Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HoidonTarpeessa' 05~vko18.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin viikonlopun hiljaiseloa, kävin Tampereella kavereiden kanssa vähän bilettämässä... tekipä hyvää päästä välillä rentoutumaan oikein kunnolla!

Ja bongasinpa oviksenkin eilen, vihdoinkin!! Tänään soitin klinikalle, ja pas on sitten torstaina. Huomenna pitää aloitta Luget. Kivaa, että jotain tapahtuu taas näiden hoitojen suhteen. Nyt aion kyllä ottaa piinailuajan vähän rennommin enkä ota heti sitä negatiivista asennetta...

Tuli vaan mieleen, että mitenkäs sitten kun sulattavat siellä klinikalla ne kaksi alkiota ja JOS ne molemmat selviävät sulatuksesta? Kuitenkin siirtävät vaan sen yhden (ainakin viimeksi puhuivat näin). Pakastetaanko se toinen uudestaan, vai onkohan se mahdollista edes...? No, se selviää sitten torstaina viimeistään.

Nonna: Hienoa että ssg meni hyvin, ja tuloskin oli noin hyvä! Aika ihme toimintaa kun et saanut sitä clomireseptiä jo aikaisemmin... luulisi nyt lääkärin vähän enemmän kertovan asioista, sen verran tärkeä tämä aihe kuitenkin on.

Pingu: Ei kyllä itsellänikään olisi varaa noihin Norjan hintoihin... mutta onneksi tuohon lokakuuhun ei enää ihan mahdottoman kauaa ole! Ja ehditte hyvin säästämään rahaakin ennen hoitoja.

Varjokas: Eipäs nyt vielä luovuta toivosta siellä! Teillä on kuitenkin hyvät mahdollisuudet saada se plussa. Mä liityn huomenna myös töhnäkerhoon :) (eli aloitan Luget...)

Tuupis: Onnittelut pistämissuorituksesta! Ei yhtään vaikeaa, vai mitä? Päästään muuten aikalailla samalla aikataululla piinailemaan, kivaa!

Aikamoisen kilomäärän olet kyllä laihtunut...

Tuittu: Ajattelin myös kokeilla tuota punaviiniä nyt passin jälkeen. Ongelmana on vaan se, että en tykkää yhtään punaviinistä... pitäisi kai käydä alkossa kyselemässä että mikä olisi sellainen hyvä merkki aloittelijalle :) mutta kyllähän sitä nyt yhden lasillisen saa alas.

Viivi: Joo, kp 1 on se päivä kun tulee kunnon vuotoa. Eiköhän se täti sieltä pian tule kun kerta jo ilmoittelee tulostaan...

EmmaE: Miten olisi vaikka jonkun uuden harrastuksen aloittaminen? Siinähän saisi hyvin uutta ajateltavaa! Itse olen miettinyt jotain liikuntaharrastusta, kun ei tuota liikuntaa tule paljoakaan harrastettua...

Kyllä se plussan saaminen tuntuu jotenkin ihan utopistiselta ajatukselta. Sen verran monta kertaa on sen negatestin ehtinyt jo tehdä... mä varmaan kehystän ja ripustan seinälle sen plussatestin sitten joskus jos sen saan :)

Pikkuiselle peikolle hali! Mä kyllä uskon että negatiivisen jakson jälkeen tulee aina myös se positiivinen jakso elämässä. Toivotaan että se tulee myös sinulle pian!

Miliko: Hui, tulet kyllä sitten heti kertomaan mitä se testi näytti... toivotaan parasta, pidän peukkuja!!!

Mette: En ole kyllä ikinä Clearbluen testiä tehnyt... mutta ainahan toivoa on siihen asti kun täti saapuu! Pidän sulle peukkuja!!!

Aargh, tulen hulluksi tämän allergian kanssa!!! Tuntuu että silmät tippuvat kohta päästä vaikka kuinka syön allergialääkkeitä ja käytän silmätippoja. Vähän jänskättää, että miten tämän allergialääkityksen kanssa käy sitten kun tuo pas tehdään (eli saanko syödä sitten enää allergialääkkeitä?).

Jep, ei kummempia, kohta täytyy lähteä töihin yövuoroon. Heilutukset kaikille joiden nimeä en nyt maininnut!!!

-Lupus

Vierailija
42/76 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys, tyttäret! Mä olen niin onnettoman satunnaisesti koneella, että jää väkisinkin kirjoittamiset vähän harvaan. Mutta yritän aina lueskella kuulumiset, että pysyn perässä, missä pinossa mennään. Plussa-aalto näytti olevan tuloillaan, mutta sitten peruikin tulonsa. Harmitukset vielä minunkin puolestani Jeanel ja Leimu! Toivotaan, että kesätuulet puhaltavat vipinää tämänkin porukan hormoneihin! Leimulle myös onnea rouviintumisen johdosta - eikö olekin ihan tunne, kun mies alkaa kutsua vaimokseen?

Me mennään tuupan kanssa melko samassa tahdissa. Sinäkin sitten pääsit piikittämään - minustakaan se ei ole ollut läheskään niin vaikeeta kuin mitä alunperin ounastelin. Eli mulla on nyt Gonal-pistokset takanapäin ja viime perjantaina kävin seurantaultrassa, pari lupaavaa follikkelia oli kypsymässä. Ovitrellen (Pregnyliä vastaava) pistin tänäaamuna ja huomenna on inssi (kp12). Ihmettelen minäkin, että mistä sitä innostusta aina löytyy. Aikainen kesä on varmaan saanut pään pyörälle, kun jotenkin mulla on nyt semmoinen kutina, että tästä tärppää :) Pistäminen oli vaikeinta siinä vaiheessa, kun harjoittelin ja hoitaja käski " tuikata vaan nahan alle" . Rohkeasti otin kynän käteen, mutta mietin kyllä pari kertaa ennen kuin uskalsin oikeasti pistää. Ja sitten se ei tuntunut kyllä missään, kai se tavoitekin antaa pontta siihen touhuun. Hoidosta ei ole tullut mitään tuntemuksia, se tuntuu vähän ihmeelliseltä. Ei siis edes rinnat ole arat, vaikka niissä on yleensä ovistuntemuksia. Mutta pääasia, että lääke on tehonnut.

No niin, nyt en enää muista, mitä kaikkea halusin kommentoida. Ainakin Viiville tuosta psykologin tapaamisesta sellaista, että kuulosti kyllä tosi hyvälle teidän " treffit" siellä. Mä haluaisin kans mennä mieheni kanssa psykologin juttusille, mutta mies on pistänyt ehdottomasti hanttiin (lekurikin meille suositteli psykon tapaamista). Mies ei oikein meinaa sulattaa sitä omaa osuuttaan inssihoidoissa. Eikä sitä kuulemma yhtään lohduta, että se ei ole ainoo, joka käy " tumputtamassa jossain kopissa" :)

Oliko se nyt Pingu vai Lupus, kun asusteli tällä hetkellä Norjassa? Oli nyt sitten kumpi tahansa, niin kalliilta tuntuu nuo ivf-hoidot siinä maassa! Mä olen jo näistä meidän maan hinnoista ihan ihmeissäni ja yritetään sitkeästi muita hoitoja kuin ivf:ää osin myös hinnan takia. Ja kun kerran toiveita muillakin hoidoilla on.

Joo, ehkä mun täytyy nyt mennä unten maille, että jaksetaan aamulla herätä, kun miehen täytyy olla jo kahdeksalta purkittamassa ja meiltä kotoa on melko paljon matkaa hoitopaikkaan, joudutaan heräämään tosi ajoissa. Tai sitten en saa unta, kun pelkään, et me nukutaan pommiin. Onnea matkaan kaikille hoidettavana oleville - ja hyviä hermoja teille, jotka syystä tai toisesta odottelette asioiden etenemistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan naiset. Oon kyllä käyny lukemassa kuulumisia, mutta kun omassa navassa ei tapahdu yhtään mitään niin ei tuu kovin paljoa kirjoiteltua.

LUPUS onnea torstaille! Tarraliimaa pikkuisille jo valmiiksi odottelemaan, että tarraavat heti kiinni (tai yksikössä pikkuiselle jos vaan yhden siirtävät). Minäkään en ole punkun ylin ystävä, mutta satuin kerran maistamaan australialaista Koonunga Hill punkkua ja se oli ihan juotavaa. Ei liian hapanta (tanniinista) joten voit tieten sitä kokeilla...

TUUPA hei sullahan on jännät paikat. Onnea hurjasti keskiviikolle. Ja teille kans kauheesti vauvaliimaa ja peukutusta bdbdbdbd Mua kiinnostas kyllä tietää tuo sun nykyinen ruokavalio kun oot hoikistunu. Mun pitäs päästä eroon 4kg (ja mieluummin 7kg) joten ajattelin kokeilla sun dieettiä ;)

PIKKUINENPEIKKO voimia ja auringon valoa sulle sinne luolaasi!

EMMAE voimia pohjoisen plikalle (toivottavasti maantieteellinen sijainti osui oikeaan) Kyllä se varmasti joskus tämä meidän odottelu palkitaan!!!!

MILIKO hui täällä on varpaat ja peukut pystyssä plussan puolesta bdbdbdbd

METTE yksinkertaisesti lujasti voimia!

VM1974 onnea huomiselle ja plussa tuulia sinne!!!

TUITTU tietenki sä piinailet juuri nyt ja jospa se sinä aloittaisit sen plussa-aallon ja me muut tullaan pian perässä ~~~~+++++

VARJOKAS pää pystyyn. Kyllä sen on pakko meilläkin joskus onnistua se nyytin saaminen syliin asti! Lujasti plussasäteitä sinulle ja valoa elämään!!!

Suuret pahoittelut niille jotka joutuivat pettymään! Äärettömän paljon jaksamista ja voimia!

on /.\ nyt on kp 9 menossa joten nyt kierto oli 26pv (ed oli sen 25). Kiltisti odotellaan nyt sitä seuraavaa aikaa OYSiin joskus saapuvaksi. Huoh.... Eikaitse auta kuin oottaa kun ei sitä rahaa puissa kasva jotta vois yksityiselle siirtyä....

Mutta aurinkoista kesän odotusta kaikille ja sitä kautta kasvavaa positiivisuutta kehiin, sitä nyt tarvitaan jokainen (((((0))))) iso hali jokaiselle.

Vierailija
44/76 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten lähden ulkoilemaan (ihan työn puolesta saan käydä kaupoilla).

Nyt se tätsykkä sitten saapui ja sain varattua ajan siihen Ssg:n ensi viikon tiistaille.. hui..

Onneksi se aika on loppupäivästä, niin pääsen sitten suoraan kotiin sieltä.

Metelle tuosta Clearbluesta, että niin kuin täällä jo monta kertaa on todettukin, niin se ei ole niitä herkimpiä testejä.. joten toivoa varmaan vielä on (tai niin kauanhan toki toivoa on, kun ei menkkoja kuulu).

Toivotaan, että toinen testi näyttäisikin plussaa (siis jos sulla ei nyt sitten menkat ole ehtineet alkaa.. toivottavasti ei)

VM:lle tuosta psykologista.. että munkin mies oli varsin epäilevä ja sanoikin viime lääkärireissulle mentäessä, että hän ei sitten suostu kyllä sinne psykologille menemään.

Mutta, kun lääkäri sanoi, että se olisi tämän meidän hoidonsaannin edellytys, niin eipä tuo pistänyt vastaan, kun sovittiin lääkärin kanssa tälle psykologille aikaa. Ja tosiaan tuon psykologireissun jälkeen tuumasi että kaikki ennakkoluulot kaikkosivat kyllä tuosta asiasta. =)

Teillä ei kuitenkaan onneksi taida olla este hoidonsaannille, vaikka ette menisikään juttelemaan psykologille..? Eikä se nyt välttämättä kait aina niin tarpeellista olekaan, mutta eipä siitä varmasti haittaakaan ole.

Itse olen kyllä vähän sellainen, että on vaikea välillä puhua omista tunteistaa ja ajatuksistaan, varsinkin ventovieraalle. Osaan jotenkin parhaiten tuoda tunteeni esille kirjoittamalla ja sillä tavalla sitten selvittelen asioita monesti itselleni.

EmmaE:llekin piti jotakin sanomani, mutta unohdin kyllä nyt ihan tyystin. No, tulen kommentoimaan sitten iltapäivällä lisää.

Nyt tarttee lähteä tuonne ihanaan auringon paisteeseen.

Menkkakipukin jo sopivasti hellittää. =)

-viivi-

Vierailija
45/76 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

olen kyllä taustalta seurannut tapahtumia ja olen tunnelmassa mukana, harvemmin vaan ehtii kirjoittamaan kun täällä työpaikalla on muita samassa huoneessa :)

sellaista kuuluupi että tuli kaverin kanssa (joka on lääkäri) käytyä läpi mun pco-hoitoja, ja se tuumasi että menepäs hakemaan second opinion koska se olisi sitä mieltä ettei mulla mitään pco:ta ole... eli tänään olen menossa diacoriin toiselle lääkärille. tässä olen syönyt metformiinia 2 kk, eikä se ole juuri kiertoja muuttanut (nyt kp 37 ja aamulämmöt alhaalla vieläkin). Lisäksi felicitaksen lääkäri oli aika tyly puhelimessa joten mulla meni vähän luottamus siihen.

Mutta nyt jänskättää aika paljon, illalla on se lääkärikäynti joten koitan raportoida teille sitten huomenna lisää!

Voikaa paksusti!

tokkopa

Vierailija
46/76 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mulla ei taida muuta elämää ollakkaan taas vaihteeksi.

VM:lle piti vielä sanomani, että onnea inssiin.. olikos se tänään siis?

Toivottavasti toisi plussia nyt sitten tähän pinoon. =)

Hienoa, Lupuskin oli viimein löytänyt oviksen!

Mukavaa, että pääsette taas uuteen yritykseen sitten sen myötä.

Kovin monella tuntuu tapahtuvan tässä lähipäivinä.

Tirpalle jaksuja odotteluun.

Se on tylsää, mutta onneksi aika kuitenkin menee koko ajan vauhdilla eteenpäin vaikka siltä ei aina tunnukaan.

Tänne saa kyllä (mun puolesta ainakin) löpistä ihan muitakin juttuja, jos ei omassa navassa ole mitään kummoista kerrottavaa. On ihan muuten vain kiva vaihdella ajatuksia ihmisten kanssa.

EmmaE:lle piti sellaista tosiaan sanomani, kun mietit miten saisit ajan kulumaan, niin tosiaan joku harrastus voisi olla siihen varsin hyvä.

Itsellä ainakin tuo ratsastus on sellainen, joka vie tehokkaasti kaiken muun pois mielestä. On vain minä ja se hevonen. =)

Sitten kun siellä tallilla ravaa sen kolme kertaa viikkoon vähintään, niin kyllähän siinä tuppaa jo muutenkin olemaan kiirusta ihan kotosallakin, kun muina päivinä pitää huolehtia koira ja kotihommat.

Nyt vielä päälle tuo mökkeily viikonloppuisin. Välillä tuntuu ettei kyllä oikeen taas tahdo tuo 24h vuorokaudessa riittävän, kun olis niin paljon kaikenlaista hommaa. Silleenhän nuo viikot sitten rivakasti menee..

Muuten, haluaisitko joskus ihan vaihtaa ajatuksia meilitse, kun meillä tää tilanne on sama, niin voidaan pohtia asioita vähän syvällisemminkin (tietysti muutenkin voi kirjoitella)?

Laitan vaikka seuraavaan viestiin os. jos kiinnostaa. =)

Missäs Varjokas piileksii?

Salailee meiltä kuitenkin nyt jotain suurta, kun ei ole kuulunut taas muutamaan päivään.. ;)

Jep..

Annetaanhan tilaa muillekin.

Jee, tänään pääsee taas tallille. =)

Tuntuu, että edellisestä kerrasta on jo NIIIN kauan.

-viivi-

Vierailija
47/76 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onnea lekuriin.

Toivottavasti selviäisi nyt jotain tuosta sun kierrosta ja saisit tarkan diagnoosin siitä, että onko sulla vai eikö sulla oo PCO:ta.

Toivotaan, että edellinen lääkäri olisikin ollut väärässä.

Vierailija
48/76 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirpalle tiedoks, että kun on viikon syömättä lämmintä ruokaa, elää pelkällä jogurtilla ja parilla sämpylällä. Niin ja oksentaa pari ekaa päivää ja juo kaks viiden litran vesikanisteria, niin kyllä ne kilot sillä lähtee! Hieman heikohko olo tosin voi tulla mutta... ;) En kyllä suositteleen lähe tätä kummiskaan, varsinkaan tätä tautia taho kellekään! Mutta joo, tää dieetti teki tehtävänsä...

Milikolle tosiaanki onnea testailuun! Kyllä se plussa sieltä taas tulee. Toivottavasti!

Lupukselle onnea siirtoon!

VM1974, ei mullakaan oo mitään oireita tullu pistoksista, mutta tuo mun oli vissiin aika pieni määrä mitä pistin. Yks muniski kerran vaan tuli. Oisin vähän oottanu kahta. Mutta tsemppiä vaan meille samassa tahdissa menijöille! :)

Viiville mukavaa ssg:n odotusta!

Tokkopalle sen verran, että kantsii tosissaan käydä toisella lääkärillä, jos on syytä olettaa, että eka ois väärässä... Mun kaverilla todettiin vuosi sitten pco, ja nyt kun hän oli käyny gynellä, niin oli sanonu, että se on parantunu...? Eikö se oo niin, että ei siitä voi " parantua" että se on sitte aina, vai oonko käsittäny ihan väärin? Tietty siis saadaan kummiski ovulaatio tapahtuun, mutta kummiski, miten on?

Pregnyl on tökkästy mahaan, eikä onneks ees kirvelly tällä kertaa. Huomista sitten odotteleen. Ajattelin myös minä tähän kiertoon kokeilla tota punaviinin vaikutusta, en oo aiemmin sitä ees aatellu. Mutta kai tässä on kaikki keinot yritettävä! Sitä paitsi punkku on musta namia! Pienissä määrin.

Vierailija
49/76 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaiskaapa minuakin, missä vaiheessa kiertoa punaviiniä on syytä nautiskella? Siitä on varmaan ollut jossain täällä palstoilla juttua, mutta en muista lainkaan. Ennen en voinut edes kuvitella juovani punaviiniä, mutta johan on muuttunut tuo mielipide. Eräs tuttava väitti, että punaviini alkaa maistua kunhan ikä lähenee kolmeakymmentä ja niin taisi käydä minulle! Muutaman kuukauden päästä täytän 30 ja nyt ei valkoviinit enää liemmin huutele. No, joka tapauksessa tässä yksi viinisuositus, jos jollakulla punaviini tökkii. Australialainen Yellow tail, keltasävyinen etiketti, jossa on kenguru. Työpaikan viinitesti-illan voittaja ja takaan, että maistuu hyvälle...

Mette, kyselit milloin on lääkärin " määräämä" testipäivä. Se on mulla perjantaina ja silloin on pp16. Kai se on noin kaukana, että ei tule testattua turhaan tai liian aikaisin. Kaapissa odottaa toinen jäljellä oleva testi Clerbluen tuplapakkauksesta, ainakin viimeksi näytti plussaa noilla päivillä, joten toivottavasti nytkin. Testin herkkyyttä en ole edes miettinyt... Se, että onko perjantaina aihetta testata onkin sitten toinen juttu... eilen ja tänään ilmestyi pienet tuhruläikät, mutta ei muuta vuotoa. Yleensä kuukautisten tehdessä tuloaan tuhrupäivän jälkeen alkaa jo vuoto ja selkääkin kivistää. Nyt ei satu mihinkään, eikä tuhru ole voimistunut, joten vaikuttaa lupaavalta vai vaikuttaako sittenkään? Olis parempi unohtaa koko homma perjantaihin asti, mutta helpommin sanottu kuin tehty!

Ja Metelle vielä vastaan, että tämä on meidän toinen inssi ja viimeksi lääkäri oli sitä mieltä, että tämä on meille oikea hoitomuoto. Ei siis ole turhaa ajanhaaskausta tehdä inssejä (ainakin toistaiseksi), koska pesu parantaa sperman laatua ja clomeilla kasvaa munasolu hedelmöitettäväksi. Sinänsä hassua tuo sperman pesu, että aluksi spermassa ei ole ollenkaan suoraan eteneviä siittiöitä, mutta pesun jälkeen niitä löytyikin! Mistähän ne keksivät lähteä uimaan suoraan kaartelun sijasta? Toivotaan, että tämä inssi riittää tältä erää, niinhän Tuupakin totesi.

Miliko

Vierailija
50/76 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäni täällä möllöttelen...

Taisi tosiaan se Milikon täti tulla mun luo. ;)

Toivottavasti perjantaina paukahtaisi plussaa testiin.

Mulla tosin on välillä tullut tuota tuhrua parina päivänä ennakkoon ja sitten vasta muutaman päivän päästä alkeet kunnolla. Toisinaan taas ei tule ollenkaan vaan alkavat heti ja nyt, tuli yhtenä päivänä vähän ja seuraavana päivänä kunnolla jo. Erikoista.

Mutta, toivotaan että se oli nyt kuitenkin sulla ihan jotain muuta.. =)

Toivottavasti itsekin olisi pian tuossa tilanteessa.

Kyllähän sitä jo kovasti haaveilee.

Moni näyttää kokeilevan punkkua avuksi..

Olisikohan jotain muuta ainetta, jossa olisi sama vaikutus kuin punkulla?

Itse en meinaan oikein noita viinejä pysty juomaan, monesti jo pelkkä haju tekee pahaa. Nyt olen tosin muutaman iloisen yllättäjän noista viineistä löytänyt, joten ehkäpä minäkin joskus saatan vielä viiniä nautiskella. Autralialaisia taisivat nekin olla..

..nyt tarttee hakea kahveeta.. =)

-viivi-

Vierailija
51/76 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lääkäriraportti -

tämän uuden mielestä ei pco:hon viittaavaa, ja turha popsia diabeteslääkkeitä. harmitus on suurta, taas olen nollapisteessä ja ei tiedetä mitään mistään. no felicitakseen meni nyt usko kyllä kokonaan.

Ärsyyntynyt tokkopa

Vierailija
52/76 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla, että tokkopalla ei nyt sitten kuitenkaan taida olla sitä PCO:ta, mutta kyllähän se vähän ikävä juttu taasen on sen kannalta, kun ei sitten tiedä tuota tärppäämättömyyden syytä.

Yleensä on kuitenkin mukavampi tietää mistä johtuu, niin osaa asennoitua siihen ja mahdollisesti aina sitten vaivan mukaan sitä pystytään hoitamaan. Mistähän se lääkäri sitten oikein tuon PCO:n keksi (siis se edellinen)...

Mitäs meinaatte nyt sitten seuraavaksi? Vai oletteko sitä kerenneet vielä miettimäänkään?

-viivi the häirikkö-

Vierailija
53/76 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssi tehty! Tällä kertaa oli 46 milj. siittiötä, joista 40% A-liikkuvia ja 54% B-liikkuvia. Hyvä satsi siis! :) Ja pregnyl eilen pistetty, että hyvin pitäis taas asioitten olla. Lääkäri anto jo valmiiks ivf- suunnitteluajan. Toivo kyllä ettei sitä tarvittais. Ja sano että on tämä nyt kummaa, että vaikea sanoo, miks ei oo raskaus alkanu. Määhän sitte siinä purskahin itkuun. Oikeen reipas tyttö tosiaan, pyytelin anteeks, että ei mun näin ollu tarkotus jne... Lääkäri ehdotti että jos sama mieli jatkuu, niin soittaa ja pyytää aika psykologille. Saapa kattoo nyt! Sitte tulin kotiin ja itkee tirautin vielä vähän lisää, mutta nyt on jo ihan hyvä mieli.

Hyvä tokkopa, että kävit toisella lääkärillä! Annat varmaan palautetta edelliselle?

Viiville huiskutukset, kun sinä täällä pidät pinoo pystyssä! :o)

Vierailija
54/76 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt menossa jokin puheripuli (tai siis kirjoitus- tässä tapauksessa), kun pitää koko ajan hölöttää. =O

Älkää välittäkö.

Mulla on luppoaikaa, niin siksi tulee hengattua täällä..

Vierailija
55/76 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi Tuupalle onnea inssin johdota! Jos ei jostain syystä tärppää, niin teillähän on jatkosuunnitelmatkin hyvällä mallilla.

Vaikka kuinka yritin ohjailla tätiä sellaisten luokse, jotka vierailijaa toivoivat, ei auttanut. Täti taisi multiploitua, sillä se tuli myös tänne. Inssi ei siis onnistunutkaan... Tässä vaiheessa en vielä ole suruissani, vaan soitin jo Avaan ja varasin ajan seuraavaan ultraan ja huomenna mene apteekkiin Clomi-reseptiä hakemaan. Illalla saattaa kyllä olla apea tunnelma, mutta ei vielä.

Miliko

Vierailija
56/76 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi ja kiitos kommenteista :)

Pcota oli siis epäilty kait lähinnä ultraäänitutkimuksen perusteella, vaikka vain toisessa munasarjassa oli muutama helminauhaksi järjestäytynyt follikkeli. FSH ja LH arvoista lääkäri sanoi että juu sopii pcohon, mutta sitten kun soitin ja kysyin niitä varsinaisia arvoja niin tajusin että ne on ihan normaalin rajoissa. Minusta se lääkäri ei paneutunut minun asiaan ollenkaan vaan yritti vain päästä musta mahd helpolla eroon. Ja mä kun luulin että rahalla saa ja hevosella pääsee! No nyt tämä uusi lääkäri suositteli Diacorin yhtä lääkäri jonka se tuntee hyvin, ja varasinkin jo sille ajan, mutta siihen on nyt taas 2 viikkoa aikaa.

Felicitaksesta sanottiin muuten että Clomifeniä ei voi määrätä ilman munatorvien aukiolotutkimusta. Onko teistä kukaan syönyt klomifeeniä ilman ssg:tä?

Olen edelleen aivan tolaltani ja stressaantunut tästä takapakista. Vaikka eilinen lääkäri sanoi että kaikki näyttää hyvältä eikä pitäisi olla mitään ongelmia. mutta miksi sitten 70 pvän kierrot??

tokkopa ei tajuu

Vierailija
57/76 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä [b]Milikolle[/b] pahoittelut vuodon alkamisesta. :( Onneksi teillä on löydetty oikea hoito, niin voi sikäli suhtautua luottavaisesti tulevaan. Tule tänne purnaamaan, jos alkaa oikein synkistää. *hali*

[b]Tokkopalle[/b] taas pahoittelut typerästä lääkäristä ja onnittelut lääkärin vaihdosta. Varmasti ahdistava tilanne sinänsä palata lähtöopisteeseen ja tajuta, ettei tutkimuksiin ole paneuduttu. Palautetta felicitakseen! Mulle ainakin määrättiin clomit jo elokuussa, ssg:stä on ollut puhetta vasta vuoden vaihteen jälkeen ja nyt laitettiin sekin hyllylle kun oli se kemiallinen = joku torvi ainakin auki. Toivottavasti pääsette pian taas eteenpäin hoidoissa!

[b]Tuupalle[/b] paljon lykkyä tykö! Muista sitten, se on yksi LASI sitä viiniä, ei tuoppi... ;D

Mikäs [b]Metten[/b] tilanne oli? Joko testasit uudestaan, vai tuliko täti sinnekin?

Hei, [b]Lupuksella[/b] on huomenna PASsi! Kamalasti onnea matkaan!

[b]Tuittu[/b] on mua päivän edellä piinassa! Mitens siellä menee? Tosi ikävää tuommoinen, että toimintatavat on noinkin erilaiset eri klinikoilla.

[b]Pikkuisellepeikolle[/b] huiskutukset ja halitukset täältä. Toivottavasti koira-asiassa lykästää vihdoinkin. Yritä nyt viimeistään lomalla ottaa kunnon irtiotto oravanpyörästä, ettet polta itseäsi ihan loppuun.

Apua, en ole vielä tainnut onnitella [b]LeiMua[/b] naimisista!

[color=darksalmon][size=4][b]♥ONNEA, LEIMU&MIEKKONEN! ♥[/b][/size][/color]

} . { Ei mitään erikoista omassa navassa. Lugeja käytän edelleen, vaikka kuinka ahdistaa. Todella kummallista, että pistäminen yms ei tunnu missään, mutta noiden lugejuttujen käyttäminen tuntuu tosi ikävältä ja ikäänkuin nöyryyttävältä. En tiedä mistä johtuu. :/ Saattaa olla kytköksissä siihen, että noiden pillerien myötä musta on tullut aivan kamala pirttihirmu. Mikään ei mene niinkuin pitäisi ja kaikki ärsyttää, päätä särkee ja, kuten jo sanoin, ahdistaa. Mistään muusta hormonihoidosta ei ole vielä tullut näin pahoja mielialamuutoksia. Toivon totisesti, että tässä kierrossa tärppäsi! Sillä luulen, etten suostu enää toista kiertoa noita lugesteroneja käyttämään. :( Onko teillä kokemusta tämmöisistä reaktioista?

Muuten menee ihan kohtalaisen hyvin, sain vietyä työhakemuksen tänään ja kävin samalla kurkkaamassa millaiseen paikkaan hain. Aivan ihana paikka! Nyt haluan sinne kahta kauheammin!

" Kesälomaan" (aka työttömyysjaksoon) enää 10 työpäivää! JEE!

Ja lauantaina juhlitaan Lapsettomien Lauantaita. Miten sitä vietetään? Vietättekö te lauantaita jotenkin erityisesti? Pitäisiköhän antaa itselleen LapsettomuusLahja ja pissiä tikkuun? Äitit saa valkovuokkoja, mie saan vaan valkotikkuja... :D

-v-

Vierailija
58/76 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, täällä ei enää piinailla.. Oikeastaan en ehtinyt edes aloittaa piinailua kun tämä kierto jäi vain 26 päivän mittaiseksi. Viimeisen puolen vuoden aikana kierto on ollut vähintään 29 päivää. Kp1 siis menossa eikä edes ota päähän. Pari päivää sitten sanoin miehelle, että on vaan sellainen tunne ettei tästä(kään) kierrosta ole vauvaa tulossa. Minulla on aika vahva intuitio asioista ja todella harvoin se pettää. Eipä siis nytkään. Mutta ainakin hyvällä syyllä sai nautiskella joka iltaisesta punaviinistä..;)

Tämä on nyt sitten ensimmäinen virallinen hoitokierto ja jos vain kaikki menee hyvin niin parin viikon päästä on ensimmäinen inssi.. Hui! Eka ultra on ensi viikon torstaina. Kaksi ISOA mutta-sanaa tähän kiertoon vielä mahtuu.. 1) Toimivatko clomit kuten pitäisi ja 2) Meneekö mahdollinen ensimmäinen inssipäivä kaverin häiden kanssa päällekkäin, nimittäin ne häät on toisella puolella Suomea. Mutta näille ei vaan sitten voi yhtään mitään. Pitää jo valmiiksi asennoitua siihen, että inssi ei tule onnistumaan vielä tässä kierrossa.

Ja vielä yksi asia.. Minun virkavapaahakemukseni on HYVÄKSYTTY!!!! Nyt olen huomenna menossa juttelemaan ensi talven työpaikkaani ja jos siellä ei tulevat hoidot tuota vastahakoisuutta, niin vaihdan työpaikkaa ainakin vuodeksi. Jännittää paljastaa tämä asia nykyisille työkavereilleni perjantaina.. HUI!

Seuraavaksi alan kommentoimaan teidän juttujanne..

-Tuittu-

Vierailija
59/76 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt omasta navasta teidän napoihin..;)

MILIKOlle pahoittelut menkoista.. Seuraavaan kiertoon mennäänkin sitten samoissa päivissä? Toivotaan että kolmas kerta toden sanoo ja saat taas ihastella plussaa tikussa!

VARJOKKAALLE tsemppiä viimeisiin piinapäiviin. Onpa ikävä jos tulee noin ahdistava olo niistä lugeista.. Toivotaan tosiaan että ensi yrityskiertoa ei tulisikaan, vaan pääsisit sinäkin nautiskelemaan muustakin kuin valkoisesta tikusta..:) Se sinun heitto tuosta lapsettomuuspäivästä veti kyllä hymyn kasvoille..:)

TUUPA: Nyt kun itse on päässyt piinailemasta niin lähetän kaiken mahdollisen toivon sinne suuntaan! bdbdbdbdbdbd!!! Kyllähän se on ihan ymmärrettävää, että välillä ¿sortuu¿ parkumaan vaikka ei olisikaan aikonut. Itse olen ainakin huomannut, että nimenomaan aidosti empaattisiin kommentteihin suhtautuu itsekin tunteellisemmin kuin sellaisiin tavallisiin. Aiotko muuten ottaa yhteyttä siihen psykologiin?

Kiva kuulla PEIKON kuulumisia, vaikka sinulla aika rankka alkuvuosi näyttääkin olleen! Toivotaan että piristyt hiljalleen lämpöasteiden ja valon lisäännyttyä! Koska teillä alkaa ne icsi hoidot?

Ja VIIVI se pitää pinoa pystyssä! :D Ihanaa, kun on taas pinossa elämää.. Välillä kun oli niitä hiljaisia viikkoja. Taidetaan mennä sinunkin kanssa edelleen aikalailla tasoissa. Ties vaikka oltais inssissä yhtä aikaa..;) Koskas se ssg olikaan? Tsemppiä siihen ja toivotaan että torvet on auki!

EE: Täälläkin on ollut hieman viikonloppuna ankeutta kaikkien vauvauutisten keskellä.. Tuntuu että koko taloyhtiön naiset on raskaina ja niitä on turhauttavaa katsella sivusta. Onneksi kavereiden vauvauutisista ei tarvitse vielä ainakaan pariin kuukauteen murehtia. Miten olette muuten päättäneet? Kokeiletteko vielä sen yhden hormonikuuri miehellenne?

Miten kävi METEN piinailujen? Pahoittelut negasta, mutta toivotaan että se vielä plussaksi muuttuisi! En tiedä kerroitko jo mutta en vain muista, mutta mikä teidän historia on?

Hei hetkinen.. LUPUShan on menossa Pas:iin huomenna.. Hui!!! Paljon peukutuksia että kaikki menisi tällä kertaa hienosti!!! ja tuloksena tietysti plussa!!! bdbdbdbbdbdbd

Kiva kuulla myös VM1974n kuulumisia! Miten meni inssi? Pääsette tosiaan Tuupan kanssa piinailemaan yhdessä.

TIRPALLE kärsivällisyyttä seuraavan IVF:n odotteluun! Saitko sen lääkemiksauksen vai jätitkö sen hakematta? Kirkkaita kevätsäteitä sinulle, kun jaksat aina olla niin ihana positiivinen!!

Ja TOKKOPA.. Onpa tylsä jos tosiaan on tehty väärä diagnoosi. Tämä on juuri tätä, mitä olen monesti miettinyt nimittäin sitä on niin lääkäreiden armoilla ja on vain pakko luottaa siihen mitä ne sanoo sekä toimia sen mukaan. Ja mistä sitä voi tietää onko ne edes oikeassa. Hienoa kuitenkin kun sait näinkin nopeasti asioihin selvyyden ja pääset turhista lääkkeistä eroon!

Miten JEANEL? Joko on uuden testauksen aika?

Nyt lopettelen ja kaivaudun tuohon armaani kainaloon. On se kyllä paras paikka maailmassa, siitä ei pääse yhtään mihinkään! :)

-Tuittu-

Vierailija
60/76 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä vaan yllättäin jatkuukin työkiireet, joten en ehdi tämän enempää tällä kertaa kirjoittaa (toivottavasti viikonloppuna sitten enemmän)! Viiville vaan piti tulla huikaamaan, että ilman muuta vaihdetaan spostiosoitteita koska ois tosi kiva vaihdella kuulumisia tän meidän yhteisen " kohtalon" tiimoilta enemmänkin. Voin laittaa sen osoitteen tosiaan viikonloppuna, nyt täytyy rynnätä jatkamaan hommia.

Aurinkoiset terveiset kaikille ja palataan paremmalla aikaa!!

EmmaE