Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?

Vierailija
06.08.2018 |

Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.

Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.

Kommentit (2222)

Vierailija
921/2222 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari tuttua, nainen ja mies, on parhaita kavereita keskenään. Postaavat jatkuvasti yhteisselfietä, kun ovat jossain käymässä rannalla tai kahvilla tms. Näitä on jo määrällisestikin niin paljon, että hieman kyllästyttää, mutta nuo "Parhaan kaverin kanssa.." -kuvat tekee älyttömäksi se, että naisesta on kihlattunsa kanssa paljon vähemmän kuvia eikä niin läheisiä kuvia ("Halaan tässä tiukasti parasta kaveriani"). Nuo kuvat saa kyllä tykkäyksiä, mutta olen huomannut, ettei kihlattu ole ikinä niiden tykkääjien joukossa.

Ovat varmasti kaikki ansainneet toisensa - nainen joka roikottaa kahta miestä, joista kumpikin on sopivan tossukka jäämään tuohon tilanteeseen; kihlattu, joka on liian tossu sanoakseen asiasta mitään, ja kaverimies, joka voi vain haaveilla pääsevänsä pois friendzonelta.

Entäpä, jos paras kaveri olisi nainen. Ajattelisitko silloin, että lesbosuhde.

Ehkä nainen kokee parisuhteensa niin yksityiseksi asiaksi, ettei halua siitä niin paljon kuvia julkaista.

Jos kaveri olisi nainen, niin luultavasti epäilisin kyllä tuon tutun heteroutta. Vaikuttavat niin pariskunnalta kaikkine yhteisselfieineen.

Luulen, että kyse ei ole siitä, että parisuhde olisi niin yksityinen, ettei hän haluaisi siitä julkaista kuvia. Tutusta on kuvia ja postauksia yhdessä kihlattunsa kanssa.

Jos kuitenkin olisi niin, että kihlattu ei tahdo kovin paljon olla facebookissa, niin minusta ei ole myöskään fiksua postata jatkuvasti yhteiskuvia toisen miehen kanssa. Eikä kyse ole vain facebook-postauksista, vaan noiden kaverusten yhdessäolo on muutenkin sellaista kiehnäämistä ja käsistäpitelyä, että se vaikuttaa hieman oudolta pelkäksi kaveruudeksi, vaikka varmasti kaikki kolme uskottelevat itselleen, että noiden kahden välillä ei ole kuin hyvää ystävyyttä ja ihan vakavissaan se nainen on kihloissa poikaystävänsä kanssa.

Jos tilanne olisi noin yksinkertainen kuin ajattelet, niin miksi ihmeessä hän sitten olisi parisuhteessa sulhasensa kanssa eikä tämän toisen miehen kanssa?

Vaikkapa rahan takia?

Vierailija
922/2222 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolointa on mielestäni ne jotka ovat niin teennäisiä ja yrittävät luoda itsestään jonkun feikkimielikuvan netissä. Yleensä tällaiset huomaa selvästi. Esimerkkinä fb-kavereistani yksi vanhempi jakaa kokoajan jotain pelastakaa lapset ja muiden lastensuojelujärjestöiden postauksia ja leikkii jotain jeesusta, todellisuudessa on surkea vanhempi joka ei välitä tippaakaan omista lapsistaan vaan kaikki huoltaminen jää toisen vanhemman harteille. Sitten on toinen kaveri joka muistaa jakaa postauksia muovipussien haitallisuudesta ja miten niiden käyttö on moraalitonta. Itse omistaa varmasti 100 eri kangaskassia ja tilaa kaiken netistä jolloin tuotteet pakataan mihinkös muuhun kuin muoviin. Välillä palauttaa tuotteet takaisin..miettikää miten paljon turhaa jätettä siitä vasta syntyy.

Facebokissa tekopyhät ihmiset kukkivat oikein kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/2222 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

New ageen ihan täysillä hörähtänyt vanha luokkakaveri (nainen, parikymppinen), joka postaa harvasen päivä tsiljoonalla höpöemojilla (sydämet erityisen kovassa käytössä) varustettuja kilometrin mittaisia liirumlaarumeita.

Tässä esimerkki hänen tekstistään:

"Aika Ihanan värisiä neilikoita 😊❤ Nää oli aika syksyisen punaisia ❤💗 Mä pidän juhlat 'MarrasJuhlat' viikon päästä 😊☺❤ niihinkin olisi kiva saada jonkin punaisia kukkia ☺❤💓

Värit on ihania muutenkin ☺❤ Ja tärkeitä meille ☺❤💓 Mä olen kaivannut ja rakastanut punaisen eri sävyjä, oransseja ja keltaista paljon viime aikoina 😊💓 Meillä on ihana syksykin, ja värien merkitys kasvaa vielä tänäkin vuodenaikana ☺😊💓

Mä olen mietrinyt paljon tasapainoa viime aikoina 😊☺ Kuinka tasapainottaa omaa sisäistä lastani, ja sisäistä jumalatartani 💓❤

#väriterapiaa

#love #life #Love ❤💗💖

#ascension #opening #spirituality #soul #self ❤ #full ness #soulslight #sielunvalo

#Life #life #joy #elämä #ilo #5dliving #hallowseve"

Vierailija
924/2222 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri, iältä lähempänä neljättä kuin kolmatta kymppiä, oli ostanut uudet farkut ja postasi niistä kuvan, jossa pääosissa rouvan perse. Siis käytönnössä pelkkä perse, ne farkut päällä tietysti, mutta silti :D Koko firman äijät peukuttamassa perseelle, itse mukaan lukien.

Vierailija
925/2222 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nelikymppinen luokkakaverini aikuisopistosta ragesi usein yksityisasioitaan. Kuinka 15-vuotias esikoinen on tyhmä lunttu kun haluaa muuttaa isänsä luokse ja lähemmäs lukiota, kuinka nuorimmat alta kouluikäiset lapset olivat ihania mamman enkeleitä ja kuinka hänen perheestään oli taas tehty lasu.

Aina naureskeli meille kuinka pörrää räkälöissä joka vklp ja roudaa usein kännissä kaiken maailman retkuja kotiinsa. Pienimmät  kuulemma pärjää keskenään baariyön ajan. FB:ssä sitten uhosi olevansa maailman epäitsekkäin ja uhrautuvaisin leijonaemo.

Vierailija
926/2222 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä osoittaa vaan sen että minä, minun sukulaiset ja minun kaverit ollaan fiksuja kun ei olla missään somekanavalla jakamassa mitään juttuja tai kuvia.

Ei kukaan meistä :D Olemme tekemisissä livenä tai sähköpostitse, ja näytämme kuvia esim. toistemme kännyköistä tavatessamme emmekä ruinaa toisia tykkäämään mistään kuvista.

Vierailija
927/2222 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-kaveri leventeli kuinka oli hankittu aina ties mitä ökyä ja kallista lapsille ja itselle. Lisäksi usein oli raivoamista siitä, kuinka heitä kadehtivat ihmiset taas puhuivat sitä ja sitä pahaa heistä. Elämä oli ökyhankinnoissa ja kuvitelmissa kuinka heitä kaiken aikaa kadehditaan.

Todellisuus oli, että harva kadehtii kouluttamattomia rupuhommia tekeviä ihmisiä, jotka asuu vuokraluukuissa. Ja sen lisäksi tuhlaa kaikki rahat kalliisiin vimpaimiin, jotta voi jakaa niistä kuvia. Ja leikkiä, että nyt kaikki kadehtii.

Vierailija
928/2222 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäinen mopomies kirjoitti:

Tiedä sitten, monestiko tämä on jo mainittu; en ole kaikkia viestejä lukenut. Mutta vahinko ei liene suuren suuri, jos kerron mielipiteeni minäkin. Nimittäin en oikein ymmärrä, miksi jotkut laittavat kerta kerran jälkeen kuvia lenkki/pyörälenkkireiteistään kera syke- yms. tietojen. Ehkä en vaan ymmärrä, mikä sellaisessa voisi seuraajia kiinnostaa, ja eihän siinä missään nimessä ole mitään pahaa tietenkään...

Minua taas urheilevana kiinnostaa sellaiset postaukset ja on mielenkiintoista seurata mitä muut tekee, millä sykkeellä ja nopeudella. Itsekin usein harjoittelen sykealueen perusteella, sillä eri sykeprosentit harjoittaa eri asioita. Koitan pitää sen tietyssä tasossa riippuen päivästä ja välillä vaikka pari minuuttia käyttää sykettä anaerobisella puolella. Parikin kaveria jakaa säännöllisesti dataa harjoittelustaan ja itsekin olen muutamasti jakanut. Tajuan kuitenkin että niin ei kannata tehdä kovin usein.

Vierailija
929/2222 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäinen mopomies kirjoitti:

Tiedä sitten, monestiko tämä on jo mainittu; en ole kaikkia viestejä lukenut. Mutta vahinko ei liene suuren suuri, jos kerron mielipiteeni minäkin. Nimittäin en oikein ymmärrä, miksi jotkut laittavat kerta kerran jälkeen kuvia lenkki/pyörälenkkireiteistään kera syke- yms. tietojen. Ehkä en vaan ymmärrä, mikä sellaisessa voisi seuraajia kiinnostaa, ja eihän siinä missään nimessä ole mitään pahaa tietenkään...

Minua taas urheilevana kiinnostaa sellaiset postaukset ja on mielenkiintoista seurata mitä muut tekee, millä sykkeellä ja nopeudella. Itsekin usein harjoittelen sykealueen perusteella, sillä eri sykeprosentit harjoittaa eri asioita. Koitan pitää sen tietyssä tasossa riippuen päivästä ja välillä vaikka pari minuuttia käyttää sykettä anaerobisella puolella. Parikin kaveria jakaa säännöllisesti dataa harjoittelustaan ja itsekin olen muutamasti jakanut. Tajuan kuitenkin että niin ei kannata tehdä kovin usein.

Vierailija
930/2222 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle nelikymppinen työkaveri liittyi faceen vasta pari-kolme vuotta sitten ja ottaa nyt menetettyä aikaa takaisin. Postaa jotain noin 5 kertaa päivässä: selfie, ruokakuva, kissakuva, jotain hempeilyä "rakkaan miehen"  (josta on tehnyt eroa niin kauan kuin olen hänet tuntenut eli kohta 15 vuotta), lapsen/lasten saavutuksia/askarteluja. Hieman huvittaa...

Vierailija
931/2222 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs ihan fiksuna pitämäni tuttava postasi kuvan lapsensa peruskoulun päättötodistuksesta. Ihme pätemistä oman lapsen kustannuksella, antaa kyllä typerän kuvan vanhemmasta.

Tuollaiset vanhemmat ovat ylensä niitä, jotka asettavat hirveitä paineita lapsilleen koulusuorituksista just vastaavalla käytöksellä.

Jos lapsi on vahva ja fiksu oman tiensä kulkija, menestys jatkuu. Jos vähänkään herkempi niin tuskin pääsee vanhempi enää retostelemaan lapsensa menestyksellä.

T: Kokemusta on, ylä-asteen ja lukion todistukset olivat pelkkää alamäkeä alisuoriutumusen ja ulkoisten paineiden myötä, kun vielä ala-asteella olin kympin oppilas.

Vierailija
932/2222 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttu oli pitkässä parisuhteessa, josta kertoi kaiken. Aivan kaiken. Kertoi jopa, kun päätyi pettämään tätä ihqdaaihanaa miestään humalapäissään. Joka päivä ennen sitä rakkaudentunnustuksia ja muuta niin ihQa. Siis ihQa koko ajan. No sitten parkui aikansa, kunnes löysi uuden pojan. Ja oikeasti pojan, lähes oman muksunsa ikäisen. Ja taas on face täynnä päivittäistä hehkutusta rakkaudesta ja hanipuppelista. Jotenkin Koen usein myötähäpeää, kun luen päivityksiään. Vanhempi nainen, ei mikään teini enää.

Vierailija
933/2222 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain persujuttua. On kyllä ihan sekaisin, ei hänellä kyllä ole koulutustakaan eikä oikeita ihmissuhteita.

Vierailija
934/2222 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain persujuttua. On kyllä ihan sekaisin, ei hänellä kyllä ole koulutustakaan eikä oikeita ihmissuhteita.

Varmaan joku vihreisiin kuuluva, jos noin sekaisinkin.

Vierailija
935/2222 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä? Turhaa nolostelua.

Vierailija
936/2222 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs ihan fiksuna pitämäni tuttava postasi kuvan lapsensa peruskoulun päättötodistuksesta. Ihme pätemistä oman lapsen kustannuksella, antaa kyllä typerän kuvan vanhemmasta.

Tuollaiset vanhemmat ovat ylensä niitä, jotka asettavat hirveitä paineita lapsilleen koulusuorituksista just vastaavalla käytöksellä.

Jos lapsi on vahva ja fiksu oman tiensä kulkija, menestys jatkuu. Jos vähänkään herkempi niin tuskin pääsee vanhempi enää retostelemaan lapsensa menestyksellä.

T: Kokemusta on, ylä-asteen ja lukion todistukset olivat pelkkää alamäkeä alisuoriutumusen ja ulkoisten paineiden myötä, kun vielä ala-asteella olin kympin oppilas.

Oletuksia&yleistämistä

Vierailija
937/2222 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauantaina pärähti kuva tuttuni kuolleesta isästä kuvaruudulle. Oli oikein mukava aamukahvin höyste.

Oliko tää siis ruumiskuva vai kuva isästä silloin kun se vielä eli? Kauhua, jos ei saa edes delata niin, ettei joku postaa siitäkin selfietä someen.. i

Selfie ruumiin kanssa ja siihen kyytipojaksi joku teksti tyyliin RIP Pena <3

Vierailija
938/2222 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikea suhtautua postauksiin, joissa lähes kaikki kieliopillinen on päin prinkkalaa.

"TänÄän auto kyytti treenihin kello kahdeksa frendin kaNNSa syömää ön hyvä fendi jake koulu ajoilta jäkismatsi illemala  pleikkari huolosa."

Siis ihan aikuiset ja käsittääkseni terveet ihmiset postailevat vastaavaa sekavaa älämölöä, josta ei ymmärrä pirukaan mitään.

Vierailija
939/2222 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelen yhden ruotsalaisäidin blogia, ja se postaa sinne ihan kaikki todella henkilökohtaiset asiat lääkityksen aiheuttamista ongelmista seksielämäänsä omiin ja lastensa diagnooseihin asti. Myös itsemurha-ajatukset, syömishäiriöt, ongelmat vaihtuvissa parisuhteissaan ja ongelmat suhteissaan lapsiinsa on siellä kaiken kansan luettavissa. Myös niiden lasten. Uusimpana villityksenä se on alkanut postata sinne kuvakaappauksia psykiatrisen puolen potilaistiedoistaan, tutkimuksistaan, diagnooseistaan ja mitä kukakin psykiatri/psykologi on tietoihin kirjannut. Kaikkea tätä somesekoilua se puolustelee sillä, että mt-ongelmia ympäröi stigma, jota hän haluaa murtaa olemalla täysin avoin asioistaan. Mielestäni tuo toiminta ennemminkin vahvistaa sitä stigmaa. 

Kyseisen henkilön tapa kirjoittaa on sellaista huomiohuorausta, jota olettaisi joltain 15-vuotiaalta teiniltä, mutta kyseessä on kuitenkin 45-vuotias ihminen. Sääliksi kyllä käy hänen lapsena, jotka varmasti lukevat äitinsä juttuja. Lapset asuvat isällään vanhempiensa eron jälkeen, ja varmasti heille herää huoli äidistään ja hänen pärjäämisestään noiden juttujen jälkeen. Etenkin noiden itsarijuttujen jälkeen. Tuo mamma oli mennyt reippaasti kertomaan nuorimmille lapsilleen (10-11 vuotiaat) kuinka haluaisi tappaa itsenä, muttei tee sitä lasten takia. Wtf? Ilmeisesti ketään lähimmäistä ei ole laittamassa stoppia tuolle sekoilulle.

Vierailija
940/2222 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on vaikea suhtautua postauksiin, joissa lähes kaikki kieliopillinen on päin prinkkalaa.

"TänÄän auto kyytti treenihin kello kahdeksa frendin kaNNSa syömää ön hyvä fendi jake koulu ajoilta jäkismatsi illemala  pleikkari huolosa."

Siis ihan aikuiset ja käsittääkseni terveet ihmiset postailevat vastaavaa sekavaa älämölöä, josta ei ymmärrä pirukaan mitään.

Yksi lukihäiriöinen kaveri kirjoittaa tuolla tyylillä, mutta lukihäiriö ei taatusti ole niin yleinen että selittäisi joka tapausta.