Milloin mies kelpuuttaa minut äidiksi?
Ongelma on että haluaisin itse lapsia, mutta mies ei vielä, hänestä molemmilla vanhemmilla on PAKKO olla vakituinen työ jo ennen lasten hankintaa. Opiskelen alaa jolla työtä löytyisi varmasti vaikka saisikin ensin lapsia (sosiaali-ja terveysala). Enää vähän jäljellä koulua. Mies ei kuitenkaan suostu yrittämään lapsia ennen valmistumista ja vakituista työtä, kun taas moni opiskelukaverini esim. On tullut raskaaksi ennen valmistumista. Mies taas vie keskittymistäni opiskelulta, mm. Herättää aamulla aikaisin kun minulla on työpäivä tai harjoittelua vaikka saisin vielä nukkua ja vaatii minua mukaan matkoille jotka vie fokusta opiskelusta. Mitä tällaisessa tilanteessa kannattaisi tehdä? Olen itse kohta 28 v Ja mies saman ikäinen. En kovin kauaa pystyisi odottamaan ennen kuin alkaa yrittää lapsia, koska muuten pelkään että en niitä saa ikinä jos hedelmällisyys heikkenee. Mies myös vaihtaa mielipidettä, vähän aikaa sitten sanoi että voisi alkaa yrittää raskaaksi tuloa kun valmistun ja nyt että vasta kun minulla on Vakityö.
Kommentit (106)
Tämä ei ole trolli. Minua harmittaa eniten että mies laittaa tiukkoja ehtoja minulle mutta hänen toiveista taas ei voi joustaa (minä en halua matkailla nyt vaan minusta se on tuhlausta kun koulua vielä kuitenkin jäljellä). Minulle järjestys olisi: koulu, työ, lapsia (voi jo ennen vakityötä), sitten vasta matkailu. Nyt mennään miehen ehdoilla kokonaan.
Ap
Jos ehkäisy pettää niin olet valmis äidiksi 😉
Ehkäisyn pettäminen ei ole kovin todennäköistä koska meillä ei ole seksiä juuri ikinä. Mies on aika haluton ja vaikka minä voin haluta monta kertaa viikossa, mies ehkä kerran kuussa. :( tyydyttää itseään kyllä joka viikko usean kerran. Kun meillä on yhdyntä mies on tosi tarkka kondomista.
Ap
Tämä on siis toinen harmillinen asia että mies on melko haluton.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä munki mielestä se on aika tärkeetä, et kummallaki vakituinen työ ennen lapsia ja että koulut on käyty loppuun.
Eihän kaikilla aloilla saa ikinä vakituista työtä. Tai ei kaikki saa. Silti voi olla työtä.
Vierailija kirjoitti:
Niin kyllä se on järkevää. Mutta tiedän useita pareja joissa lapsia on tehty vaikka vaimon opiskelu kesken. Ilmeisesti minun alalla niitä on paljon. Hyvin on mennyt kaikissa tietämissäni tapauksissa. Miehen elätti en halua olla, minkä olen sanonut miehelle johon mies sanoi että stressaan liikaa. En aina ymmärrä miestäni, sanoo että minulla pitää olla vakityö etten ole elättinä mutta jos sanon että haluan tienata omat rahani mies loukkaantuu ja sanoo että rahat on yhteisiä ja että miksi stressaan kun mies käy myös töissä...
Ap
Mies ei halua lasta, muttei ole valmis jättämään sinua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi opiskelet vielä noin vanhana? Oletko jäänyt luokalle?
Heh, minä aloin opiskella tuossa iässä uudestaan...
Vierailija kirjoitti:
No ensin koulu ja sitten työ ja sitten lapsia.
Miehen ja isän tehtävä siinä perheessä on kuitenkin se taloudellinen puoli, siksi hän järkeilee. Niin miehet tekee. Hoida asiasi kuntoon ja sitten ilmoitat että nyt lapsia.
Miehen tehtävä taloudellinen puoli, miksi? Äidinkö pitäisi olla kotona?
Mun mielestä ehkä kannattaa odottaa ainakin tovi, ehkä valmistumiseen asti, vaikka hyvä olisi alkaa yrittämään, jos lapsia haluaa.
Miestä ehkä stressaisi vähemmän, jos sulla on ns. varma töihinpääsy lapsensaannin jälkeen (mikä ainakin sosiaaliterveysalalla näyttäisi olevan tapaus, vaikkei heti vakinaista paikkaa saisi). Kestää se raskaus kuitenkin 9kk ja varmasti ainakin muutaman ensimmäisen pystyy melko täysipäiväisesti työskentelemääm, jos on tavallinen raskaus.
Keskustelua ja kerro, että haluat todella lapsia ja sinua stressaa pelko, jos hän ei haluakaan enää.
M30
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on että haluaisin itse lapsia, mutta mies ei vielä, hänestä molemmilla vanhemmilla on PAKKO olla vakituinen työ jo ennen lasten hankintaa. Opiskelen alaa jolla työtä löytyisi varmasti vaikka saisikin ensin lapsia (sosiaali-ja terveysala). Enää vähän jäljellä koulua. Mies ei kuitenkaan suostu yrittämään lapsia ennen valmistumista ja vakituista työtä, kun taas moni opiskelukaverini esim. On tullut raskaaksi ennen valmistumista. Mies taas vie keskittymistäni opiskelulta, mm. Herättää aamulla aikaisin kun minulla on työpäivä tai harjoittelua vaikka saisin vielä nukkua ja vaatii minua mukaan matkoille jotka vie fokusta opiskelusta. Mitä tällaisessa tilanteessa kannattaisi tehdä? Olen itse kohta 28 v Ja mies saman ikäinen. En kovin kauaa pystyisi odottamaan ennen kuin alkaa yrittää lapsia, koska muuten pelkään että en niitä saa ikinä jos hedelmällisyys heikkenee. Mies myös vaihtaa mielipidettä, vähän aikaa sitten sanoi että voisi alkaa yrittää raskaaksi tuloa kun valmistun ja nyt että vasta kun minulla on Vakityö.
mies ei halua kanssasi lapsia. itselläni oli samanlainen tilanne. Kannattaa lopettaa suhde ja etsiä mies joka haluaa lapsia.
Olen jo jutellut miehen kanssa useasti siitä että minua oikeasti stressaa jos en saisikaan lapsia helposti. Mies sanoi vaan"höpö höpö" ja" saat kyllä, älä stressaa etukäteen". :(
Ap
Häh? Eihän 28v oo vielä mikään kiire lasten teon kanssa. Valtaosa saa lapsensa 30v+
Ihan fiksua. En minäkään halua mieheni kanssa lapsia ennenkuin meillä on molemmilla työpaikat ja ei paljoa velkaa.
Ehkä te yksinkertaisesti haluatte elämältänne eri asioita. Muista kuitenkin, että vaikka eroat niin et välttämättä hyvää miestä löydä koskaan. Naurettavaa sanoa "etsi toinen mies" kun ei niitä ihan noin vaan löydetä niitä uusia kumppaneita 😂
Sotealoilla on hyvä työllisyys kyllä, mutta tosi paljon määräaikaisia sijaisuuksia.
Ja minä 38 v, kahden aiemman tutkimnon, kahden tuolloin jo teini-ikäisen lapsen ja useamman hyvän ja halutun vakityön jälkeen.
Ehdit siis vielä vaikka mitä! Viiskymppisenä mumminakin on urakehitystä ja unelmia edessäpäin.
Minun mielestäni vakipaikan odottamisessa ei ole järkeä, mutta koulut on hyvä käydä loppuun. Joillain aloilla vakipaikkaa saat odottaa keski-ikäiseksi, ja niillä aloilla joilla ei täydy odottaa on niin hyvä työllisyys, ettei sillä ole merkitystä lastenteon kannalta. Itse sain lapset opiskeluaikana, mutta se oli raskasta ja töitä sai tehdä kaksinverroin muihin nähden. Jos koet jo miehen "rasitteena" opinnoille, niin käy ensin koulut loppuun.
Mutta väliäpä minun mielipiteillä, kyseessä on sinun ja miehesi elämä. Ehkä voisit yrittää puhua vielä tuosta vakipaikan odottamisen järkevyydestä ja itse tehdä kompromissin opintojen suhteen? Sitähän se yhteiselo on varsinkin lasten jälkeen, molempien pitää oppia tekemään kompromisseja.
Toki voi olla fiksua myös ottaa puheeksi, kuinka vakavissaan hän on kanssasi, keksiikö kokoajan tekosyitä..
Mun isä kouluttautui uuteen ammattiin 45vuotiaana.
Oli jotenki hauska kattoa ku se pänttäsi keittiön pöydän ääressä ja teki koulu tehtäviä.
Nyt iskä on onnellisesti uudessa ammatissa vaki työntekijänä.