Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakastatko makaronin keitinveden myöhäisempää käyttöä varten?

Vierailija
07.08.2018 |

Maukasta vitamiinilientä ei kannata heittää pois! Pakasta jääpalapusseihin ja käytä ruokien maustamiseen ja esim makkarakeiton saostamiseen.

Kommentit (723)

Vierailija
421/723 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen viikonlopuksi makaronilaatikkoa pestystä jauhenlihasta miten helpottaakaan kiireisen eläkeläisen elämää ottaa pakkasesta valmis makaroninkeitinvesi. Sitten vähän villiruohoa salaatiksi -> vuala! (Voila, ranskaa vai oliks se nyt saksaa, opinnot -80 luvulla)

Vierailija
422/723 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän makaronin keitinvedestä kahvia. Parantaa makua huomattavasti, kahvista tulee pehmeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/723 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen viikonlopuksi makaronilaatikkoa pestystä jauhenlihasta miten helpottaakaan kiireisen eläkeläisen elämää ottaa pakkasesta valmis makaroninkeitinvesi. Sitten vähän villiruohoa salaatiksi -> vuala! (Voila, ranskaa vai oliks se nyt saksaa, opinnot -80 luvulla)

Merci/vielen danke

viikonlopun ruokavinkistä. Mullahan löytyy kans ainekset pakkasesta/kotoo

Vierailija
424/723 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitän makaronin keitinvedestä kahvia. Parantaa makua huomattavasti, kahvista tulee pehmeää.

No mutta kiitos vinkistä! Kaikki Kahviin liittyvät vinkit tärkeitä, kun the Kahvin hinta pilvissä.

Kokeiluun menee

Vierailija
425/723 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei syödä makaronia.

Nehän on hyviä kahvin kanssa! Makaroneja ostan joskus lidlistä, nytkin siellä on jotain hollantilaisia makaroneja myynnissä.

Vierailija
426/723 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta kiitos vinkistä! Kaikki Kahviin liittyvät vinkit tärkeitä, kun the Kahvin hinta pilvissä.

Kokeiluun menee

Spagetin keitinvettä kun käyttää, kahvi ikäänkuin notkistuu.

Vierailija
427/723 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronin keitinvedestä saa eksoottisen makuisia jäätelöpuikkoja, niitä kun voi ennen pakastamista maustaa myös ketsupilla tai majoneesilla. Kesähelteellä ihan ehdottomia.

Vierailija
428/723 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei syödä makaronia.

Nehän on hyviä kahvin kanssa! Makaroneja ostan joskus lidlistä, nytkin siellä on jotain hollantilaisia makaroneja myynnissä.

Oi mitä herkkua!

Kahvihetkeä odotellen...

429/723 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vitamiineja siinä  muka on ? Ei makaroneissa ole vitamiineja, hiilarihöttöä ne on 

Vierailija
430/723 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeiluun menee

Ja paahdetusta makaronista voi keittää korviketta😋 Makaroniveteen tietysti😊

Vierailija
431/723 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis häh??? No en todellakaan pakasta.

Kaikenlaisia trolleja sitä tuleekin asialliseen ja hyvähenkiseen keskusteluun 🙄

Vierailija
432/723 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen makaronien keitinveden kuukausilahjoittaja. Pienellä teolla voi muuttaa jonkun elämän!

Voi miten jaloa. Joka kuukausi. Miks ihmeessä mä en oo tätä hokannu. Nyt mun kolmen kuukauden välein tekemää verenluovutus vallan kalpenee ton rinnalla. Vaik tavallaa tääkin on ihan tarpeellista.

Minun suonissani virtaa makaronin keitinvettä!

Vierailija
433/723 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän en edes keitä makaronia, vaan laitan sen suoraan kastikkeen, padan tms sekaan haudutuksen loppuvaiheessa.

Mut… Mut… Mitä sinä sitten pakastat? Sen padanko sitten? Nyt ei kässää yhtään

Vierailija
434/723 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta riisin keitinveden kyllä. Ei pidä heittää hyvää arseenia hukkaan. Koskaan ei tiedä millon tulee käyttöä.

Vierailija
435/723 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raikkaat voileivät pakastetun makaroninkeitinveden kanssa

Mikä kurmee!

Mie tässä juuri paistelen hääjuhliamme varten 200 g annosrasioita makaronilaatikkoa. Laitan ne pakkaseen, niin säilyvät hyvin häihin asti. Jotka siis ovat kesällä 2023.

Vierailija
436/723 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitinvettä en ole pakastanut ,mutta teeveden keitän illalla valmiiksi niin aamulla teevesi tarvitsee vain lämmittää.

Vierailija
437/723 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosi hauskaa "huumoria" ja en ole tosikko mutta tämä ei edes hymyilytä.

Vierailija
438/723 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion pitäisi perustaa joku keskustelupalsta, sinne ehkä terapeutteja sekaan, niin paljon tuntuu olevan sekopäitä joilla on tarve tulla kuulluksi.

Miksi pitäisi keksiä pyörä uudestaan? Meillähän ON JO tämä makaronivesikeskustelu, joka on parasta mahdollista terapiaa. Aina on parempi mieli, kun käy tätä lukemassa xD

Vierailija
439/723 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on mulle nyt niin uusi juttu, että Pakko kysyä teiltä mammat nyt vielä lisävinkkejä, koska huomaan et tumman- ja vaaleanmakaroniveden maistuvan aivan erilaiselta.

Onko näille jotain erilaisia käyttötapoja, vaikka kaikkea vain sekaisin?

Minun bravuurini on tiikerikastike. Eli tummaa ja vaaleaa lientä valutellaan vuoroittain raidoiksi. Aina saa kehuja 😋

Vierailija
440/723 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen niin rikas, että heitän makaroninkeitinvedet viemäriin. Kun tarvitsen makaronilientä, käytän kaupan valmiita makaroniliemikuutioita

Oih tätä nykyajan uusavuttomuutta. Eihän noista valmiskuutioista voi puhua samana päivänäkään kuin aidosta liemestä. Kyllä nyt isomummo kääntyisi haudassaan, jos tietäisi. Hän kun tahtoi alkaa keittää makaronin keitinlientä, hän aloitti sen tekemällä makaronitkin itse. Hänen nuoruudessaan kylällä pidettiin makaroni keitinliemen keittotalkoita, joista on niin paljon hauskoja muistoja ja tarinoita. Pakastimia ei ollut, niin keitinvesi säilöttiin jääkellariin, talvella lumihankeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi