Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin saada kampaamossa slaagin - loppusumma oli 156€

Vierailija
01.08.2018 |

Uusi kampaamo jossa otin värjäykseen ja leikkauksen- järkky hinta. Ystävä suositti omaa kampaamoaan - ja minä tyhmä en kysynyt hintaa. Omassa entisessä maksoi 89€ .

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normihinta. Jos menee johonkin trendikampaamoon keskustaan ns. tunnetulle kampaajalle, niin ei 200e riitä

Kuka oikeasti maksaa tuollaisia summia kaksi vuotta kouluttautuneelle amikselle! Huh-huh! Ei ”trendi” auta.

Sellainen jolla on varaa ja haluaa maksaa siitä että hiukset näyttävät hyvältä.

En minä ainakaan saisi itse värjättyä/leikattua hiuksiani niinkuin kampaajani.

Vierailija
22/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin viimeksi pari vuotta sitten kampaajalla tasoittamassa latvoja. Leikkasi ehkä pari senttiä pois, hiukset olin jo pessyt kotona, joten koko hommaan meni 10min. Maksoi 50€.

Sen jälkeen olen ottanut omat parturisakset käyttöön, en enää tollaisia ryöstöhintoja maksa. Typerää "pitkien hiusten lisä", kun paljon helpompi se on vähän pätkäistä pitkistä hiuksista latvat, kuin leikata lyhyitä hiuksia muotoon.

Lisään vielä, että hiuksiin ei laitettu edes mitään muotoilutuotteita, kun kielsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normihinta. Jos menee johonkin trendikampaamoon keskustaan ns. tunnetulle kampaajalle, niin ei 200e riitä

Kuka oikeasti maksaa tuollaisia summia kaksi vuotta kouluttautuneelle amikselle! Huh-huh! Ei ”trendi” auta.

Ja väität että keskustan 200 euron (kahden vuoden koulutus - amis) tuottaa parempaa jälkeä kuin muualla puolet halvemmalla (sama vuosikurssi, amis)?

Vierailija
24/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika normaalilta hinnalta varsinkin jos pidemmät hiukset.

Ite leikkaan ja värjään kotona. Youtubesta löytyy tutoriaaleja joka lähtöön. Itellä balayaget tällä hetkellä.

Vierailija
25/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää pelotelko! Mä olen menossa tänään ja viimeksi käynyt 7 vuotta sitten. Järkytyin jo silloin hinnoista niin että olen kotiparturoinut tähän asti. Taidan perua ajan.

Siitähän se kampaaja riemastuu, jos perut ajan samana päivänä. Saattaa jopa veloittaa siitä jotain.

Vierailija
26/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika normaalilta hinnalta varsinkin jos pidemmät hiukset.

Ite leikkaan ja värjään kotona. Youtubesta löytyy tutoriaaleja joka lähtöön. Itellä balayaget tällä hetkellä.

raidat ei kyllä oikein onnistu itse kotona tehden.

Vierailija
27/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää opiskelijapuolelle, saatte halvemmalla.

Vierailija
28/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä amisten pitäisi tehdä töitä ilmaiseksi- varsinkin kun homma on sellaista jonka jokainen osaa tehdä silmät suljettuna yhdellä kädellä.  Käsityöalat on muutenkin sellaista harrastelua. Ei sitä kukaan tosissaan tee. Vähän napsutellaan saksia ja tupsutellaan väriä, miksi sillä pitäisi kenenkään tienata elantonsa. Kyllä se aloittajan 156€ parin tunnin hommasta on nyt mennyt suoraan -lyhentämättömänä-  kampaajan mersuun ja etelänmatkoihin- taitaa mokoma vielä nauraa matkalla pankkiin. Asiakasta on kusetettu.

Vierailija
29/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille ja miehille samat hinnat! Missä on nyt se paljon kaivattu suokupuolien välinen tasa-arvo kun naisia rahastetaan ja oikein kunnolla kun taas miesten ei tarvitse maksaa perturikäynneistä juuri mitään!

Vierailija
30/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja väität että keskustan 200 euron (kahden vuoden koulutus - amis) tuottaa parempaa jälkeä kuin muualla puolet halvemmalla (sama vuosikurssi, amis)?

Ei välttämättä, mutta keskustan kampaajalla lienee esimerkiksi suuremmat tilakulut, mainostaakin varmaan pitää jonkun verran enemmän, hankkia lisäoppia ja seurata uusimpia trendejä pärjätäkseen kilpailussa, nettivarausjärjestelmätkään eivät ole ilmaisia jne. Voi helposti kuvitella että  monet "paremmat" kampaajat tuntevat houkutusta olla paremmilla paikoilla, mistä ihmiset löytävät heidät helpommin ja heidän maineensa kasvaa (ja tuo lisää asiakkaita). Keskeisillä paikoilla oleville paikoille asiakkaat löytävät helpommin, uutuuksista kiinnostuneet pääsevät muodin harjalle, ja ne jotka kokevat saavansa statusta kalliiden palvluiden käytöstä saavat sitä - mone tosin ihan vain haluavat käydä tutulla ja koetellulla kampaajalla.

Vierailija
31/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en maksa joillekin hiton amiksille mitään! Tein itse asuntooni putki- sekä sähköremontin, leikkasin hiukseni,  korjasin autoni, muurasin uuden takan ja ompelin itselleni puvun! Säästin melkoisia summia. Ainoastaan mökkini katoa paikkaamaan jouduin palkkaamaan ulkopuolista apua ja koska amikselle en maksa, palkkasin työhön työttömän yhteiskuntatieteiden maisterin, katto ei enää vuoda kovin pahasti.

Vierailija
32/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille ja miehille samat hinnat! Missä on nyt se paljon kaivattu suokupuolien välinen tasa-arvo kun naisia rahastetaan ja oikein kunnolla kun taas miesten ei tarvitse maksaa perturikäynneistä juuri mitään!

Jeo - ahneet, kouluttamattomat ja sukupuolirasistiset amikset!

Vierailija
33/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin valmis maksamaan tuon summan ja vähän enemmänkin hyvästä lopputuloksesta. En ole kuitenkaan vuosiin saanut onnistunutta leikkausta. Edellisen täydellisen sain vuosia sitten Englannissa.

Kampaajakäynnit ovat hurjasta hinnasta huolimatta aina päätyneet samoin: kerron kampaajalle mitä haluan ja mitä en missään nimessä halua. Kampaaja päätyy lopputulokseen, jota en halua. Syöksyn kotiin vessaan, väännän tukkaa, kastelen, kuivaan ja väännän lisää. Sen jälkeen odotan lähes pari kuukautta, että pääsen aloittamaan homman uudestaan.

Suomalaiset kampaajat eivät osaa leikata, eivätkä föönata hiuksia.

Lopetin tämän kuvion ja nykyisin hiukseni leikkaa teini-ikäinen lapseni. Lopputulos on vähintään yhtä hyvä kuin kampaamossa.

Vierailija
34/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhille kallista, muille samanhintaista.

Vierailija
35/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kertonut kuinka pitkä tukka sulla on ja tehtiinkö tukkaan raitoja, monivärivärjäys jne..

Todellisuus tuosta on, että itse kampaajalle jää tuosta summasta n.80€ käteen josta hän maksaa vielä tuloverot.

2 vuotta amiksen käynyt taitava kampaaja on harvinaisuus. Taitavaksi tullaan vuosien saatossa, jatkuvalla lisäkouluttautumisella ja opetellulla. Käsityöpuolella ammattikoulu antaa vaan pohja tiedot, mihin voi sitten itse kouluttautua jos haluaa olla hyvä.

Jännää miten käsityöammatteja (kosmetologit, parturi-kampaajat) harjoittavien ei tarvitse monen mielestä elää. Ilmaisiksi tai tuotekulujen hinnalla pitäisi palvelut saada.

Vierailija
36/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kun en ole muita kokeilut.

Voisin veikata että tuo kampaaja maksaa muita kuluja hiukan enemmän ja siksi hintakin on kovempi.

Vierailija
37/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös aina järkyttynyt hinnasta Suomen kampaamoissa. Minulla on puolipitkät hiukset ja yleensä raidoitan ja leikkaan. Hinta n. 150€!

Nykyään käyn Virossa kampaamoissa ja tulee maksamaan n. 50-65 €. Leikkaavat hyvin ja saan aina mitä haluan, joten olen enemmän kuin tyytyväinen. Helppoa on tulla Suomesta Viron puolelle Viking Linellä/Eckeröllä 10 euron päiväristeilyllä. Sataman läheisyydessä on jo monta hyvää paikkaa. :)

Huom. Kannattaa etsiä kampaamo netistä jo valmiiksi ja soittamalla varata aika.

Vierailija
38/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama luottokampaaja on ollut jo vuosia. Värjäys raitojen kanssa ja leikkaus on 73 €, pesu ja leikkaus 30  €.  Aina vähintään kaksi seuraavaakin aikaa pitää olla varattuna ennakkoon, että pääsen haluamani aikana.

Vierailija
39/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin hintaa kevyelle raidoitukselle. 150-180 €, oli vastaus. Mieluummin pidän luonnollisen väriset hiukset tai raidoitan itse, 15€. Lopuilla rahoilla saan ainakin kuusi ratsastustuntia, eikä kypärän alla ole hiusten värillä väliä. Ei ole vaikea valinta.

Vierailija
40/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkien hiuksien etu ettei tarvi koko ajan olla leikkaamassa. Värin olen laittanut jo 30v itse :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi