Olin saada kampaamossa slaagin - loppusumma oli 156€
Uusi kampaamo jossa otin värjäykseen ja leikkauksen- järkky hinta. Ystävä suositti omaa kampaamoaan - ja minä tyhmä en kysynyt hintaa. Omassa entisessä maksoi 89€ .
Kommentit (152)
Ihanaa, jos jollain on rahaa laittaa noin suuria summia kampaamoihin. Minulla ei. Olen käynyt kerran teini-ikäisenä ja kerran aikuisiällä parturoimassa pääni ammattilaisella. Kummallakin kerralla väri oli täysin väärä ja leikkaus jotain aivan karmeaa. Kotona saan juuri sen värisen kuin haluan, eikä värin päähän laitto ole rakettitiedettä. Leikkaan myös itse omat hiukseni, eikä kukaan ole ikinä hiuksiani moittinut. Samoin leikkaan mieheni hiukset, lasten hiukset ja lopputulos on vähintään sama kuin parturilla, hintaero vain on aikamoinen. Tekemällä oppii 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin viimeksi pari vuotta sitten kampaajalla tasoittamassa latvoja. Leikkasi ehkä pari senttiä pois, hiukset olin jo pessyt kotona, joten koko hommaan meni 10min. Maksoi 50€.
Tampereella on sellainen kampaamo kuin Etkopaikka, joka tekee tällaisia pikkuhommia 1min=1e hinnalla, minulla menee latvojen tasoittamiseen/noin 5cm leikkaamiseen yleensä joku 5-10min eli 5-10e. Ihan loistava idea. Toki sitten isompia värjäyksiä tms tekevät kai ihan normaalisti tietyllä hinnalla, sellaisen hinnasta en tiedä kun wn ole siellä värjännyt
Niin yleensä palvelut menee tunritaksalla ja tuossa on tulee 60€ / h mikä on jo sen verran, että monellakaan yrittäjällä ei moisia tuntitaksoja ole, vaikka heilläkin on vähintään samat kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjän tuntihinta on VÄHINTÄÄN 60 €, ja se on ihan minimi, ja siitä käteen jäävällä summalla ei vielä yrittäjä kovin leveästi elele. Toimitilat ja niiden ylläpito haukkaavat ison osan, ja Helsingissä voisi kuvitella toimitilojen maksavan hiukan enemmän kuin pikkukunnissa, jos sijainti on hyvä. Ja totta kai suosittu ja asiansa osaava ammattilainen voi laittaa lisää hintaan. Näin sen kuuluukin olla. Jokainen saa myös olla laittamatta rahaa palveluihin, mutta kun laittaa, kannattaa jo ennalta ymmärtää, mistä kaikesta yrittäjä laskuttaa. Ei tarvitse sitten saada slaagia.
Joku roti kahden vuoden amislaisten rahastukseen. Ja noin pinnallinen ala vielä.
Voi järjen köyhyyttä! "Amislaiselle" lankeea kaikkia samat maksut maksettavaksi kuin muillakin. Yrittäjyys on Suomesssa kallista.
En koskaan käy kampaamossa ja hiukset ihanat. Näe itse vaiva hiusten kanssa ja säästät rahaa.
Lopetin värjäyskierteen muutama vuosi sitten ja sen jälkeen olen käynyt pari kolme kertaa vuodessa leikkauttamassa latvat. Säästö on merkittävä ja hiukset huomattavasti paremmassa kunnossa. Tyttäreni hiukset leikkaan nykyään itse, kun joillekin kampaajille se latvojen leikkaaminenkin tuottaa vaikeuksia. Säästö ei ole kummoinen, mutta lopputulos huomattavasti parempi. Parhaimman leikkaustekniikan opin englantilaiselta hiusmuitoilijalta. Kyllä tuohonkin ammattiin oppii tekemällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin viimeksi pari vuotta sitten kampaajalla tasoittamassa latvoja. Leikkasi ehkä pari senttiä pois, hiukset olin jo pessyt kotona, joten koko hommaan meni 10min. Maksoi 50€.
Tampereella on sellainen kampaamo kuin Etkopaikka, joka tekee tällaisia pikkuhommia 1min=1e hinnalla, minulla menee latvojen tasoittamiseen/noin 5cm leikkaamiseen yleensä joku 5-10min eli 5-10e. Ihan loistava idea. Toki sitten isompia värjäyksiä tms tekevät kai ihan normaalisti tietyllä hinnalla, sellaisen hinnasta en tiedä kun wn ole siellä värjännyt
Niin yleensä palvelut menee tunritaksalla ja tuossa on tulee 60€ / h mikä on jo sen verran, että monellakaan yrittäjällä ei moisia tuntitaksoja ole, vaikka heilläkin on vähintään samat kulut.
Kampaajat kuuluvat pienituloisimpiin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, jos jollain on rahaa laittaa noin suuria summia kampaamoihin. Minulla ei. Olen käynyt kerran teini-ikäisenä ja kerran aikuisiällä parturoimassa pääni ammattilaisella. Kummallakin kerralla väri oli täysin väärä ja leikkaus jotain aivan karmeaa. Kotona saan juuri sen värisen kuin haluan, eikä värin päähän laitto ole rakettitiedettä. Leikkaan myös itse omat hiukseni, eikä kukaan ole ikinä hiuksiani moittinut. Samoin leikkaan mieheni hiukset, lasten hiukset ja lopputulos on vähintään sama kuin parturilla, hintaero vain on aikamoinen. Tekemällä oppii 🙂
Mutta montako kertaa vuodessa värjäät? Maksaahan kotiväritkin jotain. Itse maksan tuon 140e kerran vuodessa täydellisestä väristä joka kasvaa luonnollisesti pois. Ei siis ole paljoa per kuukausi vuositasolla.
Vierailija kirjoitti:
No tyhmähän ei ole se, joka pyytää, vaan se, joka maksaa. Itse en ikinä maksaisi lähemmäs sataa euroa värjäyksestä tai mistään muustakaan. 20-30€ ja saan hela homman, värit ja leikkaukset. Missä, sitäpä voitkin loppupäivän pähkäillä.
Ei ainakaan missään kampaajalla, joten epärelevantti kommentti.
Köyhälle kaikki on kallista. Kai se nyt parin-kolmen tunnin työ, liiketilojen vuokrat, aineet, mainostaminen, ajanvarausjärjestelmät ym. jotain maksaa. Itse maksan ihan mielelläni sen reilun satasen enkä valita yhtään. Kahvikupillinen ja sämpyläkin maksaa sen 7-8e. On värjäyksessä ja leikkauksessa vähän isompi työ kuin kahvipannullisessa ja kymmenessä sämpylässä.
En lukenut ketjua, mutta anna kun arvaan. Sirpa Mansner?
Sinne olen joskus mennyt tarjoushinnalla 99€ ja tulin ulos 180€ köyhempänä. Eli kysymättä mitään oli tehty hoitoja ja tuli lisiä, joista ei sanottu ennen kuin maksaessa. Törkeää toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaajat kuuluvat pienituloisimpiin Suomessa.
No jos ei saa asiakkaita, kun ala on kovin kilpailutettu, niin onko se joku syy hinnoitella itsensä ulos? Kohtuulliset hinnat myy paremmin.
60 tunnissa pyytää ainakin suuriosa hierojista, sähkömiehistä ja kosmetologeista.
Tämän alle ainakin jää siivoojat, talkkarit, kotipalvelut ja ompelupalvelut.
Paljon ne ottaa selvännäkijät yms. Varmaan näissä hinnoissa nekin.
Vierailija kirjoitti:
No tyhmähän ei ole se, joka pyytää, vaan se, joka maksaa. Itse en ikinä maksaisi lähemmäs sataa euroa värjäyksestä tai mistään muustakaan. 20-30€ ja saan hela homman, värit ja leikkaukset. Missä, sitäpä voitkin loppupäivän pähkäillä.
Oppilastyö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta montako kertaa vuodessa värjäät? Maksaahan kotiväritkin jotain. Itse maksan tuon 140e kerran vuodessa täydellisestä väristä joka kasvaa luonnollisesti pois. Ei siis ole paljoa per kuukausi vuositasolla.
En ole tuo jota lainasit mutta minä värjään joka kuukausi juurikasvun. Silti jää halvemmaksi kuin kerran vuodessa kampaajalla.
Mun kampaaja ottaa raidoista ja leikkauksesta 60 €. Kokenut kampaaja, jälki on hyvää.
Kysyin isomman kaupungin kampaamosta ja olisivat ottaneet 170 €. Never ever!
Ja ei sitten tule mieleen että tuo kampaaja maksaa tuolipaikasta tai tilavuokrasta jollekin tietyn summan kuukaudessa? Ei hänkään varmaan hyväntekeväisyystoimisto ole joka leikkelee mammojen hiuksia huvikseen.
Vierailija kirjoitti:
Ja ei sitten tule mieleen että tuo kampaaja maksaa tuolipaikasta tai tilavuokrasta jollekin tietyn summan kuukaudessa? Ei hänkään varmaan hyväntekeväisyystoimisto ole joka leikkelee mammojen hiuksia huvikseen.
Näkeehän sen nyt jo hinnassa. Ei pari saksen napsautusta ja väri muuten toista sataa maksa :D
Vierailija kirjoitti:
Mä asuin aikaisemmin espanjassa. Hiusten värjäys 5 euroa. Suomessa oon käynyt sen jälkeen kerran leikkauttaan hiukset, ja enkä aatellut ihan heti mennä, kun sain lopullisen hinnan. Leikkaan jatkossa itse tai ostan niillä rahoilla ulkomaan matkan, jossa leikkautan ja värjäytän yhteishintaan 10 e.
Kyseenalaisilla aineilla on sitten värjätty. Vaikka aineiden hinnat ei jotain 300 euron laskua selitä niin kyllä nekin maksaa ja ihan normipaksuille puolipitkille hiuksillekin enemmän kuin 5 €.
Oisko vaan parempi että kukaan ei käyttäisi mitään palveluita, kaikki muutettaisi metsään ja kerättäis oma ruoka? Ei tarttis ulista mistään muusta kun omasta tekemisestä. Eipä ne teidänkään palkat sieltä taikaseinästä ilmesty. Ps en ole kampaaja enkä yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo jota lainasit mutta minä värjään joka kuukausi juurikasvun. Silti jää halvemmaksi kuin kerran vuodessa kampaajalla.
Juu toki, mutta pointtina vain että ei kotivärjäyskään maksa 0 euroa. Itse maksan mielelläni hemmottelusta :).
Saahan niitä hiusvärejäkin vaikkapa 5euroa paketti. Siinä ei paljon hintaa tule värjäykselle.