Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin saada kampaamossa slaagin - loppusumma oli 156€

Vierailija
01.08.2018 |

Uusi kampaamo jossa otin värjäykseen ja leikkauksen- järkky hinta. Ystävä suositti omaa kampaamoaan - ja minä tyhmä en kysynyt hintaa. Omassa entisessä maksoi 89€ .

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjän tuntihinta on VÄHINTÄÄN 60 €, ja se on ihan minimi, ja siitä käteen jäävällä summalla ei vielä yrittäjä kovin leveästi elele. Toimitilat ja niiden ylläpito haukkaavat ison osan, ja Helsingissä voisi kuvitella toimitilojen maksavan hiukan enemmän kuin pikkukunnissa, jos sijainti on hyvä. Ja totta kai suosittu ja asiansa osaava ammattilainen voi laittaa lisää hintaan. Näin sen kuuluukin olla. Jokainen saa myös olla laittamatta rahaa palveluihin, mutta kun laittaa, kannattaa jo ennalta ymmärtää, mistä kaikesta yrittäjä laskuttaa. Ei tarvitse sitten saada slaagia.

Vierailija
42/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjän tuntihinta on VÄHINTÄÄN 60 €, ja se on ihan minimi, ja siitä käteen jäävällä summalla ei vielä yrittäjä kovin leveästi elele. Toimitilat ja niiden ylläpito haukkaavat ison osan, ja Helsingissä voisi kuvitella toimitilojen maksavan hiukan enemmän kuin pikkukunnissa, jos sijainti on hyvä. Ja totta kai suosittu ja asiansa osaava ammattilainen voi laittaa lisää hintaan. Näin sen kuuluukin olla. Jokainen saa myös olla laittamatta rahaa palveluihin, mutta kun laittaa, kannattaa jo ennalta ymmärtää, mistä kaikesta yrittäjä laskuttaa. Ei tarvitse sitten saada slaagia.

Joku roti kahden vuoden amislaisten rahastukseen. Ja noin pinnallinen ala vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kasvattaa väri välillä pois. Oma hiusväri voi olla just paras. Kaveri värjäsi jatkuvasti hiuksia ja nyt ei voi enää koskaan niin tehdä. Altistui niille kemikaaleille.

Vierailija
44/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tzazizi kirjoitti:

Itse olen myös aina järkyttynyt hinnasta Suomen kampaamoissa. Minulla on puolipitkät hiukset ja yleensä raidoitan ja leikkaan. Hinta n. 150€!

Nykyään käyn Virossa kampaamoissa ja tulee maksamaan n. 50-65 €. Leikkaavat hyvin ja saan aina mitä haluan, joten olen enemmän kuin tyytyväinen. Helppoa on tulla Suomesta Viron puolelle Viking Linellä/Eckeröllä 10 euron päiväristeilyllä. Sataman läheisyydessä on jo monta hyvää paikkaa. :)

Huom. Kannattaa etsiä kampaamo netistä jo valmiiksi ja soittamalla varata aika.

Tähän vaikuttaa Viron asumiskustannukset ja verotus. Suomessa ei verojen jälkeen jää kuin hilut tuosta summasta käteen jolla sitten ei esim. Helsingissä asunnon vuokria hirveästi maksella...

Vierailija
45/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattakaa väri pois tai tosiaan käykää Virossa! Suomen amikset kuvittelevat itsestään liikoja saksia napsuttelemalla. Härskit hinnat!

Vierailija
46/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hiusten muodonvaihdosleikkaus ja monisävyvärjäys on aina reippaat 300€. Maksan toki alan kuumimmalle ammattilaiselle ja tästä lopputuloksesta maksan mielelläni.

Vierailija
47/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ampaamopalveluissa maksetaan ylivoimaisesti eniten siitä tilasta. Kaikki kampaamot toimii isoissa tiloissa ostoskeskuksissa tai katutasoilla, ja ne maksaa maltaita. Sisällä on paljon tilaa ympärillä ja trendikkäät sisustukset. Tää on jotain mihin kaikki kampaajat sekä asiakkaat on vaan jotenkin suostuneet, vaikka siinä maksetaan täysin epäoleellisesta. Eihän se huoneisto tai sisustus vaikuta mitenkään lopputulokseen.

Ehkä joskus tällekin alalle saadaan uusia innovatiivisempia toimijoita, jotka veloittaa vähemmän ja tekee töitä halvemmissa, pienemmissä ja hieman syrjäisemmissä tiloissa, ja jotka voisi sen avulla veloittaa vähemmän ja saada enemmän asiakkaita.

Vierailija
48/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, latvojen tasoitus ja juuren värjäys 130e. Muistin taas miksen käy kampaajalla kun ton voi tehdä kotona hintaan 7e.. Mies kun käy siistimässä kuontaloaan on maksu 18e. En usko että mun latvojen tasoitus on niin paljon haastavampaa.

Vierailija
49/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni vastaajista on oikeasti kampaaja? Ei tuo ole lähellekään normaaleja hintoja. Ekstrahintaa peritty varmaan siitä että kampaajalla ollut pitkät kynnet, kova meikki ja korkokengät.

Vierailija
50/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun hiusten muodonvaihdosleikkaus ja monisävyvärjäys on aina reippaat 300€. Maksan toki alan kuumimmalle ammattilaiselle ja tästä lopputuloksesta maksan mielelläni.

Kampaajat täällä provoaa :)

Vierailija
51/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla maksaa hiusten värjäys 220€. Hiukset takapuoleen ja paksut että väriä kyllä menee paljon ja hintakin kai sen mukainen. No olen lopettanut värjäyksen jo vuosi sitten, minä en moisia riistohintoja ala maksamaan jostain niinkin turhasta kuin hiusten värjääminen. Hiuksetkin voi paremmin kun ei värjää enään.

Vierailija
52/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin aikaisemmin espanjassa. Hiusten värjäys 5 euroa. Suomessa oon käynyt sen jälkeen kerran leikkauttaan hiukset, ja enkä aatellut ihan heti mennä, kun sain lopullisen hinnan. Leikkaan jatkossa itse tai ostan niillä rahoilla ulkomaan matkan, jossa leikkautan ja värjäytän yhteishintaan 10 e.

Vierailija
53/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaamot ovat yrityksiä siinä missä muutkin, ja sisääntulevan rahan pitää kattaa kaikki kustannukset ja taata vielä työntekijöille/yrittäjälle palkka, mieluusti sellainen, että sillä elää suhteellisen säädyllisesti.

Vierailija
54/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ennen maksoin samoja summia kampaamoille eikä lopputulos ollut edes ihmeellinen. Kyllästyin kierteeseen ja jatkuvaan turhaan pesemiseen.

Lopetin kampaamokäynnit ja hiusten pesemisen shampoilla ja värjäämisen viime vuonna. Nyt hiukset paremmassa kunnossa kuin koskaan.

Vierailija
55/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku roti kahden vuoden amislaisten rahastukseen. Ja noin pinnallinen ala vielä.

Amislaistenkin täytyy elää. Vai meinaatko, ettei kahden vuoden koulutus anna oikeutta tienata työstä niin paljon, että sillä eläisi? Amispohjaiset yrittäjät ikuisesti asumis- ja toimeentulotuen varassa alaansa harrastelevia, sekö on hyvä päämäärä itsensä elättämisen sijaan? Ja ammattitaito karttuu tekemällä. Vaikka kymmenen työvuoden jälkeen ei ole väliä, onko opiskellut kaksi vai neljä vuotta - työ tekijäänsä opettaa. Jotkut kehittyvät siinä ajassa toki toisia paremmiksi, ja heillä on vara laskuttaa enemmän. Jos ala olisi turha, ei kukaan koskaan kampaamoissa kävisi. Ihmiset kuitenkin haluavat näitä palveluita, ja on todella ristiriitaista jälkeenpäin valittaa, että maksaa paljon, kun on noin turha ja pinnallinen ala. Jos palvelua haluaa, se maksaa, ja työstään on jokaisella oikeus tienata säällisesti. Pakko ei edelleenkään ole näitä palveluita käyttää.

P.S. Esim. värjäyksessä maksavat myös aineet, ja taitava värjääjä osaa sekoittaa juuri asiakkaan haluaman värin, jolloin se ei tule suoraan yhdestä purkista.

Vierailija
56/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kampaajani ottaa 140 euroa. Mielestäni hän ansaitsee jokaisen pennin, sillä ensin hän värjää erikoispaksut hiukseni maalaustekniikalla - siis lähestulkoon jokainen suortuva erikseen. Väri vaalentaa sopivasti tuhoamatta hiuksiani, ne ovat siis huippukunnossa vaalennuksen jälkeenkin. Levitykseen menee 2.5 tuntia.

Sitten pestään, sävytetään ja samalla saan pitkän päähieronnan. Ja vielä leikataan, joskus tasoitellaan mutta nyt viimeksikin vaihdettiin mallia. Sitten vielä muotoillaan, viimeksi kiharrettiin raudalla ihanat laineet.

Koko hommaan menee NELJÄ TUNTIA ja lopputulos on joka kerta täydellinen. En tiedä mitä hänelle tuosta jää käteen mutta ei se paljoa voi olla per tunti.

Vierailija
57/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Jyväskylässä Aki Korpisen hiuskoulussa. Tosi taitavalla naisella leikkaus, vaalennus ja monisävyvärjäys 70-80e yhteensä. :) siellä myös hiustenleikkuu kaikenpituisille hiuksille 15e.

Kannattaa siis selvitellä omankin paikkakunnan hiuskouluja ja niiden arvosteluja, jos sieltä löytyisi taitava tekijä edulliseen hintaan.

Vierailija
58/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tyhmähän ei ole se, joka pyytää, vaan se, joka maksaa. Itse en ikinä maksaisi lähemmäs sataa euroa värjäyksestä tai mistään muustakaan. 20-30€ ja saan hela homman, värit ja leikkaukset. Missä, sitäpä voitkin loppupäivän pähkäillä.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että missä ja miten? Minä leikkaan itse omat hiukseni ja värjään kotona, silti hintaa tulee noin 40-50e per kotikampaamokerta.

Tietty jos on joku lyhyt hiirenhäntä mihin tuuppaa kerran kuussa sen vaalennuspaketin ja napsii keittiösaksilla, niin tuollahan sitä pääsee.

Vierailija
59/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin viimeksi pari vuotta sitten kampaajalla tasoittamassa latvoja. Leikkasi ehkä pari senttiä pois, hiukset olin jo pessyt kotona, joten koko hommaan meni 10min. Maksoi 50€.

Tampereella on sellainen kampaamo kuin Etkopaikka, joka tekee tällaisia pikkuhommia 1min=1e hinnalla, minulla menee latvojen tasoittamiseen/noin 5cm leikkaamiseen yleensä joku 5-10min eli 5-10e. Ihan loistava idea. Toki sitten isompia värjäyksiä tms tekevät kai ihan normaalisti tietyllä hinnalla, sellaisen hinnasta en tiedä kun wn ole siellä värjännyt

Vierailija
60/152 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali hinta esim Helsingin keskustassa. Minulle on ainakin tärkeämpää, että hiukset on leikattu hyvin ja värjäys onnistunut kuin se, että olipas halpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi