Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?
Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.
Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.
Kommentit (2222)
Avioero tilanteessa haukkuu julkisesti miestään ja kavereita yli 400. Noloa! En tiedä mitä oikeutusta tuolla haki. Poistin kavereista,nuo asiat eivät kuulu faceseinälle
Yks fb-kamu postasi kerran hyvin yksityiskohtaisen selvityksen hänen ripulistaan. Luulin ensin et oli vitsi muttei ollutkaan.
tuttu laittelee rakkauslaulun sanoja /pätkiä aina ku on löytäny uuden "rakkauden", laulut on samoja ihmiset vaan vaihtuu....- sinä vain, ei kukaan muu saa mua .. kukaan ei koskaa, voi sun paikkaa ottaa.... sekä kuvaa kukkasia ym. ja teksti "sinulle <3 " edellisien kuppaneiden kuvisa poistaa tykkäykset ja lopettaa seuraamisen...
Mystinen päivitys sairaalasta tippaletku kädessä ja raaja siteessä, eikä kommentteihin vastata, mutta kuitenkin ne luetaan koska samaan aikaan kiitellään tsempistä. Minkä vuoksi pitää postata ihan usean kuvan voimin sellaista mitä ei ole sittenkään valmis avaamaan?
Ja kaikki muutkin tämän toiminnan variaatiot.
Vierailija kirjoitti:
Avioero tilanteessa haukkuu julkisesti miestään ja kavereita yli 400. Noloa! En tiedä mitä oikeutusta tuolla haki. Poistin kavereista,nuo asiat eivät kuulu faceseinälle
Tämä! Onkohan meillä sama fb-kaveri? Tuntui pahalta ex-miehensä puolesta joka ei ole fb:ssä. Ja vaikka siis olisikin.
Ei niinkään älytöntä eikä noloa, mutta... no aika paljon pokkaa vaati. Erään tutun aviomies oli jäänyt kiinni pettämisestä. Tuttu postasi sitten paikalliseen, todella aktiiviseen FB:n puskaradioryhmään että se nainen, joka on miestä hänen ja lasten poissa ollessa hyysännyt, saa pitää miehen hyvänään. Tässä oli muistaakseni niin tarkat yksityiskohdat että nainen varmasti tunnisti itsensä. Erosivat pian tämän jälkeen.
Kuvat ja videot eläinten kiduttamisesta ja kaltoinkohtelusta. Ja minäkään en nyt puhu mistään tuotantoeläimien kohtelusta.
Samoilla ihmisillä jatkuvasti linkit keltaisen lehdistön murha- ja raiskausjuttuihin ilmaan mitään selitystä tai yhteyttä esim. asuinpaikkaan. Olisi kiva tietää, miksi näitä jaetaan?
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös tämmöinen fb-kaveri. Tästä kyllä jo muutama vuosi aikaa. Hehkutti samaan aikaan avoimesti uutta miestään johon siis vaihtoi exänsä ihan lennosta... on myös kiukutellut vanhemmilleen ja haukkunut muutenkin ihmisiä julkisesti facessa. Kyseessä 30+ nainen jolla yliopistokoulutus ja sosiaalialalla töissä. Ilmeisesti ero taannutti jotenkin teinin tasolle ja sen kyllä huomasi. Hyvää viihdettä kyllä.
Koko päivän kaari aamusta iltaan tyyliin
"Huomenta, nyt keitän kahvit"
"Töihin tässä menossa, työkaverit jo oottaa!"
"Lounastauolla oli salaattia eväänä"
"Odotan jo, että pääsen kotiin kultumussun luo. Teen karjanpaistia ja leivon mussulle mustikkapiirakan"
"Nyt kauppaan!"
"Kotona, karjanapaisti ja piiras uunissa. Kyllä isäntä nyt yllättyy!"
"Kylläpä isäntäpupsille maistuikin kotona tehty mustikkapiiras. Itse keräsin metsästä marjat. Nyt sohvalle isännän kainaloon kattomaan hömppää."
"Sauna lämpiämässä, ihanaa!"
"Nyt nukkumaan, tonne kultipupsin viereen. Hyvää yötä"
Ja seuraavana päivänä sama uudestaan. Rauhoittui tahti, kun sai lapsen eikä ollut enää aikaa raportoida kaikkia päivän tekemisiä kuin päiväkirjarobotti.
Postauksien mielialat olivat yhtä vuoristorataa. Paska pomo kun valitti krapulassa töihin tulemisesta, kaikki ottaa päähän. Hetken päästä oli pelkkää yksisarvista ja halinallea fb täynnä. Hetken päästä sovittiin jo illan menoja ja haukuttiin lisää pomoa. Illalla ääliömäisiä kännipostauksia ja känniriitapostauksia. Tämä kaikki päivän aikana ja päivästä toiseen. Ihmekään, että neiti sai potkut. Bannasin koko henkilön, kun uutisvirtani alkoi olla pelkkää tajunnanvirtaoksennusta.
Raportointi vaihdevuosioireista, kun oli kuuma ja oli kylmä ja miten estrogeenin auttoivat. ”Unohdin pillerin”, ”otin pillerin”... tai vatsan toiminnan kuvaileminen. Poistin kavereista.
Toisen poistin jatkuvien negatiivisten päivitysten vuoksi. Kaikki oli aina väärin ja p**kaa tai jotenkin vain muiden syytä. Läks.
Noloja ovat ne postaukset, jossa joku laittaa yksityisen päivityksensä vahingossa johonkin julkiseen ryhmään vaikka paikkakunnan puskaradioon/tilannetiimiin tms. Yksi tuttu esim. laittoi erovuodatuksensa näin. Omalla tilillä sen jotenkin olisi ymmärtänyt mutta että jaetaan se sitten koko paikkakunnalle. Miten ei sitä vertaa jaksa katsoa että mihin postaa.
Itseäni ärsyttää anoppi, joka julkaisee kuvia lapsenlapsistaan, myös minun lapsista. Olen itse pitänyt suht tiukkaa linjaa kuvien kanssa, julkaisen kyllä, mutta harvoin ja aina harkittuja kuvia. Lisäksi oma tilini on tiukasti yksityinen ja anopin taas ei ja hänellä on ihan älyttömästi kavereita, kaikki puolitutut kumminkaimat ovat kavereina. Keskimmäinen lapsi jo kieltäytyy menemästä mummille kun aina päätyy faceen jollain ihme kuvalla ”mummin kultamussukka tuli kylään” tekstillä.
Jarkuvasti lasten kuvia postailevat tyypit. Vesseli edestä, vesseli takaa, vesseli konttaa ja vesseli potalla. Poistoon menevät.
Synnytyskuva, jossa ns liikaa informaatiota.... Meni poistoon.
Vierailija kirjoitti:
Koko päivän kaari aamusta iltaan tyyliin
"Huomenta, nyt keitän kahvit"
"Töihin tässä menossa, työkaverit jo oottaa!"
"Lounastauolla oli salaattia eväänä"
"Odotan jo, että pääsen kotiin kultumussun luo. Teen karjanpaistia ja leivon mussulle mustikkapiirakan"
"Nyt kauppaan!"
"Kotona, karjanapaisti ja piiras uunissa. Kyllä isäntä nyt yllättyy!"
"Kylläpä isäntäpupsille maistuikin kotona tehty mustikkapiiras. Itse keräsin metsästä marjat. Nyt sohvalle isännän kainaloon kattomaan hömppää."
"Sauna lämpiämässä, ihanaa!"
"Nyt nukkumaan, tonne kultipupsin viereen. Hyvää yötä"
Ja seuraavana päivänä sama uudestaan. Rauhoittui tahti, kun sai lapsen eikä ollut enää aikaa raportoida kaikkia päivän tekemisiä kuin päiväkirjarobotti.
Mulla on myös tällainen Facetuttu. Aamulla aikaisin aloittaa ja koko päivän joka tekemisestä ja liikkeestä on kuvia iltaan asti ja taas sama seuraavana päivänä. Ei ole ihmistä vastaan mitään mutta ihmetettelen että mikä tällaisen taustalla on että jopa tyyliin roskapussin vienti pitää kuvata ja kertoa. Näitä päivityksiä on päivässä se kymmenen. Ja henkilö on parisuhteessa ettei mikään superyksinäinen kuitenkaan. Menee vähän överiksi.
Kerran yks tuttu otti miehensä kanssa selfien ja kuvatekstinä "after sex"... Voi luoja!
Minulla ei ole mitään ihan noin ääliöitä kaverilistalla onneksi, mutta on yksi joka postaa reissuiltaan joka ikisen asian lähtien lentokentältä aina kotiin saapumiseen asti. Se vähän ihmetyttää, että miksi ja mitä sillä hakee. Ihan tavan reissukuvia ovat, ei mitään ihmeellistä tai erityisen mielenkiintoista. Pidän kyllä reissupostauksista, mutta niitäkin voi ihan maltilla julkaista. Tuollainen joka käänteestä postaaja vähän mietityttää, että osaako nauttia siellä reissussa ihan itsekseen olemisesta ollenkaan, vai mikä on hätänä, kun on face koko ajan mielessä. Postauksia n. 10 päivässä. Sitten on yksi vähän säälittävä ihminen, joka ilmoittaa päivittäin töihin lähtemiset, siivoamiset ja muut ihan perustekemiset. Yksi tuttu postaili iltamyöhään aina puoli tusinaa kuvaa kuninkaallisista. Se oli onneksi ohimenevä innostus.
Onko siellä nyt mikään niin noloa, kaikki on jo nähty vatsantoiminta, kännisekoilut, ketkä ovat panneet ja ketkä tapelleet ja kenen 6vuotias on vielä tissillä....
Vierailija kirjoitti:
Noloja ovat ne postaukset, jossa joku laittaa yksityisen päivityksensä vahingossa johonkin julkiseen ryhmään vaikka paikkakunnan puskaradioon/tilannetiimiin tms. Yksi tuttu esim. laittoi erovuodatuksensa näin. Omalla tilillä sen jotenkin olisi ymmärtänyt mutta että jaetaan se sitten koko paikkakunnalle. Miten ei sitä vertaa jaksa katsoa että mihin postaa.
Itseäni ärsyttää anoppi, joka julkaisee kuvia lapsenlapsistaan, myös minun lapsista. Olen itse pitänyt suht tiukkaa linjaa kuvien kanssa, julkaisen kyllä, mutta harvoin ja aina harkittuja kuvia. Lisäksi oma tilini on tiukasti yksityinen ja anopin taas ei ja hänellä on ihan älyttömästi kavereita, kaikki puolitutut kumminkaimat ovat kavereina. Keskimmäinen lapsi jo kieltäytyy menemästä mummille kun aina päätyy faceen jollain ihme kuvalla ”mummin kultamussukka tuli kylään” tekstillä.
No eipä sillä paljoa eroa ole, jos äiti postaa yksityisenä seinälleen ja mummo julkisesti, väärin tekevät molemmat.
Lapset pois somesta kokonaan.
Kaiken maailman "mitä silmäsi sinusta kertovat" ja "mikä on kohtalosi" testit.