Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12471)
Dawkinsin "Jumaharha" uusintakierroksella
Uusintakierroksella myös iltakirjana pojalle Vernen "Sukelluslaivalla maapallon ympäri"
Anni Kytömäki: Margarita. Puolessavälissä mennään. Ihan loistava kirja. Tykkään Kytömäen kirjoitustyylistä, erityisesti luontokuvailuista. Tässä kirjassa tarina itsessäänkin on todella mielenkiintoinen. Finlandia palkinto meni oikeaan osoitteeseen.
suomi: anni kytömäki -margarita
volter kilpi - alastalon salissa (ikuisuusprojekti, menossa s. 188 tai jotain)
ruotsi: m. proust - på spaning efter den tid som flytt (siis ei ranskaksi, vaan ruotsiksi, löytökirja)
e. södergran - landet som icke är m.m (toinen ikuisuusprojekti)
saksa: r. mcdonald - Einer lûgt immer
ranska: b. cendrars - la main coupee
italia: r la capria - ferito a morte
venäjä: d. koontz - chernye okhotniki
englanti: a. padgett - child of silence
nalle puh. suosittelen kaikille. on todella hyvä kirja. lue se heti.
Elettiin vuotta 1914. Kirjoittaja ruotsalainen nobelisti Eyvind Johnson.
Tukkijätkän työtä ja sen sellaista. Eipä ole paljon silti 115 vuodessa muuttunut.
Ei mikään, mutta seuraava tulee todennäköisesti olemaan Marimekko - suuria kuvioita tai kuinka olla välittämättä paskaakaan. En jaksa lukea mitään päästä keksittyjä fantasioita, elämänkerrat edellä mainitut on mun juttu.
Elena Ferrante: Tyttären varjo
Koraani ja raamattu, tosin on kesken vain vessapaperin korvikkeena, molemmissä vähän reilu puolet jäljellä, koraanin paperi pehmeämpää, toimii paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään, mutta seuraava tulee todennäköisesti olemaan Marimekko - suuria kuvioita tai kuinka olla välittämättä paskaakaan. En jaksa lukea mitään päästä keksittyjä fantasioita, elämänkerrat edellä mainitut on mun juttu.
Tekstistäsi käy hyvin ilmi, ettet lue paljoa.
Jose Saramago: Kertomus näkevistä
Hanya Yanagihara Pieni elämä. Sain juuri luettua. Järkyttävän hyvä kirja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nicolas Barreau, Rakkauskirjeitä Montmartrelle
Julien jää leskeksi, kun vaimo kuolee 33-vuotiaana. 4-vuotias Arthur pitää hänet elämässä, mutta kirjeet Montmarten hautausmaalle ovat poispääsy surusta. Elämä jatkuu.
Romanttinen kirja, eikä kovin tasokas. Minulle liian naiivi.
Mua alkoi tää nyt silti kiinnostaa. Onko joku lukenut ja tykännyt?
Luin loppuun asti. Ennalta-arvattava onnellinen loppu, se minua vähän häiritsi. Ja ranskalainen elämäntyyli, jatkuva tupakanpoltto ja tasa-arvottomuus, naisen hoikkuuden korostaminen jne. Olen niin eri ikäluokkaa kuin Barreau, vanha kyyninen mummo, että siksi pidin tätä liian romattisena ja naiivina. Mutta nuorelle ja idealistiselle, hyviin loppuihin uskovalle tämä kirja varmaan sopii kuin porkkana lumiukon nenäksi.
No, nyt ei sitten tarvitse enää lukea kun loppu paljastui. Kiitos vaan.
DELIA OWENS, Suon villi laulu
Elämä on laifii. Nykäsen Matin elämänkerta. Ihan mielenkiintoinen kirja
Nickelin pojat, kirjailijaa en muista.
Ihan paska kirja, tuskin jaksan loppuun?
Vierailija kirjoitti:
Jaksatko katsoa päästä keksittyjä fantasioita elokuvina tai sarjoina vai katsotko vain uutisia ja dokumentteja?
Fernando Aramburu - Äidinmaa. Kirjan pohjalta on tehty todella hyvä 8-osainen sarja, joka löytyy HBO nordicista.
James Nestor - Breath
Ihan älyttömän mielenkiintoinen kirja!
Spoiler: Hengitä aina nenän kautta. Aloita nyt.
Lorna Byrnen Enkeleitä hiuksissani