Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin mies kelpuuttaa minut äidiksi?

Vierailija
06.08.2018 |

Ongelma on että haluaisin itse lapsia, mutta mies ei vielä, hänestä molemmilla vanhemmilla on PAKKO olla vakituinen työ jo ennen lasten hankintaa. Opiskelen alaa jolla työtä löytyisi varmasti vaikka saisikin ensin lapsia (sosiaali-ja terveysala). Enää vähän jäljellä koulua. Mies ei kuitenkaan suostu yrittämään lapsia ennen valmistumista ja vakituista työtä, kun taas moni opiskelukaverini esim. On tullut raskaaksi ennen valmistumista. Mies taas vie keskittymistäni opiskelulta, mm. Herättää aamulla aikaisin kun minulla on työpäivä tai harjoittelua vaikka saisin vielä nukkua ja vaatii minua mukaan matkoille jotka vie fokusta opiskelusta. Mitä tällaisessa tilanteessa kannattaisi tehdä? Olen itse kohta 28 v Ja mies saman ikäinen. En kovin kauaa pystyisi odottamaan ennen kuin alkaa yrittää lapsia, koska muuten pelkään että en niitä saa ikinä jos hedelmällisyys heikkenee. Mies myös vaihtaa mielipidettä, vähän aikaa sitten sanoi että voisi alkaa yrittää raskaaksi tuloa kun valmistun ja nyt että vasta kun minulla on Vakityö.

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että nytkin olen töissä ja töitä on koko ajan ollut vaikka opiskelenkin. Tulee sellainen suorittamisolo että milloin olen riittävän hyvä että mies kelpuuttaa minut lapsensa äidiksi.

Ap

Vierailija
2/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan.Aina löytyy lisäsyy miksei vielä..

Mikset ymmärrä ettei hän halua sun kanssa lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies vie noi paljo huomiota ja keskittymistä opiskelusta nii mites ne lapset?

Vaativat nimittäin tuplat huomiota kellon ympäri.

Vierailija
4/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä munki mielestä se on aika tärkeetä, et kummallaki vakituinen työ ennen lapsia ja että koulut on käyty loppuun.

Vierailija
5/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljo sulla on vielä koulua jäljellä?

Vierailija
6/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän. Mies ei vie muuten huomiotani mutta tämä erimielisyys painaa mieltäni paljon. Mies mököttää myös joskus. Välillä on taas välittävä ja ihana.

Ap

Vierailija
7/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulua n. Vuosi jäljellä. Mutta kuten sanoin, alallani töitä on varmasti.

Ap

Vierailija
8/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opiskelet vielä noin vanhana? Oletko jäänyt luokalle?

Vierailija
9/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jäänyt luokalle. Tein muuta ennen tätä ja löysin oman alani vasta 25-vuotiaana. Tiedän useita muitakin ikäisiäni jotka opiskelee tässä iässä.

Ap

Vierailija
10/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nyt miehen taholta vain tekosyitä olla hankkimatta lapsi. Kyllä tuossa iässä se lapsi kannattaisi hankkia jo mahdollisimman pian. Vakituinen työpaikka ei ole mikään edellytys lapsen hankkimiselle. Yhtä hyvin sitä voi jäädä työttömäksi ihan missä vaiheessa tahansa. 

Vierailija
11/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan.

Vierailija
12/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä munki mielestä se on aika tärkeetä, et kummallaki vakituinen työ ennen lapsia ja että koulut on käyty loppuun.

Sama. Meille oli päivänselvää että koulut on käyty ennen lapsia ja joku haju työpaikasta. Olin tehnyt opiskeluaikana sijaisuuksia, ja vauvan teko aloitettiin kun viimeistelin gradua.

Vierailija
13/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä että tässä iässä viimeistään kannattaisi aloittaa. Elämä ei ole mustavalkoista ja luotan siihen että saan töitä aina, ja nykyäänhän vakityö ei ole enää itsestäänselvyys muutenkaan. Anoppi haukkui myös kun kerroin opiskelukaveristani joka sai lapsen vaikka viimeinen harjoittelu vielä edessä, että sellainen on tuhon tie. Uskon että pärjää kuitenkin hyvin.

Ap

Vierailija
14/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jotenkin sitä, että opiskelu kannattaisi suorittaa ensin loppuun. Jos sitä on enää vuosi jäljellä, niin se ei ole enää pitkä aika odottaa. Vakituista työtä sen sijaan ei kannata odottaa. Itse olen ollut määräaikainen kohta 10 vuotta. Naisvaltaisilla aloilla lottovoittokin on todennäköisempi kuin vakituinen työ. Vakituinen paikkakaan ei ole varma.

Vierailija
15/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä nr 14 kanssa. Tämä on kauheaa kosja tiedän että vakityötä ei välttämättä saa ja se on miehen ehto lapsen teolle. Nykyään vakituinen työ ei ole varma asia, mutta toisaalta senhän voi saada myöhemmin vaikka olisi ensin määräaikainen.

Ap

Vierailija
16/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen siis sosiaali- ja terveysalalla. Onko täällä muita alalla olevia ja oletteko hankkineet lapsia ennen kuin oli vakituinen työ? Miten todennäköinen vakituinen työ ylipäänsä on tällä alalla? Ei minua haittaisi vaikka työt olisivatkin määräaikaisia.

Ap

Vierailija
17/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulua n. Vuosi jäljellä. Mutta kuten sanoin, alallani töitä on varmasti.

Ap

Jos heti tärppäis nii synnyttäisit 9kk päästä, eli koulu jäis kesken ja se tarkoittaa, ettei vakiduunia oo löytyny vielä.

Jäisit äitiyslomalle ja mies elättäisi teidät.

Vierailija
18/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan nyt miehen taholta vain tekosyitä olla hankkimatta lapsi. Kyllä tuossa iässä se lapsi kannattaisi hankkia jo mahdollisimman pian. Vakituinen työpaikka ei ole mikään edellytys lapsen hankkimiselle. Yhtä hyvin sitä voi jäädä työttömäksi ihan missä vaiheessa tahansa. 

Vakityö ei oo edellytys mutta se auttaa aika h*lvetisti taloudellista tilannetta, ettei toinen oo se joka elättää.

Vierailija
19/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja mun mies ollaan sovittu, että ensin käyn ammattikorkeani loppuun, hankin uudelta alalta vakityöpaikan ja sitten voitaisiin hankkia lapsi.

Mies voisi tehdä lapsen vaikka nyt, onhan meillä kummallakin jo vakityöpaikka, mutta silti tahtoisin alaa vaihtaa ja taloutta en aio kaataa miehen niskaan.

Vierailija
20/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä se on järkevää. Mutta tiedän useita pareja joissa lapsia on tehty vaikka vaimon opiskelu kesken. Ilmeisesti minun alalla niitä on paljon. Hyvin on mennyt kaikissa tietämissäni tapauksissa. Miehen elätti en halua olla, minkä olen sanonut miehelle johon mies sanoi että stressaan liikaa. En aina ymmärrä miestäni, sanoo että minulla pitää olla vakityö etten ole elättinä mutta jos sanon että haluan tienata omat rahani mies loukkaantuu ja sanoo että rahat on yhteisiä ja että miksi stressaan kun mies käy myös töissä...

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi