Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?
Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.
Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.
Kommentit (2222)
Oma lukunsa nämä huomionkerjääjät; pitkä sepustus ja kysely ylikunnon oireista. Ja sit kun ihmiset menivät lankaan ja alkoivat patistaa tätä henkilöä lepäämään ja pitämään taukoa treenaamisesta alkoi ällöttövä " no siis pitäis varmaan levätä mut en malta! "
Yks tyyppi hakee huomioo ja kommentteja kyselemällä fbkavereiltaan apua erinäisten vaivojensa diagnosointiin, lääkäriin hän ei kuulemma mene.
Vierailija kirjoitti:
Rasittavin ryhmä: ei postaile mitään koskaan ikinä (ehkä silloin tällöin vaihtaa profiili- ja kansikuvan), mutta tykkää muiden jutuista. Hmmm.
No ehkä tällaiset tyypit ymmärtävät, että KETÄÄN EI KIINNOSTA heidän aamukahvihetkensä/vatsavaivansa/uusi mekkonsa/lehtipihvinsä ranskalaisilla ("nomnom!") 😆
Olen aktiivinen f.bookissa ainoastaan muutamassa ryhmässä, ilman niitä olisin heivannut koko facen ajat sitten! Aikoinaan on tullut kohteliaisuudesta hyväksyttyä kaiken maailman morotuttujen kaveripyyntöjä (muistatteko sen ajan: "Joo-o ja jep jep... Ooksä muuten facebookissa?") 😑 Ei mulla ole minkäänlaista intressiä jakaa asioita elämästäni kaiken maailman randomeille, miksi pitäisi olla? 🤤 Kaverien ja läheisten kanssa jaan sitten asioitani whatsuppaamalla/soittamalla.
Nämä "täällä oltu jo 3h eikä jatkosta tietoa" ja oheen mystinen kuva esim. varpaista sairaalasängyssä. Kyselijöille vastataan " en ala täällä julkisesti kertomaan"
Vierailija kirjoitti:
Rasittavin ryhmä: ei postaile mitään koskaan ikinä (ehkä silloin tällöin vaihtaa profiili- ja kansikuvan), mutta tykkää muiden jutuista. Hmmm.
Ei tämä vielä rasita, mutta kun tietää että tällainen henkilö juoruaa kaiken facessa näkemänsä äidilleen (!), niin se rasittaa. Aikuinen ihminen kyseessä. Mulla sukulaisissa tämmöinen, ei oikein viitsisi bannatakaan näkemästä mun päivityksiä, mutta mielessä on käynyt useasti.
Joillakin ei ole näköjään mitään suodatinta... Ihmettelen tuota yhtäkin 400 kaverin pitäjää, joka jakaa kaikille henkilökohtaisemmatkin asiat. Itselläni on yleensä n. 180 kaveria, siskollani n. 90. Kerran Catfishissä (tv-sarja) Max ja Nev pitivät yhtä henkilöä heti feikkinä, kun hänellä taisi olla alle 200 kaveria. Toki Amerikassa on enemmän ihmisiä ja fb-kavereita, mutta miten kukaan voi olla niin monen kanssa tekemisissä? Toki minullakin on kavereita ala-asteelta asti, mutta en ole muuten heidän kanssaan ollut tekemisissä, mutta muistojen takia olen halunnut heidät pitää kavereissa. Olen kuullut kyllä ihmettelyä muilta, kun kavereita on niin "vähän", mutta miksi minä pitäisin listoillani ihmisiä, jotka olen tavannut kerran, tai ihmisiä, jotka kiusasivat minua koulussa? Sen takia, etten näyttäisi erakolta? Mutta minähän olen, vietän lähes kaiken vapaa-ajan yksin. Siskoni on fiksu, kun pitää kaverilistallaan vain ihmisiä, joiden kanssa on oikeasti tekemisissä.
Jatkuvasti tp-hakijoita ylistäviä postauksia. Yhdessä kuvatekstinä "my best friend" ja kuvassa esiintyy itseään 30 vuotta nuoremman miehen kanssa...
Yks kaveri kuvaa videoita itsestään salilla treenamassa ja lataa videot instaan ja faceen
Vierailija kirjoitti:
Minä olin pari vuotta tällainen, en vain kokenut tarvetta julkaista mitään, mutta tykkäilin ihmisten postauksista koska pidän hyvän mielen tuottamisesta. Nykyään yritän joskus jotain julkaista.
Olen valitettavasti ollut ääliöpostaaja niinä aikoina kun olin tuurijuoppo. Onneksi tajusin hakea apua ja ollut muutaman vuoden raittiina. Harmittaa yksi kaveri joka postaa itsetuhoisia kännijuttuja, muttei ota apua tai neuvoja vastaan 😞
Tuttavapiiristäni löytyy myös yksi joka päivittää vain mystisistä sairauksista, tyyliin "taas sairaalaan", "saatan joutua leikkaukseen". Oikein mukava tyyppi kuitenkin livenä.
Sitten eräs draamakuningatar, joka on jatkuvasti riidoissa eri ihmisten kanssa, katkoo välejä, huorittelee ja nimittelee... pitäisi lakata seuraamasta.
Lasten alastonkuvia jotkut laittavat myös. Eikö lapsilla ole oikeus yksityisyyteen?
Eräs tuttavani on varsin hurahtanut kaikkiin mahdollisiin -ismeihin, uusimpana veganismi. Sitä ennen kaikki mahdolliset buddhismistä spiritismiin. Seinä täynnä juurikin näitä Mude tikrun tuumauksia, tai Läppävika Lahest, tai joku muu sivusto, missä on päin ahteria suomennettuja, muka-hauskoja-meemejä ja Nalle Puheja. Ja kun hurahdetaan johonkin -ismiin, se tehdään sitten täysiä. Jaetaan kaikki mahdolliset vastaantulevat artikkelit vailla mitään lähdekritiikkiä, joten seinä on ajoittain täynnä äärimmäisen viihdyttäviä päivityksiä, kun asiasta paremmin tietävät yrittävät korjata näitä humpuukeja. Viikkokausia sitä yhtä ja samaa, kunnes uusi -ismi taas löytyy. Oli pakko estää, koska myötähäpeä oli vain liian kivuliasta. Sitä ennen sain kaikkien muiden sekasyöjien tavoin kuulla olevani syypää ilmaston lämpenemiseen, liikakansoitukseen, kannabiksen dekriminalisoinnin estämiseen, illuminatiin, mehiläisten massakuolemiin ja Trumpin presidenttiyteen. Näiden lisäksi jakaa hyvin estottomasti kaikki yksityisasiansa seksielämästä epikriisien kautta lasu-raportteihin. Livenä vielä pahempi.
Ärsyttäviä ovat ne "haluan selvittää kuka lukee postauksiani" ja sitten vaatimuksena on, että sama teksti pitää jakaa omalla seinällä. Luen, mutta en tuollaisia jaa.
Yksi kuvitteli olevansa joku poliittisesti valveutunut henkilö, feministi ja taiteilija. Jutut oli sitten sitä luokkaa.
Huvitti kun leffamaku oli taiteellinen eli Avatar ällistytti uusilla ideoilla ja taidekuvauksella :D
Poisti mut kavereista kun uskalsin olla eri mieltä noista em. asioista.
Jossain vaiheessa meidän äidillä oli todella paljon feikkikavereita, eli näitä muka usan armeijan jotain upseereja. Yksi näistä laittoi veljenpoikani kuvan kansikuvakseen, ja meidän äiti tykkäsi siitä! Lähetin äidille viestin että mitä vittua se touhuaa, miksi lähettelee tuntemattomille meidän kuvia ja tajuatko että toi on joku feikkityyppi jonka piti päivittää sivuaan. Mutta eiiii, ei meidän äiti mitään tajunnu. Alkoi vain ulisemaan että tunnenko itse muka kaikki fbkaverini, ööö niitä on joku alle 100 ja kaikki on koulusta/töistä/lapsuudesta tuttuja. Myöhemmin meidän äiti laittoi asetukset ettei sen kaverilistaa näe, täynnä jtn kummia miehiä 🙄 En jaksanut enää seurata äitiä, jaksa katsella sitä englannin vääntämistä ja niiden miesten kommentteja..
Erään tuttuni vauva on aina niin uskomattoman fiksu.
-Kyllä hänestä varmasti tulee vielä jotakin todella suurta, äiti postasi.
Ihan perusvauva: oppi kävelemään 13 kk vanhana, eikä vielä lähes 1, 5 -vuotiaana sano yhtään selvää sanaa.
Vauvassa ei ole mitään vikaa, mutta jotakin rajaa äidin ainaisessa leuhkimisessa!
Yksi tuttavani kertoo todella avoimesti facessa parisuhteensa ongelmista. Hän kirjoittaa esim. raha-asioista, kuinka mies ei hänen mielestään osallistu tarpeeksi uusperheen kuluihin, moittii miestään alkoholinkäytöstä ja lisäksi kertoo esim.että mies ei lähde hänen kanssaan lomalle, mutta ei päästä naista lomalle yksinäänkään. En ymmärrä, että miksi kirjoittaa noista jutuista, mahtaa sitä.miestä ottaa aivoon. Ja ovat kyllä kaiketi nyt hakeneetkin eroa.
Omalta kaverilistalta löytyy sellainen joka aina kyselee kaikkia ”vinkkejä” liittyen ruokaan/tekemiseen jne mutta sit tyrmää kaikki ehdotukset. Esim ”Mitäs ruokaa vois tehdä kanasta, uusia juttuja kaivataan!” -”Juu siis ei tod toimis meillä kun Ville on niin nirso” -”No eikö nyt kenelläkään oo oikeesti mitään kunnon ideoita”
”Kertokaas mitä kivaa vois tehdä tänään lasten kaa” -”Äh ei tod jaksa ajella sinne” -”No ei me tykätä tommosesta”
Huoh!
Ei ehkä älyttömintä, mutta jotenkin todella creepyä:
Olin leikkipuistotuttavan kotona kylässä silloin nuorimman lapseni kanssa. Ihan kutsuttuna oltiin siellä. Tämä tuttuni oli todella kireä, ja tiuski lapselleen jatkuvasti. Tiuski, ohjasi, ja käskytti niin, että itselleni tuli kiusallinen olo olla sitä todistamassa. Kun oltiin lähdetty, kuulin ulos asti hänen huutonsa, kun lapsi oli taas tehnyt jotain. Myöhemmin illalla hänen Facebook-postauksensa kuului jotenkin näin:
Ihana päivä kamujen kanssa, rauhallista kotona oloa arjen kiireiden keskellä. Onni on lapsi <3 perhe <3 rauha <3
Kummallinen käsitys onnesta ja rauhasta.
Kuva kuolleesta lemmikistä.
Kuvat lapsista. Mielestäni lapsien kuvia ei pidä jakaa julkisesti niin että heidät tunnistaa kuvista.
Mikä tässä on rasittavaa? Olen itse tällainen fb-käyttäjä, koska ei vain jaksa kiinnostaa kaiken jakaminen. Olen fb:ssä harrastuksiin liittyvien ryhmien vuoksi.