Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä se Sipoon murhaaja oli katkera sille uhrille?

Vierailija
05.08.2018 |

Onko missään ollut mitään spekulaatioita?

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiöpsykologina ja kai itsekin jonain psykopaattina voisin kuvitella että kun murhaaja on ollut noin katkera jostain, hän on varmasti jättänyt jonkun jäähyväiskirjeen jossa on selittänyt mitä on käynyt...ja kertonut mitä tuo uhri on hänelle tehnyt.

Tilitti varmaan sille tärkeimmälle eli uhrille ja se riitti hänelle(?). Poliisihan sanoi että tietävät kuinka kauan tekijä oli paikalla, mikä viittaa pitkäkestoisempaan tekoon kuin pelkkä sitominen ja ampuminen. Sitoi varmaan myös siksi, että pystyi purkamaan tuntojaan uhrille. Purki varmaan vihansa ja teki selväksi, että se oli sitten tässä. Tätähän tutkitaan raakana ja julmana tekona (uhri sidottu ja tiennyt lopulta kuolevansa?).

Vierailija
62/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on sanonut, että on katkera. Eiköhän mielnterveys ja persollisuusongelmia ole aika monessa isommassa työyhteisässä ja alueilla. Kuka rehellinen lähipiiristä kommentoi johonkin luotettavampaan lehteen, tuskin kukaan. Ulkopuoliset joutessaan saa pähkäillä mikä on ollut syynä. Varmaa uteliata toimittajia on lähipiirin kipussa utsimassa ja urkkimassa asioita, saisiko myyvän jutun lehteen. Kyllä lehtijutukin on jonkin verran tekaistuja ja osa asiosta on voitu jättää pois, jolloin jutusta saa eri käsityksen kuin alunperin on ollut. Mistä tietää persoonallisia ominaiksuuksia ja tilanteita yhtiöstä. Kaikilla on oma näkemyksensä ja arvailunsa.

Poliisi puhui myös henk.koht. katkeruudesta eli eiköhän tuo pidä ihan paikkansa. Ovat myös käyttäneet pakkokeinoja joihin kuuluu mm. televalvonta eli ehkä tekijä on lähettänyt aggressiivisia tai jopa uhkaavia viestejä uhrille? Puhuivat myös, että oli seurannut uhria pidemmän aikaa. Tämä näyttää täysin selvästi juuri näiden kahden väliseltä asialta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kyllä kiva lukea joku tekijän syvähaastattelu. Kun on kuitenkin annettu uutisissa ymmärtää, että tekijä ja uhri ovat fiksuja tyyppejä.

Ei onnistu enää, ampui itsensä. Mutta jos joku jäähyväiskirje on olemassa, niin toivottavasti omaiset toimittaa mediaan. Vai luuliko tekijä selviävänsä vapaalla jalalla?

Vierailija
64/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis kyllä kiva lukea joku tekijän syvähaastattelu. Kun on kuitenkin annettu uutisissa ymmärtää, että tekijä ja uhri ovat fiksuja tyyppejä.

Ei onnistu enää, ampui itsensä. Mutta jos joku jäähyväiskirje on olemassa, niin toivottavasti omaiset toimittaa mediaan. Vai luuliko tekijä selviävänsä vapaalla jalalla?

Tuskin toimittavat.

Vierailija
65/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi helkkari kun jotku mt ihmiset on tyhmiä. Se kuka irtisanoo, ei useinkaan ole tehnyt päätöstä itse. Ylin johto pakottaa että nyt hähennät tiimistäsi 5 ihmistä ja kolmen nimen kerromme sulle suoraan, toimeenpane! Siinä on pakko totella vaikka eri mieltä olis.

Itse olen irtisanonut urani aikana sellaiset 150 ihmistä. En olisi halunnut, en heitä itse valinnut, mutta tehtävä määrättiin minulle direktiona.

Irtisanotut ovat uhkailleet minua, haukkuneet huoraksi, yksi käynyt kiinni. Kyllä se vituttaa että kun minä teen vaan työtäni, niin saan tappouhkauksia ja huoritteluja.

Pitääköhän tässä nyt henkensä puolestakin alkaa pelkäämään vielä.

Mä en pystyis sun työhön. Kyllä tuo jotain kylmäpäisyyttä tai epäempaattisuutta vaatii.

Jokaisessa firmassa on yt neuvotteluja, näin esimiehelle tulee väistämättä eteen se tilanne, että joutuu irtisanomaan. Joskus kokonainen ryhmä lakkautetaan, joskus joka ikisestä ryhmästä leikataan juustohöyläperiaatteella sama % määrä henkilöstöä pois.

En ole vielä sellaiseen esimieheen törmännyt, joka irtisanomisista nauttii. Kurjia ja stressaavua tilanteita kaikille osapuolille.

Varsinkin jos tulee vielä tapauksen jälkipuintia Sipoon kartanossa...

Vierailija
66/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi Breguet hankinta katkaisi kamelin selän?

Vierailija
67/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli.

Vierailija
68/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niinkuin jostain ilmarisesta kerrottaisiin ulos jos osastolla ollut huono henki/kiusaamista.. Eivätkä varmaan edes tietäisi, koska tollasissa miesten asiantuntijayhteisöissä niitä harvoin mitenkään kukaan edes tuo ilmi.

Oikeasti luulen että tyyppi ewim 2016 palanut loppuun ja jossain vaiheessa vaan seonnut ja saanut ihan sattumalta tästä esimiehestään pakkomielteen. Ei mitään sen monimutkaisempaa.

Vierailija
69/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tässä näitä outouksia ja avoimia kysymyksiä vielä. 

Eniten ehkä kiinnostaa miksi uhri sai vastikään lähteä Ilmarisesta? Kyseessä ei selvästikään ollut ennakoitavissa ollut asia, sillä hän oli pestautunut johonkin pikkufirmaan tuon jälkeen. Nordeassa, Varmassa, Ilmarisessa yms. jättifirmoissa johtajana työskennellyt kaveri vaihtaa muutaman miljoonan liikevaihtoa tekevään puljuun. 

Kyllä varmasti tuollaisella kaverilla olisi ollut tähtäin vielä ennen eläköitymistä siellä ihan terävimmässä kärjessä jossain merkittävässä finanssitalossa.  

Olet kyllä harvinaisen väärässä, kun väität, ettei suuryrityksistä haluttaisi siirtyä pikkufirmoihin. Osa jopa lähtee perustaakseen sellaisen itse. Pienessä yrityksessä on ihan eri meininki, saa tehdä monipuolisesti kaikkea, päättää itse enemmän, olla luovempi jne. Erityisedti start-upit houkuttelevat. Kaikki eivät todellakaan halua jatkaa ikuisesti isoissa konserneissa. Osa vain ei uskalla lähteä tai pelkäävät tulojen laskua.

Vierailija
70/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myös pohdin tuota mahdollista intiimiä suhdetta, voisiko olla? Oliko kummatkin perheettömiä?

Murahtulla miehellä oli perhe, mutta hän oli eronnut jo aiemmin. Menestyvällä miehellä ei tiettävästi sen koommin ollut naisystäviä. 

Tekijä oli eronnut tyttöystävästään samoihin aikoihin kun lopettanut työt Ilmarisessa muutamia vuosia sitten. 

Ihana muija, jätti heti kun mieheltä loppui työt. TYYPILLINEN SUOMIÄM"MÄ

Vierailija
71/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekijä vaikuttaa kantaneen kaunaa. Kiusattiinko, kaivettiinko väkisin vikoja, mustamaalattiinko, oltiinko ennakkoluuloisia...? Ehkä hänen naamansa ei miellyttänyt tai hänet koettiin uhkana. Oli edennyt nopeasti urallaan. Tuon jälkeen työllistyminen voi olla vaikeaa, koska paikkoja on vähän auki ja palkkataso on noussut korkeaksi. Siinä työttömänä on aikaa hautoa kaikenlaisia ajatuksia.

Vierailija
72/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sillä tekijällä massit piisasi jos ei mitään tehnyt moneen vuoteen ja silti asusteli luksustalossa. 

Vierailija
73/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sillä tekijällä massit piisasi jos ei mitään tehnyt moneen vuoteen ja silti asusteli luksustalossa. 

Vuoden irtisanoutumispaketti ( ei saanut potkuja vaan irtisanoutui itse, lähtöpaketin turvinko? ) siihen päälle säästöt ja menneiden vuosien bonukset. Noissa hommissa on hyvät palkat ja perheetön mies ei paljoa tarvitse. Sitten ansiosidonnaiselle toiseksi vuodeksi. Jospa sillä nyt alkoi rahat jo loppua ja etsi Sipoosta lisärahoitusta? Jota ei sitten saanut.

Vierailija
74/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin mies olisi voinut uudelleenkouluttautua lähihoitajaksi ja töitä olisi löytynyt heti!

Mutta kun on tottunut työstään 5000-10000€/kk palkkaa plus bonukset, niin se kynnys siirtyä lähihoitajaksi, yleensä vielä vuorotöihin palkkana jotain 1800€-2200€/kk plus lisät max 100-700e/kk tai ei aina edes lisiä.

EHKÄ MONI VOI YMMÄRTÄÄ ETTÄ Ei HETI KIINNOSTUNUT TÄSTÄ VAIHTOEHDOISTA.

Vierailija
75/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä esitän seuraavaa kun olen itsekin aikoinaan tuolta osastolta valmistunut.

TF:lle ei ihan joka poika mene. Siinä täytyy olla hemmetin skarppi jo lähtiessä ja jos tuo kaveri on ollut killan puheenjohtaja niin hänellä on ollut vielä suht normaalit sosiaaliset taidotkin mikä ei ole ihan tavallista sillä osastolla. Aspergereita löytyy.

Ydinfyiikkaa se ei ole lukenut pakollisia kursseja enempää koska on mennyt talousalan töihin heti valmistuttua. TF:llä voi lukea myös talousaineita. Esim. takavuosien Nesteen pääjohtaja Ihamuotila oli valmistunut TF:ltä ja oli aika puhdas talousmies.

Kaverilla oli huippupesti hedgerahaston hoitajana ja työkaverit varmasti motivaatioltaan ja älykkyydeltään Suomen kärkeä. Mikä meni pieleen kun tuli lähtöpassit?

Minä luulen, että sukset oli mennyt pahasti ristiin pomon kanssa. Joko pomon tapa oli tehdä jotain mihin kaverin moraali ei taipunut tai sitten pomo oli torpannut kaverin grand idean ymmärtämättä siitä mitään. Minä itse asiassa luulen, että siinä on käynyt jälkimmäinen haihtoehto. Skarpille ja motivoituneelle tyypille ei mikään ota pannuun niin kuin tyhjäpää mikromanageeraajapomo. Itsekin olen ottanut loparit sen takia useammin kuin kerran.

Tuo kaveri olisi saanut töitä noilla meriiteillä mistä päin maailmaa vain mutta sitä jäi jostain syystä kaivelemaan se kokemansa vääryys jonka se päätti mennä puhumaan selväksi siinä vaiheessa kun se pomokin oli saanut potkut. Eli kertomaan 'mitäs minä sanoin'.

Siinä on sitten tapahtunut pientä ylireagointia ja ammattitaidottomuuttakin on ollut mukana hommassa kun jäi kiinni mutta näin minä pääpiirteissään uskon tapahtuneen.

Vierailija
76/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niinkun joku haluaisi työskennellä jossain ilmarisessa. Tai missään muussakaan vakuutusalan firmassa. Kaikille raha ei ole sen arvoista.

Vierailija
77/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä käynyt ihan perinteinen, eli menestyneelle ruotsinkieliselle suomalaiselle katkera ja kateellinen suomenkielinen meni päättämään toisen päivät. Onneksi päätti samalla sentään myös omat päivänsä.

Tekijä ei selvästikään käynyt täysillä kierroksilla. Tyyppihän oli selvästikin täysi sotahullu, varmasti varta vasten oikein halusi asua vielä "Kasarmikadulla". Liekö ollut lisäksi fennomaani ja narsisti, joka ei yksinkertaisesti kestänyt omaa vajavaisuuttaan ja sitä, ettei onnistunut irtisanoutumisen jälkeen etenemään urallaan siinä samalla kun Ilmariselta myöhemmin lähtemään joutunut esimies löysi heti hyvän uuden työpaikan. Murhaaja oli todennäköisesti keväällä saanut tietoonsa tämän, jolloin pää sekosi täysin.

Sopii myös kysyä; jos esimies olisi ollut suomenkielinen, olisiko hän surmannut uhrinsa?

Vierailija
78/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minusta tuntuu, että kohta tätäkin murhaaja aletaan ymmärtämään ja sympatiseeraamaan? Aina Suomessa käy näin, vrt. nyt Törmän murhaaja

Vierailija
79/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti olisi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin mies olisi voinut uudelleenkouluttautua lähihoitajaksi ja töitä olisi löytynyt heti!

Mutta kun on tottunut työstään 5000-10000€/kk palkkaa plus bonukset, niin se kynnys siirtyä lähihoitajaksi, yleensä vielä vuorotöihin palkkana jotain 1800€-2200€/kk plus lisät max 100-700e/kk tai ei aina edes lisiä.

EHKÄ MONI VOI YMMÄRTÄÄ ETTÄ Ei HETI KIINNOSTUNUT TÄSTÄ VAIHTOEHDOISTA.

Mutta kyllä pitäisi. Miksi yhteiskunnan pitäisi elättää hänen kaltaisiaan loisia?

Vierailija
80/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnsä menettämisestä sekä työttömyydestä.

Lähti itse töistä.

Tuttavan mukaan lähdön taustalla oli joko yksikön menettelytapoihin, henkilökohtaiseen kohteluun tai moraalisiin kysymyksiin liittyvä syy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä