Pakastatko makaronin keitinveden myöhäisempää käyttöä varten?
Maukasta vitamiinilientä ei kannata heittää pois! Pakasta jääpalapusseihin ja käytä ruokien maustamiseen ja esim makkarakeiton saostamiseen.
Kommentit (723)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Myös makaronien reiät tulee pakastettua ja lisättyä seuraavaan soppaan.
Oikeaoppisesti reikiä ei pitäisi päästää mukaan, vaan ne tulisi siivilöidä pois. Toki ne voi myös pakastaa, mutta eri rasiaan. Vinkkejä käytöstä löytyy kyllä tältä foorumilta, kun vain rohkenee kysyä.
Tottakai, annan kauniissa pikku purkeissa näitä makuliemiä jouluna lahjaksi sukulaisille ja ystäville. Makaronien keitinvettä, alapesuvettä, ikkunanpesu että jne. Kierrätetty omatekoinen lahja ilahduttaa aina.
Toki, kuivatan myös lapsen märät vaipat yön yli patterilla. Aamulla on taas kasa vaippoja käyttövalmiina, eikä maksa mitään.
Käytän makaronien keitinveden jauhenlihan huuhtelemiseen, tällöin jauhenlihaa ei tarvitse erikseen maustaa.
Ja perunan pesuvedetkin kannattaa pakastaa
Makaroonin keitinvettä voi käyttää rokotteiden sijaan! Meidän yhteisössäkin tehdään niin. Se on luonnonmukaisin ihmeitä tekevä aine.
No hyi hemmetti! Miksi pakastaisin vettä? Sitä saa hanasta. Mikäli käytät 2020-luvulla edelleen isovanhempiesi vanavedessä jotain liemikuutioita keitinvetedessä (kokkaus- ja terveyspiireissä ehdoton NOUNOU) niin siinä tapauksessa ymmärrän pakastamisen johonkin muuhun käyttötarkoitukseen.
Itse pyrin maustamaan terveellisillä sekä tuoreilla ja raikkailla raaka-aineilla ruokani näiden uusavuttomien liemikuutioiden sijaan. Tapansa kullakin.
Mistä ne vitamiinit siihen liemeen tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku saako vegaani käyttää sitä keitinvettä? Mitenkähän se olis? Entä miten toisella puolen maailmaa, esim. Australiassa, käyttävätkö keitinvettä vai onko perin suomalainen tapa?
No höh... Totta kai vegaani voi käyttää makaronivettä, kunhan se on valmistettu vegaanisista makaroneista, eikä lihamakaroneista..
Makaroonit ja PASTAT tehdään vehnä jauhoista.!
Luuletteko että,ne tehdään pasta jauhoista? siis PASTAJAUHOT
Kauramaito valhe. Maitoa tulee vain nisäkkäitä ja se on oikeata maitoa. Viljasta ei erity maitoa. Lihan korvike, Ei lihaa voi korvata.
Rantsukoff kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Myös makaronien reiät tulee pakastettua ja lisättyä seuraavaan soppaan.
Oikeaoppisesti reikiä ei pitäisi päästää mukaan, vaan ne tulisi siivilöidä pois. Toki ne voi myös pakastaa, mutta eri rasiaan. Vinkkejä käytöstä löytyy kyllä tältä foorumilta, kun vain rohkenee kysyä.
Minä kuivatan nämä reiät uunipellillä ja annan lapsille terveellisenä vaihtoehtona hampaita tuhoavien karkkien asemesta. On tykätty meillä.
Itsehän en edes keitä makaronia, vaan laitan sen suoraan kastikkeen, padan tms sekaan haudutuksen loppuvaiheessa.
Meillä pakastetaan viemärivedet. Vaimo sulattaa ne heinäkuussa ja kastelee lanttuja.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän en edes keitä makaronia, vaan laitan sen suoraan kastikkeen, padan tms sekaan haudutuksen loppuvaiheessa.
Ihan kätevä tapa, mutta ne reiät olisi silti hyvä siivilöidä pois ennen makaronien lisäämistä ruokiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kätevä tapa, mutta ne reiät olisi silti hyvä siivilöidä pois ennen makaronien lisäämistä ruokiin.
Reiät? Nyt ei ihan auennut.
Makaronien keitinvesi on lempijuomani. Temperoin sen keittämisen jälkeen 27-asteiseksi ja juon.
Makaronit pakastan myöhäisempää käyttöä varten, mutta ketuillehan ne enimmäkseen menevät.
Vierailija kirjoitti:
Makaronien keitinvesi on lempijuomani. Temperoin sen keittämisen jälkeen 27-asteiseksi ja juon.
Makaronit pakastan myöhäisempää käyttöä varten, mutta ketuillehan ne enimmäkseen menevät.
Sama. Lisäätkö vielä jäitä lasiin jos juhlat. Itse hemmottelen itseäni juomalla tätä sofistikoitunutta herkkua makaronipillillä. Loistava, ekologinen tuote. Vain harvoin tarjolla. Onneksi olen säästänyt -70 luvulta. Nykyäänhän siitä onton makaronin sisustasta tehdään spagettia. Laittavat varmaan tehtaalla bioon sen "kuoren", vaikka olen monta kansalaisaloitetta aiheesta tehnyt.
Makaronipillit!!!! Eduskuntaan!!!
Olen makaronien keitinveden kuukausilahjoittaja. Pienellä teolla voi muuttaa jonkun elämän!
Vierailija kirjoitti:
Olen makaronien keitinveden kuukausilahjoittaja. Pienellä teolla voi muuttaa jonkun elämän!
Voi miten jaloa. Joka kuukausi. Miks ihmeessä mä en oo tätä hokannu. Nyt mun kolmen kuukauden välein tekemää verenluovutus vallan kalpenee ton rinnalla. Vaik tavallaa tääkin on ihan tarpeellista.
Vehnässähän on vitamiineja (folaattia, niasiinia, B1, B2, B3, A-vitamiinia jne.) ja kyllä niitä keitinveteenkin irtoaa.
Tosin niin pieniä määriä että eipä niillä lie juuri merkitystä...