Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12189)
M. A. Nummisen Helsinkiin (ollut työn alla jo vuodesta 2003).
Gabrieb Garcia Marquez: Sadan vuoden yksinäisyys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kingin uusin: Ruususen uni.
Hei mulla sama! Luen tosin englanniksi, mutta varmaan sama kirja? Eng. nimi siis Rose Madder.
Ei, tää on Sleeping Beauties alkukielellä. King kirjoittanut poikansa Owen Kingin kanssa. Vaihteeksi perinteisempää kauhua.
Vierailija kirjoitti:
Diana Gabaldonin Syysrummut. Toinen kierros nyt tätä sarjaa menossa. Mä luen siis tosi paljon ja enimmäkseen naisten kirjoittamaa kirjallisuutta.Pitäs varmaan joskus kokeilla noita klassikoita.
Mua kiinnostaa klassikoissa se, että ne ovat varmaankin koskettaneet monia ihmisiä , ja sen takia nousseet klassikon asemaan. Sen lisäksi mua kiinnostaa päästä tutkistelemaan menneen maailman ihmisten ajattelua. Toki se itse kirjakin kiinnostaa.
Jos luet ensisijaisesti naisten kirjoittamia kirjoja, oletko lukenut venäläisen Ludmila Ulitskajan kirjoja? Mun suosikki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Luin joskus nuorena kirjallisuuden opiskelijana, enkä ole uskaltanut lukea uudelleen. Pelottaa, että se ei enää olekaan maailman paras kirja. Nuoruuden suosikeille tuppaa käymään niin, kun ikää tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällähän tuntuu olevan ihan sivistymätöntä porukkaa. Eipä ole yllätys.
Ei tosiaan ole yllätys. Monikaan ei osaa edes kirjoittaa oikein saatika ymmärtää, mitä joku toinen kirjoitaa.
Tässä teille vähän huomiota. Nyt, kun olette sitä saaneet, voitte keskustella aiheesta tai mennä vaikka johonkin toiseen ketjuun.
Ap
Nonna Wasiljeffin Loukkupojan just lopetin.
Seuraavaksi on listalla Anna-Leena Härkösen Ei kiitos. (Härkösen tavasta kirjoittaa en ole koskaan oikein välittänyt, saa nähdä miten käy tämän romaanin kanssa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin joskus nuorena kirjallisuuden opiskelijana, enkä ole uskaltanut lukea uudelleen. Pelottaa, että se ei enää olekaan maailman paras kirja. Nuoruuden suosikeille tuppaa käymään niin, kun ikää tulee.
Nyt mä laitan tuon lukulistalle, en ole lukenut. Mutta mun mielestä on maailman hienointa, jos joku nuoruuden tärkeä kirja puhuttelee edelleen vanhempana. Mulle sellainen on Saatana saapuu Moskovaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt mä laitan tuon lukulistalle, en ole lukenut. Mutta mun mielestä on maailman hienointa, jos joku nuoruuden tärkeä kirja puhuttelee edelleen vanhempana. Mulle sellainen on Saatana saapuu Moskovaan.
Ap
Aktiivisesti kesken Agatha Christien Kolmas tyttö
Vierailija kirjoitti:
Minusta on todella positiivista, että ihmiset ylipäätään lukevat. Ja lukevat nimenomaan kirjoja. Mitä enemmän luet, aina parempi. Genrellä ei ole mitään väliä. On aivan liikaa ihmisiä, jotka eivät ole eläissään lukeneet yhtään kirjaa, ainakaan loppuun asti. Donner on aivan oikeassa, lukeminen kannattaa aina.
En siis nyrpistelisi muiden kirjavalinnoille.
Vierailija kirjoitti:
Sanoo ihminen, joka ei osaa nimetä yhtään lukemaansa kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan ole yllätys. Monikaan ei osaa edes kirjoittaa oikein saatika ymmärtää, mitä joku toinen kirjoitaa.
"Kirjoitaa" sinä vaan, ihan rauhassa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kati Tervo: Rapsuta minua ja muita kertomuksia. Pidän molemmista Tervoista todella paljon.
Siis Jari ja Kati Tervosta. Ihan muuten suomeksi luen. Joskus Jari Tervoa rovaniemeläisittäin, riippuu kirjasta.
Yritin joskus lukea Jari Tervoa, mutta tyyli ei sopinut mulle lainkaan!
Ap
Jarin tyylin lyhyet lauseet ovat raskaslukuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen olen minäkin lukenut kahdesti. Muuten venäläiset eivät oikein nappaa: Tolstoin Anna Karenina oli minusta älyttömän puuduttava ja Tsehovit pitkäpiimäisiä. Gogolin Kuolleet sielut oli tosin hyvä, ja Dostojevskiltä Rikos ja rangaistus puhutteli myös. Ehkä palaan näihin joskus vanhempana uudelleen.
Apulanta - kaikki yhdestä pahasta
Olen puolivälissä, mutta nyt on hiipunut lukumotivaatio. Olen itse syntynyt 90-luvun lopussa, joten en ole päässyt kokemaan 90-luvun apulantavillitystä, ja siksi kiinnostaa tietää enemmän. Kirja on esteettisesti hieno ja tykkään kerrontatavasta.
Rasmus Nalle rakentaa laivan. Aloitin kuusi vuotiaana. Vieläkin kesken.
T: Palsta persu
Kevyenä kesälukemisena Sherlock Holmesin tytär.