Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka muistaa Lintsin Rainbow laitteen?Olenko ainut, joka tunsi että siitä laitteesta liukuu pois?

Vierailija
07.08.2018 |

Muistaakseni oli vajaa rivi. Ja helvetti että pelotti. Tuntui että liukuu siitä kokonaan pois jos en olis käsin pitänyt kiinni turvakaiteesta :/

Kommentit (210)

Vierailija
181/210 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on karsea.

Mies kuoli huvipuisto-onnettomuudessa Espanjassa - Linnanmäki sulki Kirnun

2014070818471539_uu.shtml

Hui, Kirnu. Se oli ainoa laite ikinä, josta oikeasti halusin pois hetihetiheti. Mies halusi siihen kuitenkin ja suorastaan pakotti mukaan. Huusin koko matkan suoraa huutoa enkä ikinä ole niin paljon yhtaikaa kiroillut ja kiittänyt Luojaa kun pääsin sieltä.

En ole koskaan ymmärtänyt Kirnua. Kestää niin vähän aikaa, ehtii loppua ennen kuin alkaakaan.

Vierailija
182/210 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs Lintsin Top Spin?! Se oli aivan huikea laite! Ei tosin mitenkään pelottava, koska turvasysteemi tuntui todellakin pitävän sinut paikallaan. Tuli vain nostalginen olo ja vaikka inhoan kaikkia pää alaspäin- laitteita, niin top spin oli kyllä ihana!

Mua ahdisti ne Top Spinin turvapuomit :D Kaikilla laski ne eri aikaan ja jäi jumittamaan ja osa jäi ylös pitkäkskin aikaa ja hirvee paniikki aina että kai ne nyt varmasti tulee kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/210 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linnanmäen Kieppi oli myöskin ihan järkyttävä. Siinä istuttiin pienissä vaunuissa kahdestaan lähellä maata, ja vaunut heittelivät ajajia sivuittain ihan miten sattuu, välillä vaunu teki myös täyden "kiepin" sivusuunnassa. Poistui näemmä kaksi vuotta sitten, mutta muistan pienenä käyneeni siinä isäni kanssa ja isoista turvakaarista huolimatta sinkoilin niiden sisällä kuin räsynukke ja iskeydyin istuimen reunoihin kerta toisensa jälkeen, olin yltä päältä mustelmilla vielä pitkään sen jälkeen. Isänikin satutti olkapäänsä melko pahasti, vaikka olikin ihan normaalikokoinen mies. Sanomattakin selvää, että siihen härveliin ei menty enää koskaan :D

Kieppi muuttui kamalasta ihanaksi, kun hankin 15 kg lisää massaa. Pieni, hintelä nainen lenteli istuimen rakenteita vasten ikävästi ja koko ajan sai rystyset valkoisena rutistaa. Isompikokoiselle istuin on huomattavasti mukavampi, ja turha heittelehtiminen jää pois. Tietysti se jalkojen väliin tuleva turvakaaren osa oli ihan hirveä. Ihme että yksikään mies suostui siihen menemään.

Vierailija
184/210 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia täälläkin...Ihan kauhea laite. Sai ihan tosissaan pelätä että tippuu, varsinkin luikkulaiha pikkuveljeni olisi oikeasti voinut aivan hyvin luiskahtaa kaaren alta, varsinkin reunapaikalla. Silti tavallaan tykkäsin siitä, se pelottava ääni yhdistettynä kuunaamaan jotenkin kuului lapsuuden Lintsin tunnelmaan...Mutta ihmettelen kyllä ettei kukaan pudonnut. Kai se oli jotenkin suunniteltu niin ettei voi, vaikka tuntuu siltä?

Vierailija
185/210 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kävin särkänniemessä siinä uusimmassa laitteessa Hype, ja olin kans kauhuissani kun siinä ei ole mitään kunnon turvakaarta/turvavyötä. Pelkkä lätkä tulee reisien päälle ja menoks. Sekin taitaa olla jollain sähkösysteemillä kiinni, että jos sähköt menee niin ne avautuu.

Eiköhän kaikki ne laitteet toimi sähköllä..

Turvakaarissa voi olla myös mekaaninen kiinnitys.

Vierailija
186/210 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linnanmäen Kieppi oli myöskin ihan järkyttävä. Siinä istuttiin pienissä vaunuissa kahdestaan lähellä maata, ja vaunut heittelivät ajajia sivuittain ihan miten sattuu, välillä vaunu teki myös täyden "kiepin" sivusuunnassa. Poistui näemmä kaksi vuotta sitten, mutta muistan pienenä käyneeni siinä isäni kanssa ja isoista turvakaarista huolimatta sinkoilin niiden sisällä kuin räsynukke ja iskeydyin istuimen reunoihin kerta toisensa jälkeen, olin yltä päältä mustelmilla vielä pitkään sen jälkeen. Isänikin satutti olkapäänsä melko pahasti, vaikka olikin ihan normaalikokoinen mies. Sanomattakin selvää, että siihen härveliin ei menty enää koskaan :D

Kieppi muuttui kamalasta ihanaksi, kun hankin 15 kg lisää massaa. Pieni, hintelä nainen lenteli istuimen rakenteita vasten ikävästi ja koko ajan sai rystyset valkoisena rutistaa. Isompikokoiselle istuin on huomattavasti mukavampi, ja turha heittelehtiminen jää pois. Tietysti se jalkojen väliin tuleva turvakaaren osa oli ihan hirveä. Ihme että yksikään mies suostui siihen menemään.

Mitenhän sen nyt järkevästi selittäisi. Kiepissä oli se jalka tila ja edessä "koroke" jota vasten puskin jaloilla, että ei heilunut yhtään. Ei tarvinnut edes henkihieverissä ponnistaa jaloilla ja pysyi niin hyvin paikoillaan, että ei tarvinnut edes pitää kiinni. Kätevää. Harva tämän konstin tajusi.

Vierailija
187/210 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul oli sama, olin varma että lähen lentoon siitä penkistä, kaksin käsin koitin pysyä siinä kyydissä :D Ja sitte ku luulin että vihdoinkin se loppu, ni ei, sehän lähti uudestaan pyörimään!

Vierailija
188/210 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan hyvin. Kävin siellä pari vuotta vanhemman ja paljon isompi kokoisemman kaverini kanssa joskus 10-vuotiaana. Olin pieni luihero ja muistan kuinka siinä penkillä liukui ja siitä reunasta olisi voinut pudota aivan helposti. Puristin tankoa henkeni edestä. Ihem ettei sieltä kukaan pudonnut.

Toinen kamala laite oli suihkarit. Siinä ei alussa ollut turvakaaria lainkaan ja lentokone nousi ylös ja oli aivan vinossa. Pelkäsin kuollakseni putoavani. Siitä kai joku lapsi putosikin ja kuoli, näin muistan. Olin tosi pieni silloin, en edes ymmärrä miten pääsin sellaiseen laitteeseen.

Onko suihkarit Tykkimaella? Joku tallainen laite oli pari vuotta sitten ja ei ole lainkaan turvakaaria. Pelottavaa.

Joo, Tykkimäellä on Taifun. Tosin ei ole suhkareita, vaan jotain kotkia.

Nousee todella korkealle pyörimään, ja ei turvakaaria. Tänä kesänä juuri mietin, että ei varmaan voi olla pitkään käytössä enää. Ei minua siitä putoaminen pelottanut. Mutta ajattelin vastuukysymyksiä siinä, kun laitteessa pääsee ylhäällä seisomaan ja taatusti ei silloin pysy enää kyydissä...

Vierailija
189/210 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus. Huusin että tipun täältä. Paniikki

Vierailija
190/210 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo muistan Rainbowin hyvin😖😖,pelottava laite...

Vierailija
191/210 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen meinannut liukua sivukautta pois Lintsillä kahdesta laitteesta. Kumpikin ovat rotkon päällä kulkevia "junia", Tulireki ja viereinen vastaava. Ulkomailla on lapsi pudonnutkin sellaisesta. En ymmärrä, miksei alapuolelle voi virittää edes turvaverkkoa. Paras olisi sulkea ne kokonaan, huvipuistossa ei pitäisi olla kenelläkään hengenvaaraa, vaan sen pitäisi olla iloinen paikka.

Vierailija
192/210 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs Lintsin Top Spin?! Se oli aivan huikea laite! Ei tosin mitenkään pelottava, koska turvasysteemi tuntui todellakin pitävän sinut paikallaan. Tuli vain nostalginen olo ja vaikka inhoan kaikkia pää alaspäin- laitteita, niin top spin oli kyllä ihana!

Mua ahdisti ne Top Spinin turvapuomit :D Kaikilla laski ne eri aikaan ja jäi jumittamaan ja osa jäi ylös pitkäkskin aikaa ja hirvee paniikki aina että kai ne nyt varmasti tulee kiinni.

Minä hoikkana teini-ikäisenä joskus uskaltauduin tuohon ensimmäisen kerran. Sen pidemmän pääalaspäin menon aikana molemmat olkapääni luiskahtivat turvakaaren välistä ja perse nousi niin paljon, että käytännössä seisoin. Jos kyseinen laite ei olisi pian kiepsahtanut oikein päin, olisin varmasti tipahtanut kyydistä. Tai siltä se ainakin tuntui, paniikki oli ihan valtava.

Rainbowsta sen sijaan aina pidin. Varsinkin teininä siihen oli päästävä useita kertoja ja se penkillä liukuminen oli vain plussaa! :D

Vierailija
193/210 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä noita onnettomuuksia tuntuu sattuvan melko usein erinäisissä laitteissa. Pahimpina mieleen ovat jääneet se missä Lintsin Rakettia vastaavassa laitteessa (se mikä sinkoaa penkit ylös torniin ja sieltä vapaapudotuksella alas) ylhäällä ollessa laitteesta irtosi jokin vaijeri, mikä kietoutui kyydissä olleen naisen jalkojen ympäri. Laitteen lähtiessä alaspudotukseen, katkesivat naisen molemmat jalat reisien kohdilta vaijerin toimiessa giljotiinina. Jäi kuitenkin henkiin.

Toinen sattui tässä muutama vuosi sitten Särkkiksen X-laitteen kaimassa, mistä henkilö sinkoutui ulos laitteen heilurimaisen liikkeen ansiosta satoja metrejä, ennen maahan iskeytymistä. Menehtyi. Tästä löytyy YouTubesta myös video kun sinkoutuu ulos laitteesta...

Vierailija
194/210 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen meinannut liukua sivukautta pois Lintsillä kahdesta laitteesta. Kumpikin ovat rotkon päällä kulkevia "junia", Tulireki ja viereinen vastaava. Ulkomailla on lapsi pudonnutkin sellaisesta. En ymmärrä, miksei alapuolelle voi virittää edes turvaverkkoa. Paras olisi sulkea ne kokonaan, huvipuistossa ei pitäisi olla kenelläkään hengenvaaraa, vaan sen pitäisi olla iloinen paikka.

En tajua miten oot Tulireestä meinannut putoa? Siinähän menee se puomi oikeasti tosi tiukalle, mulle hoikalle tytölle ja myös mun isompikokoselle siskolle.

Vierailija
195/210 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan.

Olen luuseri ja kärsin liikepahoinvoinnista, joten en koskaan uskaltanut mennä siihen.

Vierailija
196/210 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo Rainbow on minulla jäänyt myös mieleen ja 30 vuotta on kulunut tapahtuneesta jo ja silti kokemus palaa mieleeni aina joskus. Olin tosiaan hyvin nuori ja laiha silloin ja muista, kuinka liuin holtittomasti edestakaisin liukkaalla penkillä ja pelkäsin kuolemakseni, että tipahdan suojakaiteen alta, josta todellakin olisin hyvin mahtunut. Puristin kaikilla voimillani kiinni tangosta ja tynsin jaloilla itseäni penkkiä vasten, mutta laitteen voimasta en pysynyt paikoillani, vaan heiluin edestakaisin laidasta toiseen. Muistan laitteen äänenkin ihan selvästi ja miten päässäni ollut hiuspanta tippui alas laitteesta. Varmaan ihan joku trauma on jäänyt tuosta kokemuksesta, kun se välillä tulee mieleeni. Ihan olen rakastanut vanhempana enterprize ja muita hurjiakin laitteita, että mikään arka en ole. Tuossa laitteessa vain tuli oikeasti kuolemankauhukokemus ja ymmärrys, että tässä voi käydä oikeasti huonosti.

Vierailija
197/210 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä noita onnettomuuksia tuntuu sattuvan melko usein erinäisissä laitteissa. Pahimpina mieleen ovat jääneet se missä Lintsin Rakettia vastaavassa laitteessa (se mikä sinkoaa penkit ylös torniin ja sieltä vapaapudotuksella alas) ylhäällä ollessa laitteesta irtosi jokin vaijeri, mikä kietoutui kyydissä olleen naisen jalkojen ympäri. Laitteen lähtiessä alaspudotukseen, katkesivat naisen molemmat jalat reisien kohdilta vaijerin toimiessa giljotiinina. Jäi kuitenkin henkiin.

Toinen sattui tässä muutama vuosi sitten Särkkiksen X-laitteen kaimassa, mistä henkilö sinkoutui ulos laitteen heilurimaisen liikkeen ansiosta satoja metrejä, ennen maahan iskeytymistä. Menehtyi. Tästä löytyy YouTubesta myös video kun sinkoutuu ulos laitteesta...

Joo mä kans muistan nää... Brrh, kammottavaa!

Vierailija
198/210 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle Rainbow oli lempilaite. Sen jälkeen, kun kerran siihen uskalsin niin halusin aina mennä siihen ensimmäisenä. Muistan joskus, kun oltiin lintsillä luokkaretkellä ja mentiin ihastukseni kanssa siihen laitteeseen. Senkään takia en voi koskaan unohtaa, kun muistan miten ihastukseni katsoi silloin minua kun Rainbow oli ylhäällä ja hymyili. Ihania muistoja. Ja minulle se laitteen humina oli vaan "kiva" lisä. Oikeastaan Rainbow on ainoa laite minkä muistan hyvin ja on jäänyt mieleen. Kieputin on toinen joka on jäänyt mieleen, mutta siihen en koskaan ole (ainakaan vielä) mennyt, kun pelkään, että tulisi huono olo. Muistan aina, kun siinä Rainbow laitteessa käynnin jälkeen aina epäröi, että menisikö vierässä olevaan kieputtimeenkin. Nykyisin olen jo aika pihalla Lintsin laitteista ja muistan vaan kaikki vanhat tutut.

Kiitos kaikille, jotka ovat tykänneet viestistäni. Tämä ihastukseni on jo kuollut ( kuoli nuorena) ja senkin takia nämä muistot tulevat olemaan niitä elämän parhaita. 

Vierailija
199/210 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mä kans muistan nää... Brrh, kammottavaa!

Milläköhän hakusanalla löytäisin videon? Tuntuu että youtubesta löytyy vaan kuvitettuja videoita eikä yhtään oikeaa.

Vierailija
200/210 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä, että eikös yleensä ihminen yritä painautua "selkä seinää vasten" jännittäessään, ettei vaan putoa kyydistä? Silloin tavallaan luiskahtamiselle tulee otollisempi mahdollisuus, kuin esim., että ikäänkuin taittuisi turvakaaren ylle? Kuhan vaan mietin:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi