Olin saada kampaamossa slaagin - loppusumma oli 156€
Uusi kampaamo jossa otin värjäykseen ja leikkauksen- järkky hinta. Ystävä suositti omaa kampaamoaan - ja minä tyhmä en kysynyt hintaa. Omassa entisessä maksoi 89€ .
Kommentit (152)
Just leikkasin omat hiukset ja tyytyväinen olen. Ei mulla kiinnosta, mitä muut hiuksistani ajattelevat. Ehkäpä nuo hinnat muodostuvatkin siitä mielikuvasta, jonka saat maksaessasi: "nyt on varmasti hyvät hiukset, kun on niin ihanan kallista".
Vierailija kirjoitti:
Et kertonut kuinka pitkä tukka sulla on ja tehtiinkö tukkaan raitoja, monivärivärjäys jne..
Todellisuus tuosta on, että itse kampaajalle jää tuosta summasta n.80€ käteen josta hän maksaa vielä tuloverot.
2 vuotta amiksen käynyt taitava kampaaja on harvinaisuus. Taitavaksi tullaan vuosien saatossa, jatkuvalla lisäkouluttautumisella ja opetellulla. Käsityöpuolella ammattikoulu antaa vaan pohja tiedot, mihin voi sitten itse kouluttautua jos haluaa olla hyvä.
Jännää miten käsityöammatteja (kosmetologit, parturi-kampaajat) harjoittavien ei tarvitse monen mielestä elää. Ilmaisiksi tai tuotekulujen hinnalla pitäisi palvelut saada.
Ihan kiva tulo, kun mun tuntipalkka on 11 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Oisko vaan parempi että kukaan ei käyttäisi mitään palveluita, kaikki muutettaisi metsään ja kerättäis oma ruoka? Ei tarttis ulista mistään muusta kun omasta tekemisestä. Eipä ne teidänkään palkat sieltä taikaseinästä ilmesty. Ps en ole kampaaja enkä yrittäjä
Joo muuttakaa mammat asumaan maakuoppiin ja syömään muurahaisia😃 eläminen nääs maksaa
Vierailija kirjoitti:
Oma kampaajani ottaa 140 euroa. Mielestäni hän ansaitsee jokaisen pennin, sillä ensin hän värjää erikoispaksut hiukseni maalaustekniikalla - siis lähestulkoon jokainen suortuva erikseen. Väri vaalentaa sopivasti tuhoamatta hiuksiani, ne ovat siis huippukunnossa vaalennuksen jälkeenkin. Levitykseen menee 2.5 tuntia.
Sitten pestään, sävytetään ja samalla saan pitkän päähieronnan. Ja vielä leikataan, joskus tasoitellaan mutta nyt viimeksikin vaihdettiin mallia. Sitten vielä muotoillaan, viimeksi kiharrettiin raudalla ihanat laineet.
Koko hommaan menee NELJÄ TUNTIA ja lopputulos on joka kerta täydellinen. En tiedä mitä hänelle tuosta jää käteen mutta ei se paljoa voi olla per tunti.
Mä saan samalla rahalla raidat ja hiusten tasoituksen, alle KAKSI TUNTIA. Tasan ei käy.
Jos haluat käydä kampaajalla niin totta kai se maksaa. Itse en käy, koska en koe sitä tarpeelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun kampaaja ottaa raidoista ja leikkauksesta 60 €. Kokenut kampaaja, jälki on hyvää.
Kysyin isomman kaupungin kampaamosta ja olisivat ottaneet 170 €. Never ever!
Samaa luokkaa olen minäkin maksanut.
Olen vaihtanut kampaajaa muuton vuoksi muutaman kerran ja aina olen kysynyt hinnan mitä mikin maksaa.
Ei pidä ostaa sikaa säkissä. Naapurin mummo maksoi kans 170e aika pienestä toimenpiteestä ja oli järkyttynyt. Kampaaja vaihtui heti ja oppi että pitää kysyä aina hinta ensin ja mieluummin silloin kun tilaa ajan.
Tzazizi kirjoitti:
Itse olen myös aina järkyttynyt hinnasta Suomen kampaamoissa. Minulla on puolipitkät hiukset ja yleensä raidoitan ja leikkaan. Hinta n. 150€!
Nykyään käyn Virossa kampaamoissa ja tulee maksamaan n. 50-65 €. Leikkaavat hyvin ja saan aina mitä haluan, joten olen enemmän kuin tyytyväinen. Helppoa on tulla Suomesta Viron puolelle Viking Linellä/Eckeröllä 10 euron päiväristeilyllä. Sataman läheisyydessä on jo monta hyvää paikkaa. :)
Huom. Kannattaa etsiä kampaamo netistä jo valmiiksi ja soittamalla varata aika.
Kaikki vaan viroon niin häviää loputkin palvelut suomesta käy kuten kyläkauppojen kohdalla...
Annan hiusteni kasvaa ja kahdesti vuodessa käyn lyhentämässä. En värjää, koska luomu on kaunista.
Kampaajani kyseli, mitä aineita käytän? Normi shampoita. Hoitoaineita? En. Hiukseni ovat terveet ja kiiltävät, samoin hiuspohja. Huuhdon aina hyvin latvoja myöten. Vähän on enemmän, sanoi. Hän ei antaisi leikata lyhyiksi, koska nämä on luotu pitkiksi kampaajani mielestä. Onhan nuo paksutkin, joskus rasitteeksi sekin.
Mutta tuo hinta! Ikinä en maksaisi niin paljon. Kolmella kympillä selviän. Siinä on samalla juttutuokio.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulle tehtiin monisävyvärjäys ja latvojen siistimistä isompi leikkaustyö niin ei tuo kovin paha hinta ole.
On aivan saakelin iso raha. Muutamissa ketjuissa on verrattu esimerkiksi miehen tekemää lomamatkaa etelään kavereiden kanssa kerran vuodessa. Sen kustannus on samaa luokkaa kuin eukkojen kampaamokäynnit vuodessa. Mutta naisen tarpeet ovat tietysti ihan eri asia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normihinta. Jos menee johonkin trendikampaamoon keskustaan ns. tunnetulle kampaajalle, niin ei 200e riitä
Kuka oikeasti maksaa tuollaisia summia kaksi vuotta kouluttautuneelle amikselle! Huh-huh! Ei ”trendi” auta.
Kyllähän sitä maksaa voi vaikka kouluttautumattomalle jos kokee että lopputulos on haluttu ja rahan arvoinen. Aivan kuten minä miehenä ehdottomasti haluaisin puvun jossa on äärettömän hienoja ja vaikeita yksityiskohtia niin totta kai minun pitäisi maksaa siitä paljon enemmän kuin normipuvusta. Eli kyllä te naiset ihan itse tarpeillanne teette tuon, että hintataso on korkea. Kukaan ei 200:ta hae teidän lompakostanne ellette itse sitä halua maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normihinta. Jos menee johonkin trendikampaamoon keskustaan ns. tunnetulle kampaajalle, niin ei 200e riitä
Kuka oikeasti maksaa tuollaisia summia kaksi vuotta kouluttautuneelle amikselle! Huh-huh! Ei ”trendi” auta.
Sellainen jolla on varaa ja haluaa maksaa siitä että hiukset näyttävät hyvältä.
En minä ainakaan saisi itse värjättyä/leikattua hiuksiani niinkuin kampaajani.
Ja väität että keskustan 200 euron (kahden vuoden koulutus - amis) tuottaa parempaa jälkeä kuin muualla puolet halvemmalla (sama vuosikurssi, amis)?
Kuulehan,se koulutus on vasta perusteet sille työlle. Kampaaja on käsityöammatti. Kun ollaan valmistuttu, työtä tekemällä opitaan ja kehitytään kokoajan paremmaksi. Käydään säännöllisesti myös koulutuksissa oppimassa alan trendejä,uusia leikkauksia,tekniikoita,värejä.. Kaikista ei tule suosittua ja hyvää kampaajaa,vaikka kävisi kouluja 15 vuotta. Se on KÄSITYÖAMMATTI,jossa menestyäkseen vaatii mm. taiteellista lahjakkuutta,näkemystä,sorminäppäryyttä ja kovaa työtä.
Latvat osaa tasoittaa jokainen,mutta oikeasti hyväksi kampaajaksi ei kuka tahansa pääse.
Enkä edes ole kampaaja itse.
Mä meinasin saada kerran slaagin hammaslääkärissä. Menin yksityiselle paikkauttamaan paria reikää. Kerran aiemmin olin yksityisellä käynyt paikauttamassa yhden reiän, tällöin hinta oli ollut n. 100e. Mikä oli musta ihan kohtuu hinta siitä, että saa ajan heti ja homman hoidettua pois alta.
Olin ajatellut mielessäni, että kaksi reikää on sitten varmaan sen ~200e. Tämäkin oli jo vähän niillä rajoilla, että raaskinko maksaa vai odotanko kunnalliselta aikaa. No mutta mitä vielä!! Reiät oli paikattu ja marssin tiskille. 460e, kiitos. Siis MITÄ!?!?
Ei olisi ikimaailmassa käynyt edes mielessä, että olisi voinut maksaa niin paljon. Mutta ”pari pikkureikää” olivatkin ilmeisesti vähän suurempia, joten hinta oli sitten sen mukainen. Olin koko loppupäivän ihan puulla päähän lyöty, koska olin niin järkyttynyt yli 400e hammaslääkärilaskusta :D
Maanantaina kävin, erikpispitkistä polkaksi ja vaaleita raitoja. Hinta oli muistaakseni 157 euroa, mutta mielestäni oli kyllä sen arvoista.
Tämä Kajaanissa.
Mulla on pitkät, paksut ja hieman laineikkaat hiukset. Muutaman kerran vuodessa niitä leikkaa joko äiti tai mies.
En koe, että kampaajan tekemänä saisin mitään lisäarvoa. En halua värjätä tai ottaa mitään hoitoja. Panostan siihen, etten pese niitä liian usein enkä myöskään käytä rautoja kärväämään tukkaani.
Ja usein tukkaani ihastellaan 🙂
Ihan normihinta ainakin Tampereella hyvässä kampaamossa.
Vierailija kirjoitti:
Mä meinasin saada kerran slaagin hammaslääkärissä. Menin yksityiselle paikkauttamaan paria reikää. Kerran aiemmin olin yksityisellä käynyt paikauttamassa yhden reiän, tällöin hinta oli ollut n. 100e. Mikä oli musta ihan kohtuu hinta siitä, että saa ajan heti ja homman hoidettua pois alta.
Olin ajatellut mielessäni, että kaksi reikää on sitten varmaan sen ~200e. Tämäkin oli jo vähän niillä rajoilla, että raaskinko maksaa vai odotanko kunnalliselta aikaa. No mutta mitä vielä!! Reiät oli paikattu ja marssin tiskille. 460e, kiitos. Siis MITÄ!?!?
Ei olisi ikimaailmassa käynyt edes mielessä, että olisi voinut maksaa niin paljon. Mutta ”pari pikkureikää” olivatkin ilmeisesti vähän suurempia, joten hinta oli sitten sen mukainen. Olin koko loppupäivän ihan puulla päähän lyöty, koska olin niin järkyttynyt yli 400e hammaslääkärilaskusta :D
Hammaslääkärit ovat akateemisia. Ei voi verrata amiskampaajiin. Kaksi vuotta saksienheiluttelukoulussa...
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä Viroon! Tosin samalla varmistaa, että Suomessa ei ole kampaajilla töitä, mutta onko sillä mitään merkitystä?
Onpa halpaa maksaa ensin matkasta Viroon ja sitten käydä halvemmalla kampaajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkärit ovat akateemisia. Ei voi verrata amiskampaajiin. Kaksi vuotta saksienheiluttelukoulussa...
Niin? Pointtini olikin siinä järkytyksessä? Koulutus ei liity siihen mun henkilökohtaiseen järkytykseen mitenkään. Vaan se, että olin olettanut ja päässäni ajatellut tiettyä summaa, joka sitten tuplaantuikin. Kuten ap oli järkyttynyt myös summasta, joka oli korkeampi mitä oli ajatellut.
Kampaamokäyntieni hinta on jo vuosikausia ollut se 140-160 euroa. Minulla on pitkät ja hyvin paksut hiukset, joihin otan raitoja ja leikkautan. Helsingin keskustassa hinnat vain ovat tällaiset ja kyllähän tuohon menee aikaa.
Sen sijaan minäkin sain slaagin käydessäni kaverini suosituksesta uudessa trendikampaamossa. Sama työ, mutta lasku olikin 235 euroa! Sen jälkeen tein päätöksen värjätä hiukseni lähemmäksi omaa väriä ja lopettaa jatkuvan kampaajalla ravaamisen. Ovathan nuo summat vuositasolla aika huikeita.
Joo eihän mikään ilmaista oo, tykkään itsekin hemmottelusta 😊