Kuka muistaa Lintsin Rainbow laitteen?Olenko ainut, joka tunsi että siitä laitteesta liukuu pois?
Muistaakseni oli vajaa rivi. Ja helvetti että pelotti. Tuntui että liukuu siitä kokonaan pois jos en olis käsin pitänyt kiinni turvakaiteesta :/
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä noita onnettomuuksia tuntuu sattuvan melko usein erinäisissä laitteissa. Pahimpina mieleen ovat jääneet se missä Lintsin Rakettia vastaavassa laitteessa (se mikä sinkoaa penkit ylös torniin ja sieltä vapaapudotuksella alas) ylhäällä ollessa laitteesta irtosi jokin vaijeri, mikä kietoutui kyydissä olleen naisen jalkojen ympäri. Laitteen lähtiessä alaspudotukseen, katkesivat naisen molemmat jalat reisien kohdilta vaijerin toimiessa giljotiinina. Jäi kuitenkin henkiin.
Toinen sattui tässä muutama vuosi sitten Särkkiksen X-laitteen kaimassa, mistä henkilö sinkoutui ulos laitteen heilurimaisen liikkeen ansiosta satoja metrejä, ennen maahan iskeytymistä. Menehtyi. Tästä löytyy YouTubesta myös video kun sinkoutuu ulos laitteesta...
Joo mä kans muistan nää... Brrh, kammottavaa!
Milläköhän hakusanalla löytäisin videon? Tuntuu että youtubesta löytyy vaan kuvitettuja videoita eikä yhtään oikeaa.
Laita hakuun yotubessa amusement park accidents, niin sieltä löytyy tämä kyseinen klippi ja ikävä kyllä satoja muita onnettomuusvideoita "turvallisista" laitteista.
Harmi, kun ekaa kertaa Lintsille päästessäni olin liian arka Rainbowhun. Seuraavaan Lintsikäyntiin meni monta vuotta ja sitä ei sitten enää ollutkaan. Kovasti olisin halunnut päästä käymään siinä. Ja tänä kesänä vielä Mustekala oli kiinni, kun joku pikkutyttö oli onnistunut putoamaan siitä. Yksi lempilaittestani! En ala, jos sekin otetaan pois!
Muistan, mun ikävin huvipuisto-muisto juuri tuosta laitteesta. Istuin yksin siinä kahdenistuttavalla penkillä ja liuuin ees taas. HYI! (Olin ehkä 14-16.)
Ihana laite!
Istuttiin kaverin kanssa suristimet pimpsoissa naamat punaisina ja naurettiin.
Sain yhdet parhaimmista orkuistani.
Kyllä, hirveitä kokemuksia. Ja tosiaan kuten joku sanoikin, sen laitteen äänikin on jäänyt ikävänä mieleen... Hrr.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä lihavat voisi hiukan miettiä etteivät änkeä jonkun laihojen lapsien viereen ja turvakaari jää ylös. Ihan oikeasti, ei ole kivaa, menköön paksut omaan vaunuunsa.
Mietin just samaa tässä taannoin, kun katsoin jonku "bodypositiivisuus"-tubettajan (Vatsamielenosoitus?) videota siitä, miten pahalta tuntui, kun ei mahtunut joihinkin Lintsin laitteisiin. Ihmetteli, että eikö niitä turvasysteemejä voisi tehdä jotenkin enemmän säädettäviksi... Ja ne on jo nyt niin äärimmilleen säädettävät, että normaalipainoiset vierustoverit on putoamisvaarassa - lapsista puhumattakaan!
Ylipainoisten itsekkyydellä ei ole mitään rajaa.
Pitäisi olla HENKILÖKOHTAISET turvakaaret. Moniin laitteisiin lapsi tarvitsee huoltajan mukaan, ja harvoin se huoltaja on samankokoinen kuin lapsi. Vaikkei olisikaan ylipainoinen.
(Ei liity rainbowiin)mutta kun uskaltauduin tykkimäen star flyer laitteeseen se oli pelottavin laite missä oon ollu kun meni niin kovaa siellä 70 metrissä niin tuli ajatus mitä jos ketjut katkaisivat myöskin varmaan kauheen moni korkeankammoinen Ei mene laitteeseen mulla oli ollu pieni korkeampaikankammo niin kyllä vapisutti siellä ylhäällä
En pitänyt tästä laitteesta ollenkaan.
Mä en ole ikinä pelännyt niin missään kuin Särkänniemen taika/aika matossa. Meentiin siihen luokkaretkellä ja mun riviin tuli isoja aikuisia itse olin hoikka alakouluikäinen joka oli just sen turvarajan yli. Käsivoimilla pidin kiinni ja jos en pelännyt viä tarpeeksi niin sen jälkeen kun vilkaisin parin ihmisen päässä istuvaa opettajaa joka tuijotti mua ihan kauhuissaan koko ajan. Sit vasta alkoikin pelottaa kunnolla siihen asti olin ajatellut että se vaan tuntuu että liukuu pois turvakaaren alta.
Rainbowissa 90-luvun alkuvuosina kävi tilanne jossa joku laiha muksu kesken ajon pääsi vääntäytymään turvakaaren alta ja keikkui siinä käytävällä kesken ajon. Aikuiset nappasivat äkkiä kovan otteen lapsesta ja pitivät kiinni kunnes laite pysähtyi. Itse olin teini-ikäinen ja muistan hyvin sen kauhun mikä iski kun tajusin että hitto tässähän voi oikeasti käydä tosi pahasti. Kaikki päättyi onnellisesti ja rainbow pysyi suosikkilaitteena episodista huolimatta.
Tosin sen jälkeen olin aika hysteerinen et pysyykö ne turvapuomit kiinni (osa ainakin lonksui vähän eli pystyi nostamaan about 5cm)