Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?

Vierailija
06.08.2018 |

Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.

Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.

Kommentit (2222)

Vierailija
301/2222 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaa henkilökohtaisia asioita faceen/instaan. Kun olin muutama vuosi sitten saamassa lasta, sen tiesivät vain työkaverini, ystäväni ja sukulaiseni. Siis kaikki ne ihmiset, joita näen oikeassakin elämässä säännöllisesti. (Ja ei, se ei ollut mikään salaisuus, ja olin tuolloin naimisissa, jos nyt joku takertuisi siihen, että salailin yksinhuoltajuutta tai vastaavaa). En vain halunnut tuoda sitä somessa millään tavalla esiin enkä tähän päivään mennessä ole laittanut lapsestani mitään kuvia someen. Mutta siis. Palataakseni raskauteen. En siis itse kirjoittanut synnytyksestä mitään, mutta onneksi muut ehtivät:

ex-mieheni siskon päivitys: "Minusta tuli tänään täti", josta ei jäänyt kenellekään epäselväksi, kuka sai lapsen.

ystäväni viesti FB-seinälleni: Kuulin, että sinusta on tullut äiti, paljon onnea. 

Miksi ihmiset tekevät näin?

Vierailija
302/2222 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JannaPoo1 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä näkee varsinkin ryhmissä, mutta myös kavereiden päivityksinä: kuva esim. kissasta ja teksti "tässä minä nyt makaan, mami tuli saunasta ja laittoi iltapalaa, käytiin ulkona ihmisveljen kanssa ja isi saalisti minulle kuhan. Postipoika toi mamille paketin, jossa oli sukkahousuja. Niitä minä varovasti nuuskin, yhhyyyhhniih."

Nauran tälle aivan hulluna...🤣😂😁

Minun tuttavani postasi että hänen kissaltaan oli leikattu karvoja perseestä. :)

Nämähän on täysin ok, jos toinen vaihtoehto olisi se, että lapsista kirjoitellaan samantasoisia asioita. Olen aina ollut sitä mieltä, että pottapäivityksiä, alastonkuvia ja lapsensa lääkärikäyntejä jakavat voisivat hankkia vaikka kultakalan. Lemmikin yksityisyydestä ei tarvitse välittää tippaakaan ja kertomalla miten Mustin anaalirauhaset oli taas tulehtuneet, tekee hallaa korkeintaan itselleen, eikä muille ihmisiä. Itse Mustia ei liene kiinnostavan, vaikka koko lääkärikäynnin kera tyhjennysoperaation kuvaisi facebookiin. Sitten voikin nauraa ja pitää postaajaa idioottina ilman, että samalla tuntee surua lapsen puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/2222 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännipäissään spämmää aina turviksista ja Suomen valtion rappiosta. Hauskinta on se, että kyseinen herrasmies asuu neljättä vuotta Thaimaassa paikallisen vaimonsa kanssa.

Mikä tästä tekee hauskaa? Eikö tuo ihan vaan tarkoita sitä, että elää kuin opettaa? Tuskin hän oleskelee Thaimaassa turvapaikanhakijana tai aiheuttaa ongelmia.

Vierailija
304/2222 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini tykkää tehdä ruokaa ja usein töissä puhuu ruuanlaitosta/hyvistä ohjeista. Hän laittaa myös kuvia annoksistaan faceen, mutta ne on sitten niin surkeita kuvia että ihan itkettää. Laatu ihan hyvä (ottaa kuvat iPhone 6) mutta se sommittelu/tausta! Älytöntä tästä tekee se, että kerran esim. postasi kuvan ruuastaan ja tältä se kuva näytti; ruoka oli ihan ok näköistä, mutta se oli laitettu lautasen keskelle epämääräiseksi kasaksi. Lautanen oli tiskipöydällä jota ei ole pesty varmaan ikinä. Ihan täynnä tahroja ja kaikenlaista roinaa. Kuvassa näkyi likaiset astiat, likaiset tiskiharjat/-rätti, tyhjät kaljatölkit, Fairypullot ja p*skaiset kaakelit saumoineen. Muissakin kuvissa näkyy vaikka mitä.

Hän varmasti osaa tehdä ruokaa, mutta minkähänlaisessa kunnossa hänen asuntonsa on jos pelkkä tiskipöytä näyttää tuolta? Monesti hänellä on myös tahraiset vaatteet ja rasvaiset hiukset. Eikö kukaan sukulainen välitä?

Myös kuviin voisi panostaa. Miksi ottaa kuva likaisella tiskipöydällä? Laittaisi lautasen vaikka ruokapöydälle ja ostaisi jotain kukkia koristeeksi taustalle. En vain ymmärrä. Sitten hänen kaverinsa kommentoivat ”oi miten ihana annos😍” ”pitäis tulla syömään joskus!” jne.. itellä lähinnä katoaa ruokahalu noita kuvia katsoessa

Ylipäätään nämä ruuanlaittajat ovat melko tylsää seurattavaa. Ei se nyt ihan hirveästi kiinnosta, mitä tällä kertaa on padassa tai lautasilla, ellei tilanteeseen liity jotain erityistä. Jos kokki on todellakin ylittänyt itsensä, tai kyseessä on tosi spesiaali tilanne, kuvan ymmärtää. Jos kuvateksti on vitsikäs tai postaus on tehty Ei menny kuin Strömsössä -tyyliin, se on ihan hauskaa.

Lievästi ärsyttävää on silkka kehujen kalastelu, kuten muulloinkin.

Tykkään ruokahifistelystä ja katselen myös somessa mielelläni kuvia nimenomaan onnistuneista/kauniista annoksista. Mulle taas jotkut urheilupäivitykset on tosi boring. Mutta ei mua ne mitenkään ärsytä. Ihmiset nyt vaan on kiinnostuneet eri asioista.

Vierailija
305/2222 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolen häpeään kun facebook nostaa muistoja. Silloin poikaystävä (olimme 18-vuotiaita) on kirjoitellut seinälleni esimerkiksi "upeaa seks*ä kulta<3" . WHYYYYYY??

Ihan vaan tiedoksi, ne saa poistettua.

Vierailija
306/2222 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stalkkaus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasittavin ryhmä: ei postaile mitään koskaan ikinä (ehkä silloin tällöin vaihtaa profiili- ja kansikuvan), mutta tykkää muiden jutuista. Hmmm. 

Mikä tässä on rasittavaa? Olen itse tällainen fb-käyttäjä, koska ei vain jaksa kiinnostaa kaiken jakaminen. Olen fb:ssä harrastuksiin liittyvien ryhmien vuoksi.

Ei tykkääjät ärsytä, vaikka eivät itse postaakaan. Vähän creapya porukkaa ovat sen sijaan ne kaverit, jotka eivät postaa nitään, eivät kommentoi mitään, eivätkä tykkää mistään, mutta stalkkaavat silti aktiivisesti muita. Sitten vaan ilmenee esim. tavatessa kommenteista, että tarkkaan on seurattu.

Tää tuntuu vähän samalta kun joku kaveri kurkkisi pimeällä ikkunoista sisään sen sijaan, että tulisi reilusti ovesta sisään ja sanoisi moi. Ja en puhu nyt tuhansien seuraajien avoimista julkkistileistä, vaan tämä käytös siis ihan perusfrendien kesken, noin 100 frendin tilillä.

Mä oon tälläinen stalkkeri :D tosin, en kyllä seuraa ketään kaveria enkä tiedä asioita muutoin kuin naamatusten kerrottaessa. Olen siellä vain ryhmien takia, en muutoin olisi enää koko facessa.

Tosin, mun täti joka ei ole edes facessa, tietää kyllä kaiken mitä siellä kirjoitellaan. Kyttää lastensa tilin kautta.

Mutta ethän sä sitten ole stalkkeri, jos olet siellä vain ryhmien takia etkä seuraa tiiviisti muita. Pointti oli se, että jos seuraa tosi aktiivisesti muita, niin vois sen varmaan jotenkin ilmaista noin kavereiden kesken.

Vierailija
307/2222 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks en ole facessa. Tulee paha mieli näistä teidän postauksista. kaikki postaukset on paskaa, omanne on varmaan tosi mielenkiintoisia :D

Vierailija
308/2222 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- akateeminen, tohtorisnainen jakaa vähintään 5 x viikossa mutruhuuli selfien itsestään sexyssä asussa. Saa siinä kaverit ja sukulaiset ihmetellä!

- 2 pienen lapsen äiti postaa joka rakettispagetti annokset levinneenä ruokakaulureille. Lasten turhrituista naamoista myös kuvia joka vinkkelistä. 

- "taiteellinen" tuttava makaa lattialla ihme asennoissa ja ottaa selfietä tai ulkona nurmikolla mahallaan. Lähikuvia ikkunankarmeista, lohkeilevasta maalista puupinnalla tai heinänkorsista. 

Tässä ehkä ne toistuvimmat ihmeelliset.

Vierailija
309/2222 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en jaa henkilökohtaisia asioita faceen/instaan. Kun olin muutama vuosi sitten saamassa lasta, sen tiesivät vain työkaverini, ystäväni ja sukulaiseni. Siis kaikki ne ihmiset, joita näen oikeassakin elämässä säännöllisesti. (Ja ei, se ei ollut mikään salaisuus, ja olin tuolloin naimisissa, jos nyt joku takertuisi siihen, että salailin yksinhuoltajuutta tai vastaavaa). En vain halunnut tuoda sitä somessa millään tavalla esiin enkä tähän päivään mennessä ole laittanut lapsestani mitään kuvia someen. Mutta siis. Palataakseni raskauteen. En siis itse kirjoittanut synnytyksestä mitään, mutta onneksi muut ehtivät:

ex-mieheni siskon päivitys: "Minusta tuli tänään täti", josta ei jäänyt kenellekään epäselväksi, kuka sai lapsen.

ystäväni viesti FB-seinälleni: Kuulin, että sinusta on tullut äiti, paljon onnea. 

Itse olen tällähetkellä raskaana ja en ole myöskään facessa siitä ilmoittanut. Mutta meninpä äitini profiilia tässä katsomaan pitkästä aikaa, oli tehnyt jonkun testin tyyliin mitä tulevaisuus tuo tullessaan ja siinä luki että tulee vauva perheeseen tms sukuun. Kiva kun äiti siellä jengille kertoilee että tyttärensä saa esikoisensa. Äitini kavereissa on kuitenkin paljon sellaisia jotka minäkin tunnen ja jotka varmasti juoruavat eteenpäin. Että teki mieli kirjoittaa sinne pari valittua sanaa, en kuitenkaan jaksanut.

Vierailija
310/2222 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika sallivainen näiden juttujen suhteen, ja ymmärrän että päivitykset jotka minusta näyttävät turhilta tai typeriltä palvelevat muille jotain tarkoitusta. MUTTA:

-Passiivisaggressiiviset draamapäivitykset tyyliin "On se kyllä kumma kun sitä yrittää nähdä vaivaa ystävien eteen, ja silti saa osakseen vain välinpitämättömyyttä".  Siis aikuiset ihmiset, ihanko totta?

-Ylivalottuneet seksikissa-selfiet, jotka ovat kaikki samanlaisia ja jossa ko. henkilö ei näytä edes etäisesti tunnistettavalta (ja näitä siis monta viikossa). Myötähäpeä. 

-Typeriin arvointoihin osallistuminen, esim. "kommentoi ja voita ämpärillinen irtokarkkeja" (Siis joo olen itsekin perso makealle, mutta mielellään syön ne semmoisesta muutaman sadan gramman suljettavasta pussista enkä ÄMPÄRISTÄ. Vähän löytyy sentään vielä itsekunnioitusta.)

Vierailija
311/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki draamaa tihkuvat päivitykset ovat kyllä noloja, näihin jos joku kommentoi yrittäen antaa neuvoja niin päivityksen tehnyt haukkuu eri mieltä olevan maanrakoon v..ut raikuen, ei ole nuorista ihmisistä edes kysymys.

Vierailija
312/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tällähetkellä raskaana ja en ole myöskään facessa siitä ilmoittanut. Mutta meninpä äitini profiilia tässä katsomaan pitkästä aikaa, oli tehnyt jonkun testin tyyliin mitä tulevaisuus tuo tullessaan ja siinä luki että tulee vauva perheeseen tms sukuun. Kiva kun äiti siellä jengille kertoilee että tyttärensä saa esikoisensa. Äitini kavereissa on kuitenkin paljon sellaisia jotka minäkin tunnen ja jotka varmasti juoruavat eteenpäin. Että teki mieli kirjoittaa sinne pari valittua sanaa, en kuitenkaan jaksanut.

Mitä varten te olette sosiaalisessa mediassa, jos ette jaa siellä edes noin perustavanlaatuista tietoa, että perheeseen on syntynyt lapsi? Miksi pidätte facebook-kavereinanne ihmisiä, joilta haluatte salata tuollaisen asian? Jakelut voi myös tehdä vain osalle kavereista. Miten lapsen saaminen on "juoru", eikö se ole ihan vaan fakta? Joku ongelma täytyy asian kanssa olla, jos lapsen saaminen on salattava asia😮 Voihan joku tuttu tai puolituttu myös nähdä sinun liikkuvan lastenvaunujen kanssa jossain ja sitten lähtee "juorut" liikkeelle. Mummilta on varmaan kielletty kaikki lapsenlasta koskevat porinat toisten mummojen kanssa, se käy sääliksi, koska lapsenlapset ovat tärkeä elämänsisältö monille isovanhemmille. Sitten tietysti sitä juttua ei niin tulekaan, jos mummilta on evätty lapsenlapsen tapaaminen.

Vierailija
313/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömiltä tuntuvat myös avioparien keskustelut Facessa, oikeasti, elävätkö eristäytyneinä omissa kopperoissaan ja miksi eivät siinä tapauksessa käytä Whatsappia? Samat pariskunnat vihjailevat seksielämästään, ehkä saavat kiksejä sitten kun muutkin joutuvat osallisiksi, noloja ovat tosi asiassa.

Vierailija
314/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tulee puisteltua päätä kun tyypit ratkovat fb:ssä pirivelkojaan, ja käydään raivopäissään kirjottelemassa toisen seinälle uhkailuja. Tai ei aina välttämättä edes suoranaista uhkailua, mutta täytyy myöntää että kun tietyn tyypin seinälle henkilö x käy kirjottamassa "vastaa siihe luurii!! Jos joku on nähny Makea nii ilmottaa siitä mulle asap!" niin tietää jo oikeastaan mistä on kyse.

Eräällä tutulla kävi elämä niin ahtaaksi, että löytyi hirttäytyneenä. Se tuntui pahalta, vaikka varmasti olikin elämässään mokannut ja monia suututtanut.

Vierailija
315/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttava postaa koko päivän kulun ja vieläpä siten että pilkut ja pisteet puuttuu. Tähän tyyliin: Aamupuuro tehty ja syöty sitten koiran kanssa lenkillä käyty petri lähti kouluun uusi pyörä on hieno kohta pitää valmistautua töihin ruoka vielä uunissa.

Just tällaisia en ymmärrä. Ketä kiinnostaa? Onko face näille ihmisille jonkinlainen päiväkirja? Mä kirjoitan turhanpäiväiset jaaritukseni elämästäni korkeintaan sinne, vain omille silmilleni. Tuntuu että nykyään jotakin asiaa ei ole edes olemassa ennen kuin siitä jakaa kuvan tai tekstin somessa.

Vierailija
316/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen on masentunut tai muutoin voi huonosti, fasesta kannattaa pitää kuukauden tauko.

Ei tule postattua mitään ,jota myöhemmin katuisi

Ihan hyvä neuvo mutta itsellä on kaveri joka on masentunut ja ei halua apua eikä terapiaa. Faceseinälle on ollut jo vuosia vuodatettu kokemiaan vääryyksiä. Ensin postataan mietelause jolla osoitetaan syyllisyyttä ja sitten alkaa ties kuinka monennen kerran epäreiluuden muistelu vuodelta kivi ja kypärä ja kuka sanoi mitäkin. Hän on totaalisen jumissa tuossa tilanteessa. En jaksa olla yhteydessä koska sama levy pyörii vuodesta toiseen. Oli pakko laittaa esto jossain vaiheessa päälle.

Vierailija
317/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavaperheen rouva aiheuttaa jokaisella postauksellaan myötähäpeää, niistä pari esimerkkiä:

1. Rouva oli perheineen vieraillut rippijuhlissa, jossa päivänsankari oli halunnut ottaa yhteiskuvan saapuvien vieraiden kanssa. Rouva päätti postata yhteiskuvan fb, mutta päivänsankari oli leikattu kuvasta pois. Tunnisteina #blessed #lovemyfamily yms.

2. Alituiset laihdutuskuvat, ylpeily pudonneista kiloista. Samaan aikaan hoidattaa lapsensa isovanhemmilla, ilmankos on aikaa laihduttaa :)

Ylipäätänsä ärsyttää tuommoinen kiiltokuvamaisuus sosiaalisessa mediassa, postaukset harvoin kertoo mitään ihmisen todellisesta elämästä.

Vierailija
318/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä mainita, että en ymmärrä ollenkaan niitä postauksia missä on kuva lapsen ristiäisistä/nimiäisistä ja tekstissä lapsen koko nimi sukunimeä myöten. Onhan se kiva asia ja ylpeyden aihe kun lapselle on löytänyt kivan nimen, mutta kuuluko kaikkien ihmisten tietää asiasta? Ei. Jos profiilisi on julkinen, moni tuntematon tietää nyt lapsesi nimen jokaista yksityiskohtaa myöten.

Minä en ymmärrä mitä ihmeen haittaa siitä on kenellekään että joku tietää lapseni nimen..?

Vierailija
319/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiset fb-profiilit, joissa kerrotaan ihan kaikki. Talousasiat, seksiasiat, lääkeasiat, parisuhdekuviot ym. Aika vähän seuraan enää mitää fb:ssä, ihmisistä on tullu outoja. Luen mielelläni järkeviä päivityksiä jostain järkevästä aiheesta. Mutta liirumlaarumi ei kiinnosta. Ärsyttävää on myös vihjailu: laitetaan salaperäinen päivitys eikä kerrota mitä se tarkottaa. "Ette arvaa mitä mulle just tapahtu"  Joo ei arvata eikä edes yritetä. En ymmärrä, miksi pitää ottaa kuva ruoasta.jonka aikoo kohta syödä. Otatko kuvan sitten siitäkin, miltä se näyttää, kun tulee toisesta päästä...

Vierailija
320/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- akateeminen, tohtorisnainen jakaa vähintään 5 x viikossa mutruhuuli selfien itsestään sexyssä asussa. Saa siinä kaverit ja sukulaiset ihmetellä!

- 2 pienen lapsen äiti postaa joka rakettispagetti annokset levinneenä ruokakaulureille. Lasten turhrituista naamoista myös kuvia joka vinkkelistä. 

- "taiteellinen" tuttava makaa lattialla ihme asennoissa ja ottaa selfietä tai ulkona nurmikolla mahallaan. Lähikuvia ikkunankarmeista, lohkeilevasta maalista puupinnalla tai heinänkorsista. 

Tässä ehkä ne toistuvimmat ihmeelliset.

Mä luultavasti ehkä jopa saattaisin pitää näistä:

"- "taiteellinen" tuttava makaa lattialla ihme asennoissa ja ottaa selfietä tai ulkona nurmikolla mahallaan. Lähikuvia ikkunankarmeista, lohkeilevasta maalista puupinnalla tai heinänkorsista. "