Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te jaksatte viikon ja enemmänkin all inclusiveja?

Vierailija
09.08.2018 |

Itse voisin kuvitella max pitkän viikonlopun, mutta sen jälkeen olisi jo pakko päästä pois samalta hotellialueelta. Mulla ei yksinkertaisesti aika kuluisi hotellilla. Ja jos lähtee hotellilta päiväksi / illaksi pois, niin joutuu syömään muualla ja maksaa ns. turhaan AI:sta.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut 3 viikkoa Jamaikalla all inclusivessa. Tosin en viettänyt 24/7 aikaa hotellin vartioidulla alueella. Ihan hyvin meni aika ja hieno loma oli. 

Miten siellä hotellinalueella aika kuluu? Itse tykkään kierrellä kaupungilla, museoissa, historiallisissa kohteissa, lähteä autoajelulle tms. Pelaatteko jotain tennistä ja makaatte altaalla kaiket päivät vai mitä?

Ööh..tuskin moni matkustaa Karibianmeren rannalle maatakseen hotellin altaalla :DD

Katsos, lomaa voi viettää monella tapaa ja lomakohteet ovat myös erilaisia. Sellainen ihminen, joka esimerkiksi talvella käy all inclusivessa Karibialla, saattaa muina vuodenaikona matkustaa ihan eri tavalla, vaikka autolla ympäri Eurooppaa.

Juuri näin. Pimeän ja kylmän talven aikana tuntuu että kaipaan vain akkujen latausta ja rentoutumista, AI-loma toimii siihen oikein hyvin. Kesäisin käymme aktiivisemmilla kaupunkilomilla tai patikoimassa jossain Euroopassa.

Tässähän se tuli. En oikein tahdo ehtiä lukea muuten, joten 2-3 ekaa päivää löhöän altaanreunalla, otan mollikkaa, siemailen sangriaa ja luen luen luen. Välillä uin lapsen kanssa, isänsä pelaa korttia lapsen kanssa, lapsi leikki/ui tms.

Kun ekojen päivien karstat on poltettu, malttaa lähteä tutkimaan ympäristöä. Meillä on usein auto vuokralla ja kierrämme saarta. Syömme aamiaisen, lähdemme reissuun ja tulemme iltapäivällä takaisin. Ei ruoanlaittohuolia tai kaupassakäyntiä.

Sitten vastapainoksi saatamme lomailla paikassa, missä teemme itse aamupalat (vuokraamassamme asunnossa esim. Ranskassa), lounaat ja päivällisetkin, jollemme syö ulkona. Päivällä käymme joko rannalla tai nähtävyyksissä, taidemuseoissa, shoppaamassa.

Sitten on vielä kaupunkilomia miehen kanssa kaksin. Ne ovat aikuisten lomia, jossa mennään aikuisten kellon mukaan. Syödään hyvin, juodaankin. Nautitaan... ja käydään nähtävyyksissä, museoissa, shoppingeilla jne.

Ai puolustaa paikkaansa, MIKÄLI se on hyvä. Tarkoittaa lähinnä vähintään neljän tähden hotlaa. Vaihtoehtoja täytyy siis olla niin paljon, ettei kyllästy. Täytyy kyllä myöntää, että viime lomalla (kymmenisen päivää) nautin kyllä suklaaputouksesta joka ilta. En kyllästynyt yhtään!

Vierailija
22/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemaan kirjaa hotelliin? Äimänkäkenä ihmettelee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä vietä kaikkea aikaa siellä hotellialueella. Usein kuumassa kelissä ei päivällä niin tule edes nälkä, joten päiväreissulla ei pahemmin tarvitse missään ulkopuolella syödä. Tai sitten syön jos maistuu. Ja viihdyn siellä hotellillakin niin pitkään kuin vaan kädessä on hyvä kirja.

Siis lukemaan kirjaa hotelliin? On sulla turhaa tuohta.

Ehkä sitten. Toki siis luen ulkona auringossa, en sisällä hotellihuoneessa. Omasta mielestäni raha ei mene hukkaan jos saan tehdä sitä mistä eniten nautin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se all.inc joku vankila???

Ihan normaalisti olemme käyneet retkillä, katselemassa nähtävyyksiä, shoppailemassa tai jollain toisella uimarannalla kuin hotellin rannalla.

Mutta kun olemme hotellilla niin kiva kun saa vaan syödä ja juoda mitä haluaa ja aktiviteetit ja iltaohjelmat kuuluu hintaan. Helppo olla uima-altaalla tai rannan baarissa kun ei tarvitse miettiä rahoja.

Ja ei se ruoka ole samaa joka päivä vaan on kaikenlaisia teemailtoja ja pari ala carte-ravintolaa mistä valita.

Allasbaarista ja rantabaarista saa myös mättöruokaa jos lapset/nuoret haluaa.

Vierailija
24/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en jaksaisi? Siis mitä jaksettavaa siinä on? Aina otan all incslusiven jos vaan halvalla saan. Ei tartte miettiä minne sitä lähtisi syömään eikä tarvi kantaa painavia vesiputeleita päivittäin hotellille. Tykkään ja hyvin toiminut mulla aina.

Vierailija
25/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin minäkin luen kirjaa lomalla. En halua suorittaa lomaani tuli perseen alla.

Aivan ihana välillä löhötä uima-altaalla aurinkotuolissa ja lukea kirjaa ja siemailla skumppaa. Ja pulahtaa uimaan kun tulee liian kuuma. Jos tulee nälkä niin voi hakea ruokaa allasbaarista tai rantabaarista. 

Haluan aina lomalla ainakin pari päivää vain relata, nollata päätä ja vain nauttia.

Vierailija
26/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI on niin helppoa ja vaivatonta. Ja kun on hyvä hotelli, niin AI ruokakin on hyvää ja hotellilla riittää monipuolista tekemistä. Kuumalla säällä ei edes huvita retkeillä päivisin, kaikki kulkeminen hotellin ulkopuolelle ollaan tehty vasta dinnerin jälkeen.

Vierailija
27/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvissä inclusive-paikoissa monta monta raflaa ja saa ruokaa aina jostain kellon ympäri.  Ja just parasta kun ei tartte välittää onko se kello 0600 aamulla vai 1800 kun herää ja jatkaa ryyppäämistä .

Ainoa että saisivat tarjota chek-outissa liuskan diapamia kotimatkalle ettei niin pahasti tärise koneessa ja kotona sitten viikon.

Homeiset museot ei kiinnosta, olen käynyt kerran ja silloin on nähnyt kaikki, sama temppelien suhteen.

Vierailija
28/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun valitsee tasokkaan AI-hotellin hyvällä sijainnilla, voi retkeillä ihan vapaasti missä haluaa. Hintaero pelkkään aamiaismajoitukseen verraten on usein pieni. Helpottaa elämää kummasti, kun hotellialueella oleskellessa ei tarvitse pitää rahaa mukana ja syötävää ja juotavaa on käytännössä tarjolla lähes kellon ympäri.

Ruokatarjonta 4 tai 5 tähden hotellissa saattaa myös olla paikallisempaa ja tasokkaampaa kuin ympäristön ravintoloissa.

Monta kertaa olen ihmetellyt tuota " on oltava koko ajan hotellilla" -näkemystä. Ei ole pakko, vaan voi sen verran aikatauluttaa, että ottaa AI:sta riittävän hyödyn irti.

Minusta se vaan merkittävästi lisää lomailun helppoutta ja stressittömyyttä.

Vierailija
29/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä. Omilla lomallani yksi ihanimmista jutuista on käydä erilaisissa ihanissa ravintoloissa syömässä.

Usein otamme aamiaisen ja lounaaksi syömme vain jotain kevyttä. Illalla sitten ihana illall8nen.

Vierailija
30/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse voisin kuvitella max pitkän viikonlopun, mutta sen jälkeen olisi jo pakko päästä pois samalta hotellialueelta. Mulla ei yksinkertaisesti aika kuluisi hotellilla. Ja jos lähtee hotellilta päiväksi / illaksi pois, niin joutuu syömään muualla ja maksaa ns. turhaan AI:sta.

Riippuu varmaan niin porukasta

Ottaisin ite sen lasten ruokkimisen helppouden takia. Nopeuttaa kun ei tarvi lähteä ja etsiä paikkoja uimisen yms lomalla.

Mulle niisä ois rajoitettu valikoima ruokavalion takia.

Ja mulla on mielikuva, että niihin työnnetään kaikkea pastaa ja mössöä

Vierailija
31/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna ai-lomamme oli valtavalla alueella Meksikossa. Hotellialueellakin liikuttiin säsköautoilla, ite ei saatu ajaa. 2vk loman aikana emme kerinneet edes käydä jokaisessa alueen ravintolassa. Päivämatkoja tehtiin 7, joskus tultiin takaisin yöllä ja käytiin vaan pizzalla tai hamppiaterialla. Ruoka oli todellakin joka kerta erilaista. Ehkä aamiaiset olivat keskenään saman tyyppisiä, ei käyty kuin 3 aamiaisravintolassa.

Tänä vuonna oltiin ai-lomalla Mallorcalla, missä oli vain 2 buffaravintolaa. Toisena lomapäivänä päätettiin hyödyntää vain aamiaiset, allasjuomat ja piknikkipaketit muualle, vyokrattiin auto. Ei ai ole aina hyvä!

Vierailija
32/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nauttii tasokkaiden perheille suunnattujen all inclusivien vesipuistoista ja hoplop-maisiin leikkihuoneisiin sisältyy lapsenvahtipalvelu, jolloin voin yh:na piipahtaa hetken lenkillä tai rentoutua ilman jatkuvaa lasten vahtimista. Seisovat pöydät helpottavat tosi paljon lasten kanssa ruokailua.

Vierailija
33/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me otetaan useimmiten AI. Mutta ei se jumita meitä hotellille, niinkuin nähtävästi brittituristeille käy. Mikä vaan maa, niin aina halutaan tutustua ympäristöön.

Mutta isoin "hyöty" AIsta saatiin silloin, kun lapset oli alle kouluikäisiä. Kaikille löytyi jotain syötävää eikä tarvinnut lapsia pitää tuntikausia ravintolassa, kuten jossain maissa on tapana.

Lapset nyt koululaisia eikä kelpaa AI buffetpöydät heillekään. Jaksavat odottaa ravintolassa menua, ruokaa ja laskua.

Vierailija
34/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua pikkulasten kanssa odotella ravintoloissa kolmesti päivässä+välipalat. Vielä kauheempaa olisi itse kokata lomalla ruokaa.

Vierailija
35/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä että minne menee lomalle. Jos lähden snorklailulomalle hotelliin, jonka rannassa on upeat korallit, all inclusive on täydellinen valinta. Tuollaisella lomalla ei edes kiinnosta nähdä muuta kuin merenalaista elämää.

Jos loman tarkoitus on joku muu, on kiva valita ravintolat sen mukaan missä liikkuu.

Vierailija
36/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut 3 viikkoa Jamaikalla all inclusivessa. Tosin en viettänyt 24/7 aikaa hotellin vartioidulla alueella. Ihan hyvin meni aika ja hieno loma oli. 

Miten siellä hotellinalueella aika kuluu? Itse tykkään kierrellä kaupungilla, museoissa, historiallisissa kohteissa, lähteä autoajelulle tms. Pelaatteko jotain tennistä ja makaatte altaalla kaiket päivät vai mitä?

Luuletko sinä, että nuo hotellit ovat jotain vankiloita? Ihan samalla tavalla voi tehdä noita kaikkia. Eväitä voi ottaa mukaan, jos lähtee koko päiväksi, tai sitten ihan vain syödä muualla. Kukaan ei estä sitä mitenkään.

Vierailija
37/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon suomalaisen AI-loma:  vahdataan hotellilla koko ajan ettei jää yhtään aamiaista, lounasta ja illallista syömättä.

Vierailija
38/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli Reiskan kanssa Tallinassa tällainen AI-matka. Mennessä otettiin laatikollinen votkaa ja kummallakin oli täysi oikeus ryypätä siitä laatikosta ilmaiSeksi koko reissun ajan.

Ja oli myös A-luokan matka.

Vierailija
39/44 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me otamme AI:n kahdesta eri syystä. Emme siis aina ota.

1) teinit ovat mukana. Heidän ruokkiminen tulee muutoin todella kalliiksi. Muistan yhden reissun, kun kaksi tuntia päivällisen jälkeen joudun hakemaan mäkkäristä 16 kpl juustohampurilaisia. Seuraavana iltana sama uusiksi. Neljä teiniä.

2) kun on paikassa, jossa ei ole kauheesti nähtävää meidän mielestä. Olemme matkusteellet odella paljon, olen käynyt 50 maassa, niin ei sitä kauheesti viitsi enää kiertää ja katsella. Vrt. kauppakeskukset: onhan joka paikassa vähän erilainen muoti ja kiinnostuksen kohteet, aina on jotain erilaista, mutta itse asiassa ne kaupat ovat aina niitä samoja ketjuliikkeitä.

Lisäksi: On AIVAN eri asia ottaa kolme tähden hotellista AI kuin viiden tähden hotelleista AI.

Vierailija
40/44 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin tykkään lomailla eri tavoilla. En joka matkalla menisi sellaiseen, mutta kyllä euroopan reilaamisen, 3 pv kaupunkilomien, yhdysvaltojen autoreissun, lapin urheilulomien ja kanadan vaelluslomien joukkoon sopii yksi rantalomakin. Ja se voi ihan hyvin olla all inclusive.

Matkoissa parasta on se että seuraava matka on erilainen kuin edellinen. Ja välillä matkan tarkoitus on kulttuuri (kaupunkilomat), joskus ihan vain irtiotto puolison kanssa (viron kylpylät), joskus vain ”loma” ja pakkasta pakoon pääseminen ja tähän sopii paremmin kuin hyvin all inclusive kanarialla.

Ja luonto kiittää.