Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12203)
Pedro Juan Gutiérrez - Likainen Havanna-Trilogia
Ihan virkistävän oloinen ja karu, röyhkeäkin kertomus elämästä 1990-luvun Havannassa. Tulee hieman mieleen Henry Miller. Olen tykännyt tähän asti.
Juuri tuli luettua inkkarimaailmaan sijoittuva Aavekettu, James Houstonin kirjoittama. Henkilöhahmot jäivät minusta pelkiksi kuoriksi, mutta maailma oli kiehtova ja kirjassa oli käytetty mukavasti faktatietoa. Aion lukea saman kirjailijan eskimoista kertovan romaanin Punainen Sola.
Pintti. Tai en ole vielä aloittanutkaan. Väsy tuli ennen kuin kerkesin alkaa lukea.
Facebook; Naamakirja, tuntuu etten saa koskaan luetuksi sitä loppuun.
Gabriel Garcia Marquez: Rakkautta koleran aikaan ja Stephen Hawking: Ajan lyhyt historia
Audrey Niffeneggerin The Time Traveler's Wife
Lisa Carey : Merenneitojen laulu.
Vierailija kirjoitti:
Menossa toinen yritys Umberto Econ Ruusun nimen kanssa...
Ruusun nimi on yksi mun nuoruuteni suosikkeja, varmasti olisi nytkin, mutta en viitsi enää lukea useinkaan uudestaan useampaan kertaan luettuja kirjoja, kun on sen verran vähän aikaa käytettäväksi lukemiseen. Mä oon omaan kappaleeseeni kirjoittanut ne kaikki latinankielisten sitaattien käännökset sivujen marginaaleihin violetilla tussilla, niin ei tarvitse selata sieltä kirjan lopusta :)
Ap
Naomi Mesin : Noidan viitta hartioilla - on kesken kun vasta eilen sain tämän käsiini.
Ilkka Taipale: Mielisairaalassa - Lääkärin muistelmat
Tellervo Koiviston elämäkerta.
J.R.R. Tolkien - Taru sormusten herrasta: Kaksi tornia
Erin Kelly - He said/She said
Tremaynen Jääkaksoset.
Jotkut yksittäisseikat meinaa välillä ärsyttää mutta kaiken kaikkiaan helppolukuista jännitysfiilistä tämä kirja tarjoaa.
Virpi Hämeen-Anttila: Tiergartenin teurastaja. Aivan alkusivuilla, mutta pidän tyylistä ja lukenut myös edelliset 4 sarjaan kuuluvaa kirjaa.
Kate Morton, Talo järven rannalla.
Bongasin kirjailijan täältä.
Hyvin alussa on ja en oikein pääse eteenpäin.
George RR Martin: Das Lied von Eis und Feuer - Die Herren von Winterfell
eli A Game of Thones saksaksi. Yritän oppia kieltä.
Merri Vikin 'Vintti pimeänä, Lotta'
- David Lodge: Art of Fiction (aloitin pari päivää sitten ja pääsen tänään loppuun, kirjan esimerkeistä saa melkoisen lukulistan itselleen, mm. Jane Austenit on lukematta, George Eliotia, E.M. Forsteria, Thomas Hardya, Henry Jamesia, Laurence Sterneä pitäisi vihdoin lukea, kun vaan ehtisi, sentään olen lukenut esim. Siepparin, Brontea Jane Eyren ja Villetten, Dickensiä, F.Scott Fitzgeraldia, Milan Kunderaa, Fay Weldonia, Arthur Bennettiä, Muriel Sparkin The Prime of Miss Jean Brodie, Graham Greeneä)
- Seymour Hersh: Reporter (vähän aloitin , n. 40 sivua luettu, kun sain käsiini pari viikkoa sitten mutta en päässyt kunnolla vauhtiin vielä)
- Norman Finkelstein: Gaza. An Inquest into Its Martyrdom (110 sivua luettu kesän alussa, mutta masentavan aiheen vuoksi pakko pitää taukoa välillä)
- Lieve Gies and Maria Bortoluzzi (toim.): Transmedia Crime Stories. The Trial of Amanda Knox and Raffaelle Sollecito in the Globalised Media Sphere (puolet luettu vuoden alussa, kirjan esseissä on muuten paljon pieniä asiavirheitä - olen seurannut tuota oikeustapausta 8 vuotta ja tiedän siitä aika paljon, vielä odotetaan Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen tuomiota, muuten juttu aika lailla ohi)
- Jared Diamond: Collapse (n. 200 sivua luettuna pari v. sitten, juutuin Islannin tuhoon, joka on vähän tylsää luettavaa)
- Wilkie Collins: Armadale (n. 200 s. luettu kesäkuussa, 500 jäljellä, vähän raskassoutuista ja hidasta välillä, The Woman in White on parempi)
- Mika Waltari: Mikael Karvajalka (jäi kesken pari kesää sitten, mutta kyllä minä sen loppuun luen)
- Anna Karenina on myös kesken 3 kesän takaa
- Kate Atkinson: Life after Life (en tiedä saanko tätä koskaan loppuun luettua, meni tylsäksi jotenkin, God in Ruins piti lukea sen jälkeen, tuossa se hyllyssä odottaa vuoroaan)
[Pari päivää sitten sain loppuun Stephen Kingin The Outsiderin (ihan ok) ja sitä ennen luin ekan Kingini koskaan nimeltä 11/22/1963 (850-sivuinen järkäle, aika hyvä, vaikka loppu oli vähän pettymys), alkukesästä luin Malin Persson Gioliton Störst av alltin ja tykkäsin siitä kovasti]
- Kiva ketju, mielenkiintoista kuulla mitä muut lukevat