan ole tehdä juuri niin kuin vauva haluaa? Vai sanoitko itse sun 1kk vauvalle että hei sori nyt ei pysty imettää, oottelepa vähän myöhempään..

Oma vauvani söi pienenä 1-2h välein joten joo, ois ollut hankalaa luikkia joka kerta johonkin pakoon viiden minsan imetystä varten. Helpommalla pääsi kun "otti tissit tiskiin" siinä missä oli. Ps. En tiedä milloin olet imettänyt, mutta nykypäivänä saa sellasia liivejä ettei tarvitse hirveesti tissejä levitellä imettäessä.

Vierailija
40/76 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sauna, jossa ollaan muutenkin alasti on epäsopiva paikka imettää. Kuitenkaan ap ei pysty sanomaan yhtään paikkaa uimahallissa, missä saa imettää.

Jos vessa on ap:n ehdotus, kuvaa hyvin järjen tasoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme