Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12471)
Mari Jungstedtin Näen sinut.
Dostojevskin Idiootti. Olen ihmetellyt kun menee sujuvasti, odotin muuta. Kirja jopa koukuttaa.
Jörn Lier Horstin Hylkiöt.
Jatkoa rikostutkija Wistingin tapauksiin.
Sujuvaa tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Hanya Yanagihara Pieni elämä. Sain juuri luettua. Järkyttävän hyvä kirja.
Tämä on paras kirja, minkä olen lukenut. Todella järkyttävä kylläkin.
Viisi vuotta myöhemmin: Rebecca Serle
Maria Grund, Kuolemansynti
Vasta kolmasosa luettu. Alku oli minulle vähän liiankin raaka, sarjamurhaaja iskee ja uhreja kuvaillaan liian paljon. Mutta itse tarina koukuttavasti kirjoitettu, hahmot erilaisia ja kieli hyvää. Jälleen uusi ruotsalainen naisdekkaristi, joka osaa hommansa. Missä suomalaiset?
Raija Oranen Toinen mies .Risto Rytistä kertoo...Hyvä kirja
Miina Äkkijyrkän elämänkerta. Oletin, että kirja toisi esiin hienon persoonan karkean ulkokuoren alta, vaan ensimmäiset 50 sivua luettuani, melkein oksettaa väkivaltaisuus ja paha, mikä hänestä kumpuaa. Toivottavasti kirja eli henkilökuva paranee loppu kohden. Kirja ei ole kovin hyvin kirjoitettu.
Hilary Mantelin Susipalatsi. Pitäisi lukea uudelleen ensimmäinen ja toinen osa, että pääsisi lukemaan viimeisen osan, mutta kun tietää mihin se johtaa (pitkittynyt kuolema mestauspölkyllä), niin ensimmäisen luvun (väkivaltainen lapsuus) jälkeen alkoi masentaa liikaa. Vaihdan varmaan johonkin feel-good -kirjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanya Yanagihara Pieni elämä. Sain juuri luettua. Järkyttävän hyvä kirja.
Tämä on paras kirja, minkä olen lukenut. Todella järkyttävä kylläkin.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Miina Äkkijyrkän elämänkerta. Oletin, että kirja toisi esiin hienon persoonan karkean ulkokuoren alta, vaan ensimmäiset 50 sivua luettuani, melkein oksettaa väkivaltaisuus ja paha, mikä hänestä kumpuaa. Toivottavasti kirja eli henkilökuva paranee loppu kohden. Kirja ei ole kovin hyvin kirjoitettu.
Mielenkiintoista, olisi kiva kuulla kommenttisi sitten kun (tai jos) olet saanut koko kirjan luetuksi.
Agatha Christien Kymmenen pientä n**keripoikaa. Juuri sen nimisenä. Osaan kyllä ulkoa, mutta aina yhtä hyvä.
Sain luettua juuri loppuun Jussi Siirilän Smartvillen, joka oli pieni pettymys muihin lukemiini Siirilöihin verrattuna. Samoin sitä ennen lukemani Anna-Leena Härkösen uusin kolumnikokoelma oli pettymys.
Nyt on tarkoitus aloittaa Richard Powersin Ikipuut. Odotukset on korkealla kaiken hehkuttamisen jälkeen. Lisäksi olen lukenut Powersilta aiemmin Muistin kaiun, josta tykkäsin kovasti.
Niina Wähä Perintö
Käsittämättömän hyvä kirja ja nuori lukijanainen (kuuntelen äänikirjana) on loistava. Henkilökuvaukset todella aidon tuntuisia.
Ainoa mikä kirjassa ärsyttää on englanninkieliset satunnaiset fraasit, niitä ei käytetty 80 -luvulla.
Lumpeenkukkia tervahaudassa.
Joyce Carol Oates: Night Sleep Death The Stars
Ida Pimenoff, Kutsu minut
Veran isä ei halunnut hänen syntyvän, eikä halua myöhemminkään olla tekemisissä. Vera itse pyytää tavata isäänsä, mutta kertoja on vähän ja välit jäävät jäisiksi. Veran isoäiti koki saman kohtalon, isä ei asunut edes samassa maassa, Veran oma lapsi kokee samaa, isä ei halua tavata.
Isättömyyden tuskaa, hylkäämisen ja kelpaamisen aiheuttamaa surua.
Kirjan nimi tulee siitä, että Vera haluaa isänsä kutsuvan hänetkin 80-vuotispäivilleen. Ei kutsu.
Hyvin kirjoitettu surullinen kirja.
Kissa joka osasi lukea takaperin