Milloin mies kelpuuttaa minut äidiksi?
Ongelma on että haluaisin itse lapsia, mutta mies ei vielä, hänestä molemmilla vanhemmilla on PAKKO olla vakituinen työ jo ennen lasten hankintaa. Opiskelen alaa jolla työtä löytyisi varmasti vaikka saisikin ensin lapsia (sosiaali-ja terveysala). Enää vähän jäljellä koulua. Mies ei kuitenkaan suostu yrittämään lapsia ennen valmistumista ja vakituista työtä, kun taas moni opiskelukaverini esim. On tullut raskaaksi ennen valmistumista. Mies taas vie keskittymistäni opiskelulta, mm. Herättää aamulla aikaisin kun minulla on työpäivä tai harjoittelua vaikka saisin vielä nukkua ja vaatii minua mukaan matkoille jotka vie fokusta opiskelusta. Mitä tällaisessa tilanteessa kannattaisi tehdä? Olen itse kohta 28 v Ja mies saman ikäinen. En kovin kauaa pystyisi odottamaan ennen kuin alkaa yrittää lapsia, koska muuten pelkään että en niitä saa ikinä jos hedelmällisyys heikkenee. Mies myös vaihtaa mielipidettä, vähän aikaa sitten sanoi että voisi alkaa yrittää raskaaksi tuloa kun valmistun ja nyt että vasta kun minulla on Vakityö.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Niin kyllä se on järkevää. Mutta tiedän useita pareja joissa lapsia on tehty vaikka vaimon opiskelu kesken. Ilmeisesti minun alalla niitä on paljon. Hyvin on mennyt kaikissa tietämissäni tapauksissa. Miehen elätti en halua olla, minkä olen sanonut miehelle johon mies sanoi että stressaan liikaa. En aina ymmärrä miestäni, sanoo että minulla pitää olla vakityö etten ole elättinä mutta jos sanon että haluan tienata omat rahani mies loukkaantuu ja sanoo että rahat on yhteisiä ja että miksi stressaan kun mies käy myös töissä...
Ap
Minäkin tiedän useita pareja ja rahat koko ajan tiukilla.
Se koulun käynti ei enää oo niin helppoa lasten saannin jälkeen.
Osa pareista eronnutkin.
Entä jos satut synnyttämään keskivertoa haastavamman lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi opiskelet vielä noin vanhana? Oletko jäänyt luokalle?
Kysyppä tätä joltain vanhalta, ap on vielä hyvinkin opiskeluiässä...
Vierailija kirjoitti:
Niin kyllä se on järkevää. Mutta tiedän useita pareja joissa lapsia on tehty vaikka vaimon opiskelu kesken. Ilmeisesti minun alalla niitä on paljon. Hyvin on mennyt kaikissa tietämissäni tapauksissa. Miehen elätti en halua olla, minkä olen sanonut miehelle johon mies sanoi että stressaan liikaa. En aina ymmärrä miestäni, sanoo että minulla pitää olla vakityö etten ole elättinä mutta jos sanon että haluan tienata omat rahani mies loukkaantuu ja sanoo että rahat on yhteisiä ja että miksi stressaan kun mies käy myös töissä...
Ap
Kysehän lapsen saannin jälkeen ei ole enää yhdestä vaan kahdesta elätettävästä.
Lapseen menee yllättävän paljon rahaa..
Ehkä nyt ei kannata stressata, mutta lapsen kanssa sietäisit stressata.
Kaikki vaatteet, lelut, vaipat, sängyt, ruoat, potat, hygieniatuotteet, lääkkeet, lääkärikäynnit, punkat, reissut, autoistuimet, kaukalot, syöttötuolit, tutit, tyynyt, peitot yms.
Ykskää työpaikka ei oo näinä aikoina itsestään selvä ja varma.
Ollaan oltu yhdessä 3 vuotta. Mies on perusduunari, rankka työ hänellä, se ei minua haittaa vaikka opiskelen itse ammattikorkeassa. Itse olen kunnianhimoisempi ollut aina ja miehen mielestä stressaan välillä liikaa. Lapsista olen puhunut välillä, ja mies sanoo myös että haluaa niitä mutta että "se myös on pelottava iso elämänmuutos". Miehelle matkustelu tärkeää ja pelkään että mies ei lopulta ikinä haluakaan lapsia koska joutuisi sitten luopumaan siitä. En oikein tiedä varmasti mitä mies haluaa. Kun puhun lapsista mies suuttuu. Tämä on niin hankalaa kun en voi tietää mitä mies oikeasti haluaa kun puhuminen johtaa aina tässä aiheessa riitaan. On silti viime aikoina sanonut myös että haluaa lapsia kanssani mutta ehtona on et minulla on vakituinen työ ennen sitä.
Ap
Jos sattuisi niin, että lapsi olisi keskimääräistä haastavampi uskon että pärjäisin, töissäkin täytyy osata olla tekemisissä myös haastavampien asiakkaiden kanssa.
Ap
Minua ärsyttää se että mies vaatii myös minua mukaan ulkomaanmatkoille vaikka en haluaisi. Minusta tuntuu että mies elää liikaa hetkessä eikä ajattele yhtään tulevaisuutta. Mies syyttää minua välillä siitä että ajattelen "liikaa tulevaisuuteen". Minusta se on vain hyvä koska muuten voi tulla ikäviä yllätyksiä. Mm. Lapsen hankintaa kannattaa suunnitella ja olen lukenut/tiedän useita tapauksia joissa nainen on jäänyt lapsettomaksi miehen vetkuttelun takia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos sattuisi niin, että lapsi olisi keskimääräistä haastavampi uskon että pärjäisin, töissäkin täytyy osata olla tekemisissä myös haastavampien asiakkaiden kanssa.
Ap
Mutta silloin elämäsi on kokoajan haastavaa ja työstä vapaalla ollessa on aina se haastava lapsi kanssasi.
Työtä voi paeta, omaa lasta ei.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan oltu yhdessä 3 vuotta. Mies on perusduunari, rankka työ hänellä, se ei minua haittaa vaikka opiskelen itse ammattikorkeassa. Itse olen kunnianhimoisempi ollut aina ja miehen mielestä stressaan välillä liikaa. Lapsista olen puhunut välillä, ja mies sanoo myös että haluaa niitä mutta että "se myös on pelottava iso elämänmuutos". Miehelle matkustelu tärkeää ja pelkään että mies ei lopulta ikinä haluakaan lapsia koska joutuisi sitten luopumaan siitä. En oikein tiedä varmasti mitä mies haluaa. Kun puhun lapsista mies suuttuu. Tämä on niin hankalaa kun en voi tietää mitä mies oikeasti haluaa kun puhuminen johtaa aina tässä aiheessa riitaan. On silti viime aikoina sanonut myös että haluaa lapsia kanssani mutta ehtona on et minulla on vakituinen työ ennen sitä.
Ap
Mies stressaa elämänmuutosta ja puhuminen todennäköisesti tuntuu pakkopullalta.
Mikset tahdo matkustella miehen kanssa?
Oletko miettinyt, jos miehellä stressaa äitiysloma ja pelkää, että taloutenne kaatuu kun saat lapsen?
Nykyään ei ole takeita, että työllistyt samantien, koska työpaikkoihin on muitakin hakijoita.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää se että mies vaatii myös minua mukaan ulkomaanmatkoille vaikka en haluaisi. Minusta tuntuu että mies elää liikaa hetkessä eikä ajattele yhtään tulevaisuutta. Mies syyttää minua välillä siitä että ajattelen "liikaa tulevaisuuteen". Minusta se on vain hyvä koska muuten voi tulla ikäviä yllätyksiä. Mm. Lapsen hankintaa kannattaa suunnitella ja olen lukenut/tiedän useita tapauksia joissa nainen on jäänyt lapsettomaksi miehen vetkuttelun takia.
Ap
Joskus on hyvä elää hetkessä.
Jos suunnittelee liikaa niin voi tulla isoja pettymyksiä.
Ensiksi vain hankit sen vakityöpaikan ja vasta sitten lapsi.
Vain näin kumpikin on tyytyväinen tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ap
jahas, eli trolli oli.
tää on jokin vakiosatutädin uusi trollaus.Ei jatkoon
Jos ja vaikka oiski trolli niin mitä pahaa on, että hankkii ensin vakityön ja sitte vasta lapsen?
Totta kai nyt elämä kannattaa olla järjestyksessä ennen lapsien tekoa, mutta jos asettelee jotain ehtoja (esim. vakityö PAKKO olla ennen tms.), niin viittaa enemmän siihen, että on epävarma haluaako niitä lapsia sitten vielä kuitenkaan. Helpompi on aina sanoa "ensi vuonna".
Vierailija kirjoitti:
Jos ja vaikka oiski trolli niin mitä pahaa on, että hankkii ensin vakityön ja sitte vasta lapsen?
Ei kai siinä mitään pahaa ole. Ei voi vain taata, että vakityötä saa heti valmistumisen jälkeen tai välttämättä pitkään aikaan sen jälkeen.
No ensin koulu ja sitten työ ja sitten lapsia.
Miehen ja isän tehtävä siinä perheessä on kuitenkin se taloudellinen puoli, siksi hän järkeilee. Niin miehet tekee. Hoida asiasi kuntoon ja sitten ilmoitat että nyt lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi opiskelet vielä noin vanhana? Oletko jäänyt luokalle?
Arvaas mitä, arv. alaikäinen.
Moni joutuu opiskelemaan jopa uuden ammatin muutamaan kertaan ennen mahdollista eläkeikää (mikäli sellaista käsitettä enää kovin kauan onkaan). Moni taas vaihtaa ammattia ihan omasta halustaan.
Ei nykymaailmassa ole sellaista tilaa, että olisit "valmis" loppuelämäsi opiskeltuasi kerran. Vaikka periaatteessa olisitkin, omalla alallaan voi edetä vaativampiin tehtäviin opiskelemalla.
Kuinka pitkään olette olleet yhdessä?
Onko aiemmin ollut puhetta lapsista?
Millainen mies on? Onko hyväpalkkaisessa työssä?
Ehkä mies testaa jaksatko herätä aikaisin katsomaan lapsia, koska pienet lapset ei puolille päivää nuku.