Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootit ympärilläni oli pettymys. Tekopirteää, muka hauskasti kirjoitettu. Tämä neljään väriin lokerointi, kun ihmisiset omaavat joka väristä jonkin piirteen.
Mistä tämä Idiootit ympärilläni oikeastaan kertoo, kun noin joka toinen tuntuu sitä lukevan?
Ap
Se on huano, dålig faktiskt.
Jo kahdessa viestissä on kerrottu, että huono on, mutta ei vastausta varsinaiseen kysymykseen :D
ApGooglaa. Tässä ajassa olisit ottanut jo itse asiasta selvää.
Mitä ihmettä :D Onko tässä useampi ihminen, jolla on tapana jankuttaa asian vierestä, vai yksi vain?
Ap
Tervetuloa av:lle. Tällaista täällä on aina.
Camilla Läckberg - Häxan.
Olen lukenut kaikki Läckbergit, mukavan kevyttä krimiä. Sellaista pään tyhjäys luettavaa kun välillä pitää keventää.
Håkan Nesser: Maskarna på Carmine Street
:)
Pekka Mattila: Peilejä johtamiseen
Ajattelin lukea kirjan ja alkaa esimieshommiin. Toistaiseksi kirjan anti on ollut aika kevyttä: ei tällä mitään johdeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä luetaan erikoista ja "hienoa" kirjallisuutta..ja alkukielellä tietysti.
Itse olen mielestäni lukenut paljon,tykkään myös kotimaisesta ja uutuksia metsästelen. Nykyisin aika paljon ekirjoja.
Paraikaa aloittelen Pirjo Hassisen uusinta eli Parit.Ihmiset lukevat sellaista kirjallisuutta kuin lukevat. Kirjaston tai kirjakaupan hyllyltä saa jokainen poimia sitä, mitä lystää. Mä luen suomen lisäksi kolmella kielellä, enkä näe siinä mitään irvailtavaa. Ihan itse olen tehnyt töitä sen eteen, että olen niitä kieliä oppinut.
Ap
Olen samaa mieltä. Koulussa olen joutunut ponnistelemaan kieliä oppiakseni, ja nyt kun niitä osaan, pidän passiivista taitoa yllä lukemalla - vaikkakin hitaasti ja paljon teoksen nyansseista puutteellisen kielitaidon vuoksi menettäen.
Suosittelen vierailla kielillä lukemista muillekin. Miksi ihmeessä pitäisi heittää hukkaan sellaista osaamista, mitä itsellä on?
Hellevi Arjava: Swanin tytöt. Kulttuurihistoriallinen kertomus autonomian ajalta.
Thomas Erikson: Idiootit ympärilläni
Joku tylsä jonka sain synttärilahjaksi. Heitin roskiin :)
Mika Waltari - Mikael Hakim
Jatkoa Mikael Karvajalan seikkailuille. Jokseenkin naiivi, mutta mukaansatempaava ja hauskakin historiallinen seikkailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä luetaan erikoista ja "hienoa" kirjallisuutta..ja alkukielellä tietysti.
Itse olen mielestäni lukenut paljon,tykkään myös kotimaisesta ja uutuksia metsästelen. Nykyisin aika paljon ekirjoja.
Paraikaa aloittelen Pirjo Hassisen uusinta eli Parit.Ihmiset lukevat sellaista kirjallisuutta kuin lukevat. Kirjaston tai kirjakaupan hyllyltä saa jokainen poimia sitä, mitä lystää. Mä luen suomen lisäksi kolmella kielellä, enkä näe siinä mitään irvailtavaa. Ihan itse olen tehnyt töitä sen eteen, että olen niitä kieliä oppinut.
Ap
Olen samaa mieltä. Koulussa olen joutunut ponnistelemaan kieliä oppiakseni, ja nyt kun niitä osaan, pidän passiivista taitoa yllä lukemalla - vaikkakin hitaasti ja paljon teoksen nyansseista puutteellisen kielitaidon vuoksi menettäen.
Suosittelen vierailla kielillä lukemista muillekin. Miksi ihmeessä pitäisi heittää hukkaan sellaista osaamista, mitä itsellä on?
Se on just näin. Itsellä kielitaito rajoittuu lähinnä Englantiin, mutta se pysyy hyvin yllä ihan elokuvien ja sarjojen katsomisella. Silti joskus luen kirjojakin kyseisellä kielellä, etenkin game of thrones -kirjasarja on mielenkiintoista alkukielellä. Vaikkakin siinä missaa paljon ja joutuu joitakin sanoja tarkastamaan sanakirjasovelluksesta tai yrittää vain päätellä lauseyhteydestä.
Peter Wohlleben: Puiden salattu elämä.
Suosittelen.
Janne ja Valeriina Silas: Perheloma El Caminolla
(Kävellen yli 800 km Pohjois-Espanjassa)
Aku Ankan Taskukirja 123 Ankat oikopolulla
Thomas Harrisin Hannibal. Uhrilampaat ja Punainen lohikäärme ovat olleet mieluista luettavaa, ja jos joku haluaa englanninkielisiä lukuvinkkejä, ne ovat varsin helposti seurattavia myös alkukielellä. Tämä Hannibal taas tuntuu jotenkin erilaiselta ja ainakin puoleen väliin saakka ollut varsin pitkäveteistä luettavaa verrattuna aiemmin mainittuihin.
Raamattu. Hävettää kun moni ateistikin lukenut sen kannesta kanteen, mutta minä uskovainen en. Aloin ihan alusta.
Mitä ihmettä :D Onko tässä useampi ihminen, jolla on tapana jankuttaa asian vierestä, vai yksi vain?
Ap