Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?
Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.
Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.
Kommentit (2222)
no kaikki lemmikki-postaukset missä se omistaja muka kirjoittaa kissan tms ajatuksia "maiskis maiskis kylläpäs on emäntä taas tehnyt todella maukasta ruokaa,maumau "
Vierailija kirjoitti:
Hölmöintä on se, että profiilikuvana on joku elukka kuten kissa tai koira. Sitten kaikki postaukset koskee tätä elukkaa, esimerkiksi Roope-nimistä koiraa. Joka päivä laitetaan kuva Roopesta milloin jalkakäytävällä, metsäpolulla, laiturilla, terassilla ym. Sitten selitystekstinä on, että tässä Roope jalkakäytävällä, metsäpolulla, laiturilla, terassilla ym. Eikö postaaja tajua, että se Roope on jokaisessa niissä tuhannessa kuvassa aivan samannäköinen, eikä kaverit ole kiinnostuneita siitä Roopen jokaisesta liikkeestä. Minä ainakin olen kiinnostunut kavereistani enkä heidän elukoistaan.
Mauttominta on laittaa elukan kuolinilmoitus Facebookin "Roope läksi sateen kaari sillan taa". No, luojan kiitos.
No moni mm koiraharrastajista on somessa vain harrastukseen liittyvien ryhmien vuoksi, aika luonnollista, että päivityksetkin liittyy harrastukseen. Onhan siellä muihinkin harrastuksiin painottavia profiileja, mm puutarhaharrastukseen, fitnessiin tmv
Koira, vaikka tuo aikaisemmin mainittu Roope. "Roope on mummolla ja papalla" eli isännäin tai yleens kyllä emännän vanhemmilla. "Roopen kanssa kaupassa" Roope tekee ruokaa
Roope ja roopen mamma,
Yhden kaverin vaimo laittaa säännöllisesti päivityksiä, joihin tägää miehensä ja sisältö on vittuilua kotitöistä. Esim. viimeisin "meidän perheessä kannattaa piilottaa joululahjat tiskikoneeseen, kun mies ei sitä avaa". Aiemmin ollut esim. "onko ihme tapahtunut, pyyhkikö mies murut pöydältä vai ehtikö koira syödä ne" ja "ollaan "Jussin" kanssa harjoiteltu roskien viemistä roskikseen, melkein onnistui" ja kuva jostain pöydän reunalla olevasta pakkauksen kääreestä. Kaverit laittaa nauruhymiöitä, mutta aika monelle tulee varmaan hirveä myötähäpeä... Nainen vaikuttaa niin vastenmieliseltä, että saattaa "Jussi" saada kohtapuoleen tarpeekseen.
Mulla on yks tuttavanainen, joka on ihan hemmetin hyvännäköinen ja kroppainen, kuin myös miehensä - etenkin ikäisikseen kun ovat kumpikin yli 4-kymppisiä. Siihen se hyvä heissä jääkin. He postaavat itsestään vähäpukeisia "onnellinen elämä" -kuvia ja "kaikki on ihana jeejee" -juttuja, vaikka perheensä on aivan riekaleinen, kirjaimellisesti jokaisella lapsellaan ongelmia, nyt jo aikuisilla lapsilla huume-, talous-, mielenterveysongelmia ja näistä suurin osa johtuu nimenomaan vanhempien itse- ja ulkonäkökeskeisyydestä ja tämän olen kuullut suoraan heidän lapsiltaan. Se on mun mielestä kaikista älyttömintä, että someen rakennetaan aivan valheellista kuvaa elämästä ja se muodostuu tärkeämmäksi kuin todellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Yhden kaverin vaimo laittaa säännöllisesti päivityksiä, joihin tägää miehensä ja sisältö on vittuilua kotitöistä. Esim. viimeisin "meidän perheessä kannattaa piilottaa joululahjat tiskikoneeseen, kun mies ei sitä avaa". Aiemmin ollut esim. "onko ihme tapahtunut, pyyhkikö mies murut pöydältä vai ehtikö koira syödä ne" ja "ollaan "Jussin" kanssa harjoiteltu roskien viemistä roskikseen, melkein onnistui" ja kuva jostain pöydän reunalla olevasta pakkauksen kääreestä. Kaverit laittaa nauruhymiöitä, mutta aika monelle tulee varmaan hirveä myötähäpeä... Nainen vaikuttaa niin vastenmieliseltä, että saattaa "Jussi" saada kohtapuoleen tarpeekseen.
Kuka siellä alapeukuttaa, kyseinen nainen itse vai joku kaveri? :D
Vierailija kirjoitti:
Tuttava oli osunut paikalle jossa ihminen oli tehnyt itsem*rhan. Kyseinen tuttava oli ottanut kuvia r*umiista ja itsestään sen kanssa. Tekstinä oli "masennuskin kai t*ppaa" ym.
Oikeesti? Aikuinen ihminenkö?
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä älytöntä, mutta eilen monta vuotta yhdessä ollut tuttavapariskunta päivitti facebookiin melkein identtisen päivityksen hiihtoretkeltään tunnin välein. Päivityksistä vain sai kuvan että kumpikin olisi ollut retkellä yksin. Tagaamalla toisen kuvaamn olisivat päässeet yhdellä postauksella ja vähemmällä seuraajien myötähäpeän määrällä.
Ihan järkyttävän häpeällinen moka. : ) Voi muuten olla, että on helpompi tehdä postaus itse kuin toisen kanssa (vaikka se toinen olisi oma puoliso). Vai oliko näiden päivityksen sisältö muuten nolo?
Bkhgd kirjoitti:
Joo! Instagramissa nämä kun katsoo kaikki sun stoorit, ei tykkää yhdestäkään sun kuvasta koskaan(!) edes vahingossa, mutta ei itse postaa yhtään mitään!! Creepejä stalkkereita!! Siis ovat vain paikalla kyttäämässä?
JOO TÄTÄ OLEN ITSEKIN IHMETELLYT.
Pitäisikö blokata tällaiset?
Painotus sanalle "katsoo KAIKKI sun stoorit", tällaisia stalkkereita todellakin on!
Miksi stoorit kiinnostaa, mutta yhtäkään kuvaa ei voi tykätä? Kertokaa!
Kai te tiedätte, että pelkästään stoorien näkemisen instassa voi blokata joltain?
Jos siis on paljon noita stalkkereita.
Mun yksi tuttu stalkkaa mua, jotta voi kertoa juoruja tutulleni jonka olen blokannut kokonaan.
Eiks oo sairasta?
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän sen, että saamattomaan sotkuiseen kumppaniin väsyy. Mutta: toivoisin silti, ettei naiset koittaisi saada ikään kuin tukea sille omalle kannalleen tuomalla sen ulkopuolisten eteen ja arvioitavaksi. En ikinä tule ymmärtämään naisia, jotka puhuvat kumppanistaan muiden edessä niin kuin lapsesta "voi voi tuota meidän Jaskaa kun se ei osaa roskapussia viedä ulos". Hrrrh.
Lähikuvia aunuksen aalloista.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu päivittää todella intiimejä yksityiskohtia terveystiedoistaan, lapsensa terveystiedoista ja mm ihmissuhdeongelmistaan JULKISEEN instaansa. Ei siinä mitään, jokainen kai voi valita olla niin avoin kirja kuin tahtoo. Mutta sitten tämä samainen nainen kirjoittaa, ettei hän aio jatkossakaan avata yksityiselämäänsä somessaan. WTF, ei kai siellä mitään muuta ole ollutkaan kuin yksityiselämään liittyviä aiheita??
En tajuu. Muutenkin olo, että päivitysten aiheet ja tarkastelukulma on aina vähän manipulointimielessä kirjoitettu. Varmaan kohdistettu jollekin läheiselle herättääkseen sääliä tai syyllisyyttä. Tunnetteko tällaisen somettaja-tyypin?
Mikä muuten on yleensä syy pitää Instatili julkisena jos siellä jakaa vain omaan elämään liittyvää sisältöä, siis ei esim markkinoi mitään tai ole mitään yhteistyökuvioita?
Olen kuvitellut, että tää kyseinen nainen haluaa, että julkaisunsa näkyy myös heille ketkä ei seuraa häntä tai kellä ei ole edes instatiliä (ex miehet jne)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttava oli osunut paikalle jossa ihminen oli tehnyt itsem*rhan. Kyseinen tuttava oli ottanut kuvia r*umiista ja itsestään sen kanssa. Tekstinä oli "masennuskin kai t*ppaa" ym.
Oikeesti? Aikuinen ihminenkö?
Kyllä. Yli nelikymppinen ihminen. Poistin jossain vaiheessa facen kavereista hänet kun alkoivat jutut ja postaukset menemään kammottaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka siellä alapeukuttaa, kyseinen nainen itse vai joku kaveri? :D
Jos mies käyttäytyy kuin lapsi niin miksei saisi käräyttää kavereille kuinka onneton hän on? XD
Eihän tuossa muuta kuin ottaa tiskit pois koneesta ja laittaa roskat roskiin. Musta on lähinnä hauskaa että miehet näkee tämän kommentoinnin ongelmana eikä sitä että käyttäytyvät kuin sylivauvat :D
Lähiöryhmässä ilmeisen alentuneesti syyntakeinen nainen (?) julkaisi jatkuvasti juttuja joissa riiteli tuttujensa kanssa. Tyyliin sa*na mikko palautatko lainaamasi pankkikorttini tai kyseli syfilis diagnoosia mitä se tarkoittaa
Kaikki missä hastag finishgirl, poikkeuksetta ylimuokattuja ja filteröityjä herutuskuvia
Sitä mä ihmettelen, että niitä selfieitä pitää lähes päivittäin postata someen mutta yksikään niistä ei ole aito ja käsittelemätön/filtteröimätön vaan henkilö ei toidellakaan oikeasti näytä sille kuin kuvansa. Miksei voi näyttää itselleen. Ja täytyykö se tissivako näkyä jokakuvassa että saa miehiltä paljon peukkuja.
Muun maailman ihanimmat parhaat rakkaimmat perhe/ystävät/ työkaverit. Ihanaa energinen viikonloppu. Kyllä nyt taas jaksaa ja on tankattu energiaa ja ihanaa oloa koko viikoksi. Niin tuli tarpeeseen ja ihanaa ruokaa ja ihana viiniä ja täydellinen aurinko sydänsydän pus pus.
Liitteenä miljoona taiteellista valokuvaa teekupista/viinilasista viltin alla kera milloin minkäkin.
Some on tätä päivästä toiseen ja samaan aikaan ihminen itkee kaikki päivät työpaikalla kun on niin rankaa ja ei jaksa ja aina sunnuntai-iltana ilmoittaa että on saikulla kun oli niin flunssainen ja ei saanut nukuta koko viikonloppuna.
Hölmöintä on se, että profiilikuvana on joku elukka kuten kissa tai koira. Sitten kaikki postaukset koskee tätä elukkaa, esimerkiksi Roope-nimistä koiraa. Joka päivä laitetaan kuva Roopesta milloin jalkakäytävällä, metsäpolulla, laiturilla, terassilla ym. Sitten selitystekstinä on, että tässä Roope jalkakäytävällä, metsäpolulla, laiturilla, terassilla ym. Eikö postaaja tajua, että se Roope on jokaisessa niissä tuhannessa kuvassa aivan samannäköinen, eikä kaverit ole kiinnostuneita siitä Roopen jokaisesta liikkeestä. Minä ainakin olen kiinnostunut kavereistani enkä heidän elukoistaan.
Mauttominta on laittaa elukan kuolinilmoitus Facebookin "Roope läksi sateen kaari sillan taa". No, luojan kiitos.