Mitä ajattelet ihmisestä jota on tatuoinut lapsensa nimen ihoonsa?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin että lapsen syntymä on varmasti ollut mullistava kokemus hänelle ja että lapsi on hänelle hyvin tärkeä.
Kenelle oman lapsen syntymä ei olisi merkittävä asia?
Tämä. On oletusarvo, että omaa lastaan rakastaa. Tuntuu joltain todistelulta, että sitä pitää tatuoinnin muodossa julistaa.
Miksi ajattelet, että tatuointi on otettu "julistamiseksi"? Monet koristelevat kehoaan tatuoinneilla sellaisiin paikkoihin, jotka eivät vaatteiden alla näy, onko sekin julistamista?
Ei...? Enhän minä tiedä tällaisten tatuointien olemassaolosta. Luonnollisesti viittasin tatuointeihin, jotka on tietoisesti laitettu paikkaan, josta muut ne näkevät. Nimitatuointeja näkee esimerkiksi pohjissa ja käsivarsissa. Jotainhan näkyvällä tatuoinnilla halutaan viestiä: tietyn bändin tai urheilujoukkueen fanittamista tms. Mikä nimitatuointien viesti on? "Rakastan lastani." Minusta on outoa, että asiasta pitää erikseen mainita.
*pohkeissa
Onhan se vähän wt, jos rinnassa lukee isolla jotain Jemina Aada Alexandra. Niinku miksi? Ei ole nättiä ja miksi ihmeessä se lapsen nimi pitäisi tatuoida noin. Tai jalanjälki, lapsen nimi ja syntymäaika.. Eih.
Omasta mielestäni tatuoinnit ovat kauniita ja niissä tatuoija pääsee toteuttamaan itseään asiakkaan toiveiden mukaisesti. Itselläni ei vielä lapsia ole, mutta sitten kun on en pidä nimen tatuoimista pois suljettuna ajatuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin että lapsen syntymä on varmasti ollut mullistava kokemus hänelle ja että lapsi on hänelle hyvin tärkeä.
Tämä. On oletusarvo, että omaa lastaan rakastaa. Tuntuu joltain todistelulta, että sitä pitää tatuoinnin muodossa julistaa.
Miksi ajattelet, että tatuointi on otettu "julistamiseksi"? Monet koristelevat kehoaan tatuoinneilla sellaisiin paikkoihin, jotka eivät vaatteiden alla näy, onko sekin julistamista?
Ei...? Enhän minä tiedä tällaisten tatuointien olemassaolosta. Luonnollisesti viittasin tatuointeihin, jotka on tietoisesti laitettu paikkaan, josta muut ne näkevät. Nimitatuointeja näkee esimerkiksi pohjissa ja käsivarsissa. Jotainhan näkyvällä tatuoinnilla halutaan viestiä: tietyn bändin tai urheilujoukkueen fanittamista tms. Mikä nimitatuointien viesti on? "Rakastan lastani." Minusta on outoa, että asiasta pitää erikseen mainita.
Eli nimitatuoinnin saa ottaa paikkaan, josta sinä et sitä näe, mutta jos täsmälleen sama tatuointi on näkyvällä paikalla, se on julistamista?
Tatuoinnin paikkaan vaikuttaa esimerkiksi sen koko ja kohdan iho. Jotkut kohdat ovat kivuliaampia kuin toiset.
Näkyvällä tatuoinnilla ei välttämättä haluta viestiä yhtään mitään. Jos sen saman tatuoinnin, jonka joku ottaa piiloon itseään varten, haluaa ihan itse nähdä, niin käsivarsi tai reisi on järkevin kohta.
Että on juntti, yksinkertainen ja kouluttamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyvällä tatuoinnilla ei välttämättä halua viestiä mitään erityistä. Joku ottaa tatuoinnin itseään varten paikkaan, jota kukaan muu ei näe. Joku toinen ottaa ihan yhtä lailla itseään varten tatuoinnin, mutta haluaa itse nähdä sen helposti, jolloin käsivarsi on looginen vaihtoehto. Tatuoinnin paikan valintaan vaikuttaa lisäksi kuvan koko ja se, miten kipuherkkä mikäkin kohta on.
Toki taidat tietää tatuointikulttuurista aika vähän, jos olet lähinnä nähnyt jonkun bändin tai urheilujoukkueen logoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nimitatuoinnin saa ottaa paikkaan, josta sinä et sitä näe, mutta jos täsmälleen sama tatuointi on näkyvällä paikalla, se on julistamista?
Tatuoinnin paikkaan vaikuttaa esimerkiksi sen koko ja kohdan iho. Jotkut kohdat ovat kivuliaampia kuin toiset.
Näkyvällä tatuoinnilla ei välttämättä haluta viestiä yhtään mitään. Jos sen saman tatuoinnin, jonka joku ottaa piiloon itseään varten, haluaa ihan itse nähdä, niin käsivarsi tai reisi on järkevin kohta.
En antanut mitään määräyksiä siitä, minne saa ottaa minkäkinlaisen tatuoinnin. Ihan vapaasti voi kukin ottaa mieleisiään tatuointeja. Erilaiset ulkonäköön liittyvät valinnat kuitenkin herättävät muissa mielikuvia, ja tässä ketjussa nyt kysyttiin, millaisia mielikuvia (näkyvät) nimitatuoinnit herättävät. En tuo ajatuksiani esille kohdatessani ihmisen, jolla tällainen tatuointi on, mutta nettikeskustelupalstalla saa kai aiheesta puhua yleisellä tasolla.
Mitä tulee tatuoinnin ottamiseen omaksi iloksi/muille näytettäväksi, ei tietenkään ole mitään yksiselitteistä rajaa, mutta voidaan kai kuitenkin päätellä, että esimerkiksi pohjetatuointia ei ole otettu "omaksi iloksi", kun ei sitä sieltä ilman peiliä itse edes näe.
Vierailija kirjoitti:
Mikä idea tatuoinneilla on? Tatuointien ideana on koristaa ihmiskehoa.
Ai jaa. Enpä ole vielä nähnyt tatskaa, jolla tuo tavoite olisi toteutunut.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee ihan kamalan paha mieli siitä. Olen palstalle tehnytkin lukuisia avauksia aiheesta. Joskus tuntuu vaikealta keskittyä töissä, kun mietin vaan tatuoitujen ihmisten tyhmyyttä ja rumuutta, eli kansantaloudellekin haitallista toimintaa.
Tatuoinnit pitäisi kieltää lailla.
Kyllä me tatuoidut nyt niin mielemme pahoitimme tästä wt -mamman kommentista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyvällä tatuoinnilla ei välttämättä halua viestiä mitään erityistä. Joku ottaa tatuoinnin itseään varten paikkaan, jota kukaan muu ei näe. Joku toinen ottaa ihan yhtä lailla itseään varten tatuoinnin, mutta haluaa itse nähdä sen helposti, jolloin käsivarsi on looginen vaihtoehto. Tatuoinnin paikan valintaan vaikuttaa lisäksi kuvan koko ja se, miten kipuherkkä mikäkin kohta on.
Toki taidat tietää tatuointikulttuurista aika vähän, jos olet lähinnä nähnyt jonkun bändin tai urheilujoukkueen logoja.
"Tatuointikulttuuri". En nyt vertaisi jotain lähiömammam lomamatkalla ottamaa "Jessica 11.5.2014" -tatuointia yksilölliseen, kantajansa persoonaan liittyvään koristukseen. Mainitsin urheilujoukkueet ja bändit siksi, että ne on yhtä ilmeisiä ja väsyneitä tatuointeja kuin lasten nimet. Jos haluaa välttämättä ikuistaa itseensä jotain lapseen liittyvää, senkin voi tehdä tyylillä. Mieleen tulee jokin lapsen syntymähetken tähtikarttakuvio, jokin elementti ultraäänikuvasta tai vaikka lapsen piirustuksesta.
Ihmiset hakkauttaa ihoonsa mielestään tärkeitä ja kivoja asioita. Kun niitä joskus pysähdyn katselemaan, saan kiukkusia katseita ja ihmettelyä, että mitä muija kyylää.
Ajattelin vaan ihailla kuviasi. No, ei sitten, kun ei ne katseltavissa ollutkaan.
En ymmärrä, miksi ihmiset ottaa tatuointeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla huonomuistinen ihminen. Luulisi että lastensa nimet muistaa muutenkin.
Mä en ymmärrä, miten joku voi kuvitella, että joku tatuoi kehoonsa tekstin siksi, ettei muuten muistaisi sitä.
Mun yksi työkaveri oli tatuoinut oman nimensä käsivarteensa jos ei joskus muuten muistaisi sitä...
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset hakkauttaa ihoonsa mielestään tärkeitä ja kivoja asioita. Kun niitä joskus pysähdyn katselemaan, saan kiukkusia katseita ja ihmettelyä, että mitä muija kyylää.
Ajattelin vaan ihailla kuviasi. No, ei sitten, kun ei ne katseltavissa ollutkaan.
En ymmärrä, miksi ihmiset ottaa tatuointeja.
Kysy vaikka siitä tatuoinnista, tai ihaile ääneen. Tuijottaminen on aina epäkohteliasta, se yleensä opitaan jo aika pienenä.
Kropan myrkyttäminen ja syöpäriskin ottaminen turhaan on aina noloa.
Vierailija kirjoitti:
Se, että Maija on tatuoinnut lapsensa nimen käteensä ja Sirpa ei, ei tarkoita sitä, että Sirpa lastaan vähemmän rakastaisi kuin Maija.
No ei tietenkään, mutta jos äitini olisi tatuoinnut nimeni niin pitäisin sitä hienona tekona.
Läheisriippuvainen. Mua ahdistaisi aikuisena (varmaan viimeistän teininä) jos vanhemmilla olisi mun nimi jossain käsivarresssa.
Voi oksennus! Juntimpaa voi ollakaan.