Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?
Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.
Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.
Kommentit (2222)
Vanha tuttu laittoi kuvan synnyttävästä lehmästä.
Siis oli oikeasti mennyt sinne lehmän perän eteen ja ottanut kuvan jossa vasikka oli puoliksi ulkona ja puoliksi vielä äitinsä toosassa.
Synnytys on hieno asia, mut hyi v*ttu.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu kirjoitti tyyliin näin: olen nyt eronnut pitkästä parisuhteesta ja elämä jatkuu. Viikon päästä kuva uuden miehen kanssa ja tekstinä joku: olen nyt onnellisempi kuin koskaan.
Nopeeta touhua, eikä ainakaan itselle jäänyt kovin fiksua kuvaa.
Miesparkaa käytettiin vain koston välineenä.
Omasta itsestään kertominen, samoin elämästään ja muista, on älytöntä.
Taidekuva alastomasta tyttöystävästä.
Lapsen todistuksesta (kympin oppilas). Yks photoshoppaa aina oman kuvan niin ettei naamassa ole yhtään ryppyä ja postaa lähes joka päiva vähintään viisi kuvaa jossa a) urheilee, b) sovittaa uusia vaatteita, c) leipoo/laittaa ruokaa jne.
Juhlija joka postaa nousuhumalassa kuvia viinipulloista ja olut tuopeista.
Pariskunnat jotka lähettävät hempeitä viestejä toisilleen. Kaverit jotka kiittää (täggää) toista somekaveria viimeisestä tapaamisesta (miksei sitä tehdä privasti tekstarilla..?).
Vierailija kirjoitti:
Lauantaina pärähti kuva tuttuni kuolleesta isästä kuvaruudulle. Oli oikein mukava aamukahvin höyste.
Oliko tää siis ruumiskuva vai kuva isästä silloin kun se vielä eli? Kauhua, jos ei saa edes delata niin, ettei joku postaa siitäkin selfietä someen.. i
Vierailija kirjoitti:
ei o onneksi mitään kauheen noloja tms. juttuja keltään tuu mutta vähän naurattaa yhen vähän yksinkertaisen ihmisen postauksen, monta kertaa viikossa tulee joku pitkä päivän selostus faceen tyyliin. Aamulla käytiin lenkillä tuossa läheisen lammen ympärillä, siitähän tulee yhteensä 6km matka. sen jälkeen kotona leivottiin pipareita ja oltiin kyllä ansaittukin herkkuhetki. Kohta lähetään autolla tuonne poriin vanhempieni luo syömään, juhlistetaan siinä samalla joulua kun ei sinne jouluna mennä vaan mennään mieheni vanhempien luo helsinkiin, saa nähä onko sielä musta joulu vaiko jo satanut lunta. jne..
Tälleenhän jengi jutustelee muutenkin, esim. työpaikan kahvipöydässä. Yritä siinä sitten vaikuttaa kiinnostuneelta ja pysyä hereillä.
Vierailija kirjoitti:
Kännipäissään spämmää aina turviksista ja Suomen valtion rappiosta. Hauskinta on se, että kyseinen herrasmies asuu neljättä vuotta Thaimaassa paikallisen vaimonsa kanssa.
Niin, ja yhtäläisyys oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauantaina pärähti kuva tuttuni kuolleesta isästä kuvaruudulle. Oli oikein mukava aamukahvin höyste.
Oliko tää siis ruumiskuva vai kuva isästä silloin kun se vielä eli? Kauhua, jos ei saa edes delata niin, ettei joku postaa siitäkin selfietä someen.. i
Oma sukulaiseni postasi kuvan kuolleesta isoäidistäni facebookkiin. Siis sairaalapedille kuolleesta (näytti nukkuvalta), oli aika suuri järkytys kun se lävähti naamalle feediä selatessa.
Toinen tapaus taas on entinen työkaverini, perinteinen wt rasavilli "poikatyttö" joka ryyppäsi ja poltteli pilveä viikonloppuisin poikaporukassa ja piti aina kovaa meteliä itsestään, ei ole käynyt kuin peruskoulun ym. Nyt sitten yrittää antaa itsestään jotain hienostunutta ja sivistynyttä vaikutelmaa, postailee noloja aforismeja joka päivä ja kirjoittaa todella huonolla äidinkielellä jotain yltiö "fiksuja" ja positiivisia itse keksimiään viisauksia. Herättää vain myötähäpeää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yks astetta kiivaampi kaveri ja se usein kertoo päivityksessään jotain tämäntapaista: "tulipa taas siivottua vähän kaverilistaa!!!"
vähintään kerran vuodessa hän ilmoittaa tämän.
Tuohan voi olla ihan vain päänaukomista vittumaisille kaksinaamaisille kavereille jotka kääntäny takkia. Itsekkin olen pari kertaa tuollasen laittanu ihan tahallaan kun pari kaveria petti luottamuksen ja pari muuta alko muuten vaan kusipääksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yks astetta kiivaampi kaveri ja se usein kertoo päivityksessään jotain tämäntapaista: "tulipa taas siivottua vähän kaverilistaa!!!"
Tuohan voi olla ihan vain päänaukomista vittumaisille kaksinaamaisille kavereille jotka kääntäny takkia. Itsekkin olen pari kertaa tuollasen laittanu ihan tahallaan kun pari kaveria petti luottamuksen ja pari muuta alko muuten vaan kusipääksi :D
Tyylikästä.
Tuttu käy poikamiesboksistaan typerää yhdenmiehensotaa Trumpia, vegaaneja, uskovaisia ja Sipilää vastaan. Oon sanonu sille että tajuaako että antaa sellaisen kuvan ettei pahemmin mitään elämää ole.
Itse postasin kuvan Thaimaasta missä suutelin kiihkeästi lähes alastoman 20v tytön kanssa. Illalla se tuntui hyvältä idealta. Seuraavana päivänä samanikäinen tyttäreni soitti ja kysyi mitä oikein puuhailen. Olen siis 55v. Poistin kuvan ja häpesin.
Postaa töistä kuvia ilman lupaa! Oma Instagraminsa täynnä asukkaiden/henkilökunnan kuvia! Teen siis töitä kehitysvammayksikössä ja asukkaiden omaiset ovat usein kieltäneet sosiaalisen meidän käytön asiakkailtamme. Eivät myöskään halua kuvia läheisistään nettiin. Osalla toki voi olla tili facessa ja instassa. Mutta eihän tällä ihmisellä ole mitään oikeutta postailla töistä someen! Työnantajakin on tästä sanonut mutta hemmetti vieköön kun tuo yksi ei tajua! Varmaan 60 kertaa asiasta sanottu. Omasta naamastaan voi postata vaikka tunnin välein (ei töissä) mutta ei kuvia asukkaista ilman lupaa! Oli laittanut minustakin kuvan ilman lupaa, firman logot ja kaikki selvästi esillä... 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne näe sun päivitystä, kun olet siivonnut ne pois.
Tuttava postas kuvan miten kävelee Thaimaassa rannalla sandalit + sukat jalassa ja k-marketin muovipussi kädessä. No ei se älytöntä tai kiellettyä ole mutta jotenkin niin suomalaisen junttituristin oloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan mun omat, tulee paljon lapsesta. Mutta ei mulla 200 puolituttua kaverina olekkaan ja sukulaisten toive on ollut lapsen kuulumisia sinne päivitellä. Tosin muksu on jo sen ikäinen, että omia sivuja jo pitelee, olen aina häneltä kysynyt kuviin luvan.
Toisen sivuilta nolointa myötähäpeää tuova ehkä ollut pitkäaikaisen lapsuudenystävän kännisekoiluviesti ja kuva puolialastomasta miehestä sängyssään "niissä" merkeissä. Kuva hävisi naamakirjasta, kun päivä valkeni ja känni hävisi.
Ot, mutta uskotko todella, että lapsella on kyky harkita mitkä kuvat ovat aiheellisia julkaista netissä ja mitkä vaikutukset niillä on koko lapsen loppuelämän? En vaan ymmärrä näitä "kysyin 7v lapseltani luvan julkaista kuvia"-tyyppejä... Itse sinä niitä kuvia haluat julkaista tykkäyksien toivossa, etkä ajattele miltä ne lapsuuskuvat tuntuvat lapsesta vaikkapa murrosiässä.
Lapseni on nyt 13, joten eiköhän tuo osaa jo kertoa. Kaikki fb kaverini ovat lapseni elämässä muutenkin, kuten laitoin, ei epämääräisiä puolituttuja, vaan mun ystäviä, meidän sukulaisia, joista moni asuu ulkomailla ja osa lapsen kavereista/kavereiden vanhemmista. Vietän paljon lapseni kanssa aikaa, joten on melko luonnollista, että kuvissakin ollaan yhdessä. Itsekkin välillä sanoo, että "äiti, laita tuo kuva, laita terkkuja tädille" jne. vaikka omat sivut onkin. Kakkavaippakuvia, alastonkuvia ja nolauskuvia meillä ei harrasteta. Vain kuulumisia. FB ei ole mulle statuspaikka, vaan nopea ja helppo keino pitää yhteyttä mm. kaukaisiin sukulaisiin. Sanomattakin selvää, että sivuni eivät ole julkiset.
FB:n yksityisyydensuoja ei ole mikään hyvä, eikä siihen voi luottaa että tili ei ole julkinen. Kaikki voi vuotaa julkiseksi. Ei nyt kannata yöuniaan menettää, mutta hyvä huomioida postatessa ettei Facebookiin kannata laittaa "yksityisenäkään" mitään mitä ei voisi lukea vaikka aamun lehdestä seuraavana päivänä.
Edes yksityisviestit eivät ole julkisia - tänään juuri oli uutisissa kuinka Facebook on antanut liiketoimintakumppaneilleen pääsyä käyttäjien yksityisviesteihin.
Vierailija kirjoitti:
FB kaverilla on profiilikuvana 2v lapsensa kuva ja kansikuvana kuva lapsesta vadissa alasti haarat auki kameraan päin. Profiilissa ei yhtään kuvaa itse profiilin omaavasta henkilöstä, pelkkiä kuvia lapsesta. En voi käsittää, mikä helvetti saa ihmisen ajattelemaan,että on ihan ok pitää lapsestaan tuollaista kuvaa koko maailman nähtävillä! Itsestään ei sitten voi edes naamakuvaa laittaa.
Ilmianna kuva!
Se kun yks kaveri kommentoi sen nyrkkeilijän Linnanjuhlien asua sanoilla:
"Ihan sääliksi käy nämä poikatytöt"
Ai elämä. Ja sitten seuraavana päivänä on niiin huolissaan koulukiusaamisesta.
Itse vain tykkäilin toisten posteista..en viittiny laittaa
olen p.askalla
olen s.yömässä
tässä on naamani
tässä on p.erseeni
päivityksiä..joten lähdin...facebookkaverit eivät ole ystäviä