Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12202)

Vierailija
441/12202 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu

Vierailija
442/12202 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä luetaan erikoista ja "hienoa" kirjallisuutta..ja alkukielellä tietysti.

Itse olen mielestäni lukenut paljon,tykkään myös kotimaisesta ja uutuksia metsästelen. Nykyisin aika paljon ekirjoja.

Paraikaa aloittelen Pirjo Hassisen uusinta eli Parit.

Ihmiset lukevat sellaista kirjallisuutta kuin lukevat. Kirjaston tai kirjakaupan hyllyltä saa jokainen poimia sitä, mitä lystää. Mä luen suomen lisäksi kolmella kielellä, enkä näe siinä mitään irvailtavaa. Ihan itse olen tehnyt töitä sen eteen, että olen niitä kieliä oppinut.

Ap

Olen samaa mieltä. Koulussa olen joutunut ponnistelemaan kieliä oppiakseni, ja nyt kun niitä osaan, pidän passiivista taitoa yllä lukemalla - vaikkakin hitaasti ja paljon teoksen nyansseista puutteellisen kielitaidon vuoksi menettäen.

Suosittelen vierailla kielillä lukemista muillekin. Miksi ihmeessä pitäisi heittää hukkaan sellaista osaamista, mitä itsellä on?

Se on just näin. Itsellä kielitaito rajoittuu lähinnä Englantiin, mutta se pysyy hyvin yllä ihan elokuvien ja sarjojen katsomisella. Silti joskus luen kirjojakin kyseisellä kielellä, etenkin game of thrones -kirjasarja on mielenkiintoista alkukielellä. Vaikkakin siinä missaa paljon ja joutuu joitakin sanoja tarkastamaan sanakirjasovelluksesta tai yrittää vain päätellä lauseyhteydestä.

Musta tuntuu, että oon sanonut tämän jossain aiemmassakin kirjaketjussa, mutta mielestä Game of Thrones kannattaa lukea alkukielellä, jos kielitaito riittää. En sano, että käännös on huono, mutta minusta käännöksessä on menetetty kielestä jotain olennaista. Alkutekstin kieli on paljon vanhahtavampaa kuin suomennos ja luo siksi erityistä tunnelmaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/12202 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harlan Coben: Six years

Näytä aiemmat lainaukset

Anna-Leena Härkösen Ei kiitos.

Vierailija
445/12202 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michael Cunningham: Säkenöivät päivät

Vierailija
446/12202 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Michael Cunningham: Säkenöivät päivät

Vaikuttaa luettavalta.

Vierailija
447/12202 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risto Isomäki, Viiden meren kansa. Tosi mielenkiintoinen 11000 vuoden takaisista Suomeen tulleista espanjalaisista ja Uralin kantasuomea puhuvan heimon vaiheista Suomen historiassa. Kiimingin tsunami tuhosi 2000 vuotta vanhan kaupungin Perämeren pohjukassa. Linnamäet ja seremoniapaikat ympäri Suomen. Todellista historiapohjaa ja elävöitetty ihmistarinoilla.  Tuskin maltan laskea kädestäni.

Vierailija
448/12202 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melba Escobar: Kauneussalonki. Puolessa välissä meen.

Kandee lukea tämä. Sain sen nyt loppuun.

Vierailija
449/12202 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

George Eliotin Mylly joen rannalla

Vierailija
450/12202 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jay McInerneyn Brightness Falls

Vierailija
451/12202 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eevi Minkkisen Ole itsellesi armollinen. Suosittelen.

Vierailija
452/12202 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menossa toinen yritys Umberto Econ Ruusun nimen kanssa...

Vierailija
453/12202 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen rahvaan historia ja Dickensin Oliver Twist.

Vierailija
454/12202 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airaksinen - Savolainen: Tripsteri Pariisi

Vierailija
455/12202 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biohakkerin käsikirja

Vierailija
456/12202 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Harry Potter ja Feeniksin kilta sekä Valtaistuinpeli

Vierailija
457/12202 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carly Holmes: Figurehead.

Vierailija
458/12202 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitlerin taisteluni on ollut kesken jo monta vuotta on kyllä semmosta shaibaa että ihmettelen jos joku oikeasti lukee sitä sillä ei siitä saa mitään tolkkua

en suosittele edes opetusmielessä

Vierailija
459/12202 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaretta Tukiaisen ja Krista Keltasen Luova tauko

Vierailija
460/12202 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peter Wohlleben: Puiden salattu elämä.

Suosittelen.

Ihana kirja!

Kuten saman kirjoittajan Eläinten salattu elämä, ja nyt vasta googlettamalla tuli vastaan että häneltä on 2018 suomennettu Luonnon salainen verkosto-niminen teos. 

Luin viikonloppuna Agnès Martin-Lugandin Onnelliset ihmiset lukevat ja juovat kahvia. Se sopi elokuun haikeaan fiilikseen. Tapahtumien tasolla oli dramatiikkaa ja vahvoja tunteita, tuli melkein Kotiopettajattaren romaani mieleen hetkittäin. Päällimmäisenä oli kuitenkin tarina selviytymisestä.

Seuraavana aloitan Kamila Shamsien Joka veljeään vihaa. "Se kuvaa yhteiskunnallisia jännitteitä ja uskonnon aiheuttamia ristiriitoja yhden perheen kokemusten kautta." (gummerus)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän