Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävien tympeät kommentit, onko nämä raivorehellisyyttä, maanpinnalle palauttamista, kateutta, ajattelemattomuutta vai mitä?

Vierailija
06.08.2018 |

Esimerkkejä:

Lähden lomamatkalle ulkomaille ja ystävä toteaa: "Mä en todellakaan lähtis nyt ulkomaille, kun Suomessa on kerrankin kaunis kesä!" Missään vaiheessa keskustelua ei toivota hyvää lomaa, ilme on nyrpeä. Jossain vaiheessa sanoo myös, että: "Tosi epäekologista matkustaa lentokoneella!".

Pidän viikonloppuna rankan työviikon jälkeen laiskottelupäivän ja olen vielä puolilta päivin yöpaidassa. Ystävä soittaa, kerron laiskasta sunnuntaistani ja hän toteaa: "Mulla menis päivä pilalle jos tekisin noin!!!".

Ostamme lapsille pihalle jättitrampoliinin hyvällä turvaverkolla, johon ystävä: "Noilla trampoliineilla on sattunut tosi paljon pahoja vahinkoja lapsille, murtumia ja muuta, en itse todellakaan hankkis!".

Saatteko tekin ystäviltänne tämän tyylistä kommenttia? Mistähän moinen terävyys johtuu?

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevatko kommentit yhdeltä vai useammalta ystävältä? Jos yhdeltä, niin hän voi olla negatiivinen luonne. Jos useammalta, niin ehkä he ovat köyhempiä, eikä heillä ole varaa vastaaviin jurttuihin ja kokevat kertomasi asiat leuhkimisena.

Vierailija
2/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaleja mielipiteitä. Miksi et salli ystävillesi omia ajatuksia?

Jos joku kaveri kertoo laiskasta sunnuntaistaan, kerron minä omasta ahkerointipäivästäni ja saan välittömästi vastauksen "Mulla menis päivä pilalle, jos tekisin noin!". En koe sitä loukkauksena, kateutena tai ajattelemattomuutena, vaan yksinkertaisesti kaverin laiskuutena, jonka hän tuo julki.

Ei kavereitten tehtävänä ole tukea sinun tyhmyyttäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että epäluuloinen asenne kaikkea heidän tavoistaan poikkeavaa kohtaan sekä lisänä ajattelematon töksäyttävä tyyli ilmaista asioita.

Mutta mistäpä minä tiedän...

Vierailija
4/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kaveri kertoo laiskasta sunnuntaistaan, kerron minä omasta ahkerointipäivästäni ja saan välittömästi vastauksen "Mulla menis päivä pilalle, jos tekisin noin!". En koe sitä loukkauksena, kateutena tai ajattelemattomuutena, vaan yksinkertaisesti kaverin laiskuutena, jonka hän tuo julki.

Häh? Eli SUN kohdalla muut kertovat omasta huonommuudestaan (tai niin sinä sen haluat heti tulkita, koska olet pahantahtoinen ihminen) mutta aloittajan kohdalla ystävien onkin ihan ok kertoa hänelle hänen huonoudestaan, ja pidät tätä samana asiana? Oletpa typerys, ihmeellistä, miten kaltaisesi pahantahtoinen ihminen löytääkin seuraa, mutta oikeastaan niitä hyväntahtoisia onkin vaikeampi löytää maailmasta.

Vierailija
5/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallistuisin tohon "maanpinnalle palauttamiseen". Jotkut ei "kestä" muiden intoa ja onnea.

Vierailija
6/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähättelyä. Toisen hyvän mielen / onnistumisen mitätöintiä.

Harkitsisin tarkkaan asioita...

Vierailija
7/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyttäydyin noin silloin kun tajusin, ettei minulla ja yhdellä tuttavallani ollut mitään yhteistä ja hänen seuransa vain rasitti minua. Ajatelin, että jos olisin tarpeeksi *ttumainen *lkku, hän jättäisi minut rauhaan. Olin silloin jo lakannut ottamasta häneen yhteyttä, mutta ei mennyt feidaus jakeluun.

Vierailija
8/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan yksi tuollainen ystävä. Pahoitin mieleni monesti hänen sanomisistaan, enkä halunnut enää olla tekemisissä. Onnistuinkin jättämään hänet niin, että hänkin varmaan koki tulleensa siinä loukatuksi. Lakkasin vain palattuani vuoden pois oltuani pitämästä häneen yhteyttä. Hänen soitellessa minulle sanoin vain, että olen muuttunut, enkä alkanut selitellä, miten se liittyy meihin. No, siten tietenkin, etten enää suostunut kuuntelemaan tuollaista paskiaista.

Vierailija
9/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi ystäväksi. Itse paraikaa karsin ympäriltäni negatiivisia tyyppejä sekä negatiivisia viboja aiheuttavia tyyppejä pois, alkaen fb-kaverilistan karsimisella ja sillä kuka näkee mun julkaisut. Enkä aio enää avautua sellaisille lyttääjille, aukojille, möläyttäjille.

Vierailija
10/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, jos kommentit tulevat tietyltä samalta ystävältä, niin se varmaan on hänen tyylinsä ja mentaliteettinsa. Itse tiedät, onko ystävyydessänne enemmän plussia kuin miinuksia... Jos taas yleensä kaikki ystävien kyseenalaistavat tai omista poikkeavat kommentit/mielipiteet ärsyttävät, niin tarkistaisin omaa asennetta. Itse en koe, että läheisten ihmisten tulee varauksetta tukea ja olla innostuneita toistensa asioista ja tekemisistä.

Vierailija
11/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Eli SUN kohdalla muut kertovat omasta huonommuudestaan (tai niin sinä sen haluat heti tulkita, koska olet pahantahtoinen ihminen) mutta aloittajan kohdalla ystävien onkin ihan ok kertoa hänelle hänen huonoudestaan, ja pidät tätä samana asiana? Oletpa typerys, ihmeellistä, miten kaltaisesi pahantahtoinen ihminen löytääkin seuraa, mutta oikeastaan niitä hyväntahtoisia onkin vaikeampi löytää maailmasta.

Miten niin huonommuudesta? Jos joku on laiska, hän on laiska. Miksi minun mielipiteeni on jotenkin arvottomampi kuin muiden mielipide?

Pitääkö sille sunnuntaina mitääntekemättömälle sanoa, että "ai kun ihanaa, en minä vaan osannut, minä olen niin typerä, että leikin lasten kanssa, ompelin verhot ja keräsin marjoja. Kylläpä kadehdin sitä, että sinä et ole saanut mitään aikaan." Ystäville ollaan rehellisiä eli jos ei arvosta joutilaisuutta,niin ei arvosta.

Sama tuon lentämisen kanssa. On ihan turha kehua lajittelevansa jätteen ja samantien kertoa, että taas on lentomatka tilattu. En todellakaan kehy kierrätysintoaan.

Vierailija
12/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, jos kommentit tulevat tietyltä samalta ystävältä, niin se varmaan on hänen tyylinsä ja mentaliteettinsa. Itse tiedät, onko ystävyydessänne enemmän plussia kuin miinuksia... Jos taas yleensä kaikki ystävien kyseenalaistavat tai omista poikkeavat kommentit/mielipiteet ärsyttävät, niin tarkistaisin omaa asennetta. Itse en koe, että läheisten ihmisten tulee varauksetta tukea ja olla innostuneita toistensa asioista ja tekemisistä.

No ei kaikkea tarvitse "varauksetta tukea", mutta jos lähes kaikesta löytää aina pahaa sanottavaa niin silloin on jotain pielessä.

On eri asia palauttaa ystävä maan pinnalle jos tämä suunnittelee lähettävänsä säästönsä ihanalle netissä tapaamalleen ulkomaalaisihastukselle kuin arvostella normaalitekemiset aina negatiivisen kautta.

Vierailija
13/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini mielestä kuulemma "ei pidä loukkaantua tuollaisesta", ei vittttu, mikä tunnoton saaaatanan kalkkuna, eihän MIELEN PAHOITTUMINEN OLE SAAAATANAN VITTTU mitään LOUKKAANTUMISTA! Se on MIELENSÄ PAHOITTAMISTA! Jolle ei itse varsinaisesti voi mitään. Äitini mielestä minä olen ilkeä tätä "ystävää" kohtaan, koska kehtaankin loukkaantua. Helvettti, se idiootti pahoitti mun mieleni, ja äidistäni se oli ihan ok!

Saa kärsiä se paska bitch nyt. Vaikka oli helteet, enkä tiedä, oliko äidillä mitään mahdollisuuttakaan viilennykseen ja onko hän enää elossakaan, en enää aio laittaa paukkuja hänestä piittaamiseen, vaan haluan poistaa myös hänet yhteydenpitolistaltani kokonaan. Olkoot pulassa ja vanhentukoot yksin ja vaikeuksin, mua ei yhtään kiinnosta. Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Jos hän (äitini) yrittäisi soittaa, en vain vastaa, so simple. Siitä ystävästä en ole onneksi kuullut enää vuosiin.

8

Mene siitä Kivikissapahoinpitelijä paskomasta muiden ketjuihin.

Vierailija
14/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin huonommuudesta? Jos joku on laiska, hän on laiska. Miksi minun mielipiteeni on jotenkin arvottomampi kuin muiden mielipide?

Pitääkö sille sunnuntaina mitääntekemättömälle sanoa, että "ai kun ihanaa, en minä vaan osannut, minä olen niin typerä, että leikin lasten kanssa, ompelin verhot ja keräsin marjoja. Kylläpä kadehdin sitä, että sinä et ole saanut mitään aikaan." Ystäville ollaan rehellisiä eli jos ei arvosta joutilaisuutta,niin ei arvosta.

Sama tuon lentämisen kanssa. On ihan turha kehua lajittelevansa jätteen ja samantien kertoa, että taas on lentomatka tilattu. En todellakaan kehy kierrätysintoaan.

Tämä juuri kuvaa, miten äiriintynyt sinä olet, miksi tuohon väliin täytyy tuo "olenpa minä typerä tunkea? Oletko vähän vajaa? Mikset voi sanoa: "ai minä taas tein tätä, tätä ja tätä? Oletat siis, että toisesta olitkin typerä?

Arvaan, miksi oletat sellaista. Siksi, koska ITSE ajattelet toisista, että NÄMÄ ovat typeriä tehdessään erilailla, kuin sinä. Koska olet pahantahtoinen ja paska ihminen.

Vierailija
15/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini mielestä kuulemma "ei pidä loukkaantua tuollaisesta", ei vittttu, mikä tunnoton saaaatanan kalkkuna, eihän MIELEN PAHOITTUMINEN OLE SAAAATANAN VITTTU mitään LOUKKAANTUMISTA! Se on MIELENSÄ PAHOITTAMISTA! Jolle ei itse varsinaisesti voi mitään. Äitini mielestä minä olen ilkeä tätä "ystävää" kohtaan, koska kehtaankin loukkaantua. Helvettti, se idiootti pahoitti mun mieleni, ja äidistäni se oli ihan ok!

Saa kärsiä se paska bitch nyt. Vaikka oli helteet, enkä tiedä, oliko äidillä mitään mahdollisuuttakaan viilennykseen ja onko hän enää elossakaan, en enää aio laittaa paukkuja hänestä piittaamiseen, vaan haluan poistaa myös hänet yhteydenpitolistaltani kokonaan. Olkoot pulassa ja vanhentukoot yksin ja vaikeuksin, mua ei yhtään kiinnosta. Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Jos hän (äitini) yrittäisi soittaa, en vain vastaa, so simple. Siitä ystävästä en ole onneksi kuullut enää vuosiin.

8

Mene siitä Kivikissapahoinpitelijä paskomasta muiden ketjuihin.

😂😂😂😅😅😅😄😅😄😄

Ottiko vähän hermosseen? :D

Vierailija
16/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en todellakaan matkustelisi ulkomailla, toisin kuin rakas ystäväni. Hänen matkakertomuksensa myös kuuntelen mielelläni, sillä minua kiinnostaa ystäväni tekemiset vaikka ulkomailla matkailua en harrastaisi itse vaikka aseella uhattaisiin. Suhteutan kavereiden typerinä pitämäni kommentit sen mukaan kuka on sanojana. Yksi kaveri minula on joka helposti kateellistuu mikäli minulla on jotain mitä hänellä ei. Myös vähättelee jotain asiaa kohdallani, mutta kun se sattuukin hänen kohdalle, ei riemulla ole rajaa. Tämä kaveri on vähän yksinkertainen muutenkin, mutta eipä se kaveruutta estä. Muut kaverini eivät ole kateellisia. 

Vierailija
17/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V*tun alamittaiseksi itsesi muiden seurassa tunteva inisijä: tee palvelus ihmiskunnalle, äläkä etsiydy ihmisten seuraan. On parempi, että sinunlaisesi häpeää typeryyttään oman kivensä kolossa, eikä pahoita muiden mieliä olettamalla näiden ajattelvan sinusta, miten typerä olet. Pliis.

Vierailija
18/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tossa matkustus hommassa en näe mitään ihmeellistä, tottahan nuo on.

Vapaapäivänä ihminen saa tehdä mitä haluaa, älä välitä.

Tuo trampoliini homma vaikuttaa oudolta. Joo toki onnettomuuksia sattuu mutta niin niitä sattuu muissakin leikeissä..

Vierailija
19/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en todellakaan matkustelisi ulkomailla, toisin kuin rakas ystäväni. Hänen matkakertomuksensa myös kuuntelen mielelläni, sillä minua kiinnostaa ystäväni tekemiset vaikka ulkomailla matkailua en harrastaisi itse vaikka aseella uhattaisiin. Suhteutan kavereiden typerinä pitämäni kommentit sen mukaan kuka on sanojana. Yksi kaveri minula on joka helposti kateellistuu mikäli minulla on jotain mitä hänellä ei. Myös vähättelee jotain asiaa kohdallani, mutta kun se sattuukin hänen kohdalle, ei riemulla ole rajaa. Tämä kaveri on vähän yksinkertainen muutenkin, mutta eipä se kaveruutta estä. Muut kaverini eivät ole kateellisia. 

Et ole aito, oikea ystävä. Häpeä sinäkin, hirveää, millaiset ilkiöt sitä itsensä muiden no, ehkä vain kavereiksi, mutta kuitenkin, laskevatkin.

Vierailija
20/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tossa matkustus hommassa en näe mitään ihmeellistä, tottahan nuo on.

Vapaapäivänä ihminen saa tehdä mitä haluaa, älä välitä.

Tuo trampoliini homma vaikuttaa oudolta. Joo toki onnettomuuksia sattuu mutta niin niitä sattuu muissakin leikeissä..

Ihmisten kuuluu pitää huolta omista asioistaan, eikä ARVOSTELLA keidenkään muiden touhuja ja valintoja!!!!!!!!!!!!!!

8