Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?
Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.
Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.
Kommentit (2222)
Hmm, miksiköhän kommenttiani ei lisätty tänne:
Eli eräs konkurssin partaalla ollut ravintolayrittäjä-tuttavani tuli paikkakuntamme puskaradioon kyselemään neuvoja, miten hänen ravintolabisneksen saisi taas kukoistamaan. Sai paljon hyviä ja edullisia kehitysideoita, mutta yrittäjä alkoi vikistä, kuinka nämä kommentoijat mustamaalaa hänen mahtavaa yritystään ja luulevat olevansa ammattikokkia parempia. Tässä paikassa kusi ns. kaikki: ruoka oli yllätyksetöntä, rasvaista mättöä, sisustus olematon ja ikkunoissa ei ollut mitään teippejä eikä valokylttejä, eikä paikkaa myöskään mainostettu missään. Eli suurin osa paikkakuntalaisista tuskin edes tiesi, että keskustassa on tuollainen ravintola.
Pari viikkoa tuosta tuli huutamaan tuonne ryhmään että "Haistakaa paska *paikkakunta*! Menkää v*ttu muualle syömään kun ette kerta paremmista sapuskoista tiedä!" No senhän arvaa miten tuossa lopulta kävi: konkkaan ja satojentuhansien velat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onhan näitä...
n. 40 v mies, itse sairaseläkkeellä, kilonpainoinen leijonariipus kaulassa, kiroaa jokaisen mamu uutisen ja muut loiset. Sitten tuleekin jo valitus kun kela ei ole maksanut hänen laskujaan. Töitä ei pysty tekemään, mutta hirveän halkopinon halkominen ei mikään ongelma. Vetää viinaa ja vittuilee illalla/yöllä ja poistaa ne päivällä kun herää.
. 40 v nainen, toki ihan hyvännäköinen, profiilikuva vaihtuu 2-5 kertaa päivässä....
koiraihmiset, kymmeniä kuvia ja videoita joka päivä louskuleuasta...
”koiraihmiset, kymmeniä kuvia ja videoita joka päivä louskuleuasta...”
Itse julkaisen lähinnä vain koirastani kuvia, mutta sekin 1 kuva/viikko tai vähemmän. En halua itsestäni mitään väkisin otettuja kuvia laittaa mihinkään. Moni kaverini/sukulaiseni tykkää koirista ja he myös kommentoivat kuvia. Koirani on kuitenkin minulle toiseksi tärkein asia elämässäni. Edelle menee vain mieheni enkä hänestäkään mitään kuvia halua julkaista :D Toki laitan myös kuvia luonnosta ja matkoilta. Jos ei kiinnosta, älä seuraa.
Kavereiden lemmikki kuvista tulee aina hyvä mieli:)
No kuitenkin siinä 20 kpl kuvaa/päivä on se ihan sama karvakasa, miksi niitä pitää laittaa niin monta? Jokapaivä? Siitä samasta piskistä, onhan toi jo nähty??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä juoksuharrastusryhmässä muutama nainen postailee jatkuvalla syötöllä tissivälikuvia tyyliin ”lenkin jälkeen uimassa”. Paras (tai pahin) on kuitenkin hieman iäkkäämpi nainen ja hänen lukuisat yläviistosta otetut erittäin käsitellyt kuvat. Huulipunat ja tissit kohdillaan, naama sumea ja ah, niin hehkeä. 😁
Tuosta juoksuharrastusjutusta tuli mieleen, että aina ihmiset ei ees miellä noita tissinvälikuviksi .
Mä treenasin ennen puoliammattimaisesti yhtä lajia enkä paljon ihmisiä muista piireistä ees tavannut. Siihen tottu, että ihmiset oli vimpan päälle timmejä ja treenivaatteet tiukkia...se oli normimeininki eikä mitkään herutusjutut ees käyneet mielessä.
Nyt vuosia myöhemmin ja monta kiloa plösömpänä vasta tajuan miten eri silmin joku tavis niitä treeniasuja vois katsella.
Mulla on ystävä joka postaa myös treenikuviaan mutta ei hänen tarvitse tissivakoaan joka kuvassa esitellä kuten eräiden. Niitä treenipaitoja kun on saatavana myös vähän vähemmän antavalla kaula-aukolla.
Mutta silti juuri niitä tissinvälikuvia tai kuten sanot ” ihan normi treenivaatekuvia” pitää postailla kaikkien nähtäville😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onhan näitä...
n. 40 v mies, itse sairaseläkkeellä, kilonpainoinen leijonariipus kaulassa, kiroaa jokaisen mamu uutisen ja muut loiset. Sitten tuleekin jo valitus kun kela ei ole maksanut hänen laskujaan. Töitä ei pysty tekemään, mutta hirveän halkopinon halkominen ei mikään ongelma. Vetää viinaa ja vittuilee illalla/yöllä ja poistaa ne päivällä kun herää.
. 40 v nainen, toki ihan hyvännäköinen, profiilikuva vaihtuu 2-5 kertaa päivässä....
Itse julkaisen lähinnä vain koirastani kuvia, mutta sekin 1 kuva/viikko tai vähemmän. En halua itsestäni mitään väkisin otettuja kuvia laittaa mihinkään. Moni kaverini/sukulaiseni tykkää koirista ja he myös kommentoivat kuvia. Koirani on kuitenkin minulle toiseksi tärkein asia elämässäni. Edelle menee vain mieheni enkä hänestäkään mitään kuvia halua julkaista :D Toki laitan myös kuvia luonnosta ja matkoilta. Jos ei kiinnosta, älä seuraa.
Kukaan jatkuvasti postaava, kuten sinä, ei kuitenkaan osaa vastata koskaan siihen, että miksi haluaa tehdä niitä postauksia. Miksi sitä pitää korostaa, että esim. koira on niin tärkeä sulle? Miksei se riitä, että itse tiedät sen?
Jatkoa vielä tähän, että voithan yksityisesti laittaa kuitenkin kuvia toisille. Miksi niiden pitää olla julkisesti kaikilla nähtävillä?
Ne on julkisesti nähtävillä sillä moni ihminen tykkää koirista. Itsekkin seuraan koiria esim. Instagramissa. Kuvat piristää päivää ja saa hyvälle mielelle. Älä ole niin tosikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onhan näitä...
Kukaan jatkuvasti postaava, kuten sinä, ei kuitenkaan osaa vastata koskaan siihen, että miksi haluaa tehdä niitä postauksia. Miksi sitä pitää korostaa, että esim. koira on niin tärkeä sulle? Miksei se riitä, että itse tiedät sen?
Jatkoa vielä tähän, että voithan yksityisesti laittaa kuitenkin kuvia toisille. Miksi niiden pitää olla julkisesti kaikilla nähtävillä?
Ne on julkisesti nähtävillä sillä moni ihminen tykkää koirista. Itsekkin seuraan koiria esim. Instagramissa. Kuvat piristää päivää ja saa hyvälle mielelle. Älä ole niin tosikko
Ne menee myös niille, jotka eivät ole niin koirafaneja. Mutta ei se mitään, ainahan voi kavereista poistaa, jos ei jaksa päivittäin kuvia samasta koirasta, joka makaa, istuu, makaa, istuu jne. Monihan täällä on juuri noin tehnytkin eli poistanut. Ensin on kuitenkin nauranut katketakseen näille postauksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onhan näitä...
Ne menee myös niille, jotka eivät ole niin koirafaneja. Mutta ei se mitään, ainahan voi kavereista poistaa, jos ei jaksa päivittäin kuvia samasta koirasta, joka makaa, istuu, makaa, istuu jne. Monihan täällä on juuri noin tehnytkin eli poistanut. Ensin on kuitenkin nauranut katketakseen näille postauksille.
”päivittäin”
Hah luitko yhtään mitä kirjotin? :D yksi kuva/viikko tai vähemmän. Joskus myös kuukausien taukoa. En aina jaksa päivittää somea. Ei se niin tärkeää ole. Mulla on muutakin elämää
Vanha tuttavani julkaisi kuvan 13v tyttärensä verisistä pikkareista ja kuvatekstinä ”(lapsen nimi) on kasvamassa naiseksi❤️ Olen niin odottanut tätä hetkeä. Taas yksi asia enemmän yhteistä”
Ilmiannoin kuvan ja poistin kavereista. Ihan älytöntä miten joku voi tehdä näin. Teksti ois ollu vielä siedettävä (tosin outo sekin) mutta kuva oli ihan liikaa.
Lapsen äiti oli kyllä hieman erikoinen kun oltiin ”kavereita” teininä. Kehuskeli aina kuinka hyvää seksiä poikaystävän kanssa oli ja muutenkin kertoi tosi henkilökohtaisia juttuja.
postasi koirastaan kuvan jossa koiralla ei ollut karvoja
Erään miespuolisen tuttavani avovaimo tuo esiin lähes kaikissa omissa ja avomiehensä postauksissa heidän seksielämäänsä; kuinka villiä/aktiivista/mahtavaa se on. Tällä miehellä on paljon naisia ystävinä ja ilmeisesti mustasukkaisena tahtoo korostaa asemaansa. He ovat vieläpä noin 40-vuotiaita jo. Tunnen suurta myötähäpeää noista kommenteista.
Eräs tuttavani taas postasi kuvan lapsensa kakasta potassa. Se on jäänyt valitettavasti aika lähtemättömästi mieleen.
Vierailija kirjoitti:
jumala armahtaa minä en kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 40 v naisen kitkerää tilitystä itselleen etäisen isän kuoleman jälkeen siitä miten toiset sisarukset olivat tehneet kaiken väärin, teksti kuolinilmoituksessakin oli väärää.
Nainen ei itse pitänyt yhteyttä isäänsä, ei halunut vastata hänelle eikä tavata. Tiedän hänen kertomat syyt ja niíssä ei ollut mainintaa esim väkivallasta. Nainen koki vaan olevansa ulkopuolinen, mut eipä sitä sisäpiiriin pääsekään jos ei yhteyttä pidä...
Nainen on siis kärsinyt "isättömyydestä".
Kun isä kuollut ja mahdollisuutta sovintoon ei enää ole , on romahtanut henkisesti.
Suruissaan ja vihoissaan postannut epäasiallisia viestejä.
näin voi käydä....:(
Uskoisin että Isä on tehnyt hänelle jotain anteeksiantamatonta
Hän valitsi isättömyyden.Olen ollut tilanteissa läsnä kun hän on torjunut isänsä lähestymisyritykset, kerran julkisella paikalla jopa nolaten isänsä väkijoukon keskellä.
Että jos jotain on surrut niin omaa typerää käytöstään.
Tuttavani postasi kuvan lapsestaan pelaamassa pleikkaria. Eihän siinä mitään, mutta lapsi on 9v ja pelin ikäraja 18. Pelissä tapetaan toisia ja muutenkin on tosi väkivaltainen peli. Kyseessä siis GTA V. Sitten ihmetellään kun lasten väkivaltaisuus kasvaa..
Eräs entinen työkaveri postailee etenkin viikonloppuisin sekoiluistaan miesystävänsä kanssa, tai siis lähinnä haukkuu tätä ja miehen "huo ria", seuraavan vkonloppuna istutaan faeckuvissa yhdessä sormukset sormissa ja ollaan niiin onnellisia. Kunnon matti ja mervi -meininkiä siis. Ja tää ihminen toimii viranomaisena jolla on facekaverina mm. asiakkaitaan. Ei ymmärrä ei.
Serkkuni postaa usein lapsistaan alastonkuvia. Eilenkin illalla oli laittanut kuvan missä hänen 5v tyttärensä ja 2v poikansa ovat kylvyssä ihan alasti! Ei siis mitään peitetty vaan kaikki näkyvillä. 5v lapsi on kuitenkin jo aika iso.. Välillä hän myös postaa videoita lapsista alasti ja tekstinä ”ihanaa juosta nakkena. usein ollaan kokoperhe alasti :)” tms. kuvottavaa. Onko ihan kaikki pakko julkaista somessa? Oon muutaman kuvan ilmiantanutkin ja ne on poistettu, mutta ei silti opi.
Vierailija kirjoitti:
Älkää hei postatko niitä lastenne kuvia lainkaan sosiaaliseen mediaan. Lapsellakin on yksityisyyden suoja, eikä kukaan halua, että 10 vuoden päästä googlettamalla löytyy potta-, vaippa- ja alastonkuvia. Lasten nimiä ei koskaan nettiin, eikä myöskään sellaisia kuvia, missä näkyy naama tai ovat muuten tunnistettavissa. Varsinkin jos teillä ei ole yksityisyysasetukset kunnossa ja kaikki kaverin kaverit pääsee profiiliin - siinä on helposti 10K ihmistä jo tutkimassa teidän muksun nännejä. Tämä pitää tolkuttaa myös isovanhemmille ja muille perheenjäsenille.
Jotain järkeä nyt tähän touhuun, on aika inhottavaa lapsia kohtaan jakaa koko tenavan elämä, ennenkuin hänellä on asiaan mitään sanavaltaa. Kuvia voi jakaa läheisille vaikka whatsappissa, mutta en laittaisi sinnekään mitään arkaluontoista.
Ketään ei myöskään kiinnosta suolen toiminta, oli kyseessä sitten lapsi tai aikuinen. Fetissifoorumeille voi sitten käydä ripuleistaan hehkuttamassa.
Itse aloitin internetin käytön jo ysikytluvun alkupuolella, ja silloin oli ihan itsestäänselvää, että mitään henkilökohtaista ei sinne omalla nimellä kannata laittaa (linkedin poislukien). Jos mun nimeni, alkuperäisen, seuraavan tai kolmannen guuglettaa, ei löydä mitään muuta kuin työelämään liittyviä juttuja. Oisko ihan mahdoton ajatus?
Minä en ole täysin ehdoton lasten kuvien suhteen silloin, kun ne käyvät tarkan seulan läpi ja yksityisyysasetukset on kunnossa. Hurjinta on juuri ne vaippakuvat, lapsen koko nimi lisätty, profiili julkinen ja paljon kavereita. Ihan käsittämätöntä ajattelemattomuutta. Minullakin on yksi tämmöinen fb-kaveri, joka jakaa ihan kaiken. Lasten koko nimet tägättyinä, eli nimellä hakemalla löytyy jatkossakin. On kirjoitettu miten kives ei ole laskeutunut, on oksennustauti, vaippakuvia, joissain kuvissa ihan alasti, parisuhdetta ruoditaan julkisesti ja ihan kaikki elämästä on siellä esillä.
Sitten taas, en osaa nähdä pahana toisen fb-kaverin toimintaa. On tänä vuonna laittanut lapsistaan yhden kuvan. Kaikilla siistit vaatteet päällä ja koko perhe yhdessä matkalla, siellä sitten otettu ”poseerauskuva” jossa seisovat nähtävyyden edessä. Kuvateksti tyyliä ”koko perhe pääsi lomailemaan paikkaan x, mukavaa on ollut ja paljon nähtävää”. Ei mainittu nimiä, ei mitään noloa kuvassa ja kavereita vain me läheisimmät ihmiset, eli 60 kpl. Lisäksi todella tarkat yksityisyysasetukset.
Jos lapsi antaa luvan ja kuva on sellainen, joka voisi ihan hyvin olla lehtikuva, en näe ongelmaa. Kyllähän lapsia näkyy lehdissä ja tv:ssa, usein jopa nimen kanssa. Ne ei kuitenkaan ole mitään pottakuvia, eikä kuvatekstissä kerrota, miten Tsesica-Matteli teki ekat pottapissit. Teksti on vain hyvin neutraali, tyyliä Tsesica-Matteli tuli isän kanssa torille nauttimaan kesän ensimmäisen jäätelön. Siinä en näkisi ongelmaa, kunhan lapsista antaa muutenkin tietoa tasan sen verran, kuin voisi julkisesti levittää. Käytiin leikkipuistossa, koulut alkaa taas, onpa mukava, jalkapallopelissä oli hauskaa -tyylissä ei ole arkaluontoista tietoa. Toki kiinnostavuudesta voi olla montaa mieltä. ”Käytiin leikkipuistossa ja Pircco-Juccia itketti kovasti, voi pientä mussukkaa!” taas ei ole ok.
Työkaverini tykkää tehdä ruokaa ja usein töissä puhuu ruuanlaitosta/hyvistä ohjeista. Hän laittaa myös kuvia annoksistaan faceen, mutta ne on sitten niin surkeita kuvia että ihan itkettää. Laatu ihan hyvä (ottaa kuvat iPhone 6) mutta se sommittelu/tausta! Älytöntä tästä tekee se, että kerran esim. postasi kuvan ruuastaan ja tältä se kuva näytti; ruoka oli ihan ok näköistä, mutta se oli laitettu lautasen keskelle epämääräiseksi kasaksi. Lautanen oli tiskipöydällä jota ei ole pesty varmaan ikinä. Ihan täynnä tahroja ja kaikenlaista roinaa. Kuvassa näkyi likaiset astiat, likaiset tiskiharjat/-rätti, tyhjät kaljatölkit, Fairypullot ja p*skaiset kaakelit saumoineen. Muissakin kuvissa näkyy vaikka mitä.
Hän varmasti osaa tehdä ruokaa, mutta minkähänlaisessa kunnossa hänen asuntonsa on jos pelkkä tiskipöytä näyttää tuolta? Monesti hänellä on myös tahraiset vaatteet ja rasvaiset hiukset. Eikö kukaan sukulainen välitä?
Myös kuviin voisi panostaa. Miksi ottaa kuva likaisella tiskipöydällä? Laittaisi lautasen vaikka ruokapöydälle ja ostaisi jotain kukkia koristeeksi taustalle. En vain ymmärrä. Sitten hänen kaverinsa kommentoivat ”oi miten ihana annos😍” ”pitäis tulla syömään joskus!” jne.. itellä lähinnä katoaa ruokahalu noita kuvia katsoessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää hei postatko niitä lastenne kuvia lainkaan sosiaaliseen mediaan. Lapsellakin on yksityisyyden suoja, eikä kukaan halua, että 10 vuoden päästä googlettamalla löytyy potta-, vaippa- ja alastonkuvia. Lasten nimiä ei koskaan nettiin, eikä myöskään sellaisia kuvia, missä näkyy naama tai ovat muuten tunnistettavissa. Varsinkin jos teillä ei ole yksityisyysasetukset kunnossa ja kaikki kaverin kaverit pääsee profiiliin - siinä on helposti 10K ihmistä jo tutkimassa teidän muksun nännejä. Tämä pitää tolkuttaa myös isovanhemmille ja muille perheenjäsenille.
Jotain järkeä nyt tähän touhuun, on aika inhottavaa lapsia kohtaan jakaa koko tenavan elämä, ennenkuin hänellä on asiaan mitään sanavaltaa. Kuvia voi jakaa läheisille vaikka whatsappissa, mutta en laittaisi sinnekään mitään arkaluontoista.
Ketään ei myöskään kiinnosta suolen toiminta, oli kyseessä sitten lapsi tai aikuinen. Fetissifoorumeille voi sitten käydä ripuleistaan hehkuttamassa.
Itse aloitin internetin käytön jo ysikytluvun alkupuolella, ja silloin oli ihan itsestäänselvää, että mitään henkilökohtaista ei sinne omalla nimellä kannata laittaa (linkedin poislukien). Jos mun nimeni, alkuperäisen, seuraavan tai kolmannen guuglettaa, ei löydä mitään muuta kuin työelämään liittyviä juttuja. Oisko ihan mahdoton ajatus?
Ja naamakirjallakin on ollut nyt paljon ongelmaa yksityisyysasioiden kanssa, etten postaisi lapsesta kuvia edes vaikka olisi yksityisyysasetukset kunnossa.
Pahinta varmaan on ollut, kun on laitettu lapsensa kiva omaksi profiilikuvaksi. Samainen tuttu myös yksityiskohtaisesti lapsensa vatsataudista jne.
Sellaiset kuvat ymmärrän, joista lasta ei tunnista, ja kuvassa on jokin muukin tarina, kuin lapsen esittely. Jos kertoo vaikka marjanpoimintareissustaan, ja kuvassa näkyykin vaikka tunnistamaton lapsi lierihattu päässä marjametsässä. Kunhan omaa profiiliaan ei täytä lapsella, niin ketä satunnaiset perhe-elämästä kertovat tarinat haittaavat. Sitä vartenhan some usein on, että voi omaa elämäänsä hiukan jakaakin ystävilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole täysin ehdoton lasten kuvien suhteen silloin, kun ne käyvät tarkan seulan läpi ja yksityisyysasetukset on kunnossa. Hurjinta on juuri ne vaippakuvat, lapsen koko nimi lisätty, profiili julkinen ja paljon kavereita. Ihan käsittämätöntä ajattelemattomuutta. Minullakin on yksi tämmöinen fb-kaveri, joka jakaa ihan kaiken. Lasten koko nimet tägättyinä, eli nimellä hakemalla löytyy jatkossakin. On kirjoitettu miten kives ei ole laskeutunut, on oksennustauti, vaippakuvia, joissain kuvissa ihan alasti, parisuhdetta ruoditaan julkisesti ja ihan kaikki elämästä on siellä esillä.
Sitten taas, en osaa nähdä pahana toisen fb-kaverin toimintaa. On tänä vuonna laittanut lapsistaan yhden kuvan. Kaikilla siistit vaatteet päällä ja koko perhe yhdessä matkalla, siellä sitten otettu ”poseerauskuva” jossa seisovat nähtävyyden edessä. Kuvateksti tyyliä ”koko perhe pääsi lomailemaan paikkaan x, mukavaa on ollut ja paljon nähtävää”. Ei mainittu nimiä, ei mitään noloa kuvassa ja kavereita vain me läheisimmät ihmiset, eli 60 kpl. Lisäksi todella tarkat yksityisyysasetukset.
Jos lapsi antaa luvan ja kuva on sellainen, joka voisi ihan hyvin olla lehtikuva, en näe ongelmaa. Kyllähän lapsia näkyy lehdissä ja tv:ssa, usein jopa nimen kanssa. Ne ei kuitenkaan ole mitään pottakuvia, eikä kuvatekstissä kerrota, miten Tsesica-Matteli teki ekat pottapissit. Teksti on vain hyvin neutraali, tyyliä Tsesica-Matteli tuli isän kanssa torille nauttimaan kesän ensimmäisen jäätelön. Siinä en näkisi ongelmaa, kunhan lapsista antaa muutenkin tietoa tasan sen verran, kuin voisi julkisesti levittää. Käytiin leikkipuistossa, koulut alkaa taas, onpa mukava, jalkapallopelissä oli hauskaa -tyylissä ei ole arkaluontoista tietoa. Toki kiinnostavuudesta voi olla montaa mieltä. ”Käytiin leikkipuistossa ja Pircco-Juccia itketti kovasti, voi pientä mussukkaa!” taas ei ole ok.
100% samaa mieltä. Olen itse 4v kaksosten äiti ja en ikinä postaa lasteni kasvoista kuvia ellei ole esim. aurinkolaseja yksityisyyttä antamassa. Olen kesän aikana postannut kaksi kuvaa joissa lapset näkyy. Ensimmäisessä lapset ovat jäätelöllä isänsä kanssa ja kaikilla kolmella on aurinkolasit päässä. Tekstinä ”Ihana aurinkoinen päivä!” eli ei mittän tyyliä ”Jonna-Petteri ja Janna-Putteri Lahti nassut jäätelössä” Toisessa kuvassa ollaan Kreikassa ja lapset seisovat selät kameraan päin kauniissa puistossa.
Useimmissa kuvissa lapset ovat selkä kameraan päin, koska en halua heidän kasvojaan viljellä kaikille tuttujen tutuille. Lapsista olen maininnut vain etunimet ja iät ja kuvat ovat sellaisia, joita voisin ihan hyvin laittaa just lehteen. Ei tulisi mieleenkään postata kuvia lapsista alasti, pikkareissa, vessassa tms.
Joku voi ajatella minua ns. ”täydellisyyttä hakevana” äitinä ja että ”elän hattarassa & pilvilinnassa” koska kuvani ovat positiivisia ja kauniita. Ei yhtäkään kuvaa itkevästä lapsesta tai kun ”Janna-Petterillä kävi tänään vahinko! Pissa tuli kaupassa housuun”.
Kuvissa on aina siistit vaatteet ja kasvot ei näy. Minua seuraa lähinnä läheisimmät tutut, mutta silti en ottaisi sitä riskiä, että joku postaa omaan profiiliinsa kuvan missä lapseni on alasti.
Jotkut eivät vain osaa olla asiallisia somessa. Somessa voi ”kaunistella” totuutta eikä kaikenmaailman ripuleita tarvitse tuoda esille. Noh kyllähän meidänkin perheessä on niitä pahoja päiviä ja ripulia, mutta niistä en mitään puhu somessa, koska se ei sinne kuulu. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100% samaa mieltä. Olen itse 4v kaksosten äiti ja en ikinä postaa lasteni kasvoista kuvia ellei ole esim. aurinkolaseja yksityisyyttä antamassa. Olen kesän aikana postannut kaksi kuvaa joissa lapset näkyy. Ensimmäisessä lapset ovat jäätelöllä isänsä kanssa ja kaikilla kolmella on aurinkolasit päässä. Tekstinä ”Ihana aurinkoinen päivä!” eli ei mittän tyyliä ”Jonna-Petteri ja Janna-Putteri Lahti nassut jäätelössä” Toisessa kuvassa ollaan Kreikassa ja lapset seisovat selät kameraan päin kauniissa puistossa.
Useimmissa kuvissa lapset ovat selkä kameraan päin, koska en halua heidän kasvojaan viljellä kaikille tuttujen tutuille. Lapsista olen maininnut vain etunimet ja iät ja kuvat ovat sellaisia, joita voisin ihan hyvin laittaa just lehteen. Ei tulisi mieleenkään postata kuvia lapsista alasti, pikkareissa, vessassa tms.
Joku voi ajatella minua ns. ”täydellisyyttä hakevana” äitinä ja että ”elän hattarassa & pilvilinnassa” koska kuvani ovat positiivisia ja kauniita. Ei yhtäkään kuvaa itkevästä lapsesta tai kun ”Janna-Petterillä kävi tänään vahinko! Pissa tuli kaupassa housuun”.
Kuvissa on aina siistit vaatteet ja kasvot ei näy. Minua seuraa lähinnä läheisimmät tutut, mutta silti en ottaisi sitä riskiä, että joku postaa omaan profiiliinsa kuvan missä lapseni on alasti.Jotkut eivät vain osaa olla asiallisia somessa. Somessa voi ”kaunistella” totuutta eikä kaikenmaailman ripuleita tarvitse tuoda esille. Noh kyllähän meidänkin perheessä on niitä pahoja päiviä ja ripulia, mutta niistä en mitään puhu somessa, koska se ei sinne kuulu. :)
Piti vielä mainita, että en ymmärrä ollenkaan niitä postauksia missä on kuva lapsen ristiäisistä/nimiäisistä ja tekstissä lapsen koko nimi sukunimeä myöten. Onhan se kiva asia ja ylpeyden aihe kun lapselle on löytänyt kivan nimen, mutta kuuluko kaikkien ihmisten tietää asiasta? Ei. Jos profiilisi on julkinen, moni tuntematon tietää nyt lapsesi nimen jokaista yksityiskohtaa myöten.
Täytyy kyllä nyt oikein myöntää ,että onneksi minulla ei ole älypuhelinta eikä mitään face/insta tilejä eikä hirveästi kavereitakaan. Ihmiset osaavat olla ilkeitä toisille ja se näkyy läpi tässä koko helkutin ketjussa. Ihan sama mitä laitat tai kirjoitat, se on väärin aina. Lapsi jutun ymmärrän kyllä ettei niistä laiteta kuvia, mutta sitten nämä muut... Joo ei kaadu mun elämä niihin.
Suurimmaksi osaksi en ärsyynny mistään päivityksistä mutta kyllä ihmettelen minäkin näitä ripuli ja oksennusinfoja sekä parisuhdedraamoja. Mun aikuinen serkku riitelee avokkinsa kanssa julkaisuissaan. Ovat mustasukkaisia milloin mistäkin. Ihan hulluja riitoja. Sitten yksi lapsuuskaveri julkaisee yli 400 kaverilleen riitoja alkoholistimiehensä kanssa. Hyvin yksityiskohtaisesti kerrotaan kuka sanoi ja teki mitä. Joskus on kuviakin, jossa toinen on kuset housuissa tms. Sitten kännijakson jälkeen tulee kultsiboltsipäivityksiä, kuinka ihana ja rakas mussukkainen on. Luulin pitkään, että kyseessä on eri ihmiset, ex ja nyx. Mut ehei, sama mies on m*lkku ja kultu. Heidän aikuiset lapset facessa näkee nämä myös. Tää ehkä järkyttää eniten.