Kuinka monella EI nykyään ole tatuointia?
Niin tuntui että nykyään näkee tatuointeja kaikialla. Onko joku jonka tuttavapiirissä monella EI ole yhtään tatuointia?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni jossain luki että joka viidennellä suomalaisella on tatuointi? Toki otantakin saattaa olla vauvasta vaariin.
Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä lähde tähän.
Omila yliopistoa käyvillä lapsillani ei ole ja ei heidän ystävilläkään nähdäkseni. Toki en voi tietää intiimialueiden asioita, enkä halua.
Eli jos otanta olisi vauvasta vaariin, niin lähes kaikilla 15-50 -vuotiailla olisi. Lyhyenkin matikankin oppimäärällä pääsee suunnilleen näihin lukemiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo, mut mul on uudet kenkät, tanää ostin.
Kengät, mmm... ihania. Niitä ei voi koskaan olla liikaa toisin kuin tatuointeja.
Mun yhdellä seksisalasuhteella oli tatuoinnit perseessä ja hauiksessa. Se vähän järkytti aluksi kun kyseessä oli kuitenkin AKATEEMINEN ihminen.
Suvussani kellään ei ole eikä myöskään ainakaan läheisimmillä ystävillä (muista en tiedä, mitä vaatteiden alla on.) Olen 20-vuotias nainen.
Lukiossa muutama tyttö varsinkin otti jonkun pienen täytettyään 18, mukaan lukien yksi etäisempi kaveri. Hän oli mennyt liikkeeseen mukanaan toivekuva, mutta rahat eivät olleet riittäneet, joten oli sitten päättänyt paikan päällä tusinalistalta jonkun uuden äkkiä, kunhan jonkun sai. Itse olisin kyllä edes säästänyt siihen mieleiseen. Toivekuva oli pöllö ja lähti liikkeestä joku tähti iholla. Emme ole enää tekemisissä, mutta se ei tatuoinnista johtunut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole eikä tietääkseni kenellekään ystävälläni saunailloissa näkemästäni päätellen. Olemme x-sukupolvea eli vanhoja kääkkiä. Tiedän kyllä ikäisiäni, jotka on tatuoitu läpeensä mutta itse en hengaa näissä seuroissa.
Sama täällä. Lapsuudessa ja nuoruudessa tatuoinnit oli aivan selkeästi negatiivinen juttu, eikä meillä äksillä niitä todellakaan ole. Nyttemmin tatskat on jotain söpöä. En voi kuin ihmetellä tätä asiaa. City-lehdessä oli tuo 90-luvulla, 1996 ilmestynyt sarjakuva kertoo kaiken oleellisen: https://www.pinterest.com/pin/558516791258352628/
Ei meidän porukoissa juuri kellään ole. Toisella siskollani on, mutta hän kuuluu myös muussa mielessä vähemmistöön.
N37
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suurimmalla osalla on. Jos otetaan joku 50 tuttua niin niistä tyyliin 38:lla on joku tatuointi. Osalla pieni joka on helppo peittää, osalla muutama ja osalla paljon, näkyvää ja/tai suuria. Minulla ei ole.
Uskaltaudutko esittelemään ja kertomaan tutusiatsi enemmän? Voin minäkin yleistää. Omalla työpaikallani on tai oli tänään kuten koko kesän on ollut kaikilla miehillä päällään pitkälahkeiset housut. Ja samoista miehistä ainakin 38 on ollut päivittäin päällään pitkähihainen kauluspaita. Mutta kaikkea mitä heillä on tai on olematta housujensa tai paitansa alla en välttämättä edes halua tietää.
Ei ole, ei tule. Ei ole myöskään miehellä.
Ei ole eikä tule. Inhoan tatuointeja syvästi.
Mietin, että ystäväpiirissäni ja lähisukulaisissa ei kenelläkään ole tatuointia, ei edes sitä pientä. Olen hieman päälle nelikymppinen ja ystäväni ovat noin 40-55 vuotiaita, olemme pääkaupunkiseudulta.
Minulle muiden tatuoinnit ovat ihan se ja sama, en luokittele ihmisiä niiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun ystäväpiirissä tatuointi on aivan no-no. Kuka haluaisi olla vapaaehtoisesti juntti wt?[/quote
Millaista ystäväpiirisi on? Jännä mistä se kumpuaa, että jotkut tykkää niistä. Ei tämä välttämättä ole tulotasosta kiinni,täysin. Monet pienituloisetkaan ei ikinä tatuoiduilla itseään.
Tässä on joku eastside-westside -jako.
Ihminen on moniulotteisempi olento kuin pelkkä ulkonäöllinen habitus, jota meille tyrkytetään joka tuutista.
Aivot on sitä varten, että niitä käytetään ja yritetään kehittää.
Sillä ei ole väliä onko tatuointeja, onko jonkun värinen, sukupuolinen yms.
Se miten käyttäytyy muita ja luontoa kohtaan ja yrittää kehittyä ennakkoluulottomaksi ja avarakatseisemmaksi on minusta tärkeintä.
Olkaa oikesti onnellisia siitä, mitä teillä on .
Realistisessa , oikeassa maailmassa kaikilla ihmisellä ei ole tällaista luksusta miettiä näin turhanpäiväisiä asioita.
Ne, jotka kategorioivat ihmiset tiettyyn muottiin ulkonäöllisten asioiden takia voisivat miettiä miten he ovat itse kehittyneet auttamaan tätä planeettaa paremmaksi paikaksi.
Yhtä työkaveria lukuunottamatta kenelläkään tutullani tai sukulaisellani ei tietääkseni ole tatuointia.
Onhan myös tatuointien aiheet muuttuneet. Nykyään näkee paljon kissanpentuja yms söpöä. Mutta sitten myös esim. Lidlin kassatytöllä oli pääkallo tatuoituna kaulaan.
Omassa tuttavapiirissä tatuoinnit ei ole iso juttu. Jollain saattaa jotain pientä olla,mutta se ei ole mikään iso juttu heille.
Jos haluaa erottautua edukseen, niin tatuoimattomuus on siihen hyvä keino. Paljon yksilöllisempää kuin noi perhoset, ruusut, koirantassut, ja lasten nimet selässä. Yök
Tatuoinnit ja tupakointi menee muuten usein käsikynkkää...
Mulla ei ole yhtään tatuointia enkä tule ikinä ottamaan.
N29v
Tatuoimattomat taitaa olla jo vähemmistöä alle 30 vuotiaissa miehissä ja naisissa.
Mun tuttavapiirissä yhdellä on tatuointi. Ollaan kaikki iältämme 22-31. Minä haluaisin, mutta olen hakeutumassa sen verran konservatiiviselle alalle, että toistaiseksi en ole ottanut. Työn saanti ennen ulkonäköä.
-N23