Pakastatko makaronin keitinveden myöhäisempää käyttöä varten?
Maukasta vitamiinilientä ei kannata heittää pois! Pakasta jääpalapusseihin ja käytä ruokien maustamiseen ja esim makkarakeiton saostamiseen.
Kommentit (723)
Täytyy joskus mennä Helsinkiin ostamaan 50 pakettia jauhelihaa näkee viherpiipertäjien ilmeen. Jauheliha on pyhä asia ja se on paras liha näin
Vierailija kirjoitti:
Täytyy joskus mennä Helsinkiin ostamaan 50 pakettia jauhelihaa näkee viherpiipertäjien ilmeen. Jauheliha on pyhä asia ja se on paras liha näin
Oikeasti? Nyt narraat, ostat kumminkin jauhenlihaa☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitän makaronin keitinvedestä kahvia. Parantaa makua huomattavasti, kahvista tulee pehmeää.
No mutta kiitos vinkistä! Kaikki Kahviin liittyvät vinkit tärkeitä, kun the Kahvin hinta pilvissä.
Kokeiluun meneeSpagetin keitinvettä kun käyttää, kahvi ikäänkuin notkistuu.
Hoikistuuko myös jos tätä niksiä käyttää?
Luulen, että jotkut käyttävät kierremakaroninkeitinvettä...☺Oma havaintoni on, että pikemminkin veltostuu. Hyvä kun jaksaa tuolilla istua.
Tämä. Tästä iltakaffet niille isännille, jotka liian usein peiton alla kuumenee♥️. Ottakaa vinkistä vaari, emännät😲
Voi himskatin himpskatti. Keitin tänään makaronia ja jotenkin vaan hulautin keitinveden altaaseen... nyt oon pelänny loppupäivän, että makaroninkeitinvesipakastus lupatarkastaja tulee just nyt. Mä en tiedä mikä minuun iski, yleensä olen niin tunnollinen ja pakastan.
Apuja? Ei oo ongelmaa, mihin ei avltä ratkaisua löytyis.
Jos selviän huomiseen, voin heti aamusta keittää uuet makaronot...
Juuli Juristi kirjoitti:
Voi himskatin himpskatti. Keitin tänään makaronia ja jotenkin vaan hulautin keitinveden altaaseen... nyt oon pelänny loppupäivän, että makaroninkeitinvesipakastus lupatarkastaja tulee just nyt. Mä en tiedä mikä minuun iski, yleensä olen niin tunnollinen ja pakastan.
Huh. Selvisin. Keitin aamulla uudet makaronit ja pakastin veden.
Mutta kyllä oli jänskää pelätä sitä tarkastajaa...
Teimme hääväelle makaronilaatikkoa 200g kullekin hääateriaksi ja makaronien keitinveden annoimme lahjaksi kullekin häävieraalle valmiiksi pakastettuna, jolloin se tarvinnut mitään käärettä ympärilleen, kaikkien mielestä aivan ihana lahjaidea.
Kauanko keitinvesi säilyy pakasteessa hyvänä?
Meillä on vuodelta - 14 vielä jäljellä muutama satsi.
Haluaisko joku, jolla on käyttöä enempi, niin voisin tuoda kotiin, kunhan hinnasta sovitaan.
Toinen vaihtoehto tuli kans mieleen, että veisin tuliaisiksi kälyn perheelle. Mennään sinne syömään kolmeksi päiväksi vastavuoroisesti.
Ne toi meille tuliaisiksi puoli kiloa pottuja, kun olivat kolme päivää.
Oisko keitinvesi liian huono tuliainen?
Puutarhuri kirjoitti:
Puutarhuri kirjoitti:
Täällä on niin hyvejä niksejä. Tulee tarpeen, kun ruoan hinta jatkaa nousemistaan. Varsinkin kahvi.
Itse valelen suosatinpussin pakastetulla makaroninvedellä. Kahvi valuu hitaammin porojen läpi ja ottaa siis maun tarkemmin talteen.
Kokeilkaahan, hyvät rouvat/herrat*** siis valelen suodatinpussin pakastetulla makaroninkeitinvedellä
Ihan hupsusti kirjoitin
Kokeile vielä kerran jos osaat kirjoittaa jotain viisasta!
Juuli Juristi kirjoitti:
Hei milloin tarkastaja kävi teillä viimeksi?
Tarkastaako hän vielä nykyisin myös pakastimen lämpötilan?
Pitääkö olla omavalvonta suunnitelma?
Entä varavirtalähde agregaatti tjms?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä paskakin kannattaa pakastaa , saa ravinnetta kasveilleen.
Allekirjoitan! Notkistan perheen kakat makaronien keitinvedellä, annan jäähtyä kädenlämpöiseksi ja kas, koko perheen pesuneste valmis. Pitää ihon pehmeänä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä otus on Jauhen ?
Ja miksi jauhen liha pitää pestä?[/quote
Oli jo hävitä, mutta onneks kanta on elvytetty.
Vierailija kirjoitti:
Juuli Juristi kirjoitti:
Jos selviän huomiseen, voin heti aamusta keittää uuet makaronot...Hei milloin tarkastaja kävi teillä viimeksi?
Entä varavirtalähde agregaatti tjms?
Siis ainakin kerran vuodessa käy. Aina on asiat kunnossa, paitsi emämoka eilen. Jollain keinoin tutkii, ettei makaroninkeitinvettä viemärissä. Pakastimen lämpötilan tarkastaa myös. Kohtahan lisänä tulee kompostoinnin valvonta. Omavalvonta kirjallisena tietysti oltava.
En heitä pois, koska vesi imeytyy makarooneihin
Juuli Juristi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuli Juristi kirjoitti:
Jos selviän huomiseen, voin heti aamusta keittää uuet makaronot...Hei milloin tarkastaja kävi teillä viimeksi?
Entä varavirtalähde agregaatti tjms?Siis ainakin kerran vuodessa käy. Aina on asiat kunnossa, paitsi emämoka eilen. Jollain keinoin tutkii, ettei makaroninkeitinvettä viemärissä. Pakastimen lämpötilan tarkastaa myös. Kohtahan lisänä tulee kompostoinnin valvonta. Omavalvonta kirjallisena tietysti oltava.
Minkälainen sanktio tulee, jos pakasteesta löytyy esim. vuodelta - 14 keitettyä makaroninkeitinvettä?
Helahtaako häkki ekasta kerrasta? Vai selviääkö yhdyskuntapalvelulla tai pakkotyöllä, josta kulukorvaus 9 euroo päivä.
Vierailija kirjoitti:
Juuli Juristi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuli Juristi kirjoitti:
Entä varavirtalähde agregaatti tjms?Siis ainakin kerran vuodessa käy. Aina on asiat kunnossa, paitsi emämoka eilen. Jollain keinoin tutkii, ettei makaroninkeitinvettä viemärissä. Pakastimen lämpötilan tarkastaa myös. Kohtahan lisänä tulee kompostoinnin valvonta. Omavalvonta kirjallisena tietysti oltava.
Minkälainen sanktio tulee, jos pakasteesta löytyy esim. vuodelta - 14 keitettyä makaroninkeitinvettä?
Helahtaako häkki ekasta kerrasta? Vai selviääkö yhdyskuntapalvelulla tai pakkotyöllä, josta kulukorvaus 9 euroo päivä.
Sehän riippuu tietysti omavalvonnan tiedoista. Jos pystyy osoittamaan, että on kuitenkin käyttänyt oivallista pakastetta säännöllisesti, rangaistus lievenee.
En voi kyllin korostaa omavalvonnan tärkeyttä.
Minä myyn sen keitinveden eräällle suomalaiselle yritykselle, joka käyttää sitä pakastetun perunamuusin valmistamiseen. Muusista hulee erityisen hyvää, "kuin kotona tehtyä", lukee pakkauksessa. Kiireisen on sitten helppo ja nopea mikrossa sulattaa pakastemuusi, jatkaa kuumennusta muusin tarjoilulämpötilaan saakka. Hyvin menee kaupaksi, energialaskut voivat hyvin. Pakastemuusia on hyvä pitää pakastimessa esim sähkökatkoksen varalta, silloinhan on vaikea sähköttä keittää vettä pulvurimuusiin.
Puutarhuri kirjoitti:
Täällä on niin hyvejä niksejä. Tulee tarpeen, kun ruoan hinta jatkaa nousemistaan. Varsinkin kahvi.
Itse valelen suosatinpussin pakastetulla makaroninvedellä. Kahvi valuu hitaammin porojen läpi ja ottaa siis maun tarkemmin talteen.
Kokeilkaahan, hyvät rouvat/herrat
Kiitos, toimii. Tosi hyvejä niksijä täällä.
Juuli Juristi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuli Juristi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuli Juristi kirjoitti:
Helahtaako häkki ekasta kerrasta? Vai selviääkö yhdyskuntapalvelulla tai pakkotyöllä, josta kulukorvaus 9 euroo päivä.Sehän riippuu tietysti omavalvonnan tiedoista. Jos pystyy osoittamaan, että on kuitenkin käyttänyt oivallista pakastetta säännöllisesti, rangaistus lievenee.
En voi kyllin korostaa omavalvonnan tärkeyttä.
Tällä seudulla kun on juoruämmien kokoontumisajot postilaatikoilla, niin olivat sanoneet, ettei kaikilla kylän ämmillä ole sitä omavalvontatsydeemiäkään. Eivät tarkastajat kuulemma kerkee tekemään tupatarkastuksia syrjäseudulla, postilaatikoilla supistiin.
*** siis valelen suodatinpussin pakastetulla makaroninkeitinvedellä
Ihan hupsusti kirjoitin