Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?

Vierailija
06.08.2018 |

Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.

Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.

Kommentit (2222)

Vierailija
321/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-"pakollinen" joulupäivitys ja kuvassa suttuinen kuva joulupöydästä, kuva on niin tärähtänyt että tuskin näkee että siinä on ruokapöytä (alkolla ei osuutta, postaaja hieman yksinkertainen ja someriippuvainen)

-kuvat hautajaisista, tyylin haudattiin rakas pappa tänään ja kuvasarja arkusta yms (postaajana narsisti joka haluaa huomiota hinnalla millä hyvänsä)

Vierailija
322/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookilla on kaksi miljardia käyttäjää. Ei ketään kiinnosta jonkun randomin tenavat tai alapäävaivat. "Se mikä menee nettiin, pysyy netissä" ei myöskään pidä paikkaansa. Minullakin on ollut blogi, mutta eipä ole enää. Imartelisin itseäni, jos kuvittelisin jonkun ottaneen siitä kuvakaappauksia ja säilyttäneen ne jossain jemmassa.

En postaisi lapsistani kuvia arveluttavissa tilanteissa, mutta itseäni hieman huvittaa joidenkin moralistien hysteerinen pelko siitä, että nyt Mico-Yasminia kiusataan koulussa, koska äitinsä pisti siitä yksivuotiaana naamakuvan face-seinälleen. Mico-Yasminillakin on oikeus yksityisyyteen blaa, blaa, blaa. 

Tajuatteko te, miten vaikeaa on saada vaikkapa yritykselle näkyvyyttä netissä? Suomenkielisiäkin blogeja on puoli miljoonaa, ulkomaisista puhumattakaan. Näkyvyyskään ei takaa maksavia asiakkaita. Tuhat kertaa vähemmän kiinnostavat neverhöödien rakkaudenhedelmät ja heidän keliakiansa.

Teinit eivät edes ole facebookissa enää. Twitter-viestit tulevat ja menevät. 

Some-postaukset kiinnostavat vain asianosaisia. Mico-Yasminin mummo ja hänen äitinsä eksä saattavat olla kohteliaisuudesta kiinnostuneita hänen kuvastaan ja perheen Thaikkulan-lomasta. Muut eivät. Väite, että hänen loppuelämänsä on nyt pilalla, ei pidä paikkaansa. 

Jotain realismia. Jos tälle linjalle lähtee, niin someen ei kannata postata mitään. Ketä kiinnostaa mikään kuva tai mikään mielipide yhtään mistään?

No minkähän takia sitten itsekin olet kirjoittanut blogia, jos ketään ei kerran kiinnosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä tulee puisteltua päätä kun tyypit ratkovat fb:ssä pirivelkojaan, ja käydään raivopäissään kirjottelemassa toisen seinälle uhkailuja. Tai ei aina välttämättä edes suoranaista uhkailua, mutta täytyy myöntää että kun tietyn tyypin seinälle henkilö x käy kirjottamassa "vastaa siihe luurii!! Jos joku on nähny Makea nii ilmottaa siitä mulle asap!" niin tietää jo oikeastaan mistä on kyse.

Eräällä tutulla kävi elämä niin ahtaaksi, että löytyi hirttäytyneenä. Se tuntui pahalta, vaikka varmasti olikin elämässään mokannut ja monia suututtanut.

Onneks mulla ei tuollaisia kavereita mutta pilvenpolttajat on ihan tanan lapsellisia.

"Kello on kohta 4:20,hihihi", "mihinkä laitoin Amsterdamin tuliaiset?hihihi" ja niin edelleen.

Oon muutamaan kommentoinut että kyllä me tajutaan että alat poltteleen ja ei siihen pilven ostoon mitään ulkomaita tarvita.

Suuttuvat ja kohta taas sama meno jatkuu. Kyseessä 30+ ihmiset. Ilmeisesti se jatkuva polttelu saa aivot pysymään teini-iässä.

Vierailija
324/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vain mieleen, en ole ikinä kertaakaan kommentoinut, tykännyt tms. aviomieheni kanssa somessa koko suhteemme aikana!

Nykyään ollaan molemmat eri someissa (toinen face, toinen insta) molemmilla omat juttunsa ja ei siis edes seurata toisiamme. Yhteydenpito tapahtuu kasvokkain kotona tai kahdenkeskisissä keskusteluissa whatsappilla, mutta ei koskaan julkisessa somessa.

Ja ollaan siis alle 30v ja yhdessä oltu onnellisesti jo 10 vuotta.

Vierailija
325/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttuni, 25v. nainen postailee:

1) juttuja koiransa anaalirauhasista ja siitä minkä urotyön oli tehnyt, kun oli ne opetellut tyhjäämään. Yök.

2) tissiselfieitä (telfie?), eli rannalla ollaan ja ihan liian pienissä bikinien yläosissa. Eli tissit pursuavat joka suuntaan. Kuvitelkaa, kun teletappien kotikumpua koetettaisiin peitellä nenäliinalla, efekti on näet sama.

Ai niin ja niitä kuvia pitää ottaa niin, että tyhmempikin näkee että tissejä tässä markkinoidaan, mutta jos joku asiasta huomauttaa (mm. kerran tämän naisen oma täti), niin hän on kateellinen merihirviö, joka ei ymmärrä mistään mitään!

3) humblebraggingiä niin pirukseen. Jouluna postasi kuvan rahatukosta ja lahjakasasta, kuvateksti jotain: "hihihi, näin jouluna on aina paljon parempi antaa kuin saada. Siis mä en todellakaan lahjoja kaipaa, mut tämmöst kaikkee kivaa mä aion mun ystäville antaa!" ja tämän perään kommenttikentässä kauhea kehukeskustelu niiden bestiksien kanssa. "Siis (nimi) sä oot kyllä jaloin ja anteliain ihminen, jonka tunnen <33" ja aloittaja vastaili kaikkiin tyylillä "niin mä kyllä olenkin! Siis kai mä vaan oon elämässä saanu niin paljon kaikkea hyvää itse ansaittua, että haluan vaan auttaa niitä jotka on mun sydäntä lähellä. En tiiä miten musta on kyllä tullu näin vaatimaton!<<33"

4) näitä salaperäisiä "kun ei keneenkään voi luottaa" -postauksia. Joku kysyy että miten niin, niin en nyt ala tässä facessa avaamaan, mutta jotkut vaan on ikäviä ihmisiä.

5) nolauspostauksia miehistä, jotka ovat tulleet juttelemaan. Siis kertoo että baarissa tuli se ja se MarkkuJarmo juttelemaan, ja sanoi että olen seksikkäin nainen ikinä! Hahahaa MarkkuJarmo miten nolo olet! Ja jos joku lähestyy netissä, niin nimimerkkien kanssa postaillaan näyttökuvia näistä "noloista".

Vierailija
326/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran viikossa uusi selfie jota muokattu niin ettei livenä tunnistaisi. Rinnat esillä jne.

Marketta?? :D aina vaan niitä silikooneja ja persettä. Ja just muokkaa ne kuvat että totuus on kyllä.. Nuhjuinen ja olematon. Ei ole mikään terve muija päästä.

Vierailija
327/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä oudointa, mutta yli viikon mittaiselta häämatkalta päivittäinen "päiväkirja" facebookiin

Vierailija
328/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan viisi postausta siitä kuinka on hiljentymisretriitillä. Ja tietenkin oma naama jokaisessa ettei vaan pääsis unohtumaan.

Vierailija
329/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs "kauneutensa" menettänyt nelikymppinen rouva on piirtänyt selvästi erottuvat kajalviivat silmiinsä myöhemmin. Toinen on luihuttanut todella lihavan naamansa äärikapeaksi.

Vierailija
330/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ihminen oli jatkuvassa draaman kierteessä ja milloin pomot, työkaverit, ystävät, seurakunta, maailmankaikkeus oli kohdellut huonosti. Juttelin hänen kanssaan kun hän halusi sitä, mutta kun hän alkoi vaatimaan ymmärrystä ja lopulta alkoi kritisoimaan minua ja päivityksiäni, etten ymmärrä tarpeeksi (olen empaattinen) vedin linjat kiinni. Kenenkään terapeutti ei tarvitse olla kun vielä saa haukut päälle.

Toinen kenet olen poistanut tai blokannut on ihmistyyppi joka suorastaan kerjää huomiota. Jos päivitykset ovat täyttä hömppää, ja on oikeastaan ihan sama tykkääkö niistä vai ei.

Vierailija
331/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma naama muutamia satoja kertoja. Aina sama omahyväinen ilme.

Vierailija
332/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva sairaasta lapsesta. :( Tämä ko. äiti aina laittaa kuvat lapsistaan ku on kipeenä ja myös check in lääkäriasemille Facebookissa reaaliajassa. En vaan tajua, lapsilla ei oo mitään yksityisyyttä. Ja myös kylpykuvat on sellaisia mitä en ymmärrä.

Vierailija
333/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen on masentunut tai muutoin voi huonosti, fasesta kannattaa pitää kuukauden tauko.

Ei tule postattua mitään ,jota myöhemmin katuisi

Ihan hyvä neuvo mutta itsellä on kaveri joka on masentunut ja ei halua apua eikä terapiaa. Faceseinälle on ollut jo vuosia vuodatettu kokemiaan vääryyksiä. Ensin postataan mietelause jolla osoitetaan syyllisyyttä ja sitten alkaa ties kuinka monennen kerran epäreiluuden muistelu vuodelta kivi ja kypärä ja kuka sanoi mitäkin. Hän on totaalisen jumissa tuossa tilanteessa. En jaksa olla yhteydessä koska sama levy pyörii vuodesta toiseen. Oli pakko laittaa esto jossain vaiheessa päälle.

Tarkennuksena vielä että päivitykset ovat julkisia ja ihan nimelläkin ihmisiä mainitaan jotka ovat niihin vääryyksiin syyllistyneet. Niin noloa! Hän käy jotain ihme oikeudenkäyntiä siellä seinällään. Todella ikävää että tyypin ajatusmaailma on noin kapeutunut.

Vierailija
334/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni osallistui FB:n mukaan siihen Welcome To Finland tapahtumaan

Vierailija
335/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri, ihan aikuinen kolmekymppinen sihteerirouva ja kahden lapsen äiti, postaa facebookiin tunnekuohussaan (joita on aika usein) avautumisia: "Kyllä on mahtavaa, kun se yksi vaan on tommonen kusipää, ja tässä on kyllä kaikkee uskomatonta paskaa taas ollut, että oon todella järkyttynyt eräiden käytöksestä!!!!"

Välillä sitten tunnekuohun ilmeisesti laantuessa poistelee näitä jälkikäteen. Joskus ei poista, mutta ei ikinä avaa asiaa sen kummemmin, vaikka saa joltain uteliailta hyväuskoisilta aina monta kommenttia tyyliin "Kuka nyt, kerro?", "Ootko kunnossa?", "Voi ei, mulle voit aina tulla puhuun!"

Melko keskenkasvuista.

Vierailija
336/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä itse. Teininä vuonna 2008 sain ekan kunnon työpaikan, olin ihan masseissa ja kerroin irc-gallerian seinällä (päiväkirja vai mikä se oli) paljonko tililläni on rahaa ja kuinka hyvä palkka minulla on...:D Kyllä se 3000e/kk tuntui tosi suurelta, etenkään kun ei ollut vuokria maksettavana, törsäsin vaan kaiken.

Toinen juttu mitä sinne tuli laiteltua, jotain yhden yön jutuista, kuvaa vatsastani johon joku jamppa oli kirjoittanut "Joni kävi täällä" ja nuoli alaspäin.. aaagh, kuolen häpeästä kun ajattelinkin asiaa... :D Ja kuvia duckface ilme naamalla kaula purtuna..

Ja vähän nuorempana ne yhteisöt:

Panetko vastaan jos panen sua?

Katuhuoraksi Tallinnaan

Yms..

Nolointa on että eräs sukulaiseni oli sitten näyttänyt profiilini vanhemmilleni, jotka pettyivät tosi pahasti minuun..

Vierailija
337/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on lääkäri, postasi mukavitsikkään päivityksen potilaastaan. Sisälsi vessajuttuja ja mainitsi vielä potilaan olleen kehitysvammainen. Tokihan tässä ei rikottu vaitiolovelvollisuutta kun nimeä ei mainittu, mutta potilaan edesottamuksista päivittäminen osoitti täydellistä idiotismia ja huonoa makua. Tosi fiksu ja kiva ihminen, on tunnettu pitkään. En olisi ikinä uskonut, että noin voisi pettää arvostelukyky.

Vierailija
338/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi fb-tuttu tekee töitä itsenäisenä yrittäjänä kotonaan. Noin kerran viikossa faceen pamahtaa yksityiskohtainen selvitys jostain asiakkaasta, että mitä se oli sanonut, vaatinut, pyytänyt tai mokannut sekä lueteltuna kaikki maksamatta olevat laskut (ilman nimiä tai mitään kylläkin). Muutenkin tää ihminen on sellainen negatiivisuuden multihuipentuma kaikissa päivityksissään. Ne on aina kilometrin mittaisia tilityksiä, ilmeisesti luulee kirjoittavansa sarkastisen hauskasti, mutta ihan vaan raskaita tekstejä tuottaa. Ja aina valittaa, ihan kaikesta. Perusilmekin kaikissa kuvissa + perhekuvissa on kaikilla suupielet alaspäin. Ikinä tainnut yhtään hymyä nähdä kuvissa.

Vierailija
339/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yks tuttu ei tee mitään muuta kuin valita, oikeesti ei koskaan mitään positiivista. Ja jos ei valita kertoo kuinka on taas käynyt jossain lääkärissä tai sairaalassa leikattavana taikka kertoo mitä tabuja taas vetäny kun päätä särkee tai haukkuu miehensä.

Kyseessä täysin terve (luulosairas) keski-ikäinen nainen

Jaa, että leikkaavat täysin tervettä ihmistä?

Vierailija
340/2222 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttava synnytti kuolleen vauvan ja laittoi Facebookiin kuvan, jossa hän pitää kuollutta vauvaa sylissään hymy kasvoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä