Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?
Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.
Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.
Kommentit (2222)
Tekee fb-päivityksiä omalle seinälleen, joissa saattaa itse olla ainut peukuttaja tai hymiöllä kommentoija.
Vierailija kirjoitti:
Tekee fb-päivityksiä omalle seinälleen, joissa saattaa itse olla ainut peukuttaja tai hymiöllä kommentoija.[/
Tämä!! Ja kirjoitin siis tuonne edelliselle sivulle tuon missä kyseinen henkilö kirjoittelee kaikki kahvinkeittopohdinnat ja ilmoittaa kun tiskikone on päällä... ja sitten ainoana näistä päivityksistään tykkäilee :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä kuvaus siitä miten upeasti hän oli toiminut tultuaan onnettomuuspaikalle. Kertoi nähneensä moottoripyöräilijän kehon lentävän ilmassa ja siitä alkoi pitkä sepustus omasta sankaruudesta, ei kylläkään ollut uhreja auttamassa vaan käskyttämässä muita ja viittoilemassa lähestyviä autoja hidastamaan. Lopuksi kuvaili miten paikalla myös ollut nainen oli ääni väristen kiittänyt hienosta organisoinnista.
Missään vaiheessa ei tullut mainittua mitään onnettomuuden uhreista. Ok, ymmärrän että liikenteen ohjaus on tärkeää ja voi estää lisäonnettomuuksia mutta sietämätön itsekehun käry oli tuossa viestissä.
Mulla on kaveri jonka KAIKKI julkaisut somessa on just tämmöstä häikäilemätöntä itsekehua/humblebragia. Kampaajallakin käynnin jälkeen kuvan alle laittoi kilometrien pituisen tekstin missä puhui kuinka hän on kampaajansa lempiasiakas koska hänellä on niin upeat paksut pitkät hiukset ja ne ovat niin hienot että nyt kampaajalla on hänen hiuksiinsa kohdistuva fetissi (????) jne jne. Aina kuulemma joku muu on sanonut hänelle kuinka upea tyyppi hän on :D
Kuulostaa ihan mun kaverilta. Käsittämätön humblebraggaaja, olen ihan hiljalleen vähentänyt yhteydenpitoa.
Ihan suora kerskailukin on jo rasittavaa, mutta sellainen humblebrag että just esim voi voi kun on niin upea tukka että kaikki kehuu, eikä hän voi käsittää eikä jaksaa sitä kehujen määrää, mitä hän raukka voisi tehdä. Huoh. Olkoon ot kommentti mutta ilmeisesti tätä tyyppiä riittää.
Vanha koulikqverini, joka oli samassa työpaikassa kanssani, myönsi toimineensa työpaikan ohjeiden, tietoturvasääntöjen ja eettisten sääntöjen vastaisesi avautumalla työstään sosiaalialalla facebookissaan. En laita yksityiskohtia, mutta kirjotti tyyliin "idioottimaisia nää uudet järjestelmät ja hirvee määrä sääntöjä! Jos minä haluan printata asiakastietoja kotiin mukaan tai näyttää kaverille ihan nopeesti jotain meidän firman salatusta intrasta niin miten se muka on niin iso juttu!!". Nää ei olleet tarkalleen hänen teot, mutta sävy oli tää. Laitto tän julkiseksi, vaikka pomokin oli face kavereissa. Potkut tuli saman tien ja kauhee selvitys mitä tietoja on nyt ehkä vuotanut ja minne.
Säälittävää on se, kun pitää tosi näkyvästi toitottaa jokainen "kuntoilusuoritus" ja terveellinen salaattiannos instaan ja naamakirjaan ja oikeasti kaikki tietää, että kyseisen mamman perse on kuin 7 leivän uuni. Itsestä ei postata kuin kasvokuvia ja nekin ylivalotettuja, ettei vaan rypyt ja mustat silmänaluset näy. Who's foolin' who? Itselleen on helpointa valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Vanha koulikqverini, joka oli samassa työpaikassa kanssani, myönsi toimineensa työpaikan ohjeiden, tietoturvasääntöjen ja eettisten sääntöjen vastaisesi avautumalla työstään sosiaalialalla facebookissaan. En laita yksityiskohtia, mutta kirjotti tyyliin "idioottimaisia nää uudet järjestelmät ja hirvee määrä sääntöjä! Jos minä haluan printata asiakastietoja kotiin mukaan tai näyttää kaverille ihan nopeesti jotain meidän firman salatusta intrasta niin miten se muka on niin iso juttu!!". Nää ei olleet tarkalleen hänen teot, mutta sävy oli tää. Laitto tän julkiseksi, vaikka pomokin oli face kavereissa. Potkut tuli saman tien ja kauhee selvitys mitä tietoja on nyt ehkä vuotanut ja minne.
Saako pomo muka vapaa-ajan facebookin perusteella antaa potkut? Ja vielä ilman, että todistetusti työntekijä on vuotanut tietoja?
Siis kyllä mäkin monesti kavereita baarissa varoittelen tietyistä ihmisistä, ku oon sukupuolitautien poliklinikalla töissä. En tietty laita facebookiin.
Yksi tuttu postaa jatkuvalla syötöllä "henkeviä" mietelauseita. Hän on myös suuri mysteeripostausten ystävä, joten vähintään kerran viikossa tulee joku "feeling shattered" -ilmoitus ilman mitään lisäselvitystä.
Toinen tuttu teki uudenvuodenlupauksen syödä tyyliin vuoden jokaisena päivänä salaatin ja alkoi spämmätä päivittäin salaattiannosten kuvilla. Ei tietenkään edes mitään esteettisesti hienoja annoksia, vaan joku itse tehty läjä lautasellla. Joskus 50. päivän kohdalla blokkasin sen kaverin päivitykset feedistäni.
Jokaamuinen kahvikupin kuva, kuvia teeeneistä ja kävelyistä. Kuvia inkiväärishoteista ja sushiannoksista. Kuvia kukkasista puutarhassa.. yläviistokuvi ettei ruma naama näy. Evvk
Kaveri laittaa joka ikinen kevät lastensa todistukset fb ja kehuu itse miten hyviä arvosanoja
meidän lapset taas ovat saaneet... Joka vuosi sama juttu.
Serkkulikka (40 v) erosi, eikä aikaakaan, kun löysi uuden miehen. Tämä uusi mies postailee faceen jatkuvasti pusukuvia ja kaksimielisiä vihjailuja tyyliin”koko uusperhe kävi laavulla, lapset grillaa makkaraa, kulta saa makkaraa myöhemmin, heh heh”. Ei siinä mitään, että löytyi uusi rakkaus, mutta mä en tuollaiseen suostuisi. Tägää kaiku kuvat, enpä näistä muuten edes tietäisi. Extranoloa sekin, että monissa kuvissa serkkuni on kaula ihan kunnolla syötynä, ihan teinimeininkiä.
On varmaan tässä keskustelussa aiemmin mainittukin ihmiset, jotka joka hiton päivä jaksaa kertoa, miten ovat lähdössä töihin tai tulleet töistä. "Noniin se ois työmaalle lähettävä", "Ja töihin", "Töihin lähössä", "Töistä tultu kotia ja nyt ruokaa laittamaan" jne. Tottakai jokaisen viikon kruunajaisiksi kerrotaan miten raskas työviikko on nyt taputeltu ja päästään viikonlopun viettoon. Ja sunnuntaina jo voivotellaan kun viikonloppu on melkein ohi ja huomenna ois taas töihin lähettävä.
Joo joo we get it, sinä käyt töissä kuten aika moni muukin ihminen tällä maapallolla. Oli pakko lopettaa seuraaminen.
Miehet, jotka sydänsuruissaan ja humalapäissään tikuttavat seinälleen youtube videoita, kuten "yö-rakkaus on lumivalkoinen", "Jenni Vartiainen - toinen" jne.
Kehujen kalastelijat, jotka listaavat mitä kaikkea ovat ehtineet tehdä, rempata, siivota ym.
Yhden sukulaisen facebook-päivitykset ovat aivan järkyttävän rasistisia, mutta kuitenkin hänen lapsensa ovat puoliksi afrikkalaisia.
Mutta kyllä tämä oli pahin: Facebook-tuttava laittoi kuvan kuolleesta lapsestaan arkussa. Järkytyin siitä pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Serkkulikka (40 v) erosi, eikä aikaakaan, kun löysi uuden miehen. Tämä uusi mies postailee faceen jatkuvasti pusukuvia ja kaksimielisiä vihjailuja tyyliin”koko uusperhe kävi laavulla, lapset grillaa makkaraa, kulta saa makkaraa myöhemmin, heh heh”. Ei siinä mitään, että löytyi uusi rakkaus, mutta mä en tuollaiseen suostuisi. Tägää kaiku kuvat, enpä näistä muuten edes tietäisi. Extranoloa sekin, että monissa kuvissa serkkuni on kaula ihan kunnolla syötynä, ihan teinimeininkiä.
Toi nyt menisi vielä jos nämä mainitsemasi aikuiset olisivat lapsettomia, ja kihertelisivät teinityylisinä kiimaisina ja rakastuneina, mutta tuo on erityisen noloa jos heillä lapsia mukana elämässä........ :-o
Ruman, kuolaavan vauvan kuvia monta kertaa kuukaudessa. Saatteena aina joku hellanduudelisteksti kuten "äidin ja isin rakas", "mamman mussukka vähän sotkee" jne. Noloimpia ovat kuvat vauvasta jossain bändipaidassa tekstillä "tässä pieni Iron Maiden-fani jo odottelee keikkaa" tms. Typerää ja vastenmielistä. En enää seuraa näitä tyyppejä ja poistan pian kokonaan kavereista.
Joku laittoi instaan minun ja serkkuni rippijuhla-kuvan.
En ole facebookissa, mutta äitini on ja saimme mieheni kanssa ensimmäisen lapsemme vuosi sitten ja äiti somettaa veljen mukaan kaikkea mahdollista. Annoimme hänelle luvan julkaista pari kuvaa lapsestamme jotta muutkin sukulaiset näkisivät tytön. Tytön ollessa kuukauden ikäisenä pari tuntia hänellä hoidossa ollessani lääkärissä, oli äiti ottanut kuvan tytöstä alasti ja tytön vieressä oli kakkainen vaippa. Kuva teksti oli tyyliin "Mummun mussukan kakka. Hyvä typy. Mummo on ylpeä" ja sydän ja sydänsilmät emojeja varmaan kymmenen ja ainakin parikymmentä eri hashtagia. Veli laittoi mulle kuvakaappauksen whatsapissa ja voin sanoa että suututti. Sanoin pari valittua sanaa kyl ja kielsin enää julkaisemasta tytöstä mitään kuvia ilman meidän lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako pomo muka vapaa-ajan facebookin perusteella antaa potkut? Ja vielä ilman, että todistetusti työntekijä on vuotanut tietoja?
Siis kyllä mäkin monesti kavereita baarissa varoittelen tietyistä ihmisistä, ku oon sukupuolitautien poliklinikalla töissä. En tietty laita facebookiin.
Rikot vaitiolovelvollisuuttasi! Häpeä!
Nämä huolettomat "leipasin pellillisen korvapuusteja työpäivän ja juoksulenkin päätteeksi" itsekehut ovat kyllä melko hupaisia Tai "nautiskelen yrttiteetä huvimajassamme silkkisessä aamutakissani" -tyyliset oman egon buustaus-hetket. myös ylikäsitellyt, tai phostosopatut kuvat ylipäätään on todella noloja ja älyttömiä, varsinkin kun tietää, minkä näköinen kyseinen henkilö oikeasti luonnovalossa on.