Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isyysloma ja mies lähti matkoille

Vierailija
11.08.2018 |

Mieheni on parhaillaan isyyslomalla, vauvamme on kohta 7 viikkoa vanha. Mies päätti kuitenkin lähteä matkoille, eilen iltapäivällä lähti kaverinsa kanssa melkein viikoksi kalareissulle pohjoiseen. Hän on aktiivinen kalastuksen harrastaja, joten sinänsä tuossa reissussa ei ole mitään erikoista, on käynyt joka kesä saman kaverinsa kanssa pohjoisessa kalassa. Mutta eipä kysynyt minulta tai vauvalta, että onko ok lähteä nyt, eli ei todellakaan yhdessä sovittu että voi mennä sinne matkalle. Ilmoitti vain, että lähtee juuri nyt, koska tuolla kaverilla on juuri nyt loma, ja siksi reissu ei ollut mahdollinen muulloin. Olen vihainen ja katkera siitä että vain lähti. En tiedä miten antaa anteeksi kun palaa tai että pitääkö edes. Neuvoja?

Kommentit (756)

Vierailija
721/756 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä ihme, mentiin sitten siihen että nainen ei osaa ajanhallintaa, eli hänen olisi myös pitänyt suunnitella lapsen syntymää, niin että se ei häiritse miehen harrastusta.

Joo, helppo jutt, pistetään mietintään.

Vierailija
722/756 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä ihme, mentiin sitten siihen että nainen ei osaa ajanhallintaa, eli hänen olisi myös pitänyt suunnitella lapsen syntymää, niin että se ei häiritse miehen harrastusta.

Näin näitä asioita voidaan järjestää niin, että kaikki ovat tyytyväisiä. Nainen saa synnytellä ja mies kalastella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/756 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päiväkaffet pyrskähti, ääliö nainen, kun osuttaa synnytyksen ja vauva-ajan kalustuskaudelle.

Toisaalta eikö mies voisi katsoa milloin siementään kylvää, ettei synnytys osu kalastuskaudelle.

Vierailija
724/756 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en itse henkilökohtaisesti välittäisi, jos mies haluaisi lähteä kalalle isyyslomalla.

Mä tiiän, että pärjäisin vaikka 2 viikkoa yksin.

Mutta onneksi meidän parisuhteessa tuollaisista reissuista keskustellaan vaikkei meillä olekkaan lapsia.

Jos tilanne sattuisi olemaan se, että lapsella ei olisi koliikkia, olisin itse hyvässä kunnossa niin mies saisi lähteä.

Jos en, niin sitten mies siirtäisi reissunsa ajankohtaa.

Olen päättänyt olla tukeva ja rakastava vaimo, enkä pallo mieheni nilkassa.

Tämä on ihanan naiivi. Tietää, että pärjää vaikka 2 viikkoa yksin vauvan kanssa, vaikka ei lapsia olekaan :) Totuus kun voi olla ihan toinen, sitten kun se lapsi on. Ensimmäisen lapsen kohdalla sitä varmaan jokainen on vähän epävarma, että saako sen pienen nyytin pidettyä hengissä. Ja eihän se pallo miehen jalassa suinkaan ole se vaimo vaan se vauva, jos asian haluaa niin nähdä. Mutta eikö kaikille osapuolille ole parempi, jos mies jo ennenkuin sitä lasta aletaan alulle panemaan, ilmoittaa kantansa, että se vauva on sitten pallo hänen jalassaan, eikä hän sitä halua.

Vaimoa on turha syyllistää, jos vauva estää miehen kalareissun ISYYSVAPAALLA. Reissun ajankohta varmaan kannattaa siirtää todellakin, jos kalareissu osuu isyysvapaalle, kun vauva on vielä hyvin pieni. Isyysvapaa on lasta varten, ei miehen rentoutumista varten. 

Ja niille , jotka nyt vinkuu, että se vauvako sen miehen pakottaa kotona pysymään, niin sanon, että ei tietenkään vauva, joka ei osaa puoliaan pitää, vaan siitä vauvan edusta joutuu huolehtimaan tälläisten perheiden ainoa aikuinen/vastuunkantaja, eli se vaimo, kun mieskään ei asin oikeata laitaa pysty vajavaisilla aivoillaan oivaltamaan. Liekö kasvanut sitten aikuiseksi mieskään?

Olen hoitanut pieniä vauvoja ja tiedän kuinka raskasta se on (ystäväni jäi yksinhuoltajaksi, joten autoin häntä useamman kuukauden arkiaskareissa ja vauvan hoitamisessa), mutta puhuinkin nyt siitä, että jos miehellä olisi tuollainen "perinne kalareissu" joka vuosi niin asia olisi miehen kanssa keskusteltavissa.

Tietenkin, jos perinne kalareissu miehellä olisi joka vuosi, en tulisi raskaaksi niin, että synnyttäisin miehen kalareissun aikoihin.

Luoja!

Toiset käyvät pitkissä hoidoissa saadakseen lapsia, toiset yrittävät epätoivoisesti vuosia ja tämä tässä valikoi lapsensa syntymän ettei osu miehen kalareissun ajaksi.

Huomaathan sä nyt jo, ettei tuolla ole mitään hajua reaaliteeteistä. Tyyppi kuvittelee tosissaan voivansa valikoimaan milloin lapsi syntyy. Sitten kun sitä lasta ei kuulukkaan, luulee pistävänsä sääret ristiin seuraavaksi vuodeksi, jottei vahingossakaan hänestä ja mahdollisesti tuleva vauva ole miehelle häiriöksi.

Eivät nämä ymmärrä, ettei lapsi hankita, ne annetaan ja vain lainalle hetkeksi.

Vierailija
725/756 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että jos naisella on oppimisvaikeuksia niin tietenkin vaipanvaihdot, imetykset yms. käydään läpi livenä harjoitellen ennen matkaa.

Näin koulutettuna imetysohjaajana ja terkkarina haluaisin tosissani nähdä tuoreen, ensimmäisen lapsen isän joka lonkalta opettaa äitiä kireissä kielijänteissä, maidonnousun lisäämisessä tai lisämaitojen puruissa =D Imetys on niin paljon haastavampaa kuin tissi suuhun ja menoksi niinkuin miesten mielikuvissa usein asia menee.

Mieskin voi olla esim. terveydenhoitaja, kätilö tai lastenlääkäri. Toki vaikka olisi tieteellisiltä ja kliinisiltä saavutuksiltaan millainen arvoylppö niin ainahan nainen tietää paremmin. Tai ainakin äänekkäämmin.

Hmm. Suomessa taitaa olla yksi mieskätilö ja neuvolan terveydenhoitajissa ei ole miehiä kai yhtään. Toki esim. työterveyshoitajissa ja ensihoitajissa on miehiä useitakin, mutta he eivät ole perehtyneet imetysasioihin. 

Vierailija
726/756 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
727/756 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh.

Vierailija
728/756 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se uusi mies lääkäri? Mitä veikkaatte?

Vierailija
729/756 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, karmee ulosanti sulla.

Vierailija
730/756 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydän itseni kerta toisensa jälkeen samasta tilanteesta, mieli on pettynyt ja loukkaantunut.

Vierailija
731/756 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellako?

Vierailija
732/756 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en itse henkilökohtaisesti välittäisi, jos mies haluaisi lähteä kalalle isyyslomalla.

Mutta onneksi meidän parisuhteessa tuollaisista reissuista keskustellaan vaikkei meillä olekkaan lapsia.

Jos tilanne sattuisi olemaan se, että lapsella ei olisi koliikkia, olisin itse hyvässä kunnossa niin mies saisi lähteä.

Tämä on ihanan naiivi. Tietää, että pärjää vaikka 2 viikkoa yksin vauvan kanssa, vaikka ei lapsia olekaan :) Totuus kun voi olla ihan toinen, sitten kun se lapsi on. Ensimmäisen lapsen kohdalla sitä varmaan jokainen on vähän epävarma, että saako sen pienen nyytin pidettyä hengissä. Ja eihän se pallo miehen jalassa suinkaan ole se vaimo vaan se vauva, jos asian haluaa niin nähdä. Mutta eikö kaikille osapuolille ole parempi, jos mies jo ennenkuin sitä lasta aletaan alulle panemaan, ilmoittaa kantansa, että se vauva on sitten pallo hänen jalassaan, eikä hän sitä halua.

Vaimoa on turha syyllistää, jos vauva estää miehen kalareissun ISYYSVAPAALLA. Reissun ajankohta varmaan kannattaa siirtää todellakin, jos kalareissu osuu isyysvapaalle, kun vauva on vielä hyvin pieni. Isyysvapaa on lasta varten, ei miehen rentoutumista varten. 

Ja niille , jotka nyt vinkuu, että se vauvako sen miehen pakottaa kotona pysymään, niin sanon, että ei tietenkään vauva, joka ei osaa puoliaan pitää, vaan siitä vauvan edusta joutuu huolehtimaan tälläisten perheiden ainoa aikuinen/vastuunkantaja, eli se vaimo, kun mieskään ei asin oikeata laitaa pysty vajavaisilla aivoillaan oivaltamaan. Liekö kasvanut sitten aikuiseksi mieskään?

Olen hoitanut pieniä vauvoja ja tiedän kuinka raskasta se on (ystäväni jäi yksinhuoltajaksi, joten autoin häntä useamman kuukauden arkiaskareissa ja vauvan hoitamisessa), mutta puhuinkin nyt siitä, että jos miehellä olisi tuollainen "perinne kalareissu" joka vuosi niin asia olisi miehen kanssa keskusteltavissa.

Tietenkin, jos perinne kalareissu miehellä olisi joka vuosi, en tulisi raskaaksi niin, että synnyttäisin miehen kalareissun aikoihin.

:D Aina vaan paranee :D.  Minäkin hoidin siskoni lasta silloin tällöin, joten kyllä tiedän, että parjään lapsen kanssa!? Se ystävän lapsihan on ihan sama kuin oma lapsi, josta yksin kannat vastuun? huomaatko, että sanoit itsekin, että AUTOIN häntä, et siis ollut yksin lapsesta vastuussa 24/7.

Mutta tuo kommentin loppu on kyllä paras. Pakko kysyä, että jos sattuisit vahingossa raskautumaan niin, että synnytys tapahtuisi miehen kalareissun aikaan, abortoistko lapsen sen takia? No kyllä varmaan, eihän miehen kalareissu voisi yhden lapsen takia peruuntua !

Lapsia nyt saa aina ja milloin vain, mutta kalareissu on pyhä ja koskematon tapahtuma. Siihen ei ihminen voi vaikuttaa. Amen.?

Vierailija
733/756 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että jos naisella on oppimisvaikeuksia niin tietenkin vaipanvaihdot, imetykset yms. käydään läpi livenä harjoitellen ennen matkaa.

Näin koulutettuna imetysohjaajana ja terkkarina haluaisin tosissani nähdä tuoreen, ensimmäisen lapsen isän joka lonkalta opettaa äitiä kireissä kielijänteissä, maidonnousun lisäämisessä tai lisämaitojen puruissa =D Imetys on niin paljon haastavampaa kuin tissi suuhun ja menoksi niinkuin miesten mielikuvissa usein asia menee.

Mieskin voi olla esim. terveydenhoitaja, kätilö tai lastenlääkäri. Toki vaikka olisi tieteellisiltä ja kliinisiltä saavutuksiltaan millainen arvoylppö niin ainahan nainen tietää paremmin. Tai ainakin äänekkäämmin.

Jos nainen soittaa imetysongelmissa miespuoliselle terveydenhoitajalle/kätilölle/lääkärille, niin kuinka moni antaa neuvoja puhelimitse varsinkin jossain kielijänteen osalta? Ettei vaan tule pyyntö tulla käymään?

Vierailija
734/756 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin näitä asioita voidaan järjestää niin, että kaikki ovat tyytyväisiä. Nainen saa synnytellä ja mies kalastella.

Joo joo, tosimies on siellä "synnyttelemässä" mukana.

Muutenkin  hieno asenne sulla, kun annat naisten synnytellä ;)

Vierailija
735/756 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä siis olisit vuodessa parin kuukauden ajan ilman ehkäisyä, jos haluaisit tulla raskaaksi? Kai otat sitten huomioon, että lapsi voi syntyä yli kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen tai kuukausia aikaisemmin? Kalastavan miehen vaimona tiedän, että ne kalareissut eivät ole aina samaan aikaan joka vuosi. Jos tarkoitus on mennä kaverin tai kaverien kanssa, heidän lomat vaikuttavat ajankohtaan myös. Voi kuvitella, millaiselta kaverin esimiehen ilme näyttää, kun kaveri perustelee lomatoivettaan kaverin vaimon raskausviikoilla.

Vierailija
736/756 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen soittaa imetysongelmissa miespuoliselle terveydenhoitajalle/kätilölle/lääkärille, niin kuinka moni antaa neuvoja puhelimitse varsinkin jossain kielijänteen osalta? Ettei vaan tule pyyntö tulla käymään?

Ja siksi miehen pitää nyhjätä koko lomansa kotona?

Vierailija
737/756 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siksi miehen pitää nyhjätä koko lomansa kotona?

Niin, sen isyyslomansa. Käy Kelan sivuilta lukemassa, mitä varten sellaisnen etuus miehille on järjetetty yhteiskunnan tukemana.

Vierailija
738/756 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille, jotka väittävät provoksi: Tällaisia miehiä on oikeasti. Kaikki eivät lähde kalaan, mutta joillekin iskee muunlainen "kriisi", jolloin on pakko päästä ns. hermolomalle jonnekin kauas, koska nuppi meinaa räjähtää. Tiedän jopa yhden ihmisen julkisuudesta. Onko tuokin teidän mielestänne hyväksytty syy lähteä lätkimään viikoksi, kun äiti tarvitsee tukea ja lepoa? Nykymiehet on kyllä heikkoja. 

Vierailija
739/756 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuratessani tätä palstaa menetän aina joka kerta uskoni ihmiskuntaan.

Vierailija
740/756 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luoja!

Toiset käyvät pitkissä hoidoissa saadakseen lapsia, toiset yrittävät epätoivoisesti vuosia ja tämä tässä valikoi lapsensa syntymän ettei osu miehen kalareissun ajaksi.

Luoja!!!

Tässä tapauksessa ei ole tullut ilmi mitään tällaista.

Mutta silti täällä vedetään esiin mahdollisuudet että äiti kuolee, vauva kuolee, äitin tisseihin sattuu ja kaikki mahdollinen.

Naisilla ei ole näköjään mitään muuta ajattelua kuin joko - tai.

Jos isä on poissa, niin on heti vaarana että nainen kuolee. Todella reilu ajattelutapa! 👍🏼

ja uskon että tisseihin sattuu... sattuuko paljon vähemmän jos isä olisi töissä tuon ajan?

Eikö nainen voi kuolla kun mies on töissä, tai ulkoiluttamassa vauvaa?

Ihana ajattelutapa, että kaikki mahdollinen paha tapahtuu vain ja ainoastaan sen takia että mies on mennyt kalaan isyyslomalla!! Jos viikko sen jälkeen, niin silloin kaikki on muuttunut kuin taikaiskusta. Nainen voi olla kahdestaan lapsen kanssa, kun mies on palkattomalla vapaalla. Maailma on silloin pelastettu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi