Mitä ajattelet ihmisestä jota on tatuoinut lapsensa nimen ihoonsa?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Nää wt:t vois myös lisätä näiden lasten nimien alle kenen kanssa kukakin lapsista on tehty.
Hulvatonta. Myöskin joku vinkki siitä, että miten ja missä lapsi on saanut alkunsa:
Jessica, Peran tytär, anopin saunajuhlat, juhannus 2009
Janessa, Maken tytär, Maken autotallissa, elokuu 2011
Nicky, Jaskan poika, olin niin kännissä, että en muista. Ehkä jouluna 2004
Vierailija kirjoitti:
Pidän vanhempaa joka ei välitä tatuointien riskeistä, täysin välinpitämättömänä, sivistymättömänä, itsekkäänä ja sopimattomana vanhemmaksi.
Turvallisuus- ja kemikaalivirasto Tukes myöntää, että tatuointeihin liittyvistä vaaroista tiedetään vähän. Tukesinkin mukaan yliherkkyysreaktioita on eniten aiheuttanut punainen väri ja sen eri sävyt. Tanskalaistutkimuksessa huomattiin iho- ja imusolmukesyöpien määrän räjähtäneen käsiin tatuoiduilla.
Vakavimmat huolenaiheet koskevat allergioita, joita musteet aiheuttavat, sekä mahdollisia karsinogeenisiä, mutageenisiä tai lisääntymisterveydelle haitallisia vaikutuksia.
Karsinogeeni on aine, joka altistaa syövälle, eli syöpävaarallinen aine. Usein karsinogeenisuus perustuu mutageenisyyteen eli DNA:n vahingoittamiseen ja moni karsinogeeni on myös teratogeeni.
Pahimpia ovat he, jotka ovat jo ottaneet tatuointeja ja riskeeraa tulevien sukupolvien DNAn lisääntymällä sen jälkeen.
t. kätilö
P.s. Todellakin pistää vihaksi tatuioidut synnyttäjät
Tulevaisuudessa tulee olemaan ihonväriltään haalistuneen sinisiä vauvoja. Niistä tietää, että heidän esivanhempansa tatskasivat. Lapsiparat.
Pelkää dementoituvansa lähiaikoina?
Entä jos haluaa uuden lapsen ja päästä entisestä eroon. Vähä noloo uudelle lapselle jos vanhan nimi on nahassa.
So last season. Kuten tämä sanontakin :D
Itselläni on ja ne on minua itseäni varten, eikä palstamammalle edes nähtävissä. Yksityisasia, kun muistaa piilottaa ne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää wt:t vois myös lisätä näiden lasten nimien alle kenen kanssa kukakin lapsista on tehty.
Hulvatonta. Myöskin joku vinkki siitä, että miten ja missä lapsi on saanut alkunsa:
Jessica, Peran tytär, anopin saunajuhlat, juhannus 2009
Janessa, Maken tytär, Maken autotallissa, elokuu 2011
Nicky, Jaskan poika, olin niin kännissä, että en muista. Ehkä jouluna 2004
Nico, isä ehkä Jonttu tai Vesa tai se parrakas äijä puskassa. Juhannus 2012.
Olen asiakaspalvelutehtävissä työskentelevien nuorten aikuisten käsivarsista päätellyt, että yhteiskuntaamme on tällä hetkellä kehittymässä erittäin merkittävä varhaisdementiasta kärsivä kansanjoukko. Kyllä, tarkoitan nimenomaan kaikkia teitä, jotka annatte tatuoida ihoonne lasten nimet ja syntymäajat. Oi miksi, miksi? Onko arkenne todella niin hektistä ja lähimuistinne niin raskaasti kuormitettu, että pelkäätte hetkenä minä hyvänsä unohtavanne elämänne oletettavasti kaikkein tärkeimmät tosiasiat?
En tajua sitäkään, miksi nimirimpsu pitää tatuoida käsivarteen siten, että Lidlin kassalla tai pankin sijoitusneuvonnassa työskentelevän henkilön joka ainoa asiakas näkee sen. Mitä hemmettiä perheasiat kuuluvat tuiki tuntemattomille ihmisille? Eivätkös ne ole enemmänkin sellaisia yksityisiä asioita?
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla huonomuistinen ihminen. Luulisi että lastensa nimet muistaa muutenkin.
Ai että. Tämän kommentin saisi jo lisätä sinne paskimpien latteuksien listalle, sarjaan "tää ei varmaan maksa mitään kun tässä ei oo hintaa". Itselläni ei lasten nimiä ole tatuoituna, enkä ole moista suunnitellutkaan, mutta tuo "unohdusfraasi" saa kyllä silmät pyörähtämään päässä. Niin nokkela, niin nokkela!
En mitään sen kummempaa kuin muistakaan tatuoinneista. Miehelläni on poikien nimet ja syntymäajat kuvaan tatuoitu mutta niitä ei sieltä erota. Jonkin aikaa yritin etsiä kunnes piti kysyä että missä 😂
Automaattisesti noloa kirjoittaa lapsensa nimet yhtään minnekään ihollensa. Koko kesänä olen nähnyt yhden hyvän tatskan, muut on olleet ihan järkkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin että lapsen syntymä on varmasti ollut mullistava kokemus hänelle ja että lapsi on hänelle hyvin tärkeä.
Kenelle oman lapsen syntymä ei olisi merkittävä asia?
Tämä. On oletusarvo, että omaa lastaan rakastaa. Tuntuu joltain todistelulta, että sitä pitää tatuoinnin muodossa julistaa.
Vierailija kirjoitti:
Pidän vanhempaa joka ei välitä tatuointien riskeistä, täysin välinpitämättömänä, sivistymättömänä, itsekkäänä ja sopimattomana vanhemmaksi.
Turvallisuus- ja kemikaalivirasto Tukes myöntää, että tatuointeihin liittyvistä vaaroista tiedetään vähän. Tukesinkin mukaan yliherkkyysreaktioita on eniten aiheuttanut punainen väri ja sen eri sävyt. Tanskalaistutkimuksessa huomattiin iho- ja imusolmukesyöpien määrän räjähtäneen käsiin tatuoiduilla.
Vakavimmat huolenaiheet koskevat allergioita, joita musteet aiheuttavat, sekä mahdollisia karsinogeenisiä, mutageenisiä tai lisääntymisterveydelle haitallisia vaikutuksia.
Karsinogeeni on aine, joka altistaa syövälle, eli syöpävaarallinen aine. Usein karsinogeenisuus perustuu mutageenisyyteen eli DNA:n vahingoittamiseen ja moni karsinogeeni on myös teratogeeni.
Pahimpia ovat he, jotka ovat jo ottaneet tatuointeja ja riskeeraa tulevien sukupolvien DNAn lisääntymällä sen jälkeen.
t. kätilö
P.s. Todellakin pistää vihaksi tatuioidut synnyttäjät
Tatuoinnit ovat ehkä haitallisia, mutta eivät lähellekään yhtä haitallisia kuin auringon säteily. Silti suurin osa naisista ei, ainakaan vielä, liiku ulkona jätesäkit päällä.
Vierailija kirjoitti:
En mitään sen kummempaa kuin muistakaan tatuoinneista. Miehelläni on poikien nimet ja syntymäajat kuvaan tatuoitu mutta niitä ei sieltä erota. Jonkin aikaa yritin etsiä kunnes piti kysyä että missä 😂
Anna mä arvaan! Esi nahan alla 😝 Niin toimii kunnon siitossonni, jonka värkistä lähtee vain poikia!!!
Vierailija kirjoitti:
Sitten mahtaa harmittaa, kun kakara haluaa vaihtaa nimensä.
Harvempi vaihtaa ja voivat vanhemmat silti edelleen muistaa hänet alkuperäisellä nimellä, joten ei se tatuoinnista tee "väärää". Sen sijaan avioliitoista 50% päättyy eroon, joten poika/tyttöystävän/vaimon/aviomiehen nimen tatuoiminen lienee riskinä eri tasoa? :D
Istuu vankilassa ja kaipaa. Tai sitten huostaanotettu ja kaipaa. Tai kuollut. :(
Tosin taitaa niitä olla nykyään joka toisella.
Mulle tulee ihan kamalan paha mieli siitä. Olen palstalle tehnytkin lukuisia avauksia aiheesta. Joskus tuntuu vaikealta keskittyä töissä, kun mietin vaan tatuoitujen ihmisten tyhmyyttä ja rumuutta, eli kansantaloudellekin haitallista toimintaa.
Tatuoinnit pitäisi kieltää lailla.
Vierailija kirjoitti:
Olen asiakaspalvelutehtävissä työskentelevien nuorten aikuisten käsivarsista päätellyt, että yhteiskuntaamme on tällä hetkellä kehittymässä erittäin merkittävä varhaisdementiasta kärsivä kansanjoukko. Kyllä, tarkoitan nimenomaan kaikkia teitä, jotka annatte tatuoida ihoonne lasten nimet ja syntymäajat. Oi miksi, miksi? Onko arkenne todella niin hektistä ja lähimuistinne niin raskaasti kuormitettu, että pelkäätte hetkenä minä hyvänsä unohtavanne elämänne oletettavasti kaikkein tärkeimmät tosiasiat?
En tajua sitäkään, miksi nimirimpsu pitää tatuoida käsivarteen siten, että Lidlin kassalla tai pankin sijoitusneuvonnassa työskentelevän henkilön joka ainoa asiakas näkee sen. Mitä hemmettiä perheasiat kuuluvat tuiki tuntemattomille ihmisille? Eivätkös ne ole enemmänkin sellaisia yksityisiä asioita?
Ai hitsi kun oletkin hauska! Että ihan unohtamisen vaaran takia!
Kuljetko myös valittamassa esimerkiksi ihmisistä, joilla on avokonttorissa lapsen kuva pöydällä - ei se kuulu työkavereille, vaan on yksityisasia! Tarvitseeko sitä kaikille esitellä että on saanut munaa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin että lapsen syntymä on varmasti ollut mullistava kokemus hänelle ja että lapsi on hänelle hyvin tärkeä.
Kenelle oman lapsen syntymä ei olisi merkittävä asia?
Tämä. On oletusarvo, että omaa lastaan rakastaa. Tuntuu joltain todistelulta, että sitä pitää tatuoinnin muodossa julistaa.
Miksi ajattelet, että tatuointi on otettu "julistamiseksi"? Monet koristelevat kehoaan tatuoinneilla sellaisiin paikkoihin, jotka eivät vaatteiden alla näy, onko sekin julistamista?
Pidän lähinnä mielikuvituksettomina. Samoilla ihmisillä on varmaan lastensa nimet salasanoinakin