Mistä se Sipoon murhaaja oli katkera sille uhrille?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ainakin väitetty, että työpaikalla ilmeisesti kiusaamista ja kampittamista uhrin=esimiehen taholta. Lisäksi pitänyt huolta, ettei saa uutta työpaikkaa alalta, jossa pienet piirit.
Minä en väitä näin, mutta tällaisen arvelun luin.
Homosteluun en usko, sillä kun joku keskustelussa puhui uhrin kulumisesta vähemmistöön, tarkoitettiin kielivähemmistöä, mutta jotkut _luulivat_ sen tarkoittavan sukupuolivähemmistöä. Huhu oli siis väärinkäsitys.Sä luotat minfoon lapsellisen aidosti :)
Ja sä et ymmärrä lukemaasi. Minä en väitä enkä luota, kirjoitin että tällaista luin. Joko menee aivolohkoon?
Ansiosidonnainen loppui, ei jaksanut aktiivimallia.
Onhan tässä näitä outouksia ja avoimia kysymyksiä vielä.
Eniten ehkä kiinnostaa miksi uhri sai vastikään lähteä Ilmarisesta? Kyseessä ei selvästikään ollut ennakoitavissa ollut asia, sillä hän oli pestautunut johonkin pikkufirmaan tuon jälkeen. Nordeassa, Varmassa, Ilmarisessa yms. jättifirmoissa johtajana työskennellyt kaveri vaihtaa muutaman miljoonan liikevaihtoa tekevään puljuun.
Kyllä varmasti tuollaisella kaverilla olisi ollut tähtäin vielä ennen eläköitymistä siellä ihan terävimmässä kärjessä jossain merkittävässä finanssitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnsä menettämisestä sekä työttömyydestä.
Kyllä noilla spekseillä pitäisi uusi duuni löytyä jos kiinnostaa.
Vaikkei sitten rahoitusalalta niin onhan Suomessa käynnissä kaksi isoa ydinvoimaprojektia, eikä ydinfyysikoista varsinaisesti ylitarjontaa taida olla.
Jos vintissä flippaa noin pahasti, niin ei ehkä ole ihan parasta ydinvoimalafyysikkoainesta.
Se oli fyysikko ei ydinfyysikko.
Esimies pystyy hyvin torpedoimaan yhden ihmisen urakehityksen niin, ettei ko. henkilö pääse koskaan vastaavanlaisiin hommiin.
On myös esitetty sellainen arvio jonkun epäillyn tutun taholta, että epäillyn tyytymättömyys saattoi liittyä myös moraalisiin kysymyksiin. Sijoitustoimintaan liittyy usein moraalisia kysymyksiä, jotka merkitsevät joillekin enemmän ja jotkut ovat taas niistä täysin piittamattomia.
En missään nimessä hyväksy murhaa tai ylipäätään mitään kostotoimenpiteitä, mutta voin silti arvailla että takana on sellaisiakin asioita joita esim. yrityksen johto ei haluaisi julkisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Pitäskö tässä siis irtisanoneena olla huolissaan
Kyllä siinä mielessä että ”aktivointitoimenpiteet” pitkään jatkuessaan johtavat mielenterveyden järkkymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnsä menettämisestä sekä työttömyydestä.
Kyllä noilla spekseillä pitäisi uusi duuni löytyä jos kiinnostaa.
Vaikkei sitten rahoitusalalta niin onhan Suomessa käynnissä kaksi isoa ydinvoimaprojektia, eikä ydinfyysikoista varsinaisesti ylitarjontaa taida olla.
Jos vintissä flippaa noin pahasti, niin ei ehkä ole ihan parasta ydinvoimalafyysikkoainesta.
Se oli fyysikko ei ydinfyysikko.
Eikä ainakaan "ydinvoimalafyysikko" 😃
Vierailija kirjoitti:
Pitäskö tässä siis irtisanoneena olla huolissaan
Riippuu siitä miten k-päinen oot ollut. Jos olet ollut täysin asiallinen, asiaperusteisiin nojaava ja myötätuntoinen niin huolta tuskin on.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ehkä kiinnostaa miksi uhri sai vastikään lähteä Ilmarisesta? Kyseessä ei selvästikään ollut ennakoitavissa ollut asia, sillä hän oli pestautunut johonkin pikkufirmaan tuon jälkeen. Nordeassa, Varmassa, Ilmarisessa yms. jättifirmoissa johtajana työskennellyt kaveri vaihtaa muutaman miljoonan liikevaihtoa tekevään puljuun.
Kyllä varmasti tuollaisella kaverilla olisi ollut tähtäin vielä ennen eläköitymistä siellä ihan terävimmässä kärjessä jossain merkittävässä finanssitalossa.
Mistäs sen tietää, jos on tehty vaikka osakekauppaa, joka ei ihan kestä päivän valoa. Eiköhän semmoinen, jos sellaisesta on kyse, tule ilmi jossain vaiheessa.
Useimmat pomot saattaisivat kokea samankohtalon, jos ottaisimme vihreistä mallia.
Tärkeää on, että aihe saadaan näin keskusteluun. Suuri enemmistö on hiljaa, mutta tilanne muuttuu, kun muutama ihminen nousee vastaan. Asioilla ei ole suoraa yhteyttä, mutta natsi-Saksassakin kaikki toimet olivat laillisia
Vierailija kirjoitti:
Voi helkkari kun jotku mt ihmiset on tyhmiä. Se kuka irtisanoo, ei useinkaan ole tehnyt päätöstä itse. Ylin johto pakottaa että nyt hähennät tiimistäsi 5 ihmistä ja kolmen nimen kerromme sulle suoraan, toimeenpane! Siinä on pakko totella vaikka eri mieltä olis.
Itse olen irtisanonut urani aikana sellaiset 150 ihmistä. En olisi halunnut, en heitä itse valinnut, mutta tehtävä määrättiin minulle direktiona.
Irtisanotut ovat uhkailleet minua, haukkuneet huoraksi, yksi käynyt kiinni. Kyllä se vituttaa että kun minä teen vaan työtäni, niin saan tappouhkauksia ja huoritteluja.
Pitääköhän tässä nyt henkensä puolestakin alkaa pelkäämään vielä.
Isommissa firmoissa ylin johto tuskin päättää kuka lähtee. Ne antaa lukumäärän ja lähiesimiehet tekee päätökset. Toki lemppari alaisiaan kuunnellen. Ylin johto ei tiedä mitä ne tyypit tekee, valinnan tekee joku alempi taho. Ei irtisanottu voi tietää kuka hänet valitsi. Ehkä joku kollega valitti pomolle lähtijästä. Helposti menee epäreiluksi, kun jokainen pelkää työnsä puolesta. Virhearviointejakin tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Voi helkkari kun jotku mt ihmiset on tyhmiä. Se kuka irtisanoo, ei useinkaan ole tehnyt päätöstä itse. Ylin johto pakottaa että nyt hähennät tiimistäsi 5 ihmistä ja kolmen nimen kerromme sulle suoraan, toimeenpane! Siinä on pakko totella vaikka eri mieltä olis.
Itse olen irtisanonut urani aikana sellaiset 150 ihmistä. En olisi halunnut, en heitä itse valinnut, mutta tehtävä määrättiin minulle direktiona.
Irtisanotut ovat uhkailleet minua, haukkuneet huoraksi, yksi käynyt kiinni. Kyllä se vituttaa että kun minä teen vaan työtäni, niin saan tappouhkauksia ja huoritteluja.
Mä en pystyis sun työhön. Kyllä tuo jotain kylmäpäisyyttä tai epäempaattisuutta vaatii.
Kaikki ei vaan viihdy työttömänä. Jos työtä ei löydy, mitä vaihtoehtoja sitä ihmiselle jää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isommissa firmoissa ylin johto tuskin päättää kuka lähtee. Ne antaa lukumäärän ja lähiesimiehet tekee päätökset. Toki lemppari alaisiaan kuunnellen. Ylin johto ei tiedä mitä ne tyypit tekee, valinnan tekee joku alempi taho. Ei irtisanottu voi tietää kuka hänet valitsi. Ehkä joku kollega valitti pomolle lähtijästä. Helposti menee epäreiluksi, kun jokainen pelkää työnsä puolesta. Virhearviointejakin tapahtuu.
Kummasti sinne saa jäädä ne irtisanojan opiskelukaverit tai muuten kivat kaverit...
Ydinfyysikko väsähti pupukurssin leikkeihin.
Olis kyllä kiva lukea joku tekijän syvähaastattelu. Kun on kuitenkin annettu uutisissa ymmärtää, että tekijä ja uhri ovat fiksuja tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei vaan viihdy työttömänä. Jos työtä ei löydy, mitä vaihtoehtoja sitä ihmiselle jää?
Torille kädettömiä kusettamaan ilman kumihanskoja :D
Vierailija kirjoitti:
Ilmarinen ja etera fuusioitui noihin aikoihin. Siellä on ollut vähän liikaa päteviä pomoja, pakko niitä on ollut vähentää, hyviäkin pomoja. Ei niitä huippupalkkaisia voi ihan pilvin pimein pitää.
Oli se ydinfyysikko. Jossain erittäin haastavissa Ilmarinen Alfa-hedgerahaston laskentatehtävissä luultavasti.