Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?
Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.
Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.
Kommentit (2222)
Vierailija kirjoitti:
Eräs liikunta-alan ammattilainen jonka tunnen, postaa pelkkiä puolialastomia kuvia ja kerää likesejä ympäri maailmaa. On siis joku 55 photoshoppaa naamansa ja on ihan Annekukkohovi-menoa.
Luulin jotenkin että olis ollu fiksumpi, hänellä ei oo mallin keho vaikka treenaakin. Kauheet riipputissit ja Ohut tukka. Ihan hirveet osa kuvista camel toe yms
Aika tarkkaan olet näköjään kuvat tutkinut, vaikka ne eivät sinua tietenkään mitenkään kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
"Olen transnainen" -avautuminen fb:ssa julkisesti. Kyseessä oli siis naiseksi syntynyt heteronainen.
Tyyppi oli muutenkin vähän outo ja jollain tavalla hiukka vajukin oloinen.
Ilmoitus oli toki väärässä, mutta sinäkään et tunnu oikein tuntevan termejä.
Trans ja hetero ei ole toisensa poissulkevia asioita. Trans ei ole seksuaalinen suuntaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes 5-kymppinen nainen postailee omia naamankuviaan ja vaihtaa profiilikuvaansa joka viikko. Miksi? Ymmärrän jos jotain muutosta tapahtuisi, vaan kun sama keski-ikäinen naama siinä aina on. Nuorisosta taas osa on oikeastikin vielä niin nättejä, että voivat hyvin postatakin kuviaan useasti, mutta keski-ikäisistä ei juuri kukaan enää.
Sama nainen kertoo aina, montako kuukautta on ollut yhdessä nykyisen miehensä kanssa - aivan kuin jotkut teinit joiden seurustelut kestävät max vuoden - ja joskus tulee kaikenlaisia liian yksityiskohtaisia kuvauksia pariskunnan elämästä. En halua tietää - too much information.
Ai että vain kauniit ja nuoret saavat ottaa itsestään kuviaan ja olla itseensä tyytyväisiä? Voi luoja tätä nuoruutta ihannoivaa maailmaa. Nuoruus kestää sen jotain 30 vuotta. Loput 50 vuotta pitäisi pitää hiljaiseloa pussi päässä?
Minusta nuorilta, epävarmoilta ihmisiltä ymmärtää herutuskuvat. Keski-ikäisellä pitäisi olla minusta jo sen verran itsetuntoa, ettei hae omaa kelpaamistaan kuvien avulla. Riippumatta minkä näköinen on, odottaisin sen ikäiseltä kypsyyttä. Selfiet olisi silti OK, kunhan ne ei ole pelkkää heruttelua. Ja tuo että on monen miehen kanssa ja laskee kuukausia, niin kuulostaa kyllä epäkypsältä parisuhteissakin. -eri
Leipomiskuvat, jotain tavallista pullaa...joo kiviäkin kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Leipomiskuvat, jotain tavallista pullaa...joo kiviäkin kiinnostaa.
Käyttääkö joku tosiaan vielä tuota kivikautista sanontaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi kertoa hulluinta koska se on niin erikoinen että siitä voisi tunnistaa henkilön.
Mutta yksi puolituttu, pitkäaikaistyötön ruma mies ja patologinen valehtelija, postaili juttuja kuinka hänellä oli milloin mikäkin ulkomaalainen missi tai malli kierroksessa. Ne jutut poistuivat aina hetken kuluttua, varmaan avovaimo käski poistaa.
Yhden tyypin tiliä alettiin pommittaa pedarisyytöksillä. Tää tyyppi poisti tilinsä. Jäi mietityttämään mitä siinä oli taustalla. Mitään tuomioita tällä tyypillä ei tietääkseni ole ollut. Silti ihmetyttää miksei tehnyt rikosilmoitusta jos ne syytökset olivat perättömiä. Vähemmästäkin on jouduttu maksamaan korvauksia kunnianloukkauksesta. Itse olisin sanonut heti syyttelijöille että tämä asia lähtee poliisille nyt.
Olen nähnyt paljon noita syytöksiä netissä, ja monesti perättömiä. Minua ainakin jotkut sanoivat pedariksi kun sanoin, että vanhempien pitäisi antaa 15-v lasten käyttää nettiä ilman valvontaa. Altistan siis lapset kaiken maailman predatorien hyökkäyksille ja mahdanko itsekin väijyä sen ikäisiä.
Todella vaarallista syytellä jotain ihmistä omalla nimellä.
Siis vanhempien pitäisi antaa 15-v lasten käyttää nettiä ilman valvontaa? Miksi? 15-vuotias on lapsi vielä ja vanhemmilla pitäisi olla vastuu tuon ikäisestä lapsesta.
Eräs viisikymppinen tuttava ilmoitti yli 400:lle facekaverilleen, että hänen vaihdevuotensa ovat alkaneet. Tarvitsimmeko tuota tietoa? Ainakaan minä en.
Pidän aika hyvää huolta yksityisyydestäni. No, sisko julkaisi synttärionnittelut koko syntymäajalla ja toivotti vielä onnea ulkomaanmatkalle "sinne metsänmutkankujalle". Ei ollut onneksi murtomiehet käyneet.
Eräs sukulaismummo vauhkosi kuinka kukaan (minä+sukulaiset) emme käyneet katsomassa äitiäni sairaalassa. Väitti lisäksi että olen pahoinpidellyt lastani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi kertoa hulluinta koska se on niin erikoinen että siitä voisi tunnistaa henkilön.
Mutta yksi puolituttu, pitkäaikaistyötön ruma mies ja patologinen valehtelija, postaili juttuja kuinka hänellä oli milloin mikäkin ulkomaalainen missi tai malli kierroksessa. Ne jutut poistuivat aina hetken kuluttua, varmaan avovaimo käski poistaa.
Yhden tyypin tiliä alettiin pommittaa pedarisyytöksillä. Tää tyyppi poisti tilinsä. Jäi mietityttämään mitä siinä oli taustalla. Mitään tuomioita tällä tyypillä ei tietääkseni ole ollut. Silti ihmetyttää miksei tehnyt rikosilmoitusta jos ne syytökset olivat perättömiä. Vähemmästäkin on jouduttu maksamaan korvauksia kunnianloukkauksesta. Itse olisin sanonut heti syyttelijöille että tämä asia lähtee poliisille nyt.
Olen nähnyt paljon noita syytöksiä netissä, ja monesti perättömiä. Minua ainakin jotkut sanoivat pedariksi kun sanoin, että vanhempien pitäisi antaa 15-v lasten käyttää nettiä ilman valvontaa. Altistan siis lapset kaiken maailman predatorien hyökkäyksille ja mahdanko itsekin väijyä sen ikäisiä.
Siis vanhempien pitäisi antaa 15-v lasten käyttää nettiä ilman valvontaa? Miksi? 15-vuotias on lapsi vielä ja vanhemmilla pitäisi olla vastuu tuon ikäisestä lapsesta.
Tuon ikäisen valvontaan riittää se, että säätää asetukset niin, että koneella ei pääse arveluttaville sivuilla ja muutenkin nettiin pääsee vain tarkkaan rajattuna aikana. Esimerkiksi 21:00 - 8:00 netti kokonaan pois päältä.
Vierailija kirjoitti:
Eräs liikunta-alan ammattilainen jonka tunnen, postaa pelkkiä puolialastomia kuvia ja kerää likesejä ympäri maailmaa. On siis joku 55 photoshoppaa naamansa ja on ihan Annekukkohovi-menoa.
Luulin jotenkin että olis ollu fiksumpi, hänellä ei oo mallin keho vaikka treenaakin. Kauheet riipputissit ja Ohut tukka. Ihan hirveet osa kuvista camel toe yms
öh, miksi 55-vuotias postaa kuvia camel toesta, eli pimpero pullottaa ja levitellään? Hyi hitto, tarpeeksi paha kun nuoret tekee sitä mutta jo vanhusikää lähestyvä. Itse laittaisin postauspiilotuksen tälle kuvotukselle.
En ymmärrä miksi sait niin monta alapeukkua, voimaantujat taas puolustamassa jotain mummohoorailuakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisen valvontaan riittää se, että säätää asetukset niin, että koneella ei pääse arveluttaville sivuilla ja muutenkin nettiin pääsee vain tarkkaan rajattuna aikana. Esimerkiksi 21:00 - 8:00 netti kokonaan pois päältä.
Kuvailemasi ei ole netin käyttämistä ilman valvontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
öh, miksi 55-vuotias postaa kuvia camel toesta, eli pimpero pullottaa ja levitellään? Hyi hitto, tarpeeksi paha kun nuoret tekee sitä mutta jo vanhusikää lähestyvä. Itse laittaisin postauspiilotuksen tälle kuvotukselle.
En ymmärrä miksi sait niin monta alapeukkua, voimaantujat taas puolustamassa jotain mummohoorailuakin?
Vastailet itsellesi kun ei muuten tule vastakaikua?
Kuvat koiran irtokarvoista, suoraan kammatuista tupoista, tai lattioilta lakaistuista kasoista. Ja jos yhden kerran, mutta kun säännöllisesti. Ja jos yksi kaveri, mutta kun kaksi. Koirankarvakuvakaveri ykkönen kuvaa lisäksi lohjenneet kynnet- siis omansa- satunnaiset naarmut, rakot kantapäissä ja ärtyneet hyttysen puremat. Oma naama aina kun laittaa kasvonaamion, yks kerta hauska, kymmenes kerta jo aika tylsä.
Sitten on pariskuntia jotka piikittelee toisiaan somessa. Tulee tosi nolo olo.
Eräs fb kaveri postasi, että suhtautuu kriittisesti tehohoitoon. Hengityskoneeseen kytkemistä pitäisi välttää, koska silloin ylihapettuu. Kehon pitäisi itse antaa korjata itsensä. Pahinta tässä oli että kyseinen postaus sai varmaan 50 tykkäystä.
Ei välttämättä älytöntä, mutta eilen monta vuotta yhdessä ollut tuttavapariskunta päivitti facebookiin melkein identtisen päivityksen hiihtoretkeltään tunnin välein. Päivityksistä vain sai kuvan että kumpikin olisi ollut retkellä yksin. Tagaamalla toisen kuvaamn olisivat päässeet yhdellä postauksella ja vähemmällä seuraajien myötähäpeän määrällä.
Vierailija kirjoitti:
Lähemmäs 60 v tuökaveri ihastui parikymppisestä kundeista muodostuvaan bändiin. Ensin hehkutti musiikkia somessa, mutta nyt niitä kundeja. Laittaa screenshotteja faceen kera vahvasti seksuaalisten viestien tyyliin, ”ei tarvii arvailla kummassa lakheessa”, tai ”käyn täällä ihan kuumana kun katson tätä kuvaa” (rajaus lantioon), tai ”kun sain kerran kokeilla tätä”. Ihan yhtä kiusaannuttavaa näin päin, kuin että joku kuuskymppinen mies kirjoittelisi noin 20+ vuotiaista naisista.
Olen lukenut samalla huvituksella Aihe Vapaan Blind Channel-ketjuja. Mikä ihme siinäkin bändissä on, kun aikuiset ihmiset taantuvat teinin tasolle...
Tuttava oli osunut paikalle jossa ihminen oli tehnyt itsem*rhan. Kyseinen tuttava oli ottanut kuvia r*umiista ja itsestään sen kanssa. Tekstinä oli "masennuskin kai t*ppaa" ym.
Kuva tulva koirasta, kissassa tms. lemmikistä ja niihin vielä joku hassu filtteröinti. Aika surullista
Tuttu päivittää todella intiimejä yksityiskohtia terveystiedoistaan, lapsensa terveystiedoista ja mm ihmissuhdeongelmistaan JULKISEEN instaansa. Ei siinä mitään, jokainen kai voi valita olla niin avoin kirja kuin tahtoo. Mutta sitten tämä samainen nainen kirjoittaa, ettei hän aio jatkossakaan avata yksityiselämäänsä somessaan. WTF, ei kai siellä mitään muuta ole ollutkaan kuin yksityiselämään liittyviä aiheita??
En tajuu. Muutenkin olo, että päivitysten aiheet ja tarkastelukulma on aina vähän manipulointimielessä kirjoitettu. Varmaan kohdistettu jollekin läheiselle herättääkseen sääliä tai syyllisyyttä. Tunnetteko tällaisen somettaja-tyypin?
”Pulut ovat laskeutuneet autoni viereen” Ja sit tietysti myös kuva niistä puluista 😂