Miten te jaksatte viikon ja enemmänkin all inclusiveja?
Itse voisin kuvitella max pitkän viikonlopun, mutta sen jälkeen olisi jo pakko päästä pois samalta hotellialueelta. Mulla ei yksinkertaisesti aika kuluisi hotellilla. Ja jos lähtee hotellilta päiväksi / illaksi pois, niin joutuu syömään muualla ja maksaa ns. turhaan AI:sta.
Kommentit (44)
Mikä siinä on, että oikeanlaista lomailua on vain se, että kierrät kaikki maailman kolkat, syöt joka ruuanmurenan eri paikassa, pakoilet muita turisteja jne.
Mun arki on kiireistä, paikasta toiseen ehtimistä, aikataulutettua, ruokaa, pyykkäämistä jne. Mä todellakin haluan lomallani vain olla! Mulle loman ainoa aikataulu on lennon lähtöaika. Haluan pois kotoa, jottei tekemättä jääneet hommat pilaa lomaa (ikkunat pitäisi pestä, puutarhassa aina jotain hommaa, vaatekaapin siivous). Haluan lämpöä ja aurinkoa takuuvarmasti, koska Suomen kesästä ei koskaan tiedä. Haluan uimaan, mieluiten uima-altaaseen. Haluan että joku muu kokkaa ja siivoaa. Haluan vain olla, köllöttellä perheen kanssa, lukea kirjaa, nukkua. Tämä kaikki onnistuu erityisen hyvin AI lomalla.
Harrastan oikeanlaista lomailua sitten kun en enää ole arjen raatamisesta puhki. Olen näitä omatoimireissujakin harrastanut, joo, ovat kivoja ja mielenkiintoisia mutta niiden jälkeen on melkein väsyneempi kuin ennen lomaa.
Me kestimme 4/14 päivää. Siis niitä ruokia, hotellialueella notkumista 2/14 pv.
Meillä teini halusi kerran elämässään kokeilla AI ja nyt se on tehty. Ei enää ikinä. Ainoa positiivinen asia oli jäätelöbaari, siellä kävin useamman kerran. Limua emme juo ja alkoholiakin vain sen lasillisen viiniä ruuan kanssa, ei drinksuja tms. Sellaisille joille nuo on tärkeitä se tietty sopii.
Hukkaan meni sekin, ensin kallis hinta ja sitten vielä tonni ravintoloihin hotellin ulkopuolella.
News splash edelliselle. All Inclusive - hotelli ei ole globaalisti aina sama. Olitte ilmeisesti valinneet huonolaatuisen hotellin, niitäkin on ja paljon.
Teilläkin ehkä samanlaista ongelmaa kuin useilla tänne kirjoittaneilla. Rohkeasti vaan hotellin porteista ulos, kukaan ei tule perään huutelemaan ja ruoka-aikansa saa itse valita. Jos jättää lounaan väliin, ei joudu edesvastuuseen.
Suomalaisille on tärkeintä että ruoka on halpaa (mieluiten sisältyy hintaan), sitä on paljon ja sen saaminen on helppoa. Eikä esimerkiksi se, että kun matkustaa ulkomaille, syö nimenomaan paikallisia ruokia, tutustuu paikallisiin makuihin ja syö kivoissa paikallisissa paikoissa, joissa paikallisetkin syövät.
Tämän takia nämä all inclusive -paikat käyvät lähinnä sääliksi. Ihmisiltä jää niin paljon ulkomailla kokematta, lapsilta varsinkin, kun kaikki ruoat syödään hotellissa muiden turistien kanssa ja retkillekin otetaan, hitto, sämpylät hotellista mukaan. Kun ne on maksettu. Ettei joudu maksamaan turhasta.
Puhumattakaan siitä, että kaikki turistien rahat menevät suoraan kansainvälisten matkajättien taskuun. Mitään ei jää sinne paikallisille. Paitsi niille parille hotellin siivoojalle ja uima-allaspojalle, jotka tekevät töitä minimipalkalla. Hotellin ruoatkin todennäköisesti on lennätetty jostain muualta kuin siitä maasta, jossa ne syödään.
Suosittelen joskus rohkaistumaan ja olemaan ottamatta all inclusive -pakettia. Saatatte yllättyä, miten siellä ulkopuolella pärjää ihan hyvin.