Eräs syy, miksi jotkut vihaavat työttömiä
ja uskovat työttömien olevan syy omaan pahaan oloon on varmasti typerä velkaantuminen. Kun otetaan ylisuuret asuntolainat, shoppaillaan ja matkustellaan yli varojen, tajutaan, että koko elämä pitää omistaa rahan tienaamiseen. Katkeraa nähdä ihmiisä, jotka osaavat valita toisin.
Kommentit (93)
En ole työttömänä. Teen osa-aika työtä josta jää käteen varmaan vähemmän verojen jälkeen kuin suurimalle osalle työttömiä.
Jos työtön saa noin 1400 euroa asumistukineen joka kuukausi tekemättä mitään ja minä 1600 euroa ennen veroja ja maksan siitä vielä kulkemiset ja lasten hoidon, niin voi kukin laskea kuka voittaa.
JHL kirjoitti:
Minä olen vasemmistolainen ja mukana ay-toiminnassa, mutta en silti vihaa työttömiä, pidän heitä ainoastaan laiskoina "lusmuina", ja myös pummeina jotka yrittävät saada samat edut kuin järjestäytynyt työväki, mutta ilman osallistumista ay-toimintaan. Siitä heitä pitää rankaista, että he huijaavat edut itselleen, pummimalla
Oletko samaa mieltä akbareista.
Jos nyt työttömälle lasketaan, että pitää jäädä 400 euroa discorahaa joka kuukausi, niin työssäkäyvä käyttää sen vaikka autoon ja bensaan, et pääsee töihin.
Vierailija kirjoitti:
En ole työttömänä. Teen osa-aika työtä josta jää käteen varmaan vähemmän verojen jälkeen kuin suurimalle osalle työttömiä.
Jos työtön saa noin 1400 euroa asumistukineen joka kuukausi tekemättä mitään ja minä 1600 euroa ennen veroja ja maksan siitä vielä kulkemiset ja lasten hoidon, niin voi kukin laskea kuka voittaa.
Työtön ei saa 1400€. Työtön saa 600€ + asumistuki, siten että 450€ jää käteen vuokran jälkeen.
On se ihme ettei työttömille anneta asuntolainaa. Paremmat ja vakinaisemmat tulot niillä on, kuin työssäkäyvillä. Voisivat pitää 400 euron asumistukensa, sillähän lyhentää jo lainaa komeasti. Paremmin taitaa työttömillä mennä.
Joss ihmisellä on kädett täynnä töitää niin harvemmin nillä on aikaa ja jaksamistaa vihata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työtön saa noin 1400 euroa asumistukineen joka kuukausi tekemättä mitään ja minä 1600 euroa ennen veroja ja maksan siitä vielä kulkemiset ja lasten hoidon, niin voi kukin laskea kuka voittaa.Työtön ei saa 1400€. Työtön saa 600€ + asumistuki, siten että 450€ jää käteen vuokran jälkeen.
Niin, ja 450 euroa ei riitä käyttörahaa?
Vierailija kirjoitti:
1400 euroa työttömänä? Millä laskukaavalla?
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä säälittää pitkäaikaistyöttömät nuoret, joilla ei ole säästöjä eikä tulevaisuuden näkymät ole kovinkaan kirkkaat. Jauhetaan paikallaan ja unelmoidaan parisuhteesta ja omasta-asunnosta, mutta elämä ei anna muuta kuin pirkkaolutta ja paskaisen vuokrakämpän levottomalta alueelta.
Näitä ihmisiä yhdistää yksi asia, laiskuus. Laiskuus näkyy pitkälle nuorisosta. Vaikka ollaan työttömänä ja on opiskeltu vaikka joku ammatgi itselke, ei nuorelle kelpaa siivoushommat tai rakennusalan avustavat hommat. Heti pitää saada se 3t eur kk oman alan helppo sidäduuni, muuten ei lähdetä töihin vaikka kuinka olisi rahat vähissä. Mielummin lainaillaan läheisiltä ja otetaan pikavippejä, jotta saadaan uusimmat kännykät ja pelikoneet.
Itse tein kaikki kesät töitä ooiskelujen lomassa ja opiskelun aikana kävin iltaisin osa-aikatyössä. Kun valmistuin, ensimmäinen työpaikka ei ollut kovin lähellä sitä koulutusta vastaavaa unelmaduunia huippupalkalla, mutta se oli vakiduuni ja siitä sai työkokemusta, joka helpotti saamaan paremman duunin ja sen jälkeen taad vähän paremman.
Nyt tienaan bruttona 4t eur kk ja olen asiantuntijatehtävässä hyvillä eduilla suuressa arvostetussa firmassa.
Tuttuni, jotka eivät huolineet ns paskaduuneja opiskeluaikana, ovat vieläkin työttöminä tai lähteneet opiskelemaan toista alaa.
Olen tehnyt paskaduuneja 16-vuotiaasta alkaen (joista tosin kyllä pidinkin), olen opiskellut 2 korkeakoulututkintoa aloilta joiden tulevaisuudennäkymät ovat olleet hyvät. Opiskeluajat olen käynyt töissä. Silti olin työttömänä pitkään, enkä jatkuvasta työnhausta huolimatta työllistynyt. Lopulta kävi tuuri ja sain oman alani töitä. Jos ei olisi käynyt tuuri, olisin varmaankin edelleen työttömänä. Niin ja en tienaa 4t eur kuussa eikä ole hyviä etuja edelleenkään. Eli voi olla niinkin että ihminen yrittää kaikkensa, tekee koko ikänsä töitä, pääsee opiskelemaan paikkoihin johon on vaikea päästä, valmistuu ripeästi, mutta silti kohtaa työttömyyden. Toisilla käy vain vähän parempi tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työtön saa noin 1400 euroa asumistukineen joka kuukausi tekemättä mitään ja minä 1600 euroa ennen veroja ja maksan siitä vielä kulkemiset ja lasten hoidon, niin voi kukin laskea kuka voittaa.Työtön ei saa 1400€. Työtön saa 600€ + asumistuki, siten että 450€ jää käteen vuokran jälkeen.
Paljonkos luulit että tuollainen 1400 euroa tienaava työssäkäyvä saa asumistukea? Maksaa siitä sen 700 euron vuokran tyystin. Siitä pois kulkeminen ja muut vastaavat mitä tarvii maksaa ihan vaan siitä ilosta että käy töissä, niin ollaan aika lailla samoilla viivoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki valuu vuokranantajalle ja nostaa asuntojen hintoja koska asunnot toimivat hyvinä sijoituskohteina asumistuen ansiosta. Silti asuntoja ei rakenneta niin paljon että niiden hinnat laskisivat.
Vierailija kirjoitti:
Duunari tekee kovaa duunia selkä veressä ja otsa hiessä ansaitakseen edes sen pienen vaivaisen palkkansa tuöstä. Sitten tulee valtio joka roistoverottaa 0duunarin rahoista ja antaa ne sellaiselle ihmiselle joka ei ole ollut töissä päiväkään. Arvatkaa tuntuuko se kivalta kun on ensin nähnyt kovan vaivan jokaisen lantin eteen?
Sille ei voi kukaan mitään jos myyt ittes halvalla työnantajalle. Turha valittaa jos painat otsa hiessä pienellä palkalla. Minä tiesin arvoni työhaastattelussa ja en paina pienellä palkalla otsa hiessä. Kaks duunikaveria on alihinnotellu ittensä, että sai työpaikan, vaikka olis reilusti voinu pyytää mitä oli mielessä. Palkan pyytäminen ei ole rikos vaan neuvottelu. Ihmiset luulee, että jos pyytää palkkaa niin ei saa työtä ja sitten palkataan joku toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonkos luulit että tuollainen 1400 euroa tienaava työssäkäyvä saa asumistukea? Maksaa siitä sen 700 euron vuokran tyystin. Siitä pois kulkeminen ja muut vastaavat mitä tarvii maksaa ihan vaan siitä ilosta että käy töissä, niin ollaan aika lailla samoilla viivoilla.
Miksi sitten myyt työpanoksesi liian halvalla? Rupea työttömäksi kun kerran vihdoin tajuat että olet toiminut tyhmästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työtön saa noin 1400 euroa asumistukineen joka kuukausi tekemättä mitään ja minä 1600 euroa ennen veroja ja maksan siitä vielä kulkemiset ja lasten hoidon, niin voi kukin laskea kuka voittaa.1400 euroa työttömänä? Millä laskukaavalla?
No kyllä työtön saa sen 740 euroa ttkorvausta ja 400 vuokraan ja hyvässä lykyssä vähän tttukea ja kakaroista ll ja elarit päälle niin aika nussakat tienestit. Viä kun löytää hyvän lääkärin joka kirjoittaa kakaroille hoitotuet adhd.hen ja eukolle hoitorahan omaan migreeniin niin siinähän eletään herroiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki valuu vuokranantajalle ja nostaa asuntojen hintoja koska asunnot toimivat hyvinä sijoituskohteina asumistuen ansiosta. Silti asuntoja ei rakenneta niin paljon että niiden hinnat laskisivat.
No siksipä. Hyvä ja varmatuloisille työttömille vois antaa sen 120 000 talolaina, voisitte koittaa tekin kuinka helppoa se on vaan omistaa.
En tiedä muista työttömistä, mutta minä saan 6000 € verojen jälkeen Vuodessa!
Juha Sipilä saa saman verran käteen kuussa!
Saahan minua kadehtia...
Vierailija kirjoitti:
Joss ihmisellä on kädett täynnä töitää niin harvemmin nillä on aikaa ja jaksamistaa vihata?
Minussst se on tuoo peruskouluaika ja se kynnys siiitä eteenpäin se mikä tulisi otttaa ääärimmäosen vakavasti siiinä missä ekaluokkalaisett aloittavat kieltenopiskelun jo ekallaluokalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten myyt työpanoksesi liian halvalla? Rupea työttömäksi kun kerran vihdoin tajuat että olet toiminut tyhmästi.
No nehän laittaa sinut reppanan äkkiä työkokeiluun minun hommaan ja siitäkös vasta poru alkaa.. Kun pakotetaan!!!!
Vierailija kirjoitti:
Duunari tekee kovaa duunia selkä veressä ja otsa hiessä ansaitakseen edes sen pienen vaivaisen palkkansa tuöstä. Sitten tulee valtio joka roistoverottaa 0duunarin rahoista ja antaa ne sellaiselle ihmiselle joka ei ole ollut töissä päiväkään. Arvatkaa tuntuuko se kivalta kun on ensin nähnyt kovan vaivan jokaisen lantin eteen?
Koska olet viisas ihminen, niin voisitko kertoa miksi kaikki idiootit saa olla töissä?
Olen 55 v akateeminen työtön. Koulutukseni vuoksi pystyn katsomaan tilannetta toisella tavalla. Koska työpaikkoja ei riitä kaikille, etenkään ikäisilleni, ymmärrän miksi työssäkäyvät vieroksuvat työttömiä.
Median levittämä valheellinen käsitys lusmuilijoista on lähtöisin hallituspolitiikasta.
Työssäkäyvät halutaan kohdistavan negaatiot työttömiin samalla kun heidät halutaan alistaa nöyriksi työläisiksi. Kukaan ei halua asettua työttömän ahdistettuun tilaan. Perustuloa ei tämän vuoksi ole tulossa😞