Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12189)
Vierailija kirjoitti:
Humiseva harju
Ehkä pitäis joskus lukea noita brittikirjallisuuden klassikoita. En oo varmaan lukenut ainuttakaan!
Ap
Kauneus on kirous https://www.gummerus.fi/fi/kirja/9789512403844/kauneus-on-kirous/ . Juuri sopivasti kun Indonesiassa on maakin järissyt.
AP: Sota ja Rauha on kesken varmaan 80%:lla, jotka sen aloittaa. Äärimmäisen hidastempoinen ja vaikeasti seurattava kirja, jota en varsinaisesti suosittele kenellekkään. Venäläisissä klassikoissa on todella hyviä ja mukaansa tempaavia kirjoja, kuten rikos ja rangaistus tai uudemmista saatana saapuu moskovaan. Turha kiusata itseään sota ja rauhalla, jos ei jotain muita motiiveja ole sitä lukea.
Vierailija kirjoitti:
AP: Sota ja Rauha on kesken varmaan 80%:lla, jotka sen aloittaa. Äärimmäisen hidastempoinen ja vaikeasti seurattava kirja, jota en varsinaisesti suosittele kenellekkään. Venäläisissä klassikoissa on todella hyviä ja mukaansa tempaavia kirjoja, kuten rikos ja rangaistus tai uudemmista saatana saapuu moskovaan. Turha kiusata itseään sota ja rauhalla, jos ei jotain muita motiiveja ole sitä lukea.
Ai, mä tykkään! Saatana saapuu Moskovaan on luettu ekan kerran ysiluokalla ja Rikos ja rangaistus joskus parikymppisenä.
Ap
Milja Kauniston Status. tämä on kolmas osa purppuragiljotiinisarjaa Ranskan vallankumouksen ajalta. Pyöveli Isidor on kertojana ja Napoleonkin tulee jo tämän kirjan aikana Ranskan pelastajaksi.
Aika kauan kesti mulla lukea, tavallisesti luen viikossa, mutta helle on vienyt voimat niin, ettei jaksa edes lukea. Ei ollut niin hyvä, että olisin ahminut.
Steven Berkoff: Sod the bitches! Pahisrooleissa viihtyneen näyttelijän ajatuksia naisista,seksistä avioliitosta ja näyttelemisestä. Tykkään.
Mikko Kamulan Ikimetsien sydänmailla
Taitelijoiden taivaat tai sinne päin.
Marko Leinon Saasta. Eilen aloitin ja 150 sivua lukenut, olen kesälomalla niin enemmän aikaa. Koukuttava mutta aika iljettävä myös.
Silja Vuorikuru: Aino Kallas - Maailman sydämessä
Sangharakshita, Buddhan jalo kahdeksanosainen polku
Karl R. Popper, Arvauksia ja kumoamisia. Tieteellisen tiedon kasvu
Vierailija kirjoitti:
Kingin uusin: Ruususen uni.
Jösses, vieläkin King on hengissä ja kirjoittaa! Joo, se on näköjään syntynyt 1947, mutta kun mun mielestä se on ollut olemassa "aina" :D
Ap
Gerda Antti: Livet skriver kapitel
Suosittelen, on maanläheistä, ihmisiä ymmärtävää tekstiä. En tiedä kylläkään, onko suomennettu.
Ani Kellomäen Kosteusvaurioita - kasvukertomuksia pullon juurelta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kingin uusin: Ruususen uni.
Jösses, vieläkin King on hengissä ja kirjoittaa! Joo, se on näköjään syntynyt 1947, mutta kun mun mielestä se on ollut olemassa "aina" :D
Ap
Kirjoittaa nykyään lapsensa kanssa. Eli lapselle nyt pedattu tulevaisuus kirjailijana kun kerta iskäkin.
Voi olla myös, että se on jonkun muun kirja. Kurkkasin Wikipediasta Holtin julkaisuluettoloa, ja siinä oli semmoinen kirja kuin Kuningattaren varjossa, ja se vois olla se, mutta en kyllä muista, minkä nimisestä kirjasta oli kyse.
Ap