Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä se Sipoon murhaaja oli katkera sille uhrille?

Vierailija
05.08.2018 |

Onko missään ollut mitään spekulaatioita?

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi helkkari kun jotku mt ihmiset on tyhmiä. Se kuka irtisanoo, ei useinkaan ole tehnyt päätöstä itse. Ylin johto pakottaa että nyt hähennät tiimistäsi 5 ihmistä ja kolmen nimen kerromme sulle suoraan, toimeenpane! Siinä on pakko totella vaikka eri mieltä olis.

Itse olen irtisanonut urani aikana sellaiset 150 ihmistä. En olisi halunnut, en heitä itse valinnut, mutta tehtävä määrättiin minulle direktiona.

Irtisanotut ovat uhkailleet minua, haukkuneet huoraksi, yksi käynyt kiinni. Kyllä se vituttaa että kun minä teen vaan työtäni, niin saan tappouhkauksia ja huoritteluja.

Pitääköhän tässä nyt henkensä puolestakin alkaa pelkäämään vielä.

Mä en pystyis sun työhön. Kyllä tuo jotain kylmäpäisyyttä tai epäempaattisuutta vaatii.

Siis kommentoijahan toimii vain viestintuojana? Vaatii sen, että henkilö on aikuinen ihminen ei muuta. Postinjakajakin välillä jakaa valitettavia uutisia.

Vierailija
42/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin mies olisi voinut uudelleenkouluttautua lähihoitajaksi ja töitä olisi löytynyt heti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myös pohdin tuota mahdollista intiimiä suhdetta, voisiko olla? Oliko kummatkin perheettömiä?

Murahtulla miehellä oli perhe, mutta hän oli eronnut jo aiemmin. Menestyvällä miehellä ei tiettävästi sen koommin ollut naisystäviä. 

Tekijä oli eronnut tyttöystävästään samoihin aikoihin kun lopettanut työt Ilmarisessa muutamia vuosia sitten. 

Tämä saattaisi viitata tekijän mielenterveyden ongelmiin jo v. 2016. Siksi sekä parisuhde että työsuhde päättyneet? Moni jää yksin mt-ongelmien kanssa ja on täysin sairaudentunnoton eikä edes halua apuavaikka ulkoisesti pystyy toimimaan niin etteivät esim. naapurit tai muut ei niin läheiset huomaa. Sen sijaan parisuhteessa ja työpaikalla ne yleensä huomataan koska tekemisissä ollaan niin paljon. Mt-ongelma ja kymmenien miljoonien salkunhoito ei ole hyvä yhdistelmä....

Vierailija
44/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko hänelle annettu jonkinlainen lähtöpaketti. Niinhän tehdään kun ei haluta antaa potkuja, tarjotaan niin hyvät lähtöehdot että irtisanoutuu itse. Tulos tai ulos on kai tuolla alalla fakta. Ehkä ei saanut enää töitä ja katkeroitui. Tai paremminkin pimahti. Spekulointia tämäkin. Vaikea ymmärtää miksi se katkeruus henkilöityi yhteen johtajaan. Yleensähän pikkupomot päättää ja iso pomo vaan suostuu. Uskomaton juttu Suomessa kaiken kaikkiaan.

Näin varmaan muuten, mutta uskon, että näiden kahden välillä on ollut jotain skismaa. Tämä on selvästi kosto juuri uhrille, ei yleistä katkeruutta (näin sanoi tekijän tuttavakin). Uhrihan syntyi Suomen valtaeliittiin kuuluvaan perheeseen eli suhteet vallan huipulla laajat ja pitkäkestoiset. Työskennellyt myös monessa pankki- ja rahoitusalan paikassa eli tuntenut alalta enemmän tai vähemmän "kaikki" tärkeät henkilöt. Uhri on voinut ilmaista, että tekijä ei enää alalle työllisty jos se hänestä on kiinni ja asemansa takaa sen, että halutessaan onnistuu kyllä niin tekemään. Jotain siellä Ilmarisella on näiden välillä tapahtunut, luultavimmin jotain vähän isompaa kuin pelkkä ulossavustaminen.

Vierailija
45/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tässä näitä outouksia ja avoimia kysymyksiä vielä. 

Eniten ehkä kiinnostaa miksi uhri sai vastikään lähteä Ilmarisesta? Kyseessä ei selvästikään ollut ennakoitavissa ollut asia, sillä hän oli pestautunut johonkin pikkufirmaan tuon jälkeen. Nordeassa, Varmassa, Ilmarisessa yms. jättifirmoissa johtajana työskennellyt kaveri vaihtaa muutaman miljoonan liikevaihtoa tekevään puljuun. 

Kyllä varmasti tuollaisella kaverilla olisi ollut tähtäin vielä ennen eläköitymistä siellä ihan terävimmässä kärjessä jossain merkittävässä finanssitalossa.  

En tunne tätä tapausta vaan kommentoin yleisesti.

Viime vuosina sijoitustoimintaan on tullut rajoituksia ym erityisesti isommissa puljuissa ja ne sijoitusjohtajatkaan eivät saa toimia en niin vapaasti ja oman vision mukaisesti mitä ennen, ts kuviot äänellään enemmän ylhäältä. Tästä syystä moni on vaihtanut pienempiin tietoihin, joissa saa enemmän vapauksia toimia oman vision mukaisesti.

Vierailija
46/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tekijä eronnut ja lähtenyt työpaikasta samoihin aikoihin?

Vierailija
47/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin mies olisi voinut uudelleenkouluttautua lähihoitajaksi ja töitä olisi löytynyt heti!

Hänellä oli kokemusta hoitotyöstä salkunhoitajana.

Vierailija
48/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmarisesta sanottiin, ettei mistään kiusaamisesta ole tullut tietoa. Kiusaaminen voi olla myös ulossulkemista. Vaikea havaita, joskus jopa niin vaikeaa että ainoastaan kiusattu sen tietää. Sinulle ei puhuta, informaatio ei kulje.

Vierailija
49/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä ole taustalla jotain mielenterveysongelmia tekijällä. Silloin ne henkilöt, jotka ovat olleet sairastuneen lähipiirissä ongelmien puhkeamisen aikaan saattavat leimautua hänen mielessään täysin aiheettomastikin. Esim. minun mieheni on erään entisen työkaverin (joka sairastui skitsofreniaan) mielestä KGB:n vakooja. Mieheni ja ko. työkaverin välillä ei ollut mitään ongelmia ennen työkaverin sairauden puhkeamista.

Enkä nyt todellakaan tarkoita, että tällaisia harhaluuloja olisi mielenterveyden ongelmista kärsivillä yleisesti, mutta pienellä osalla niitä on.

Vierailija
50/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöpsykologina ja kai itsekin jonain psykopaattina voisin kuvitella että kun murhaaja on ollut noin katkera jostain, hän on varmasti jättänyt jonkun jäähyväiskirjeen jossa on selittänyt mitä on käynyt...ja kertonut mitä tuo uhri on hänelle tehnyt.

Vierailija
51/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä murhaaja ollut fiksumpi kuin murhattu mutta murhattu ottanut kunnian hyvistä sijoituksista.

Vierailija
52/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi helkkari kun jotku mt ihmiset on tyhmiä. Se kuka irtisanoo, ei useinkaan ole tehnyt päätöstä itse. Ylin johto pakottaa että nyt hähennät tiimistäsi 5 ihmistä ja kolmen nimen kerromme sulle suoraan, toimeenpane! Siinä on pakko totella vaikka eri mieltä olis.

Itse olen irtisanonut urani aikana sellaiset 150 ihmistä. En olisi halunnut, en heitä itse valinnut, mutta tehtävä määrättiin minulle direktiona.

Irtisanotut ovat uhkailleet minua, haukkuneet huoraksi, yksi käynyt kiinni. Kyllä se vituttaa että kun minä teen vaan työtäni, niin saan tappouhkauksia ja huoritteluja.

Mä en pystyis sun työhön. Kyllä tuo jotain kylmäpäisyyttä tai epäempaattisuutta vaatii.

Siis kommentoijahan toimii vain viestintuojana? Vaatii sen, että henkilö on aikuinen ihminen ei muuta. Postinjakajakin välillä jakaa valitettavia uutisia.

Mä en nimenomaan pystyisi edes toimimaan viestintuojana. Yrittäisin puhua hyville ihmisille vielä lisäaikaa potkujen sijasta, ja tulisin varmasti itse irtisanotuksi.

Vierailija
53/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myös pohdin tuota mahdollista intiimiä suhdetta, voisiko olla? Oliko kummatkin perheettömiä?

Murahtulla miehellä oli perhe, mutta hän oli eronnut jo aiemmin. Menestyvällä miehellä ei tiettävästi sen koommin ollut naisystäviä. 

Tekijä oli eronnut tyttöystävästään samoihin aikoihin kun lopettanut työt Ilmarisessa muutamia vuosia sitten. 

Tämä saattaisi viitata tekijän mielenterveyden ongelmiin jo v. 2016. Siksi sekä parisuhde että työsuhde päättyneet? Moni jää yksin mt-ongelmien kanssa ja on täysin sairaudentunnoton eikä edes halua apuavaikka ulkoisesti pystyy toimimaan niin etteivät esim. naapurit tai muut ei niin läheiset huomaa. Sen sijaan parisuhteessa ja työpaikalla ne yleensä huomataan koska tekemisissä ollaan niin paljon. Mt-ongelma ja kymmenien miljoonien salkunhoito ei ole hyvä yhdistelmä....

Eipä kait toi niin harvinaista ole, että ero tulee potkujen jälkeen. Potkut voi tänä päivänä saada kuka tahansa. En usko että alunperinkään olisivat palkanneet mitään mt-ongelmaista Ilmariseen. Eiköhän niillä ole varaa valita.

Vierailija
54/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on sanonut, että on katkera. Eiköhän mielnterveys ja persollisuusongelmia ole aika monessa isommassa työyhteisässä ja alueilla. Kuka rehellinen lähipiiristä kommentoi johonkin luotettavampaan lehteen, tuskin kukaan. Ulkopuoliset joutessaan saa pähkäillä mikä on ollut syynä. Varmaa uteliata toimittajia on lähipiirin kipussa utsimassa ja urkkimassa asioita, saisiko myyvän jutun lehteen. Kyllä lehtijutukin on jonkin verran tekaistuja ja osa asiosta on voitu jättää pois, jolloin jutusta saa eri käsityksen kuin alunperin on ollut. Mistä tietää persoonallisia ominaiksuuksia ja tilanteita yhtiöstä. Kaikilla on oma näkemyksensä ja arvailunsa.

Vierailija
55/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiöpsykologina ja kai itsekin jonain psykopaattina voisin kuvitella että kun murhaaja on ollut noin katkera jostain, hän on varmasti jättänyt jonkun jäähyväiskirjeen jossa on selittänyt mitä on käynyt...ja kertonut mitä tuo uhri on hänelle tehnyt.

Ehkä murhaaja piti itseään niin fiksuna, että kuvitteli sadeasun suojaavan täysin. Luuli, ettei jää kiinni koskaan. Sitten vasta säikähti, kun poliisit kolkutteli ovelle ja paniikissa tappio itsensä. Tarkoitus ei ollut tappaa itseään eikä jäädä kiinni. Ei tajunnut miten hyvät kamerat Sipoossa on.

Vierailija
56/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun elämä potkii pahasti päähän (eli sattuu monta ikävää juttua pienellä aikavälillä), ei ole ihme, jos ihminen sekoaa. Ei kaikki oo niin vahvoja.

Vierailija
57/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainenkin mahdollisuus tuli mieleen että ehkä uhri oli napannut ison pomon paikan epäillyn nenän edestä.

Vierailija
58/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla älykkyydellä ja osaamisella kyllä normi mies työllistäisi itsensä hetkessä.

Vierailija
59/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla älykkyydellä ja osaamisella kyllä normi mies työllistäisi itsensä hetkessä.

Toisaalta taas noin lahjakkaille on vähän työpaikkoja, taviksille rutkasti enemmän.

Vierailija
60/115 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa firmassa on yt neuvotteluja, näin esimiehelle tulee väistämättä eteen se tilanne, että joutuu irtisanomaan. Joskus kokonainen ryhmä lakkautetaan, joskus joka ikisestä ryhmästä leikataan juustohöyläperiaatteella sama % määrä henkilöstöä pois.

En ole vielä sellaiseen esimieheen törmännyt, joka irtisanomisista nauttii. Kurjia ja stressaavua tilanteita kaikille osapuolille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän